To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 lagi gadis hilang

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: lagi gadis hilang   Mon Apr 06, 2009 9:12 pm



selalu sdh kita dengar org hilang... di mana durang?
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Mon Apr 06, 2009 10:48 pm

Firasat saya..gadis ini tdk diculik atau jadi mangsa sindiket..ttp mmg sengaja lari dr rumah krn jiwanya memberontak..taulah remaja sekarang ini..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 1:17 am

kemungkinan di culik tu ada jg la... tp lebih setuju dgn hujah si rungkud..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 3:24 pm

Siapun meramal sj fonsus...semuanya ada kemungkinan. Ttp berdasarkn background gadis ini trcicir akademi..rasanya macam dia lari saja ini..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 4:49 pm

mungkin dia lari ikut bf dia bahtu... taulah, mgkin ibubapa tdk setuju, larilah dia... tercicir sekolah, bermakna mmg kurang disiplin punya budak.. pd pndpt saya, bapa mama dia tau juga tu mana pg anak perempuan durang, durang tau lari ikut lelaki yg durang kenal juga, jd formaliti sj buat laporan polis.. utk langkah berjaga2 lain kali...
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 5:43 pm

besa la klu masi darah muda ni... sekali ja kena sentuh terus lumapik... bikin susah org tua ja...benda ni sebenarnya boleh dielakkan ba ni... tp dr diri sendiri ja yg mengawal diri..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 7:17 pm

Sya agak yakin budak ini ikut bfnya...apapun ibubapa masih perlu bertanggungjawab krn budak ini bawah umur dan belum dpt kunci kebebasan. Sya simpati jg dgn ibubapa yg malang ini krn ada anak yang jalang.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 8:15 pm

salah ibubapa juga sb dibiasakan 'dibiarkan' sejak kecil tdk dididik dgn baik, bila semakin membesar, makin melawanlah... skrg siapa susah... bambu yg sdh tua mo dibengkok akan patah bah...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 8:48 pm

Kalu bambu betul..tidak apa..boleh buat dinding, lantai dn brmacam kegunaan..kalu anak yg rosak..cuma memalukan keluarga. Jd anak2 kena didik dr kecil walau dgn secara agak tegas.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 9:50 pm

itula tu, baru itu ibubapa tau masamana siuknya kalou kasi manja sj anak dr kisil inda marah/pukul......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 10:10 pm

Yang penting sia rasa..dididkan perlu bermula sejak kecil supaya minda dan siasah mereka trbentuk lebih awal. Dan bila besar, tdk ada istilah jiwa anak2 memberontak.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Tue Apr 07, 2009 11:58 pm

lawak sy baca yg ko post tu rungkud.... biar pn mcm lawak tp berisi.... buli tahan ayat ko ni... tu anak buli buat lantai ba tu rungkud... tdk semestinya bambu ja... hahahaha
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Wed Apr 08, 2009 12:27 am

Anak dibuat lantai?? Oleh siapa? Bfnya?..hahahaa..h
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Wed Apr 08, 2009 1:49 am

kana kasi jd lantai oleh BF dia.....
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Wed Apr 08, 2009 8:15 pm

nah,,bukan alang2 kalu sumandak yg dibuat lantai..hehehe..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Wed Apr 08, 2009 8:42 pm

itulah akibat pd anak2 gadis yg 'jalang'... bukan pula jd isteri sah, jd lantai pula..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Wed Apr 08, 2009 9:41 pm

Itu lantai begerak namanya..pandai mela/yan/wan lg..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Thu Apr 09, 2009 10:19 am

saya mewakili ibubapa lah kunun ya..

pada saya didikan semata-mata tidak sukup kerana pengaruh luar lebih hibat lagi. Bila anak sudah tanakwagu atau sumandak, diurang sudah pandai tipu2 ibubapa. kenapa diurang menipu? sebab takut. kenapa diurang takut? sebab ibubapa memang tegas (tidak kasi manja2 anak).
So.. di samping didikan dan ketegasan, orangtua juga harus pantau anak2 yang sudah remaja. caritahu dengan siapa dia bergaul, siapa bf dia, apa kegiatan dia bila balik dari sekolah, dsb.
Memang serba salah juga bila anak sudah keracunan cinta monyet. kalau sudah sampai peringkat susah mau kontrol tu anak gadis, lebih baik kasi salasai kemahuan dia.. temui ibubapa bf dia, runding bagus2. Betapa hati tidak setuju pun terpaksa terima saja. Soal perbezaan agamapun tidak boleh dipertikan sebab agama adalah hak individu. cuma yang tidak boleh diterima ialah penagih dadah atau mereka yang terang2 tiada halatuju dalam hidup.
Kalau semua usaha sudah dilakukan tapi anak gadis itu tatap lari sama bf.. maka ibubapa sudah terlepas dari umpatan orang.
Walau bagaimanapun, saya setuju bahawa anak gadis yg lari ikut bf adalah mereka yang kurang disiplin sejak kecil, tidak tertanam dengan kukuh spiritual dan moral dalam diri mereka.

Satu hal mengenai anak gadis ialah susah mau simpan lama2... Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Thu Apr 09, 2009 10:37 am

ya, mmg susah simpan lama2... Very Happy

pendidikan bermula dr rumah, sb itu ibubapa perlulah mendidik dr kecil... tiada anak yg lahir sj sdh pandai berfikir mana baik buruk... perlu diberitahu, diajar selalu sehinggalah durang pandai berfikir sendiri.. ibubapa yg berfikiran menyayangi anak ialah dgn cara kasi manja2 dia, penuhi apa sj permintaan anak, berikan kebebasan yg berlebihan, tdk memaksa belajar di rumah kalau anak tdk mahu, sebenarnya dlm proses merosakkan anak tersebut termasuklah masa depan anak...

drpd kajian, anak2 yg mempunyai ibuabapa yg tegas lebih besar peluang utk berjaya drpd yg anak2 yg beribubapa agak 'penyayang'...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Thu Apr 09, 2009 11:13 am

Ibubapa yang terlalu 'penyayang' sehingga memanjakan anak dengan keterlaluan akan merosakkan anak itu sendiri.
Saya seorang bapa dan sayang kepada anak2 tapi sayang saya terhadap anak2 bukan memanjakan mereka. Menyayangi anak dengan cara yang betul ialah dengan prihatin kepada keperluan mereka dan bukannya mengikut kehendak mereka. Kalau tak manja2kan anakpun, sekurang-kurangnya birthday anak2 harus disambut jika ada kemampuan, kejayaan anak2 (lulus pereksa selalunya) harus dirayakan walau secara paling sedarhana mengikut kemampuan.
Pun begitu bukan semua anak2 jadi baik seperti yang diharap-harapkan oleh orangtua. Ada juga yang tidak mau dengar cakap, degil. Bagi saya itu perkara biasa asalkan mereka tidak menjadi anak liar.
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Thu Apr 09, 2009 10:19 pm

Ermm..bagus pendapat2 semua. teringat saya mengenai filem 'anak ku sazali' lakunan mendiang p. ramlee.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Fri Apr 10, 2009 6:47 pm

butul tu gaman, banyak butul anak2 ku sajali sikarang ni, kalou sia tingu bapa mama diurang, aduinaaaaaa 'panyayang' butul...... pijak samut pun inda mati.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: lagi gadis hilang   Today at 8:26 pm

Back to top Go down
 
lagi gadis hilang
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: