To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Apakah 1 malaysia menurut kamu?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Tue May 05, 2009 9:05 pm

Sekarang najib razak lantang menjaja konsep 1 malaysia nya. Apakah 1 malaysia menurut kamu? Apa yg kamu harapkan dalam konsep 1 malaysia?
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Tue May 05, 2009 10:09 pm

pandangan enda berapa bernas dari saya lah tuan orut..

Konsep 1 malaysia ini seperti malaysia ini di punyai oleh semua kaum dan bukan lagi di dominasi kan oleh org melayu/asli sebagai org asal di Semenanjung tapi sudah di kongsi bersama oleh org2 dari india, cina, arab, pakistan, bangladesh..

Sementara di sabah mengikut pemahaman saya ialah sabah bukan lagi di punyai secara tabii oleh org2 KDM saja tapi kelihatan semua kaum, samada pendatang dari polipin (suluk, bisaya, ubian , illanun etc..) indun (bugis, tatur, timur timur, jawa dan madura) , kemudian diikuti pakistang dan india..memigang hak yang samarata. apa keistimewaan yang ada pada kdm pada masa kini sudah boleh juga di perolehi oleh org lain seperti yang saya sebutkan di atas itu. tiada sudah istilah 'utk kdm saja' atau 'kawasan larangan utk pti'

Tersirat dari sini ialahorg kdm atau org2 asal dari malaysia ini kena bersaing lebih gigih utk menghadapi cabaran dari org2 luar yang sudah pun di malaysiakan secara tidak rasmi oleh si najib.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Tue May 05, 2009 10:10 pm

1 malaysia tu nampaknya mcm strategi mo kasi harmoni ni masyarakat majmuk ba... cuma kesan negatif nya ialah mangkali semua hal2 mengenai sabah pun ada kemungkinan dilupakan... kalau asik2 ingat 1 malaysia sja.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Tue May 05, 2009 11:19 pm

Konsep 1malaysia kalu ikut pndapat 1cent sia ialah..kononnya najib ini adalah perdana menteri utk semua kaum. Objektif utamanya adalah memulihkan imejnya yg cukup tercemar berikutan kes2 besar yg sensasi sprt altantuya, kapal selam 2nd hand dan eurocopter serta rampasan kuasa di perak. Ini juga adalah satu usaha dan strategi utk mendapatkan populariti bg survival politiknya agar kuasanya brkesinambungan sekurang2nya 2 atau 3 penggal.

Sya tdk nampak sebarang manfaat yg besar buat ketika ini dgn hanya buat lawatan2 mengejut di beberapa tempat kononnya utk mendengar, menyelami dan mendengar sendiri maslah rakyat. Mendengar, menyelami serta mengetahui saja tdk cukup jika tdk disertakan dgn tindakan. Yg paling penting adalah planning, polisi dan pelaksanaan dan dibuat dgn lbh telus, saksama, tdk korup lg dan tdk hanya bersifat gimik utk mengabui mata masyarakat.

Sya kurang setuju dr segi polisi dan konsep jika pengagihan sumber negara itu dibuat samarata, ia perlu saksama dlm maksud sebenar..mana negeri yg masih mundur perlu diberi alokasi lbh sprt sabah, sarawak, trengganu dll negeri yg masih mencatat kemiskinan tegar yg tggi. Bgtu jg dgn soal frasarana, negeri2 yg masih kurang kemudahannya sprt skali sabah, sarawak dll negeri perlu diberi keutamaan lbh.

Najib perlu ingat, rakyat sekrg semakin bijak dan pintar..tahu menilai dan tahu pula apa yg perlu dibuat dan biasanya rakyat akan beri hukuman yg diterjemahkan dlm bentuk undi. Dont forget GE13 is just around the corner.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Wed May 06, 2009 8:01 am

ini pn kisah 1 malaysia juga......

tp kebenaran mana kita tau kan.....
ni sy dpt dr malaysiakini.....

Petra dedah sumber info kaitkan Rosmah-Altantuya
May 5, 09 8:05pm

Penulis blog popular, Raja Petra Kamaruddin dalam tulisan terbaru hari ini mendedahkan identiti sumbernya berhubung dakwaan wanita pertama negara Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh.

Menurut pengendali blog Malaysia Today, maklumat kontroversi tersebut datang daripada Leftenan Kolonel Azmi Zainal Abidin, "orang nombor dua dalam unit khas bahagian risikan tentera" Malaysia.

Beliau bertemu pegawai tentera melalui seorang rakannya, Nik Azmi Nik Daud, yang dikenalinya sejak 45 tahun lalu.

Nik Azmi seorang pembantu ahli politik veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah, kata penulis itu lagi.

Beliau juga memohon pertolongan daripada beberapa individu antaranya termasuk pemimpin PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan seorang lagi pembantu Tengku Razaleigh tentang kredibiliti pegawai tentera tersebut.

Dalam tulisan blognya, beliau juga mendakwa ditawarkan sebanyak RM30,000 sebulan oleh Datuk Jamaluddin Jarjis, seorang kenalan dekat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai imbuhan agar beliau berhenti menulis tentang wanita Mongolia tersebut.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Wed May 06, 2009 8:58 am

1 malaysia 'versi najib' adalah gimik politik semata-mata. Ianya cuma usaha untuk menarik kembali sokongan kaum cina dan india di semenanjung. saya tidak percaya kaum melayu 100% senang hati dengan konsep 1 malaysia ini. tapi mereka pura2 sokong konsep ini sebabmereka tau bahawa akhirnya, yg menentukan policy kerajaan ialah umno sendiri.
Paling malang kalau 1 malaysia itu dilaksanakan di sabah secara membabi buta sehingga pti pun jadi malaysian yang mendapat hak sama rata dengan rakyat tempatan.
Saya akan senang hati jika 1 malaysia itu bererti gabungan tiga negeri iaitu Malaya, Sabah, dan Sarawak menjadi One Malaysia yang sebenar, supaya orang Malaysia dibahagikan kepada 3 golongan utama sahaja iaitu, Malayan, Sabahan, dan Sarawakian. Ketiga-tiga negeri yang membentuk negara malaysia ini pula mendapat hak sama rata. Tiada lagi umno yg menjadi kilang pengeluar perdana menteri. sepatutnya semua etnik boleh menjadi pm sebab konsep 1 malaysia bererti tiada lagi keistimewaan etnik orang melayu. semua agama mendapat hak sama rata. tidak adil kalau masjid2 di seluruh negara yang berjuta-juta-juta ringgit kos pembinaannya ditanggung oleh kerajaan (kita tidak percaya mesjid itu dibina dengan duit ahlinya), sedangkan pembinaan kuil dan gereja tidak mendapat begitu banyak peruntukan dari kerajaan.........berpuluh-puluh lagi hal2 yang perlu dilaksanakan oleh kerajaan jika benar2 ikhlas dengan konsep 1 malaysia.
Bolehkah najib laksanakan 1 malaysia sedemikian? Jika tidak, buat apa canang2 1 malaysia? bikin malu diri sendiri saja.
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Wed May 06, 2009 5:57 pm

Nah kalau sakapan macam ini saya sukup puas hati tuan orut..mimang barnas ni.
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Fri May 08, 2009 5:26 pm

1malaysia sebenarnya lebih kpd mainan politik sj, objektif utk tarik balik hati pengundi.. langkah drastik agar masih ada harapan pd pru13 nt... tengok nt, selepas beberapa lama/tahun, tiada apa2 juga ttg 1malaysia ni...
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Fri May 08, 2009 8:28 pm

1malaysia pd dasarnya merupakan 1 konsep yg baik, namun sama ada ia terlaksana atau tdk, itu terpulang kpd najib... saya setuju, kita akan nampak kesudahannya setelah beberapa ketika.
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Sat May 09, 2009 1:33 am

1 Malaysia ini menarik tetapi beberapa perkara yang akan di hapuskan menurut pendapat saya ialah:
-perkara 20 memang tidak akan ada kelibat lagi
-semua sistem dalam negeri akan di kuasa secara langsung oleh persekutuan
-persoalannya apakah nasib sabah dan sarawak dalam 1 Malaysia??
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Sun May 10, 2009 2:35 pm

1Malaysia ini memang ternyata hanya satu sandiwara najib dan satu gimik politik. Bgitu jg dgn tndakan lain seperti pembebasan pemimpin hindraf..ini satu kosmitek murahan utk mengalih pandangan rakyat. Buat perkara yg kecil utk menutup prkara yg lebih besar sprt insiden kekacauan di DUN Perak.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Sun May 10, 2009 3:04 pm

pintar budu bah si najib itu... semua urang pun tau 1 malaysia si najib tu cuma dibibir saja, dan semua urang pun tahu apa tujuan sebenarnya, tidak lain dan tidak bukan hanya menagih simpati dari kaum lain.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Sun May 10, 2009 9:34 pm

Rakyat tlh tau tipu helah BN najib dn tdk akn mnyokong scara membabi buta lg..cuma apa yg kta risau ialah penipuan dlm pilihanraya. Kalu mcm di SM, sya kompidon ckit sb dorg betul2 jaga itu pengundi hantu..tp di Sabah dan sarawak sia masih meragui kemmpuan brbuat demikian. Contoh pd PRU12..sia mengesyaki maximus ongkili cuma menang atas penipuan sj krn kputusan hanya dperolehi pd keesokan harinya. Mreka inilah yg bersekongkol dn mendukun 1Malaysia c najib tu.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
guntur
Prebet
Prebet


Number of posts : 16
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Sun May 10, 2009 9:48 pm

inilah masalah politik negara kita, teori memang cantik tp pelaksanaannya teruk. APa yg saya lihat, majoriti pemimpin merasakan mereka patut dihormati dan bukannya menghormati. Ikut betul, apa sj parti politik, semuanya baik, cuma apa g memburukkan satu2 parti itu adalah para pemimpinnya. Sebab itu, kita biasa nampak kejatuhan mana2 yb.

Konsep 1 malaysia memamng baik, cuma adakah semua pihak, semua kaum, akan berusaha mencapainya? Adakah ia sebenarnya dijadikan utk tujuan kepentingan politik? Mampukah bangsa2 malaysia bersatu dlm konsep 1malaysia? Tiada prasangka? jujur? tiada maksud lain?
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Thu May 14, 2009 6:58 pm

[quote]Najib kini 'perdana menteri rakyat'
May 14, 09 3:24pm
Kita kini bukan sahaja mempunyai "Pakatan Rakyat", tetapi juga "perdana menteri rakyat" apabila Datuk Seri Najib Razak juga mahu semangat perkataan "rakyat" digabungkan dengan jawatannya - melambangkan seorang pemimpin yang mesra rakyat dan memahami mereka.

"Saya sentiasa bersama-sama dengan rakyat dan akan terus bersama-sama dengan rakyat," kata perdana menteri.

Tegasnya, tidak sepatutnya wujud anggapan bahawa beliau merupakan anak golongan bangsawan.

"Kita mesti lihat kepada hala tuju negara, kita mesti faham, mesti merasai denyutan nadi rakyat, nadi negara, kuasa rakyat, kita mesti merasainya," beliau dipetik berkata ketika menyampaikan amanat pada majlis perhimpunan Hari Pekerja Sektor Awam di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) hari ini.

Majlis itu yang bertema "1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" turut dihadiri Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan dan Presiden Cuepacs Omar Osman.

Menurut Bernama, Najib berkata sebaik sahaja beliau mengambil alih
pentadbiran negara, agenda pertama yang dilakukan ialah "turun padang" yang disifatkannya sebagai tinjauan mesra seperti di Puduraya.

"Saya melawat Puduraya kerana sebahagian besar rakyat menggunakan Puduraya, terutama nak balik kampung, cuti raya.

"Saya tengok, dan bukan sahaja tengok dengan kepala dan mata saya sendiri keadaan di situ, tetapi juga dapat menghidu udara dan bau di situ.

"Saya katakan berbeza dengan taklimat yang diberikan oleh Datuk Bandar berbanding (apabila) turun dan melihat keadaan sebenar di Puduraya.

"Banyak bezanya, macam bumi dan langit," katanya lagi.

Oleh sebab itu, tambahnya, beliau mahu turun padang dan tidak mahu sebarang formaliti seperti hamparan merah, bunga manggar dan tanpa krew tv (media).

Katanya lagi, beliau akan tetap turun padang kerana mahu meninjau sendiri bagi menyelesaikan masalah rakyat.

Najib nampaknya bgitu terdesak mndapatkn sokongan rakyat shngga dia trpaksa mggunakan prkataan rakyat utk tujuan itu. Program turun padangnya tdk akan mmbawa apa2 kesan sekiranya polisi dn agendanya tdk berubah. Kes2nya juga tdk akan mudah dilupakan oleh rakyat dn dia akan kekal sbg PM yg tdk popular.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Fri May 15, 2009 1:10 am

ha ha ha.... memang tadasak sudah tu... takut nanti pru13...duduk di belakang rakyat..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Mon May 18, 2009 8:01 am

Bg org yg tlh banyak melakukan kesilapan dan kesalahan ini sprt najib, mmg sudah tentu berasa takut. Tp rasa takutnya itu tdk akan membantunya utk mencapai keinginan sb rakyat tlh sedar skrg ini akan penipuan yg berterusan dr BN. Mereka(BN) nampaknya tdk berubah langsung dr segi tindakan2...masih menganggap politik malaysia masih di era 60an. Mereka tdk akan berupaya menipu rakyat lg skrg. Dan sudah pasti BN akan menerima padahnya nanti pd PRU13.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Tue May 19, 2009 10:23 pm

Konsep 1malaysia tdk menampakkan sbrg kebaikan kpd rakyat...inilah yg betul (di bawah ini)
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Tue Sep 22, 2009 8:13 pm

setakat ini apa yang kamurang nampak hasil dari konsep 1 malaysia? sudah ada kesan positif kah?.. bagi saya kan.. saya belum nampak apa-apa kesan kecuali apa yang bn bilang kemenangan moral dlm pilihan raya kecil.. jd saya pikir mimang slogan 1 malaysia ini adalah pancingan undi semata-mata...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Tue Sep 22, 2009 8:38 pm

mcm tiada apaČ saja kejadian yg sya nmpak dari konsep 1 malaysia ni. bunyi diapun samarČ saja, malah smakin hilang pla sya rasa kalo bukan selalu kena tayang di tv. untung c aman yorut up ni tread, kalo tdk, sya lupa sudah konsep ni. hehe... Razz
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Wed Sep 23, 2009 1:17 am

1malaysia? gimik sj baitu..... apa maksud diurang 1malaysia? barsatupadu? sini sabah indada masalah kesuali yg anjing2 kurap, yg terhigih2 manyalak utk amuno...... ini amuno sabanarnya palan2 mo kasi rusak ini sistem sediakala 1sabah kita...... samua pasal pulitik baini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Fri Sep 25, 2009 9:40 pm

Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Fri Sep 25, 2009 10:14 pm

lusu itu katun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Sun Sep 27, 2009 1:36 pm

kesan konsep 1 malaysia dapat kita lihat dari segi pemberian biasiswa kerajaan tidak lagi terhad kpd bmiputra tetapi bukan bumiputra pun dapat.
sebelum konsep 1 malaysia ada guru2 dari sabah yg kena posting ke semenanjung tdk mendapat layanan sewajarnya. contohnya, apa bila mereka sampai di semenanjung tiada pemandu datang menjemput, malahan apa bila mereka tiba di destinasi,tiada rumah terpaksa tidur sementara dalam stor. kelemahan pengurusan sekolah atau memang tak dilayan, hanya TUHAN yg tahu.
kita berharap konsep 1 malaysia bukan merupakan gula2 dari para pemimpin pusat kpd rakyat khususnya di sabah ini.
konsep 1 malaysia perlu perubahan sistem dan dasar.
sepupu saya siang nya chung,lahir siiini sandakan, dia tdk dpt melabur di asb. kawan saya namanya ali, tapi lahir saaana indon.dapat pula melabur di asb.
Sabah negeri no2 selepas Johor mempunyai keahlian umno paling banyak di Malaysia.
Pikir la sendiri!
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Sun Sep 27, 2009 2:32 pm

selagi urang malayu, sina & india inda buli duduk semija sacara majuriti sana KL, salagi itulah 1malasia gimim sj..... pd saya, kaadaaan sini sabah sarawak sabanarnya palan2 akan jd rusak akibat drpd sistem yg sana samananjung amalkan..... inda sak lagi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Apakah 1 malaysia menurut kamu?   Today at 4:30 pm

Back to top Go down
 
Apakah 1 malaysia menurut kamu?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: