To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Tue Apr 25, 2017 3:47 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Apr 23, 2017 7:24 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
June 2017
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
CalendarCalendar

Share | 
 

 surat wasiat

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 161
Age : 34
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: surat wasiat   Mon May 18, 2009 12:49 pm

Ada sorang tua, nama dia Nenek Ani. Dia terlantar di hospital kerana sakit jantung, .... keadaannya semakin ari semakin teruk. Ani dah tak tau apa nak buat lagi. So suatu hari tu dia panggil Pak Din untuk bacakan doa untuk Nenek Ani. Tapi semakin dibaca, semakin teruk sakit orang tua tu. Sampai terketar-ketar dan termengah-mengah kerana terlalu sakit.
Nenek Ani dalam keadaan tak berdaya tu memberikan isyarat meminta pen dan kertas. Ani memberikan pen dan kertas kepada neneknya. Dengan sisa-sisa tenaga yang ada, Nenek Ani menulis dan memberikan kertas itu kepada Pak Din.
Pak Din menganggap tak baik membaca wasiat di hadapan Nenek Ani sebelum Nenek Ani meninggal. Jadi dia pun masukkan kertas tu ke dalam poketnya. Tak lama kemudian Nenek Ani pun meninggal dunia. Selepas seminggu kematian Nenek Ani, Pak Din pun datang ke rumah Ani, dengan memanggil semua sanak saudara Nenek Ani, tujuannya tak lain dan tak bukan untuk menbaca wasiat dari nenek tersebut
Pak Din pun berucap, menyatakan kesedihannya atas kematian Nenek Ani, dan di akhir ucapan itu Pak Din mengajak Ani dan saudara mara membaca wasiat itu bersama-sama, yang antara lain isi itu ialah.............
"Din, .... kau janganlah berdiri di atas wayar oksigen aku tu"
begitulah kisahnya
Moral dari cite ni : lain kali hati-hatilah, kang tak pasal-pasal mati orang tua tu,
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
newpips
Prebet
Prebet
avatar

Number of posts : 61
Location : Kota Belud
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: surat wasiat   Mon May 18, 2009 2:47 pm

ha ha... trus saya klik kasi kau reputation ooo...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: surat wasiat   Mon May 18, 2009 6:25 pm

hihihihiiiiii..... buli tahan ini janaka..... inda tepikir sia apa isi itu wasiat..... kalou butul2 ada begitu, inda tau apa jd..... Laughing dan sia klik kao lah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: surat wasiat   Mon May 18, 2009 9:41 pm

Lah patut lah sakitnya makin tenat..hahahhaa
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: surat wasiat   Wed May 20, 2009 12:05 am

Hahahaha...lucu serita wasiat ni. Patut nenek tu blum mati lg..hihi..Ini masalah pulak kalu trlalu lurus bendul, kalu dia baca terus td, dia taula hos oksigen nenek tu suda nalambi kana pijak...hehehe..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 161
Age : 34
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: surat wasiat   Wed May 20, 2009 12:34 am

newpips wrote:
ha ha... trus saya klik kasi kau reputation ooo...
terima kasih boss..
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 161
Age : 34
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: surat wasiat   Wed May 20, 2009 12:35 am

pukutarap wrote:
hihihihiiiiii..... buli tahan ini janaka..... inda tepikir sia apa isi itu wasiat..... kalou butul2 ada begitu, inda tau apa jd..... Laughing dan sia klik kao lah.....
terima kasih boss...
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 161
Age : 34
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: surat wasiat   Wed May 20, 2009 12:37 am

kamurang rasa.. apa la perasaan tu anak bila tu wasiat kena baca?
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
Admin
Admin
avatar

Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: surat wasiat   Wed May 20, 2009 6:22 pm

hehe... mgkin kena samanlah tu... Very Happy lucu ni cerita, tdk sangka langsung punca kematiannya...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: surat wasiat   Wed May 20, 2009 6:48 pm

MooK wrote:
kamurang rasa.. apa la perasaan tu anak bila tu wasiat kena baca?

Mmg bgitu kecewa anak itu bila membaca surat yg disangkanya wasiat itu cuma prmintaan supya tdk injak itu saluran oksigen...hehehe...
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 161
Age : 34
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: surat wasiat   Sun May 24, 2009 12:13 am

mangkali tu pak din kena kejar pakai parang lepas baca tu wasiat kawokawokwa
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
niche
Special Rank
avatar

Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: surat wasiat   Sun May 24, 2009 12:37 am

saya ketawa membaca cerita ini... nt saya akan ceritakan pd kawan2 di tempat kerja... Very Happy
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: surat wasiat   Sun May 24, 2009 2:50 am

sia rasa si pak din pun trus mati tue tekejut... Very Happy
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: surat wasiat   Sun May 24, 2009 3:05 pm

Pak din mnyesal tak sudah sb wasiat blum kana buat..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 161
Age : 34
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: surat wasiat   Mon May 25, 2009 10:56 pm

kenapa la kalau c Pak Din baca dulu tu surat... kan x pasal≤ kojol org tua tu hehe..
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: surat wasiat   Mon May 25, 2009 11:06 pm

mgkin dia ada fikiran juga bah tu mo dpt bahagian harta...hehehe...
Back to top Go down
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Male Number of posts : 161
Age : 34
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: surat wasiat   Mon May 25, 2009 11:26 pm

gontulak wrote:
mgkin dia ada fikiran juga bah tu mo dpt bahagian harta...hehehe...
mungkin la.. dia mengharap mangkali dapat 1 ekar tanah huhuhu
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: surat wasiat   Mon May 25, 2009 11:32 pm

sekali, bukan pula 1 eakr tanah dia dpt, silap2 dia kena potong2 lagi... hehehe...
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: surat wasiat   Sat May 30, 2009 12:07 am

mmg dia dpt 1 ekar tanah tue...termasuk la 1 lubang kubur..hahaha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: surat wasiat   

Back to top Go down
 
surat wasiat
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Humor & Fun-
Jump to: