To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 BAGAIMANA MENGUSIR PTI?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 1:02 am

seperti yg topic sebelum ini mengenai keadaan pti d keningau terlalu banyak dan amat membimbangkan.. kerajaan pun sudah berapa banyak membazir duit rakyat untuk membuat aktiviti mengusir ini PTI tapi hasilnya tidak nampak pun kesan dia... mala kita sendiri nampak PTI masih lagi ramai di keningau... atau pun tindakan kerajaan hanya disurat khabar semata-mata?..
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 10:40 am

Kita perlu melihat dr sudut dalaman bukan semata2 dr sudut luaran. Sejak akhir2 ini, rakyat malaysia terutama sabahan, begitu gusar dgn kebanjiran pti di merata tempat sprt di sekitar KK ( Menggatal, Inanam, Telipok, Donggongon) dan BKK sendiri malah di kawassan pedalaman sprt Keningau, Kota Marudu dll. Kalau yg sebelah pantai Timur sprt Tawau, Semporna, Lahad Datu dan Sandakan, tdk menghairankan langsung.

Kalau kita masih ingat ketika menjelangnya PRU12, satu gerakan berupa kempen penghapusan PTI di Sabah yg kononnya adalah yg terbesar akan dilancarkan dan dibuat secara berterusan, tp skrg semuanya senyap begitu saja. Pd saya, ini masih ada kaitan dgn agenda tersembunyi kerjaan BN. Apa tdknya, kenaa najib yang perlu mengetuai kempen ini? Tdkkah pemimpin Sabah sendiri yg paling praktikal dan paling berkesaan utk mengetuainya sprt Dompok, Maximus, Pairin atau yg lainnya yg Sabahan pure.

Percaya atau tidak, sedar atau tidak, inilah ancaman terbesar rakyat sabah pada masa ini. Bayangkan saja kalu pti diseluruh negeri yg ditempatkan oleh BN dan diberi dokumen sah dan mnjadi rakyat sabah yg mempunyai hak samarata dgn sabahan tulen..apa jadi??? Ini BN lakukan utk memastikan mereka terus berkuasa dan pd masa yg sama kuasa sabahan tulen telah menjadi lemah dan tdk berupaya berbuat aa2 lagi krn majoriti pd ketika itu adalah PTI.


Hanya 2 cara saja yang paling berkesan utk menghapuskan PTI iaitu:

1.Tukar Kerajaan BN - Dgn trtukarnya kerjaan BN, maka najib juga akan turun takhta krn sbnrnya, beliaulah dalang utama dlm memperbanyakkan PTI di Sabah ini. Saya yakin kebanjiran PTI akan dpt diatasi sekiranya BN dt ditumpaskan krn sewaktu Chong Kah Kiat jd KM, tlh ramai PTI diusir.

2. Penduduk tempatan harus menunjukkan sikap tdk senang dgn PTI, tdk memberi sebarang bantuan kpd mereka, tdk melindungi mereka dan tdk perlu mnjalinkan sbarang hubungan sosial dgn mereka. Penduduk tempatan jg perlu ada agenda utk memberi tekanan kpd PTI agar PTI merasa tdk selesa berada di tempat2 trtentu. Perang saraf (psikology) perlu dilancarkan dgn cuba menakut-nakutkan mereka dan pd masa yg sama tindakan provokasi perlu dilakukan agar mereka merasa stress dan PTI tdk akan berjaya membentuk society dan komuniti di satu2 tempat.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 11:50 am

mau halou pti? bulikah? mgkin kamu buat lawak baini..... Laughing kalou buli, sdh lama diurang kana kalou bah..... tp pasal inda bulilah maka diurang lambat laun akan jd warga sabah juga..... tau kanapa inda buli? pasal karajaan indada hati mo halou diurang, kepentingan pulitik baitu...... kalou pti indada, sdh lama bn akan ansur...... tingu yb2 kita juga, diurang butul2 mo halou ptikah? bila sakap, diurang bilang mo ini pti kana halou tp sakappun bertapis, takut2 kana tiau boss KL...... mo bukti yb2 kita inda mo ini pti kana halou??? pigi tanya si kiandee, dulu kana usul sana palimen mo sisasat pasal masamana pti dpt mykad, dia rejek...... yb sabah sendiri yg merejek usul mo siasat pti+mykad, hihihihiiiiii..... lusukan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 12:04 pm

saya rasa atau mungkin sebenarnya PTI-PTI ini di rancang oleh kerajaan sendiri supaya tidak di hapuskan @ hantar ke negara asal.

-dari segi politik ini akan menyebabkan nama baik mereka di kenang sampai bila2 oleh PTI. Alasan -seterusnya ialah kononnya "kerajaan sangat berperikemanusiaan" lalu pti di layan sama rata.

Jadinya sekarang ini saya berpendapat agar kita harus segera mengubah persepsi kita di mana kita juga harus AKTIFKAN diri untuk membentuk peluang di negara indon dan pilipin untuk membuat urusniaga di sana.

saya rasa kalau ada peluang kita perlu buka kedai di manila, di jakarta dan sebagainya. kita beli rumah di sana, kita bina nama kita di sana menjadi orang2 yang berniaga di sana....

sebagai contoh permulaannya kita jual2 reload di sana.. hu hu hu tapi permintaan saya terutama yang sumandak2.. JANGAN SESEKALI KAWIN PTI.. kalau mau kawin juga carilah yang LAWYER, DOKTOR atau BISNESMAN dari negara mereka.....
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 12:13 pm

karajaan sabanarnya indada hati mo halou ini pti...... takanlah diurang mo halou sesuatu yg buli bg diurang kepentingan & kelebihan..... diurang kasi biar sj ini pti pasal salagi ini pti wujud sini sabah, salagi itulah karajaan sabah akan bagantung sama kl..... takut nt bila pti indada sdh, ini urang2 sabah inda kisah sdh sama kl..... jd terimalah hakikat bhw ini pti lama kalamaan akan buat rumah di halaman rumah kita...... mgkin bisuk...... atau patang ni ada sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 12:16 pm

ha ha mungkin pagi-pagi buta lagi he he
jadi buat bisnes di negara durang lah.. kalo mau beli bir beli di sini saja www.multibintang.co.id

ambassador beer mu...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 7:41 pm

ni pti.. tu kerajaan bilang mo belanja besar tuk halau dorang sebenarnya mo bikin projek saja supaya dorang ada duit tk kasi agih2 pd orang dorang... pti masi lagi bekeliaran sana sini... dan ini la yg menggusarkan kita.

kalau ada chan sia mo kasi baris dorang dan lapos pantat dorang satu persatu... sambil kasi naik perahu utk hantar dorang pulang kg dorang...
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sat Jun 06, 2009 11:17 pm

makin kita halau tu pti makin ramai pula yg datang...ada satu urg pelipin tue kwn sia pena tanya kenapa dia suka pg sabah...dia bilang d sabah senang cari makan...itu la masalahnya...org kita ni telampau memilih kerja...klu setakat buat bangunan, cat bangunan malu kunun mo buat...apa lagi klu kena suruh p jual rukuk...harap la klu org kita sanggup buat...sanggup lg p SM kerja kilang...ini membuka peluang besar kpd pti utk cari makan...cuba klu org kita buang rasa malu atau memilih kerja...manada kesempatan tue pti mo bejual2 lg...
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Jun 07, 2009 12:24 pm

sebenarnya bukan juga org kita terlalu memilih kerja tp kalau gaji/upah yg diberi sama sj jumlahnya dgn upah yg diberi kpd pti, sdh tentu org2 kita akan menolak... bayangkan di ladang kelapa sawit, upah buruh rm9 sehari... bangun 4pagi, kerja sampai petang... sanggupkah org kita kerja dgn upah begini shj? kalau sebulan penuh 30 hari kerja pun baru rm270? wang sejumlah begini mau buat apa? kerja kedai makan pun boleh dpt lebih drpd ini... enjoy lg, makan minum free lg, tdk perlu bangun subuh lg, dpt cerita gossip lagi... cuba kalau gaji dinaikkan kpd rm20 sehari, berlumba2 org kampung akan dtg kerja...
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Jun 07, 2009 5:42 pm

sebenarnya kalau orang kita mahir uruskan tanah sendiri kita boleh jadi tauke bah...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Jun 07, 2009 6:57 pm

ya, kalou rajin urus tanah sendiri buli maju bah...... tp sia sendiri indada tanah, sedihnyaaa...... Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Jun 07, 2009 7:53 pm

abis ko momutung gatah urang cina kah selama ini he he he
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Jun 07, 2009 11:29 pm

Saya rasa org tempatan tidak juga bah telampau memilih kerja ni. Tarikan utama PTI ke sabah ialah kerana org di malaysia terdidik dalam satu disiplin yg betul2 membuatkan penduduknya mengamalkan satu gaya hidup aman dan damai. ini lah tarikan utama PTI2 ini berduyun2 ke sabah.

Saya rasa samada itu negara indun, polipin, thailand, bangladesh atau india..geograpi dan keadaan bentuk muka bumi, iklim itu sendiri tidak banyak berbeza dgn malaysia..apa yg tumbuh ditempat kita tumbuh juga di tempat urg.

So kutukan tuhan macam mana yg membuatkan negara dia org ini enda pandai2 maju..?

Semuanya bermula dari sikap individu itu sendiri..di indonesia,,orangnya terkenal dengan segala ilmu2 bathin memikat perempuan..spt ajian jaran goyang..ajian semer mesem..yang mana tersirat di sebalik semua ini ialah memaksimumkan keintiman hubungan antara lelaki dan perempuan..dan hasilnya? negara indonesia sudah tidak mampu menampung rakyatnya sendiri kerana terlalu ramai.. dan apa bila sudah ramai penduduk..sepatutnya mereka lagi maju kerana mereka mempunyai klelebihan dari sudut sumber manusia..bagaimana pun walaupun sedemikian tiada pula pelabur yg datang membuat kilang2 atau sesuatu yg boleh membuatkan ekonomi indonesia menjadi kukuh. kenapa? lihat lah pula sikap mereka yg sikit2 tunjuk perasan..merosak kan harta benda awam..sikap perkauman mereka yg menebal..(madura vs jawa, jawa vs boyan, boyan vs kangean, kangean vs lombok,,, blah2)..terselit disini ialah ingat saja peperangan antara agama di sulawesi dan ambon..

Kenapa kita di malaysia walaupun berbilang bangsa dan agama tiada rusuhan kaum..peperangan agama..? dan agak sukar juga melihat kita menunjukan perasaan tahap hardcore punya..walaupun kita tidak menyukai pemerintah,,kita masih membangkang menerusi undang2 dan bukan membangkang dengan cara merosakan semua yg ada di malaysia.. sebabnya macam yg saya katakan tadii..semua ini bermula dari minda mereka..

Kesimpulan disini ialah, katalah malaysia ini tiada pekerjaan pun mereka tetap datang ke malaysia. salah satu tarikannya ialah mereka lebih bebas di sini berbanding negara mereka..contohnya org india..kamu tau kah..di india kalau mereka meniaga di kampung sebelah pun mereka tidak di benarkan..???
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Wed Jun 10, 2009 10:10 pm

betul tu tuan orud... memang agak sukar utk menghalau pti keluar dr sabah, sbnya sabah ini tempat yg man, damai & bebas mencari rezeki. Satu lagi, sdh tentu kerana nilai matawang sabah yg agak tinggi berbanding rupiah. Kalau gaji di sini rm500, sdh berapa nilanya kalau di negara durang... kalau di negara durang sendiri, dgn tempoh kerja yg sama, dgn tenaga yg digunakan utk kerja yg sama, mereka hanya akan mendpt sedikit sj wang...
Back to top Go down
tiebisnes
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 112
Registration date : 2009-06-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Thu Jun 11, 2009 12:37 pm

betul juga sakapan si orud tu (saya suda klik utk naikkan reputation kau tu orud... sia jawab "sama-sama" sediiia...)

ada kawan saya bukan ladang k/sawit di indonesia ba... luas dan sangat luas kawasan kalapa sawit dia tapi org-org kita pula yg dia impot ke sana, org sana sendiri suka ke malaysia tuk kerja... nampaknya disamping cari duit, dorang juga cari mcm di sini...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Thu Jun 11, 2009 9:25 pm

bushido wrote:
abis ko momutung gatah urang cina kah selama ini he he he

hehehe... kantoi kao pukutarap. Atau selama ini mungkin kao putung gata pusaka yodu aki... Laughing

saya setuju dengan pandangan bahawa pti suka negeri sabah kerana penduduk sabah tidak memberi ancaman terhadap mereka. malahan penduduk sabah berinteraksi dan bertransaksi/berurusan dengan mereka. TETAPI saya tidak setuju jika penduduk sabah disalahkan kerana berinteraksi dan berurusan dengan mereka. Terus terang saya katakan bahawa walaupun kita tidak suka mereka tetapi kita tidak boleh membenci mereka, (pti yg jahat patut dibencilah.. tapi org tempatanpun klu jahat kita benci juga, kan...). Ignoringmereka juga adalah perkra yang mustahil kerana apabila mereka sudah bergaul dengan kita, mau tidak mau kita terpaksa terima kenyataan bahawa mereka adalah sebahagian drpd kita. maksud saya co-exist di negeri ini. percuma saja kita ignore kehadiran mereka di sini kerana mereka memang wujud. kalau hantu.. kita boleh ignore la..
ramai yang menyarankan (termasuk kerajaan) supaya kita tidak melayan mereka, tidak membeli produk mereka, tidak menggaji mereka... kononnya supaya pti tidak suka sabah... No way lah! saya setuju dengan pendapat si orud bahawa walaupun mereka tidak dpt pekerjaan di sini.. mereka tetap dtg kerana mereka bukan bergantung kepada kerja makan gaji semata-mata, malah mereka berniaga bah.. DAN walaupun kita cuba mengelak dari membeli produk mereka, tidak beli rokok seludup mereka, tidak naik bas mereka, tidak mengambil mereka utk bekerja di kebun2, upah bikin2 rumah..dsb, mereka tetap juga di sini. Tau kenapa? kerana di sini aman. dan percaya atau tidak...? mereka sebenarnya boleh hanya dengan society mereka sendiri kerana mereka sudah terlalu ramai. Contoh... bukan semua polipin penjual rokok seludup, so yang bukan penjual jadi pembeli lah.. dan buka semua indon ada bas pairit.. so yg tiada bas jadi penumpang lah.

Maka saya berpendapat, lebih baik kita manafaatkan kehadiran mereka utk kebaikan kita sendiri drpd berusaha menghindari mereka kerana mereka TATAP DI SINI selagi karajaan AMUNO memerlukan mereka. Kerajaan tidak patut menyalahkan orang tempatan kerana berurusan dengan PTI.. sepatutnya kerajaanlah yang patut disalahkah 101% kerana tidak bersungguh-sungguh menghalau pti. Kerajaan malaysia besar malu kerana tidak dapat lawan pti.. karajaan palui! cari bala sendiri.

saya tanya kamu urang...
Kamu tidak beli rokok seludupkah yg murah itu kah?
Kamu dpt bezakan kah mana ikan yg di tangkap pti dan dijual dipasar?
Kamu mau tanyakah siapa pemandu bas sebelum kamu naik? kalau pemandu pti kamu tidak naik?
Kamu tidak mau menggaji pti bikin rumah kah, kalau perlu?
Kamu tidak minta tabas kabun sawit/gata kamu kalau perlu?
Kamu tidak minta pti tuai sawit kamu jika perlu?
Kamu relakah pikul2 sawit selagi ada pti utk digaji? (Bagi mereka yang ada sawit la)

so how can we ignore them completely? Jadi bagaimana cara halau pti? BUKAN dengan tidak berinteraksi dgn mereka, bukan dengan memboikot mereka, bukan dengan memprovokasi/mengancam mereka.. SATU-SATU nya cara ialah membuang kerajaan yang sayang kepada PTI ini..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Fri Jun 12, 2009 12:49 am

Ulasan yg panjang lebar ttp akhirnya menjurus kpd pendapat saya yg mana kita hanya ada petunjuk halau pti sekiranya kita menggantikan kerajaan yg ada iaitu kerajaan BN/amuno.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Fri Jun 12, 2009 7:41 pm

hehehe... sebenarnya saya setuju sangat dengan pendapat kau tu tuan rungkud bahawa satu-satunya jln mengalau pti ialah dengan menukar kerajaan.
saya sengaja buat ulasan panjang kerana pihak kerajaan dan orang tertentu menyalahkan penduduk sabah atas kehadiran pti yang bermaharajalela sedangkan pesalah sebenar ialah kerajaan....
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Fri Jun 12, 2009 11:51 pm

butul. tukar karajaang supaya ini hal pti ada 'harapn' mo salasai..... sdh bepuluh taun in bn jd karajaang, bukan pula salasai, makin parah pula.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
MooK
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 161
Age : 33
Location : pin up pin
Registration date : 2009-04-19

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Jun 14, 2009 10:28 pm

Ubah kerajaang ka kekalkan kerajaang ka, kalau mengusir pti sama juga guna duit.. YB˛ sekarang kebanyakkannya INDAH KHABAR DARI RUPA sahaja,,, nampak duit mula sudah cari jalan macam mana mau kasi gelap tu duit.. bagus lagi kita tukar tu YB semua la hehe
Back to top Go down
http://www.keningaukini.com
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Mon Jun 15, 2009 11:57 am

Cara menukar kerjaan ialah dgn memastikan semua YB dlm krjaan skrg perlu ditewaskn dlm PRU13.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
simonsinopsis
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 37
Age : 36
Location : Keningau
Registration date : 2010-11-19

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Fri Nov 19, 2010 10:16 am


sebelum kita usir tu PTI kita usir tu yang melindungi mereka kerana tu lah bapa dan ibu mereka tempat berlindung macam tu ikan lindung.....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Fri Nov 19, 2010 1:27 pm

butul, suru urang2 yg memiara pti ni pindah pigi indun atau pelipin..... mmg bikin maradang butul diurang ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Nov 21, 2010 3:39 pm

suruh p yang paling jauh sana mesir..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Sun Nov 21, 2010 5:24 pm

kasi tatu 'pti' di kapala..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: BAGAIMANA MENGUSIR PTI?   Today at 5:39 pm

Back to top Go down
 
BAGAIMANA MENGUSIR PTI?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: