To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 sabah ni santik bah sabanarnya.....

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Tue Oct 20, 2009 2:38 pm

Sabah memang punya banyak tempat menarik , dan masih banyak tempat2 menarik yang belum dimajukan atau dimajukan tapi ala kadar ja ..

sekiranya semua tempat2 menarik ini dimajukan dan diambil berat oleh pihak berkenaan pasti ianya mendatangkan hasil yang lumayan pada sabah , setakat ini yang masih popular hanyalah gunung kinabalu , pulau manukan , sipadan , sepilok , ...

sabah tea di Nalapak Ranau yang dahulu sangat popular seolah semakin tengelam , publisiti kurang ..

pertama , keprihatinan pihak berkenaan samada kurang atau kekreatifan itu kurang untuk memajukan ..
kedua , publisiti media juga memainkan peranan ,

disamping itu kemudahan yang ada dilokasi perlu ditingkatkan ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Tue Oct 20, 2009 7:41 pm

mungkin buli kasi jd produk palansungan itu tampat2 tinggal pti..... masam sana pulau gayakah, ice bok sana tawau, bdc sana sandakang..... kasi rasa itu palansung2 urang putih masamana parasaan badabar-dabar sana dlm kawasan pti..... kasi sensasi lg yg diurang tu ada simpan samurai, m16, meriam..... kasi tingu diurang masamana kuturnya ini urang2 pti......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Tue Oct 20, 2009 9:15 pm

tadi masa sia tunggu kawan, ada lah dua urang ini bersarita pasal pti. turus sia teringat sama ilsf. satu urang itu tanya lah kawan dia, di bilang kalau di sabah orang apa yg paling ramai anak? kawan dia nih sakap, pilak yg paling ramai urang. tingu sija sana pasar polipin ...
sia senyum2 kusing sija dingar diurg punya perbualan Very Happy
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Tue Oct 20, 2009 9:23 pm

bilangan diurang sdh sampai 1 juta sini sabah..... santik juga bah gia sabah, banyak 'bunga2' pti..... sana sini jumpa..... dingan sampa2 diurang samua....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Tue Oct 20, 2009 9:37 pm

pukutarap wrote:
mungkin buli kasi jd produk palansungan itu tampat2 tinggal pti..... masam sana pulau gayakah, ice bok sana tawau, bdc sana sandakang..... kasi rasa itu palansung2 urang putih masamana parasaan badabar-dabar sana dlm kawasan pti..... kasi sensasi lg yg diurang tu ada simpan samurai, m16, meriam..... kasi tingu diurang masamana kuturnya ini urang2 pti......

aiyaaa tukoi... kalo mcm ni habis kita punya palansung o gaman. nanti itu penulis palansungpun buat buku yg tajuk dia 'amazing sabah borneo people'. alamk... trus pemous kita sluruh dunia, ptipun tumpang pemous. trus tmbah rmai pti brebut˛ msuk sabah. waduh gawat ni... hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Fri Oct 23, 2009 8:41 pm

hepi diurang si najip malasia pemes ada pti..... turus diurang impot lg pti banyak2..... ada biasiswa lg kalu dtg sini..... kalou masi inda sukup, suru urang tampatan balakun jd pti, mo kasi hibur palansung bah yg dtg tingu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Fri Oct 23, 2009 9:33 pm

adoina turus sya trbayang org KDM balakun jadi PTI o. kalo ada biasiswa kana bagi tinggi sikit dari para PTI knon masuk sini sabah, mgkin sya pilih mo balakun jadi PTI dari pelipin. haha... baru ada warna warni lagi sikit ini sabah. Razz
Back to top Go down
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Fri Oct 23, 2009 11:06 pm

pti ni tdk payah berlakon bah, ramai betul dorang sini sabah...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sat Oct 24, 2009 11:32 am

kita berfantasi sudah ni ..ha ha
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Mon Oct 26, 2009 9:24 pm

hahaha! sia inda mau lah berlakon jadi pti. nanti urg ingat sia pti. palis palis ... tapi sia inda da bakat jadi pelakon bah ... inda pandai mengingat itu skrip ... hehehe
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Mon Oct 26, 2009 11:04 pm

hihihihiiii kalou bukan versatile tu pti tau, hihihiiiii..... sabap kdm 'versatile'..... kan gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sat Apr 03, 2010 11:55 am

aiya susah kalo gitu tambalut..sia pun endak senang ba kalo pti hidup di sabah nie, bikin susah saja...tapi senang juga ba di cni hidup aman...sukur la sia... Cool
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sat Apr 03, 2010 12:08 pm

salamat menjoinkan diri sini ilsf tompinai catun. Ya..kita semua inda suka pti tapi apa buli buat..? Pardana mentiri kita sudah akun kalah sama pti mangkali..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sat Apr 03, 2010 12:57 pm

betul tuan PT cakap , KDm ini 'Vesatile' ...

ini KDM , bangsa kita sendiri kadang2 cakap tdk serupa bikin , ..bilang benci PTI tapi kawin dengan PTi , bilang tidak suka PTI tapi kadang2 ada yg tinggal sama di setinggan PTI .. ,

bilang benci PTi tapi ambil pti sebagai pekerja [ kedai ..ladang dsb ] , orang tempatan jd pilihan kedua , bilang tidak suka PTi tapi benarkan PTI buat perkampungan di kampung halaman , bilang jijik sama PTI tapi makan di kedai PTI juga sedangkan kedai orang tempatan ada disebelah ..

dengan PTI kita malu2 alah , selalu mengalah , takut tidak tentu pasal ..apa tidak PTI naik kepala ,

ada pula orang kita sewakan tanah pada PTI buat tanam sayur , tanam buah2an ...last2 tanah sendiri tergadai , jadi hak milik PTI , ada juga jual tanah pada PTI , ..

kita sering nampak kesalahan orang lain , salah bangsa sendiri pandang sebelah mata , kesilapan kita tetap ada ...salah kita mesti ada , cuma kita sering malu untuk mengakui kekurangan bangsa kita ,
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sat Apr 03, 2010 1:19 pm

bahahhh... jaga˛ suma kwn˛. tdk bagus muud c romeo skrg ini. kuikuikui... Razz
(almk matilah baini).
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sat Apr 03, 2010 7:22 pm

tuan romeo...kebencian kita terhadap pti bertapis juga bah sebab diurang pun manusia juga. bagi saya, saya benci pti seperti benci setru politik sj. Saya benci kerajaan persekutuan yg berlembut dgn pti tapi pada masa yg sama kalau si najib pigi rumah saya, saya akan layan dia sebaik-baiknya. Cuma saya inda mau dia jd PM. Dan kalau ada pti pigi rumah saya, saya akan layan dia mcm org lain juga.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sat Apr 03, 2010 9:27 pm

sia inda suka pti pasal..... masuk ruma urang inda minta banar bah..... kalou yg indun pelipin ada pasput, itu sia indada masalah..... jgn bilang indun pelipin, itu pakistan, nigru, bangla yg suri2 masuk sini malasia pun sia inda suka......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sun Apr 04, 2010 9:28 am

Memang butul bah pukutarap ..kita tida suka diurang pasal masuk rumah tanpa izin. tapi rumah basar (negara) dgn rumah kecil (rumah kita) ada bija sikit. Misalnya kalau kita tinggal di hutil..tiba2 ada sumandak talawa tiba2 masuk bilik kita dingan sanyuman yg penuh arti. mau juga kita mara sama dia tapi inda sampai ati juga pasal selain dia lawa kita tepikir juga yg sapatutnya gad hutil yg halang dia masuk...Mau tida mau kita sinyum2 saja sama sumandak tu... Laughing Tapi lain lah kalau yg masuk tu pansuri. selain kita marah pansuri itu, kita marah juga sama gad hutil...kan..kan..
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sun Apr 04, 2010 11:40 am

sudah puluhan tahun masalah pti ni tdk selesai2... betulkah federal ada hati mau menyelsaikan masalah ini? atau membiarkannya shj supaya sabah tetap bergantung kpd KL?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Sun Apr 04, 2010 3:02 pm

federal setakat ini mimang inda serius menghalau pti. Federal bilang bukan sanang manghalau mereka. bila pti dingar komen begitu tambah libar senyuman diurang.
Mimang susah halau pti tanpa kekerasan tetapi itu adalah akibat kelalaian federal sejak mula. atau adakah mimang betul federal ada agenda sejak mula??..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Mon Apr 05, 2010 12:00 am

pendapat saya , kita sebenarnya benci pada PTI hangat2 air sejuk ja ...dalam masa yg sama kita bergantung pada PTI , dalam beberapa perkara kita sering terdetik dihati ' apa susah2 ..kasi gaji PTi , habis cerita ' ..

kalau memang tdk suka , patut kita tidak menyukai dari hujung kai sampai hujung rambut ...sampai ketulang hitam , ..

kita masih mengundi PTI yg bertanding atas parti politik yg kita suka , parti punya pasal ...asal usul calon dilupakan , tapi benci parti punya pasal , orang sendiri pun di tendang , ..

KDM , dulu kini dan selamanya .....
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Mon Apr 05, 2010 8:38 pm

mau bawa itu panyapu kali. p rumah pti baru halau diorang kluar dari sabah nie..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Mon Apr 05, 2010 9:35 pm

rayat sabah mimang inda suka ini pti bah, suma inda buli buat apa2 pasal karajaan yg mau diurang sini..... kalou inda mau, sdh lama karajaan suru diurang pulang..... karajaan mau diurang utk apa, itu kita inda tau, karajaan sj yg tau...... jd rayat indada pilihan salain drpd meningu sj ini pti2 lalu lalang dapan rumah..... siapa2 yg pandai, nah gunalah diurang utk tabas2 sawit, putung gata...... paling pandai lg, guna diurang utk mengundi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Tue Apr 06, 2010 8:52 am

tu jiran saya (parampuan) dia karaja sana pajabat pulis (bukan pulis). tugas dia buat dokumentasi pti2 yg ditangkap. dari itu dia tau bahawa kerajaan bukan serius menangkap pti. sebaliknya dia dapati ada unsur2 karajaan piara ni pti.

lagi satu. ada anak buah saya yg mengawini sumandak pti pilipin. Dia dpt rumah pprt (padahal dia kerja sama pos malaysia..gaji mungkin rm1500 - 2000). saya tanya dia camana dia boleh dpt rumah pprt? dia bilang atas nama bini pti dia. Ah? saya tekejut. Kununnya ketika kg BDC di bongkar (zaman chong kah kiat). ramai pti yg diberi peluang utk memiliki rumah pangsa pprt di batu 4 sdk secara sewa beli. Jd mana2 pti yg sudah berumah tangga layak memohon.. (syarat ada ic lah [ic prujik sudah tentu]). Jd bini anak buah saya ini dpt lah..sudah pasti dia tidak cakap benar pasal kerja laki dia.
Inilah unsur2 pemeliharaan pti... Evil or Very Mad
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Tue Apr 06, 2010 9:27 am

sia x tau mo sakap apa udah ini kalo memang digil juga pti x mau kluar dari sabah sia x tau la...bergantung pada pulis saja....sia x blih buat apa2 mana ada kuasa mau halau ini pti...saya suma bagi laporan je sama pulis... confused
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: sabah ni santik bah sabanarnya.....   Today at 11:54 am

Back to top Go down
 
sabah ni santik bah sabanarnya.....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: