To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Little boy beheaded in family feud

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 17, 2009 2:36 pm

KOTA KINABALU: A five-year-old boy was beheaded in an apparent feud between two families in Lahad Datu.

The boy’s head was allegedly chopped off by his father’s enemy, who then placed it in a bucket before fleeing the scene with his wife and daughter at 4pm on Wednesday.

Lahad Datu acting district police chief Deputy Supt Lee Chee Yong said yesterday that police were looking for the 27-year-old suspect, who was living in the same house as the victim and his parents.

“Our investigations indicate that the parents of the boy and the suspect had a longstanding feud,” he said, adding that the boy’s parents were not at home during the incident.

DSP Lee said police were unable to locate the murder weapon, which they believed to be a parang.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 17, 2009 9:44 pm

Satu lg perbuatan yg menunjukkan manusia semakin hilang nilai2 kemanusiaan ttp lbh mnghampiri perbuatan syaitan dab binatang..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Sat Jul 18, 2009 12:08 am

saya baca di newspaper, durang tu org pelipin... bangsa durang tu mmg pasal membunuh ni perkara biasa... indon pun lebih kurang...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Sun Jul 19, 2009 11:15 pm

Kejam butul. patut lah diaurang ni terpaksa merantau tempat org. pasal tempat diurang sendiri sudah tidak selamat.

Masalahnya ditempat urang pun mereka masih terbawa2 dengan perangai mereka.
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Mon Jul 20, 2009 10:44 am

betul tu... tdk tau apa sdh usaha kerajaan dlm menangani masalah pti ni... saya tengok mcm tiada apa2...
Back to top Go down
rumandawi
Prebet
Prebet


Number of posts : 5
Registration date : 2009-07-24

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 24, 2009 6:12 pm

tulah kerajaan yang x BERTANGGUNG JAWAB..sepatutnya hal PTI ini lama udah durang kasi selesai bah...inilah contoh makan gaji BUTA..SUDAHPUN MENUMPAMG DI NEGARA URG MAU JUGA BUAT HAL..
Back to top Go down
rumandawi
Prebet
Prebet


Number of posts : 5
Registration date : 2009-07-24

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 24, 2009 6:22 pm

BAGUS KITA PANGGIL JA C JERICO ROSSALES SURU DIA PUJUK BALIK INI PTI SUPAYA DIA PULANG PI NEGARA DURANG BALIK.....SURU JA DIA NYANYI E2 LAGU PANG AKO SAYO..JAN LUPA JGA C KRISTINE SUPAYA E2 TUKANG PAITUNG PUN PULANG.. Cool
Back to top Go down
Ramdin Hasim
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 14
Location : Sugut,Beluran.
Humor : Tuhau Tolidus, Osuau olundus...hehehe
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 24, 2009 6:31 pm

sedih dan menyayat hati melihat kejadian ini, telah banyak insiden yg mengakibatkan kehilangan jiwa keatas orang2 kita. dan ini mengakibatkan kita merasa tidak selamat dinegeri sendiri.
ini lah kesan kehadiran pti. Crying or Very sad
Back to top Go down
Ramdin Hasim
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 14
Location : Sugut,Beluran.
Humor : Tuhau Tolidus, Osuau olundus...hehehe
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 24, 2009 6:34 pm

HAHAHA..RUMANDAWI KO PUNYA IDEA NI KAN LUCU TAPI MASUK AKAL SAYA.
Shocked
Back to top Go down
Ramdin Hasim
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 14
Location : Sugut,Beluran.
Humor : Tuhau Tolidus, Osuau olundus...hehehe
Registration date : 2009-07-21

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 24, 2009 6:36 pm

AKU RASA KALAU SI ALPHAWAVES YG PIGI GERTAK DIURANG SEMUA TU, AKU PERCAYA BELARIAN SEMUA TU. SIAPA MELAWAN KASI HAMBAT SAMA RANTAI API...HEHE
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 24, 2009 10:34 pm

rumandawi..... begitulah nasip kita sini sabah..... tp kan, mana diurang mau panggil balik rayat diurang, lg diurang suka rayat yg buruk2 ni indada di nagara diurang..... kita yg menerima akibat...... yg budak mati tu urang diurang sendiri, ingat lg kamu sana LD dulu yg anak kdm yg mati kana putung lihir? yg rumah sdh kana keliling pulis & tantara pun inda buli buat apa2? palui punya pulis.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Fri Jul 24, 2009 11:29 pm

Ramdin Hasim wrote:
AKU RASA KALAU SI ALPHAWAVES YG PIGI GERTAK DIURANG SEMUA TU, AKU PERCAYA BELARIAN SEMUA TU. SIAPA MELAWAN KASI HAMBAT SAMA RANTAI API...HEHE

hahaha..ya saya kasih libas2 tu rantai..siapa pti enda balik tebakar habis badannya..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Sun Jul 26, 2009 7:04 pm

alphawaves wrote:
Kejam butul. patut lah diaurang ni terpaksa merantau tempat org. pasal tempat diurang sendiri sudah tidak selamat.
Masalahnya ditempat urang pun mereka masih terbawa2 dengan perangai mereka.

Patut dorg belajar budaya dan mentaliti rakyat malaysia. Mmg ada jg yg jahat tp tdklah sampai menilaikan nyawa manusia bgitu murah hgga ada yg penggal kepala manusia sama dgn hanya mmnggal kepala haiwan. Mereka mmg jenis manusia yg kejam dan zalim..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Sun Jul 26, 2009 11:43 pm

kdang2 saya hairan butul bah diurang ni..kenapa mereka terlebih kejam dari kita?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Tue Jul 28, 2009 1:13 am

sistem dr nagara diurang baitu..... sb tu diurang jd barani..... sistem kita sini malasia pula talah membentuk kita jd panakut, sabap tu sanang2 kana pijak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Tue Jul 28, 2009 1:38 am

sistem yg macam mana tu tuan tarap? adakah disebabkan pengaruh2 kapitalis, komunis? atau sebagainya?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Tue Jul 28, 2009 11:34 pm

sistem sini nagara kita bah tuan, mgkin dr segi pendidikan, pemerintahan..... hasilnya, tingu urang2 kita sanang2 kana kasi main2 bansa asing..... kanapa pti banyak? pasal inda kamampuan kita manghalang diurang..... kanapa inda dpt halang? sabap itulah kalamahan kita..... banyak suntuh, tingu sana pasar2, itu penguasa barabis pigi saman2 atau pungut yuran dr urang2 kg yg tua2 sdh yg jual2 sayur sana kaki2 5, tp yg urang asing, inda kana kasau pun..... kanapa begitu? sabah urang kita inda malawan, kalou yg urang asing, turus kerual usus basar kao kana tikam..... kanapa kita inda malawan, padahal merungut butul? kanapa? sabap karajaan sdh barjaya menghasilkan rayat yg sanang kana pijak..... jd sama ada kita talampau bagus atau lamah..... itulah kita...... mgkin ada yg inda satuju sakapan sia..... tp kanapa banyak pti sini sabah? jan bilang pasal pantai sabah talampau panjang, susa mo kawal......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Wed Jul 29, 2009 1:57 am

saya setuju sakapan tuan ini. satu lagi saya tinguk...populasi pti ni subur butul membiak..macam kana baja2 saja. mana enda..kalau kita kawin sama urg tempatan bukan main lagi berian berpuluh2 ribu rm..kalau sama pti...free pun enda apa.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Wed Jul 29, 2009 7:50 pm

dgn bilangan diurang yg 1 juta, kita 3 juta (itupun sampuran pti), aduinaaaaaa 1/4 banyak baitu...... pasal membiak masam tikus tu, diurang inda kisah, lagi ramai lagi banyak yg sari duit..... pasal inda dpt kasi makan, mati matilah, lapas tu buat anak lg..... masam tikus bah..... yg kita, sampai telupa buat anak pasal asik aramai ti, hihihiiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Little boy beheaded in family feud   Today at 3:49 pm

Back to top Go down
 
Little boy beheaded in family feud
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: