To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 bakakuk akan jd sinapang sah?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Wed Apr 01, 2009 10:59 pm

gontulak .... yg kamu bikin timbak tomuning tu yg dulu bukan bakakuk ka tu...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Wed Apr 01, 2009 11:09 pm

gontulak wrote:
fonsus wrote:
nanti klu kana bagi tau... tu yg sumber mendapatkan peluru kana tangkap... dan 1 lagi mesti kita yg d sini pn kana tangkap abis kana syak ada bakakuk.... sy ckp sedia arr teda bakakuk walaupn ada.... hahahahaha
hehehehhheee... sayapun tiada bakakuk... Rolling Eyes Smile harap tuan orut jgn kasi lapor.. bekas poliskah boss? Laughing

Saya pun ada instinct begitu juga lah..mana tuan orut ni..harap2 dia boleh memberikan sedikit clue.. Very Happy


Last edited by alphawaves on Wed Apr 01, 2009 11:20 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Wed Apr 01, 2009 11:18 pm

fonsus wrote:
gontulak .... yg kamu bikin timbak tomuning tu yg dulu bukan bakakuk ka tu...
mungkin itu bukan bakakuk baitu, mungkin bodilan, peluru buah kapuk, hihihihiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 2:52 pm

kalau saya tau di mana kamu dpt piluru, saya nak tumpang sekaki bah ... Very Happy

ini ada satu serita agak lusu mengenai piliru.
Ada ini kawan.. gara2 indada sumber utk mendapatkan piluru dia (dengan kawannya) bepakat bikin piluru dari gelongsong peluru (recycle la kunun). diurang taru banyak2 tu serbuk bodilan (mercun) pasal diurang mau pigi timbak payau.
Di pindikkan serita, BONG!!! terus galap pamandangan.. kanapa?
tu bakakuk nourias pasal diikat-ikat pakai balador saja. (zaman awal 70-an tiada alat2 bah), maka asap pun bukan main banyak. Terpaku diurang sekejap, yang sedang dalam pigangan cuma buntuk bakakuk saja... lopong entah kemana.. Very Happy
Tu payau?.. uina mangampai juga tu payau.. lopong sinapang pun ada dekat2 situ tetarabang..hahaha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 3:35 pm

hihihihiiiii itu payau mati tepukul kapala ulih lopong baitu..... Very Happy suba kalou kao yg kana pagung kapala pakai besi..... buli pingsan baitu.....

ah, pasal piluru yg kunun2 kao mau tumpang tu, indalah bgtu kao..... kao mo lapur baitu kan..... Smile indalah sia makan pansingan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 5:40 pm

pukutarap... sakit perut sy ketawa owh... pansingan si orut ka tu... hahahahahaa
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 6:03 pm

bukan pansingan baitu.. memang butul2 mau tau. tapi jangan pula kamu kasi tau yang butul2. siapa tau ada pula spy betul2 di ilsf ini... Very Happy
menurut pengalaman saya, biasanya piluru bakakuk didapati dari kenalan yang ada sinapang legal punya. Banyak sumber lain tapi kita tidak boleh huraikan d sini.... hihihi..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 6:14 pm

Yorut_orut wrote:
bukan pansingan baitu.. memang butul2 mau tau. tapi jangan pula kamu kasi tau yang butul2. siapa tau ada pula spy betul2 di ilsf ini... Very Happy
menurut pengalaman saya, biasanya piluru bakakuk didapati dari kenalan yang ada sinapang legal punya. Banyak sumber lain tapi kita tidak boleh huraikan d sini.... hihihi..

mangkali si orut ni pulis mangkali... spesel branch lagi tu... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 6:19 pm

special branch "for bakakuk only" ..... Very Happy
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 9:24 pm

Yorut_orut wrote:
kalau saya tau di mana kamu dpt piluru, saya nak tumpang sekaki bah ... Very Happy

ini ada satu serita agak lusu mengenai piliru.
Ada ini kawan.. gara2 indada sumber utk mendapatkan piluru dia (dengan kawannya) bepakat bikin piluru dari gelongsong peluru (recycle la kunun). diurang taru banyak2 tu serbuk bodilan (mercun) pasal diurang mau pigi timbak payau.
Di pindikkan serita, BONG!!! terus galap pamandangan.. kanapa?
tu bakakuk nourias pasal diikat-ikat pakai balador saja. (zaman awal 70-an tiada alat2 bah), maka asap pun bukan main banyak. Terpaku diurang sekejap, yang sedang dalam pigangan cuma buntuk bakakuk saja... lopong entah kemana.. Very Happy
Tu payau?.. uina mangampai juga tu payau.. lopong sinapang pun ada dekat2 situ tetarabang..hahaha

apa2 pun syukur ya tuan orut..endada apa2 kemalangan dan pada masa yang sama itu payau mengampai juga.. cheers
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 9:48 pm

indada apa2 kamalangan???? hihihihiihiiii suba tingu ni urang kuta marudu menimbak urang..... Smile



sia parsaya, mimang bakakuklah yg kana guna..... dan suda tantu sapat butul si tuan orut pigi sana mo cek mana diurang dpt piluru..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 9:51 pm

hihihiiiii diurang dua2 ada bakakuk.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 10:02 pm

Memang kes2 seperti ini banyak terjadi even di kampung saya gaman..enda tau misteri apa yang sedang berlaku, kenapa rakan yang seorang lagi melihat rakan yang satu lagi seperti payau..

Timbak punya timbak..tengok2 kawan dia sudah mengampai berlumuran darah..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 10:07 pm

yg bikin heran, diurang tu memburu malam bah, takan dr jauh inda nampak itu sahaya toslait..... takan itu urang marangkak sj dtg inda on toslait..... excited butul mo kasi latup bakakuk baitu..... bukan juga ada banyak piluru, oppppssssss jan kita bgtau si tuan orut mana dpt piluru.....pssssssttt..... Rolling Eyes
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 10:12 pm

haha iya diam2 saja gaman.. enda pasal2 kita masuk lukap.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 10:14 pm

itulah tu, tingu samangat butul si tuan orut mo tau dr mana dpt..... Laughing spesel branch baituuuuu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 10:21 pm

Siapa2 agak2nya dalam forum ini yang boleh menunjukkan gambar bakakuk sebenar ni.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Thu Apr 02, 2009 10:45 pm

bulum parna nampak bakakuk? aduinaaaaa..... rugi kao gaman..... bakakuk lebih kurang begini.....

Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Fri Apr 03, 2009 12:05 am

pukutarap wrote:
bulum parna nampak bakakuk? aduinaaaaa..... rugi kao gaman..... bakakuk lebih kurang begini.....


adeh... sakit perut sy nampak ni bakakuk....
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Fri Apr 03, 2009 12:33 am

hahahaa adeehh si gaman ini.. bermakna dari gambal bakakuks ni..si tuan gaman ni ada kena mangana sama ahli bumba ni..hhihi..

ehemm nah gaman..lubang masam tarbungkar sudah ni.. Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Fri Apr 03, 2009 9:20 am

bakakuk kelas satu 90% persis seperti sinapang legal bah, yang kurang cuma nombor siri pada pangkal laras dia saja. sudah banyak bakakuk sekarang tidak dapat dibezakan dengan sinapang uriginol jika dilihat dari jarak 2 meter. kita hanya akan tau itu adalah bakakuk apabila kita pegang dan periksa betul2.
Saya kepikiran... kalaulah ada suntu M16 di tangan pembikin bakakuk yang mahir ini, sudah tantu diurang boleh bikin bakakuk ala M16 .. sebiji macam M16! .... Very Happy


Last edited by Yorut_orut on Sat Apr 04, 2009 9:10 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Fri Apr 03, 2009 8:09 pm

Walau pun urang kampung, mereka juga mempunyai teknologi cara pembikinan dan cara meniru yang amat advance..hehehe..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Sat Apr 04, 2009 10:53 am



hihihihihiiiiiii...... turus ilang selira si tuan orut mo tau mana sumber piluru bakakuk di atas, hihihihihiiii..... Laughing
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Sat Apr 04, 2009 10:58 am

alphawaves wrote:
Walau pun urang kampung, mereka juga mempunyai teknologi cara pembikinan dan cara meniru yang amat advance..hehehe..
butul tu gaman, urang kg sikarang mimang hibat tiknuluji, kalou m16 pun diurang buli buat..... patut karajaan kasi prujik IKS sama urang2 kg, hihihhiiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Sat Apr 04, 2009 11:42 am

tersenyum betul saya tengok bakakuk si tuan FM... simple, unik & kreatif, hehehe...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Sponsored content




PostSubject: Re: bakakuk akan jd sinapang sah?   Today at 12:30 pm

Back to top Go down
 
bakakuk akan jd sinapang sah?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: