To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
sumandak
Prebet
Prebet


Number of posts : 14
Registration date : 2009-06-01

PostSubject: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 10:40 am

Kaamatan di kg.nuntunan diadakan pd 30mei lalu... ramai jugalah... first time diadakan secara collection tanpa sebarang peruntukan drpd kerajaan atau yb... setiap rumah di kg menyumbangkan rm10, 1 tapai & juga makanan... tahniah utk org2 kg.Nuntunan khasnya kpd pengerusinya & semua ajk yg terlibat.



pemenang ratu cantik kanak2...
Back to top Go down
sumandak
Prebet
Prebet


Number of posts : 14
Registration date : 2009-06-01

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 10:51 am

tapai2 org kampung...

Back to top Go down
sumandak
Prebet
Prebet


Number of posts : 14
Registration date : 2009-06-01

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 10:56 am

pasukan pemalu gong...

Back to top Go down
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 12:13 pm

sumandak wrote:
tapai2 org kampung...


dalam ni gambar, salah seorang adalah saya... tapi bukan yg org tua la hahaha...
macam sia tau siapa upload ni pic.. Razz
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 12:17 pm

sumandak wrote:
Kaamatan di kg.nuntunan diadakan pd 30mei lalu... ramai jugalah... first time diadakan secara collection tanpa sebarang peruntukan drpd kerajaan atau yb... setiap rumah di kg menyumbangkan rm10, 1 tapai & juga makanan... tahniah utk org2 kg.Nuntunan khasnya kpd pengerusinya & semua ajk yg terlibat.



pemenang ratu cantik kanak2...

bagus kamu booking awal2 ni sumandak hahaha
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 12:27 pm

memang ini kaamatan tiada peruntukan dari YB.. semua kami kasi keluar duit sendiri atau pegi minta sponser. tetapi sudah lah YB datang lewat sekali buat ucapan 1 jam lebih.. banyak acara yg tergendala... sugandoi acara kemuncak pun jam 11 lebih sudah baru mula... bagus lagi tidak jemput YB tu... walau macamana pun TERIMA KASIH buat admin kerana sudi bersama˛ mengadili peserta Sugandoi pada malam itu.. Tu YB cakap sebelum kaamatan tahun depan dewan kg nuntunan sudah besar... 100 ribu peruntukan kunun la... YB Justin Guka cakap cam tu.. tapi susah mau percaya kalau dia yg mau cakap.. selalu cakap kosong saja
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 12:37 pm

MooK wrote:
sumandak wrote:
tapai2 org kampung...


dalam ni gambar, salah seorang adalah saya... tapi bukan yg org tua la hahaha...
macam sia tau siapa upload ni pic.. Razz

nampak˛.hahaha
Back to top Go down
sumandak
Prebet
Prebet


Number of posts : 14
Registration date : 2009-06-01

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 12:58 pm

mook, ko org kg.nuntunan kah? siapa ko ni? rasa2 mcm saya kenal kau ni, hehehe...
Back to top Go down
sumandak
Prebet
Prebet


Number of posts : 14
Registration date : 2009-06-01

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 1:05 pm

MooK wrote:
memang ini kaamatan tiada peruntukan dari YB.. semua kami kasi keluar duit sendiri atau pegi minta sponser. tetapi sudah lah YB datang lewat sekali buat ucapan 1 jam lebih.. banyak acara yg tergendala... sugandoi acara kemuncak pun jam 11 lebih sudah baru mula... bagus lagi tidak jemput YB tu... walau macamana pun TERIMA KASIH buat admin kerana sudi bersama˛ mengadili peserta Sugandoi pada malam itu.. Tu YB cakap sebelum kaamatan tahun depan dewan kg nuntunan sudah besar... 100 ribu peruntukan kunun la... YB Justin Guka cakap cam tu.. tapi susah mau percaya kalau dia yg mau cakap.. selalu cakap kosong saja
betul tu, yb sibuk berkaamatan di kg2 lain, lebih pukul 9 malam baru dia dtg dlm keadaan sdh mabuk, lepas tu berucap panjang2, janji itu ini... bikin malu sj.. nt kita tengoklah mcmana janji dia tu.. harap dia dpt baca cerita kita sini..

mo tanya bah, ko cakap admin ada mengadili sugandoi? saya kenal semua pengadil2 tu, mana satu?
Back to top Go down
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 3:43 pm

sumandak wrote:
mook, ko org kg.nuntunan kah? siapa ko ni? rasa2 mcm saya kenal kau ni, hehehe...

sia memang org kg nuntunan ba.. sia tu yg bakar˛ ikan d belakang dewan haha.. bakar untuk pusas 10-3...
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 3:46 pm

sumandak wrote:
betul tu, yb sibuk berkaamatan di kg2 lain, lebih pukul 9 malam baru dia dtg dlm keadaan sdh mabuk, lepas tu berucap panjang2, janji itu ini... bikin malu sj.. nt kita tengoklah mcmana janji dia tu.. harap dia dpt baca cerita kita sini..

mo tanya bah, ko cakap admin ada mengadili sugandoi? saya kenal semua pengadil2 tu, mana satu?

nanti ko jumpa pengadil dia ko tanya sendiri haha..
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 7:44 pm

cantik betul kanak2 ratu cantik... saya teringat saya masa kecil dulu, minat betul ikut ni ratu cantik, tp tdk menang, mgkin tdk ckup cantik, hehehe... sekarang tdk boleh lg, panda malu sdh...
Back to top Go down
newpips
Prebet
Prebet


Number of posts : 61
Location : Kota Belud
Registration date : 2009-03-18

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Mon Jun 01, 2009 8:43 pm

nampak gambar2 ni... rindu pula sama kampung halaman..... tu ramai dantu tapai jan la kita ksi hilang dari kebiasaan kita... rugi wo...
Back to top Go down
fonsus
Koperal
Koperal


Number of posts : 285
Registration date : 2009-02-22

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Tue Jun 02, 2009 11:57 pm

sy pla suda d kampung... tp teda suda kamataan... suda limpas semua.... tunggu tahun depan la ni...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 6:05 pm

ramai nya kaamatang di kg nuntunan ni. Buli tahan ooo kamu, buli anjur tanpa peruntukan dari YB atau kerajaan...

lain kali jan panggil YB utk rasmi........ panggil org kampung yg paling banyak menderma! Supaya nanti kaamatan akan datang org2 kampung tu belumba2 mo derma paling banyak. Laughing
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 6:07 pm

Pui... tu la perangai YB sekarang ni... datang lambat, mabuk lagi... lepas tu umum itu ini, 100 ribu RM kunun.. suru dia baca tred posting ni bulan lima tahun depan! Kamu ada ambil gambar dia ka waktu kasi umum tu.. suba2 kunu kasi upload... Twisted Evil
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 6:10 pm

masam ngam ini idea, jan lagi panggil yb..... biar lain kali dia sendiri yg terhigih2 mo bg darma..... tp susah juga bah, mo tingu siapa pengurusi jkkk juga & ketua kampung, kalou diurang pun taie pulitik, taie nama, taie glemer, misti diurang akan panggil juga itu yb.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 10:50 pm

SiokSondri wrote:
Pui... tu la perangai YB sekarang ni... datang lambat, mabuk lagi... lepas tu umum itu ini, 100 ribu RM kunun.. suru dia baca tred posting ni bulan lima tahun depan! Kamu ada ambil gambar dia ka waktu kasi umum tu.. suba2 kunu kasi upload... Twisted Evil

alala.. sia tida bawa kamera masa tu ba.. mungkin c sumandak ada ambil tu pic dia..
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 10:53 pm

pukutarap wrote:
masam ngam ini idea, jan lagi panggil yb..... biar lain kali dia sendiri yg terhigih2 mo bg darma..... tp susah juga bah, mo tingu siapa pengurusi jkkk juga & ketua kampung, kalou diurang pun taie pulitik, taie nama, taie glemer, misti diurang akan panggil juga itu yb.....

kami punya JKKK skarang ada ok sikit dari yg lama... sejak JKKK baru ambil alih banyak sudah projek dia tebuat... terus masa c justin guka kasi umum bagi peruntukan rm100ribu kasi besar dewan, tu JKKK mau kejar tu yb kasi tunai janji dia... dia bilang la.. harap2 betul apa dia cakap..
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
Mojibap
Prebet
Prebet


Number of posts : 59
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 11:33 pm

harap gitu le... kat kg kami pun gitu jugak... pengerusi jkkk & penghulu tak leh diharap langsung... harap nak glemer je... yb2 pun hampir semue tak boleh diharap... mase nak menang pilihanraye, manis betui muke nampak, skali dah menang, habuk pun tarak...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 11:40 pm

Apa pun saya puji sikap org kampung terbabit..walaupun tidak mendapat apa2 peruntukan mereka mengambil inisiatif sendiri demi memastikan warisan budaya turun temurun itu tetap di jayakan dengan gemilangnya.

Syabas kepada org kampung tersebut.

Kotobian tadau tagayoh do kaamatan.
Back to top Go down
Mojibap
Prebet
Prebet


Number of posts : 59
Registration date : 2009-01-31

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Wed Jun 03, 2009 11:47 pm

itu le... kalau semue org kg gitu, tak bg muke pd yb2 yg hanye gile kuase, pasti mreke yg terhegeh2 jumpe org kg... biase tu mrke akan janji mcm2... lepas tu og kg lupe janji yg dibuat...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Fri Jun 05, 2009 9:33 pm

Ini usaha yg baik tanpa mengharapkan bantuan dr ssiapa trmasuk yb demi mngekalkan budaya bangsa. Tahniah penduduk kg nuntunan..tahun dpn buat lg dan jan lupa pggl sia..hihii..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Fri Jun 05, 2009 10:31 pm

Rungkud wrote:
Ini usaha yg baik tanpa mengharapkan bantuan dr ssiapa trmasuk yb demi mngekalkan budaya bangsa. Tahniah penduduk kg nuntunan..tahun dpn buat lg dan jan lupa pggl sia..hihii..

jangan susah boss. tahun depan pun masih lagi kami AJK Kaamatan haha.. 2 tahun baru boleh letak jawatan
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Fri Jun 05, 2009 10:46 pm

Siapun brcadang mo buat kaamatan prgkat kg sia thn depan mggunakan idea ini..tp sia rasa sialah yg kana sponsor lebih ni. Tp tiapa, asalkan jd dn boleh brsosial dgn org kg.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Sponsored content




PostSubject: Re: Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin   Today at 10:14 pm

Back to top Go down
 
Kaamatan Kg.Nuntunan Apin-Apin
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: