To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 9:43 am

adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?
Kita bincang2 topik ini sehari dua sebelum pilihan raya kecil .. kita tingu nanti apakah ramalan kita benar atau tidak..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 12:10 pm

Saya berpendapat bahawa, kemasukan semula Tun Dr.M dan isteri serta anaknya, hanya akan membawa impak kecil kpd umno. Org2 yg akan kembali semula ke umno hanyalah penyokong tegar dr.M yg taksub dgn kepimpinannya dulu. Org2 atau golongn ini biasanya adalah org2 kampung, warga emas dan golongan yg tlh mendapat kekayaan di era pemerintahan Dr.M.

Ttg 3 PRK..media alterntif mengatakan 2 kawasan sah milik PR iaitu (P) Bkt. Gantang dan Dun Bkt. Selambau. Manakala Batang Ai..50-50. Ramalan peribadi saya ialah 2 bukit-> milik PR dan Batang Ai-> masing2 ada peluang krn org sarawak jg mirip sabah...belum ada kesedaran ttg pentingnya Matlamat Terbesar Rakyat Malaysia di alaf baru ini iaitu menumbangkan kerajaan BN yg tdk boleh lagi dimaafkan ke-ekstremannya.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Rambabi
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 1:52 pm

utk pengetahuan kamu, sebenornye dr.mahathir tu terdesak balik pd umno kerane ayam sabungnye (mukriz) tewas dlm pemilihan tempoh hari... jd die terase terpakse balik pd umno sb kalau tak, nt terkubor pulak politiknye... ttg impak tu, ade jugaklah tp tak le banyak sangat, impak skit je... ramai org sebenornye dah naik meluat kat mahathir sb die tu banyak sangat mulut, celupar dan ingat die hebat sangat...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 1:59 pm

saya setuju dengan pendapat sdra rungkud..
nampaknya mahatir ini agak angkuh, dia fikir dia saja yang betul dan bijak. dia pikir kekuatan umno pada era beliau adalah hasil kebijaksanaan dia seorang. No.. no.. cuba dia balik jadi pm, setelah blog berleluasa... sudah pasti akan ada beberapa "hal" mahatir yang akan terdedah pada masyarakat.
Sayapun kepikiran, dua bukit di semenanjung itu akan tetap milik PR.. tak taulah jika macam2 janji dan umpan ditabur oleh BN di sana. Kita tunggu saja keputusannya nanti..


Last edited by Yorut_orut on Sun Apr 05, 2009 2:14 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Rambabi
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 2:08 pm

kite tunggu jelah keputusannnye, aku dah tak sabar lg nak tau... hehehe...
Back to top Go down
guntur
Prebet
Prebet


Number of posts : 16
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 3:11 pm

kemasukan mahathir hanya bg kesan kecil sj, dia tdk popular lg..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 4:00 pm

mungkin bisanya tetap ada, tapi selalunya pengikut tetap pengikut, pemimpin tetap pemimpin. siapa pun dia sudah tentu lens kamera tidak selalu di halakan kepadanya lagi..
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 4:13 pm

popularitinya telah merudum jauh... tempoh hari mengajak memboikot barangan amerika yg ditentang majoriti rakyat malaysia, satu seruan bodoh...

sebelum ini jual mahal betul, sampai keluar amuno konon... sekrg ni pula terhegeh2 mau masuk balik sb terasa api karier politiknya semakin malap..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 4:26 pm

hairan dalam satu perhimpunan umno yang lalu..dia ibarat bayi kecil yang manangis2 minta di lepaskan dari umno..saya masih ingat beberapa perkataan dari bibir sumbingnya " dah lamer dah..i dah tak tahan"..maksudnya rancangannya utk keluar umno sudah lama di rancangnya..dan sekarang tiba2 pula..mo masuk balik.. teriam saja lah kenyataan tun..yamg pemikiran u sekarang ni bukan berada di tahap akademik tapi di tahap nyanyuk sudah..

hai takkan org nyanyuk jadi pemimpin kepada negara kurang maju seperti malaysia?
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Sun Apr 05, 2009 4:31 pm

orud wrote:
hairan dalam satu perhimpunan umno yang lalu..dia ibarat bayi kecil yang manangis2 minta di lepaskan dari umno..saya masih ingat beberapa perkataan dari bibir sumbingnya " dah lamer dah..i dah tak tahan"..maksudnya rancangannya utk keluar umno sudah lama di rancangnya..dan sekarang tiba2 pula..mo masuk balik.. teriam saja lah kenyataan tun..yamg pemikiran u sekarang ni bukan berada di tahap akademik tapi di tahap nyanyuk sudah..

hai takkan org nyanyuk jadi pemimpin kepada negara kurang maju seperti malaysia?
setuju betul... perkataan yg sesuai betul dgn keadaannya...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Wed Apr 08, 2009 7:31 am

kekalahan BN di bukit gantang & bukit selambau, membuktikan kemasukan tun mahathir balik dlm umno tidak membawa sebarang inpak positif kepada umno. Kebanyakan umno-semenanjung sudah muak dengan umno. Bagaimana dengan umno-sabah? ada kesedaran ka..? umno-semenanjung yg tidak piara pti pilipin dan indon pun sudah mula ditolak oleh orang melayu, kenapa pula penyokong umno-sabah terus menyokong umno, sedangkan isu pti mereka tidak tangani, sebaliknya menjadikan pti ini sebagai senjata politik...?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Wed Apr 08, 2009 6:58 pm

pr manang 2, bn 1, hihihihiiiiii..... mahadir indada umphhh sdh..... urang muak sdh dia bah..... dlm hati dia baharap butul agar tiga2 kawasan p/raya bn manang sabap dia mau urang pikir yg kadatangan dia memberi impak basar pd rayat..... kana2 lg dia ni toothless sabap ayam sabung kala..... sakali, inda manjadi pula harapan dia..... patut dia ambil ini sbg signal yg rayat inda paduli sdh sama dia, pindik kata inda laku sdh, hihihihiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Wed Apr 08, 2009 7:28 pm

bukan tun mahathir saja yang sudah ditolak oleh rakyat tetapi BN-UMNO keseluruhan.
Hanya penyokong tegar umno dan yang berkepentingan saja yang masih setia thdp umno-BN ini.
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Wed Apr 08, 2009 7:39 pm

ya, hanya penyokong tegar sj yg masih sokong, slebihnya sdh muak...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Wed Apr 08, 2009 7:49 pm

off topik: garadu.. suka betul saya tingu kau punya avatar. teringat pula saya suasana di kampung dulu2..
gambar siapa itu dan di mana? Macam gambar budak vietnam saja... Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Wed Apr 08, 2009 8:44 pm

hehe gambar budak pelipin tu sana kg durang di pilipin..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Wed Apr 08, 2009 9:34 pm

Dr.M..ibarat surat khabar lama..abis baca buanglah..lbh utk buat bungkus nasi lemak mamak. Ada jg spekulasi mengatakan kemasukan semula mahathir dlm umno satu kerugian bg umno..malah kedatangannya ke bukit gantang untuk membantu brkempen dilihat salah faktor kekalahan BN di sana. Skrang ini..dia brgiat semula dlm umno/bn, bukan utk dirinya, ttp utk anaknya mukriz yg sebenarnya seorg pemimpin muda yg gagap brcakap..bagus lagi sia..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Thu Apr 09, 2009 10:15 am

sekrg ni dia terasa yg kerana campurtangan beliau dlm election tempoh hari menyebapkan kekalahan bn... bagus le tu... malah sdh tentu ramai yg berfikiran sedemikian.. cerita ini akan berpindah dr mulut ke mulut.. dia masuk semula amuno dan ikut kempen sebenarnya utk mendptkan semula populariti yg semakin malap... apatah lg dgn kekalahan ayam sabungnya..

gagap bercakap? hehe... first time sya dengar...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?   Today at 4:35 pm

Back to top Go down
 
adakah kemasukan balik tun mahatir dlm umno membawa impak positif kpd umno?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: