To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 JKKK / Ketua Kampung makan duit?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Sun Feb 28, 2010 1:33 pm

kaloulah diurang ada pikiran begitu..... tp kalou diurang inda tepikirpun sual2 begitu, tasanyum pula pasal idup diurang inda susa masam urang lain masamana?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Mar 01, 2010 11:51 am

lambat atau cepat ja , yang pasti setiap perbuatan itu ada balasan ...pada zahirnya nampak happy , boleh ketawa bahak2 , tapi dalam hatinya hanya tuhan ja yang tahu , sakit di tangan nampak berdarah , sakit dihati tiada siapa yang tahu ...begitulah lebih kurang ,

sampai masa tua , paling tidak akan ada kesedaran ...teringat balik perbuatan masa muda2 , nyesal tiada guna , orang akan ingat setiap perbuatan dan sikap kita dulu2 , ..

cuba kita jumpa orang yang samseng masa muda2 , pencuri dan penyamun sembilan , cuba2 kita minta nasihat pasti dia akan cakap ' kerja baik2 nak ...buat baik pada orang , jangan sesekali buat jahat , jangan ikut perangai datuk masa dulu2 , jangan ikut nafsu , berkawan pilih2 orang jangan sembarang , sabar , jangan sesekali menganiaya orang , bla bla bla ...."

ha ha , bermakna dia sudah sedar , masih ingat kejahatan dia dulu2 , pandai pula nasihatkan orang ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Mar 01, 2010 5:31 pm

harap begitulah..... pasal kalou yg balaku ialah sabaiknya pula, iaitu diurang hepi idup masa tua pasal idup inda susa dan lansung inda ingat pula 'dusa2' dulu, masam untung pula diurang kalou begitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
simonsinopsis
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 37
Age : 36
Location : Keningau
Registration date : 2010-11-19

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Fri Nov 19, 2010 9:56 am

sudah menjadi ragam JKKK dan Ketua Kampung yang diajar oleh YB mereka untuk mencari duit lebih kunun. Itulah duit haram dikasih makan keluarga mereka. Sekarang nie jawatan di kampung pun jadi rebutan oleh kerana mahu jadi toki balak jual kawasan kampung kepada orang luar.....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Fri Nov 19, 2010 1:39 pm

indatau kanapa banyak butul kk atau jkkk yg menipu urang2 kg..... silaka butul..... patutlah katurunan anak2 samua ansur2 taruk, pasal tamakan duit bapa diurang yg menipu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Sat Nov 20, 2010 10:47 am

itu sabab kali,,kk tau jkkk anggp urg2 kg tidak tiggi palajaran kali..tu la diurag sanang2 saja mau tipu urg2 kg.. Evil or Very Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Sat Nov 20, 2010 8:06 pm

diurang pikir sdh jd kk/jkkk, talampau basarlah.....? Laughing kasian......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Sun Nov 21, 2010 9:30 pm

halo..halo. apa kabar lama tida masuk forumni.first bila aku buka forumni tarus aku tatingu pasal katua kg/jkkk.ini lagi satu pangalaman saya ya.di sebelah km ada satu kk sama jkkk ngam butul kapala dia.kalau ada bantuan masam tangki dia agih2kan hanya urang2 tartentu saja yg dapt.kk sama jkkk kompom dapatlah.bagi saya kanapa buduh betuldiorangni ah.padahal samua org kg ini memerlukan bantuan bah apa salahnya samua dikasi bantuan,ini kalau urangtu tida ngam sama kk/jkkk ba jaga2la mimang tida dpt.ada yg lucu lagi ada org kg diatu minta bantuan zink last2 sakali kk ckp tida dpt tapi bulan lapas aku tingu ada zink dtg dia hantar sanaaaaa rumah baru kk.huhu kalau kamu berkesempatan pigi jalan2 sana samparita sabalum samparita ada ruma kk tepi jalan..rumah baruu...hasil dari duit2 manipu parujek2 kg...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Nov 22, 2010 8:02 am

zing baru yg ko nampak tu, zing hasil titi paluh si kk bah tuan supir-man... Very Happy

urang yg berparangai begitu (suka tipu org kg) mimang inda pandai malu, inda pandai sadar, inda pandai berubah, dan yg bikin saya tertanya-tanya ialah indakah diurang itu sadar yg tipu muslihat diurang itu sebenarnya too transparent, adakah diurang pikir org lain sanang2 kana kasi kelintung? Ada ini satu kawan (kaki tipu)..dia bilang, saya tulung ko apply lisin porla tuan orut. saya pun ya sajalah. berbulan-bulan baru lisin sampai..lepas tu dia minta rm50. rm50 ok juga laba sebagai wang kopi sama dia, walaupun lisin PORLA sebenarnya pree. tapi apa yg saya komen ialah dia bilang "saya tolong ko" padahal saya indada minta dia tolong pun...mcm iklas butul dia mau menulung ..tau2 ingat $ sebagai imbalan... tongue
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Nov 22, 2010 8:32 am

kalo gitu itu..mau kana katuk kapala nya tu.. ada wayar yang sut salah pasang..tapasang d port duit2. nie kalo kana urang kg mangamuk sana sini matai tu ketua kg/jkkk..kalo ada prujik c ketua kg yg mau d buat d kg itu, baru melibatkan cukai bagi mengutip wang semua penduduk di kg untuk melaksanakan prujik tuu....silap2 kana limpar batu ruma katua kg.
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Nov 22, 2010 9:27 am

Yorut_orut wrote:
zing baru yg ko nampak tu, zing hasil titi paluh si kk bah tuan supir-man... Very Happy

urang yg berparangai begitu (suka tipu org kg) mimang inda pandai malu, inda pandai sadar, inda pandai berubah, dan yg bikin saya tertanya-tanya ialah indakah diurang itu sadar yg tipu muslihat diurang itu sebenarnya too transparent, adakah diurang pikir org lain sanang2 kana kasi kelintung? Ada ini satu kawan (kaki tipu)..dia bilang, saya tulung ko apply lisin porla tuan orut. saya pun ya sajalah. berbulan-bulan baru lisin sampai..lepas tu dia minta rm50. rm50 ok juga laba sebagai wang kopi sama dia, walaupun lisin PORLA sebenarnya pree. tapi apa yg saya komen ialah dia bilang "saya tolong ko" padahal saya indada minta dia tolong pun...mcm iklas butul dia mau menulung ..tau2 ingat $ sebagai imbalan... tongue
mmg senang kena kelentong tu, sb itu kk dan jkkk bermaharajalela sampai skrg... habis2 org2 kg akan bising2 begitu sj, tp bila meeting, semua diam2 sj...

yg saya nampak pelik, bila ada bantuan tangki, zink atau apa sj utk kg, pandailah dorang memilih2 orang utk diberi bantuan... dorang lupa itu bantuan bukanpun duit dorang yg keluar... tp cara dorang membahagi2kan bantuan seolah2 spt duit dorang...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Nov 22, 2010 12:34 pm

bukan sanang2 kana kelintung bah tapi sangaja inda mau bising2 (tapi mengumpat di balakang tatap punya). paham2 sajalah...org begitu (tamak) biasanya suka menegakkan banang yg basah. jd..apa yg org bising dpt cuma musuh ..sebab org yg ditegur mimang mati2 lawan balik (walau setakat menegak banang basahnya), bukannya insaf dan memperbetulkan keadaan.
Kalau inda silap saya, tuan pukutarap pernah bilang, org yg tamak ada juga yg sinang linang hasil korupsi. tapi ada juga yg saya lihat seolah-olah ketulahan sabap katamakan... Rumah inda pandai siap2..kereta kana tarik..masih ada utang sama urang dan masih merayu utang sana sini... Menipu org pasal permuhunan tanah adalah penipuan dia yg paling numbur satu... Evil or Very Mad
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Nov 22, 2010 5:59 pm

biasa urang2 kg ni kalou dapan2 mmg inda barani sakap..... kalou di balakang, aduinaaaaa......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Nov 22, 2010 7:34 pm

biasa laitu tuan pukutarap... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Mon Nov 22, 2010 8:37 pm

nasip baik ada juga porum tampat malapas garam kan tuan orut..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Tue Nov 23, 2010 8:47 am

bukan lapas garam tp mangumpatttttt... Laughing Laughing
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Tue Nov 23, 2010 10:53 am

ok juga kita dpt luahkan di sini, dpt kurangkan rasa geram, hehehehe... Very Happy
Back to top Go down
simonsinopsis
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 37
Age : 36
Location : Keningau
Registration date : 2010-11-19

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Tue Nov 23, 2010 1:21 pm

perkara ni sia pun pernah kana juga tapi nie udah lama lah dan sampai sekarang sia sudah jara dan tu JKKK yang kutip duit nampaknya tidak juga pandai malu temberang lagi tu tapi ndak apalah nanti ada juga untuk dia dan keluarganya dan keturunannya.... balasan si pitung ...
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Tue Nov 23, 2010 8:08 pm

ada kk/jkkk yg kumpul tandatangan org2 kg konon memohon kawasan pembalakan, akhirnya kawasan tersebut jd miliknya...bulat2 org2 kg tertipu... skrg ini, org tersebut sibuk sdh lg melobi utk menjadi jkkk semula... adalah rancangan dia tu utk menipu org2 kg lagi... sedihnya, kisah lama telah dilupakan oleh org2 kg...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Sun Nov 28, 2010 9:09 pm

adidiii... bukan pula mao menolong tujuan dia ar... ada mao dipok pula. kalo semua kk/jkkk berhati busuk macam ni, hacurlah generasi. akan jadi ikutan sudah itu sepanjang masa.
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Sun Nov 28, 2010 10:09 pm

inilah akibat kalau kk/jkkk lantikan politik & bukan pilihan org kg... org2 yg minat politik, tentu ikut yb jalan2 ke sana ke mari 'pok' projek atau duit tempias... bila habis pilihanraya, jawatan yg diminta ialah kk atau jkkk kerana skolah tdk seberapa... org2 inilah yg jd kk/jkkk di kg2... sb tu sibuk sj cari 'peruntukan' utk dpt tempias diri sendiri...
Back to top Go down
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Thu Jun 02, 2011 12:51 am

minta tulung kamurang,sia betul2 konpiusni......
pertanyaan sia,klu dikg2 urg2 tua yg pendapatan dia tidak tatap spt bercucuk tanam saja adakah dia dkategorikan miskin muda?sabab apa sia bartanyani pasal,ada org tua dikg sia yg memohon bantuan dr jbatan kebajikan tida kasi kana lulus atas sabab itu urg tua dkategori miskin muda..baik2 borang tida kana kacau tp si kkjkkk pandai2 pigi sana pajabat suru kasi kategori urg tuani miskin muda....tungang tebalik suda ayat akuni heheheh
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Thu Jun 02, 2011 3:33 am

a ] JKKK/KK ...kumpul tandatangan orang kampung memohon kawasan balak ? ini memang benar berlaku , malah dikampung saya sendiri kes begini juga ada , nasib baik tdk diluluskan , kalau tidak pasti sang KK sorang yg jadi kaya , dia jual itu kawasan balak sama syarikat cina ! kampung sebelah mcm itulah jadinya ..

b ] KK/JKKK makan duit ? yg begini pun ada juga , bukan pasal dia ahli pada parti itu atau parti ini , tapi kerana dia berbelanja diluar kemampuan , kaki sabung ayam ....kaki nombor , kaki minum , malah kaki sumandak ! eksen mcm orang muda padahal sudah tua kerepot , mana mau dapat duit untuk terus bergaya ? makan duitlah ...

c ] kes tdk dapat bantuan pun ada jugak , mak saya sendiri tdk dapat bantuan dengan alasan anak2 semua ada kerja !! kakak dia dapat pula padahal anak2 dia semuanya jadi manusia , ada kerja ada pangkat ada senang .., kes yg sebegini biasanya berlaku kerana ada orang pandai2 buat report 'kumpilin ' sana pejabat daerah , jenis pendengki punya orang , kadang2 kerana dendam gara2 padi dia kena makan kerbau si kawan , atau si kawan ada gelang emas atau ada anting2 cantik , ..
Back to top Go down
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Thu Jun 02, 2011 3:48 am

romeo wrote:
a ] JKKK/KK ...kumpul tandatangan orang kampung memohon kawasan balak ? ini memang benar berlaku , malah dikampung saya sendiri kes begini juga ada , nasib baik tdk diluluskan , kalau tidak pasti sang KK sorang yg jadi kaya , dia jual itu kawasan balak sama syarikat cina ! kampung sebelah mcm itulah jadinya ..

b ] KK/JKKK makan duit ? yg begini pun ada juga , bukan pasal dia ahli pada parti itu atau parti ini , tapi kerana dia berbelanja diluar kemampuan , kaki sabung ayam ....kaki nombor , kaki minum , malah kaki sumandak ! eksen mcm orang muda padahal sudah tua kerepot , mana mau dapat duit untuk terus bergaya ? makan duitlah ...

c ] kes tdk dapat bantuan pun ada jugak , mak saya sendiri tdk dapat bantuan dengan alasan anak2 semua ada kerja !! kakak dia dapat pula padahal anak2 dia semuanya jadi manusia , ada kerja ada pangkat ada senang .., kes yg sebegini biasanya berlaku kerana ada orang pandai2 buat report 'kumpilin ' sana pejabat daerah , jenis pendengki punya orang , kadang2 kerana dendam gara2 padi dia kena makan kerbau si kawan , atau si kawan ada gelang emas atau ada anting2 cantik , ..


yg c,labih kurang ceritanya dgn apa yg sia alami,kenapa masih ada lg spesis manusia mcmtu ah?masalah dengkini yg tida bole dibuang,mcmana mau maju klu mcmtu balik2 dengki saja
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Thu Jun 02, 2011 3:59 am

selagi bernama orang , selagi ada darah mengalir dan nadi berdenyut ...kita tdk dapat lari dari penyakit hati , cemburu dengki , dendam ..busuk perangai , itu lumrah manusia , tdk kira bangsa apa atau agama apa , tetap ada punya bah ...

yg berubah hanya zaman , penyakit hasutan setan iblis tdk akan berubah ...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: JKKK / Ketua Kampung makan duit?   Today at 5:52 am

Back to top Go down
 
JKKK / Ketua Kampung makan duit?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: