To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 anak kita vs anak pti

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: anak kita vs anak pti   Tue Jul 28, 2009 11:43 pm

tiap hari anak2 kita pigi sikul..... yg anak2 pti/urang asing nda pigi sikul tp mansari duit sj tiap hari..... hari2 dpt duit sikit2..... katalah ini balaku salama 20 taun.... lapas 20 taun, anak2 kita ada sikul tinggi2, ada digri tp sikit duit...... yg anak2 pti indada digri, tp banyak duit..... 20 taun dr sikarang diurang bukan lg status pti tau..... jd siapa yg karaja sama siapa? sia tingu masam diurang yg akan ambil kita karaja sama diurang & bayar upah karaja kuntirik kita...... kana2 lg urang2 kita yg inda suka sikul butul2, nah 20 taun dr sikarang, digri pun indada, duit pun indada...... yg kita ada masa itu suma parasaan warganagara tulin sj..... kita lupa yg diurang juga tarasa sbg warganagara sdh masa tu..... tp diurang ada duit, diurang pigang ekunumi, kita pula memigang tantolou kita sj......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Wed Jul 29, 2009 1:51 am

pukutarap wrote:
tiap hari anak2 kita pigi sikul..... yg anak2 pti/urang asing nda pigi sikul tp mansari duit sj tiap hari..... hari2 dpt duit sikit2..... katalah ini balaku salama 20 taun.... lapas 20 taun, anak2 kita ada sikul tinggi2, ada digri tp sikit duit...... yg anak2 pti indada digri, tp banyak duit..... 20 taun dr sikarang diurang bukan lg status pti tau..... jd siapa yg karaja sama siapa? sia tingu masam diurang yg akan ambil kita karaja sama diurang & bayar upah karaja kuntirik kita...... kana2 lg urang2 kita yg inda suka sikul butul2, nah 20 taun dr sikarang, digri pun indada, duit pun indada...... yg kita ada masa itu suma parasaan warganagara tulin sj..... kita lupa yg diurang juga tarasa sbg warganagara sdh masa tu..... tp diurang ada duit, diurang pigang ekunumi, kita pula memigang tantolou kita sj......

Ini lah dilema org asli sabah yang terlampau pahit tapi terpaksa kita telan.. anyway ini satu perkungsian yg bagus tuan tarap..satu kajian yg amat halus ttg apa yg sedang dan berlaku di masa depan.

Persoalan saya ialah bagaimana kita menghalang arus ketidak adilan dan ketidak seimbangan fenomena ini. masih lagi kah kita turus2 berdoa dan berharap kepada tuhan? atau masih lagi kah kita menunggu pemimpin2 kita utk membuat tindakan? atau mau tidak mau terpaksa juga kita menyinsing lengan utk sama2 menghentikan arus yang semakin lama semakin melimpah ke paras bahaya ini?

P/S: Yang saya kasih mirah tu...bagus juga tuan gaman sindir urang kita sikit..enda sadar2 lagi..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Wed Jul 29, 2009 7:35 pm

kalou kita mangharap dgn sistem yg ada sikarang, masam susah sikitlah mo capai itu harapan kita..... satakat ini ada sikit harapan bila pru13...... itu yg ada harapan sikarang..... tp itupun bagantung sama parangai kita, kalou kita masi 'versatile', alamat manjadilah apa yg kita mimpi2 20 taun dr sikarang...... apa sudah kabar huspital basar si kurup sana pensiangan? sdh start? ulangan janji 15 taun dulu? tp kita ok sjkan, inda mara2, waloupun kita tau jauh panggang dr api, tau kanapa? sabap kita ni versatile...... tiuri parsaingan haiwan, siapa yg kuat & lasak akan manang, yg lamah akan kalah..... versatile tu kuatkah atau lamah? kebulihan kita memigang tantalou dgn tangan kiri & kanan pun kira versatile juga..... hibat kita ni..... versatile.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Wed Jul 29, 2009 8:51 pm

wahhh bernas dan mantap sekali sakapan tuan marshal ini.. saya tinguk tuan ni kalau jadi YB memang bagus sekali oo tuan. kalau tuan bertanding di kawasan kami lah saya sanggup berkimpin utk tuan.

Saya berharap tuan puku akan jadi saurang YB di masa hadapan..
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Thu Jul 30, 2009 12:58 pm

tahniah tuan FM pukutarap kerana boleh memikirkan hal2 spt ini... tahniah, perbincangan begini tdk dpt dinafikan memang sangat2 diperlukan & berguna utk peningkatan minda & tahap pemikiran penduduk2 tulin sabah... teruskan perbincangan..
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Thu Jul 30, 2009 9:16 pm

hebat tuan pukutarap ni... bagus komen2 dia yg kritis... siok membaca...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Thu Jul 30, 2009 11:09 pm

aduinaaaa..... mangambang sdh sia sana sini..... Smile sia ni mimang suka sakap direct to the point bah, mgkin pasal sia banyak pikir masam2 masa memutung gata..... hihihhiiiii..... indada kawan basakap bah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Thu Jul 30, 2009 11:39 pm

pukutarap wrote:
kalou kita mangharap dgn sistem yg ada sikarang, masam susah sikitlah mo capai itu harapan kita..... satakat ini ada sikit harapan bila pru13...... itu yg ada harapan sikarang..... tp itupun bagantung sama parangai kita, kalou kita masi 'versatile', alamat manjadilah apa yg kita mimpi2 20 taun dr sikarang...... apa sudah kabar huspital basar si kurup sana pensiangan? sdh start? ulangan janji 15 taun dulu? tp kita ok sjkan, inda mara2, waloupun kita tau jauh panggang dr api, tau kanapa? sabap kita ni versatile...... tiuri parsaingan haiwan, siapa yg kuat & lasak akan manang, yg lamah akan kalah..... versatile tu kuatkah atau lamah? kebulihan kita memigang tantalou dgn tangan kiri & kanan pun kira versatile juga..... hibat kita ni..... versatile.....

Kebetulan, sebentar tadi sia dan kawan sia ada brtukar2 pandangan ttg halatuju dan masa hadapan orang kita jika dibandingkan dgn bangsa lain. Kami ada menyebut buat masa ini, masih kelihatan kita masih lg dominan dlm masyarakat di sabah, bukan pasal kita ada keistimewaan dan kelebihan tertentu, tp hanya krn komposisi kta dlm masyrakat ini agak besar.

Klu apa yg diperlihatkan pd masa ini kekal berterusan tanpa ada perubahan, saya jg setuju, bangsa kita akhirnya bertuankan pti. Dari mana agaknya silap dan kelemahan kita? Tuan pukutarap tadi ada menyebut..sikap kita sebenarnya kebanyakannya tdk ada perancangan dlm hidup, tdk ada jadual kerja, tdk adda disiplin ttg memenuhi palnning yg tlh dibuat..pendek kata tdk ada wawasan..hanya mahu menerima apa yg ada dan apa yg dtg..tdk berusaha untuk mengubah mentaliti utk menuju ke wawasan yg direncanakan.

Di jabatan2 tertentu, org asing tlh mnjadi boss besar dan org kita hanya mnjadi sub-ordinate..itu waktu ini, apa akan jd pd 20 thn akan dtg. Dorg yg akan jadi boss, dan kita cuma jd kuli mereka. Kecenderungan kita ialah sikap suka menunjuk2 beranggapan apa yg tlh dicapai sudah trlalu besar. Dan ini membuatkn kita trlena dan brmimpi di siang hari, bla sedar kta tlhpun ketinggalan jauh dibelakang oleh org lain. Sikap tdk hormat ditunjukkan apabila boss itu adalah suku sendiri..sombong tdk brtempat dan tdk kena gaya. Org lain, sangat patuh kpd ketua shgga boss tdk ada ruang utk mengenepikan mereka. Org kita bla dinasihat..dia akan tunjuk, dia lg pandai dr kita..inilah sikap yg akan memusnahkan bangsa kita nanti.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Fri Jul 31, 2009 12:00 am

ya sia satuju.... biasanya bos2 yg urang kita ni begitu sumbung, masam dialah sagalanya..... padahal perlu pikir, siapa yg perlu siapa..... boss perlu urang bawahan ka atau urang bawahan yg perlu boss? tiada boss, karaja masi buli jalan, indada urang bawahan, manangis2 itu boss sana opis indada apa2 pansapaian..... tp paling ngam boss sama urang bawahan bakarjasama...... nah itu memberi impak yg basar.....

urang kita ni, ada pangkat sikit, turus tunjuk tambirang bah..... masam PKR (pemimpin kamajuan rayat) lantikan pulitik di daerah2..... mangalahkan YB pula parangai..... padahal sikul pun indada, gaji kisil, dan bukan karaja tatap pun.... mudal guna kebulihan & kebisingan basakap pasal pulitik sj..... dan pandai jek YB lah, sabap tu jd pkr....

mgkin kita masi rasa salamat pasal kita yg majuriti bah sini sabah..... sabap tu, apa sj kita kasi limpas begitu sj tanpa ambil peluang.... samua paluang disambar urang lain.... tingu pangarah tanah sabah siapa? sabap tu banyak kis2 tanah urang tampatan ilang begitu sj, tau2 sdh kana ambil urang lain..... atau kompeni2 basar...... dan urang2 kita masih lg sibuk sakap pulitik..... yg sana kampung2 sibuk main bakakuk..... yg sana kadai2 sibuk main buliat...... itu anak2 pti makin banyak duit diurang dpt hasil jual besi2 buruk, inda kisahlah sign board ka, penutup lungkangkah, janji dpt duit..... dusa pahala balakang kira..... 20 taun dr sikarang, diurang kaya raya sdh..... kita? hihihihiiiiii..... masi lg bangga dingan bakakuk di rumah yg santik butul2 masam sinapang karajaan...... bangga lg tu bgtau urang yg pulis pun inda tau ia bakakuk pasal tesilap bawa pigi balai pulis time kasi baru lisin sinapang......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Fri Jul 31, 2009 5:54 pm

saya ada perasaan yg kita akan perlu DEB (dasar ekonomi baru) pada masa akan datang... sebabnya

ini melayu kasi muncul ini DEB pun pasal telah terkebelakang dgn kaum Cina... duuuulu, org cina ni datang ke semenanjung dan mula benaiaga, dorang ni kena himpit lagi, jadi indadala sikul, jadi trus saja dorang meniaga ikut mama bapa dorang, apa saja kebolehan trus guna utk meniaga sahaja.. last2 org melayiu ketinggalan, org sina juga yg trus maju dari segi ekonomi... baru tu org sina palan2 masuk politik, jadi yg terpelajar, jadi doktor.. dlll... kesnya ialah org melayu terpaksa bikin DEB utk melindungi dorang punya bangsa! Mimang la DEB ni dorang canangkan sbg pelindung kepentingan org2 bumiputera dari segi ekonomi, tapi perna ka dorang anggap KDM ni sebagai bumiputera?????

akan datang... org2 kita akan baru tepikir DEB la.. tapi DEB ni mimang inda buli berjaya, ia cuma buli kasi chance saja pada org2 melayu utk maju tapi "dah perangai macam tu, macam mane nak ubah>"

dan dilema kita ialah, biarlah apa sekalipun dasar yg diperkenalkan kepada kita, kita tetap juga "dah macam tu, macamane nak ubah...? org2 kita akan masih begini, "sioksondriiiiii" saja... dan yang paling parahnya ialah, siapa yg akan buat DEB utk kita 20 thn dari sekarang... mo arap tu anak2 pti yg bikin???
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Fri Jul 31, 2009 8:38 pm

Kita masih memerlukan seorang pemimpin yg brwawasan jauh..bukan isi poket sendiri..satu2 kaum hanya akan maju skiranya ada pmimpin yg brkelibar utk menyukuh jln kaumnya, Tp utk momogun kdm, stkat ini belum ada lg..pairin sudah jd bisu.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Sat Aug 01, 2009 4:35 pm

siok perbincangan kamu...
saya setuju dgn ckp tuan sioksendiri... lain kali terpaksa kita tubuhkan DEB (dasar ekonomi baru) khas utk org2 kita sb ketinggalan sdh berbanding anak2 pti... masalahnya siapa yg akan tubuhkan? memang kita sekarang ini tiada pemimpin yg benar2 berkaliber, malah tiada yg berkaliber pun... jeffrikitingan ada tp susah mau ramal dia tu, lompat sana sini... semuanya main playsafe shj utk kerjaya politik.. sayapun rasa 20 tahun akan dtg kedudukan kita semua akan lebih terancam drpd keadaan kita sekarang.. mgkin sdh merempat maa itu...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Thu Aug 12, 2010 9:18 am

pukutarap wrote:
tiap hari anak2 kita pigi sikul..... yg anak2 pti/urang asing nda pigi sikul tp mansari duit sj tiap hari..... hari2 dpt duit sikit2..... katalah ini balaku salama 20 taun.... lapas 20 taun, anak2 kita ada sikul tinggi2, ada digri tp sikit duit...... yg anak2 pti indada digri, tp banyak duit..... 20 taun dr sikarang diurang bukan lg status pti tau..... jd siapa yg karaja sama siapa? sia tingu masam diurang yg akan ambil kita karaja sama diurang & bayar upah karaja kuntirik kita...... kana2 lg urang2 kita yg inda suka sikul butul2, nah 20 taun dr sikarang, digri pun indada, duit pun indada...... yg kita ada masa itu suma parasaan warganagara tulin sj..... kita lupa yg diurang juga tarasa sbg warganagara sdh masa tu..... tp diurang ada duit, diurang pigang ekunumi, kita pula memigang tantolou kita sj......
Masam mana sia buli talapas tingu ini tupik? Very Happy
Jgn kita bilang pti lah..bilang saja pandatang.
Dalam pemerhatian saya kepada kira-kira 30 keluarga pendatang yg bekerja dgn ladang borneo samudera yg berjiran sama saya. cuma 1/4 drpd mereka yg inda begitu menjadi. suka saya kasi kongsi cerita sama ini satu pendatang bugis. dia sudah 20 thn di sini, setau saya dia indada ic lah. Dia kerja menumbak sawit, bini pungut biji sawit, anak-anak turut jadi pekerja ladang. kerbau dia sudah lebih 20 ikur mangkali tu. Seikur kerbau sekarang harga RM3000 kalau dikali kepada 25 ikur = rm75,000.00 wahhh... belum lagi termasuk duit simpanan dia. 1 peratus dari harta dia pun si orut inda buli tanding. Mula2 dia bela sepasang kerbau jantan betina utk bikin tarik sawit. tu karabau beranak, beranak.. Kerbau betina bertambah maka bertambah lah kilang memproses anak kerbau..
Ada juga pendatang itu yg sudah dapat ic. tukar kerjaya jadi pemborong ikan utk di jual ke merata tempat di pantai timur. Mcm malu juga sia bila jumpa diurang ini...pasal si orut begini-begini juga inda jd kaya.. cuma parasaan bangga kerana saya warga tampatan. Mimang butul analisa tuan pukutarap... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Thu Aug 12, 2010 3:53 pm

hihihiiiii..... tp tuan orut, jan takut sabap kita masi ada lolou yg buli dipigang..... nasip baik diurang si pairin inda idup sampai ka hari itu, kaloulah diurang masi idup, lolou diurang pun sanang2 itu pti 'warganagara' kasi jantik2..... tp indapa, inda dpt bapa, anak2 atau susu2 atau sasat2 diurang buli juga dipigang2 lolou.....

nampak itu banggali, india, pti yg jalan2 sini sabah? ingat lg masamana kaadaan diurang mula2 dulu? suba tingu sikarang, kerita basar2, rumah basar2, tantolou basar2, kadai basar2..... yg kita masamana? bukan sj indada yg basar2, tp yg sadia ada yg saiz average sj pun mangasut jd kisil..... tp indapa juga, kita masi berbangga sabap kita ni warganagara...... urang di sabalah kita pun bangga waloupun dia pti warganagara.....

butul sakapan si sioksendiri, lain kali ada DEB utk kdm, masam DEB utk urang malayu, diurang yg majuriti tp masi idup dgn deb...... tau kanapa? sabap kita makin ketinggalan, makin masuk gaung..... tp..... jan lupa siapa samua yg membuat polisi? jd kalou ada sadangan deb utk urang2 kita, bulum tantu aprup..... jd tinggallah kita begitu2 sj, palan2 'pupus'......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Thu Aug 12, 2010 6:01 pm

sekarang kita masih boleh bebangga walaupun 'kita punya inda basar' (istilah baru bagi org kaya .. Very Happy ) sebab kita masih ada yg kisil2 + kita adalah org warga uriginol.. tp 20 thn akan datang masam mana? ...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Fri Aug 13, 2010 3:36 am

Nampak gayanya pigang lolou saja la ini.... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Fri Aug 13, 2010 2:05 pm

masing2 memigang lolou..... sebulum pti pigang lolou si pairin, suba kao yg duluan pigi pigang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Fri Aug 13, 2010 2:44 pm

Kita tida buli kasi sala si pairin saturang bah.. biar dia butul2 karas msm bulian tp kalau org2 dia lari, diapun inda buli buat apa-apa bah.. Pemimpin2 sabah kalau tinda kana exploit uli KL ok juga bah...
Back to top Go down
kuntau
Prebet
Prebet


Number of posts : 89
Registration date : 2010-08-13

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Fri Aug 13, 2010 8:06 pm

bila melihat anak2 saya yg masih kecil, terasa risau pula saya dgn keadaan skrg... bagus tajuk ini... boleh membuka mata semua org...
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Sat Aug 14, 2010 2:34 am

Susa mo sakap la kan sikarang ini gaman.....pandai butul bah pm yang terdahulu memainkan peranan lolou dia.....sampai masam nda ada jalan sudaa... Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Sat Aug 14, 2010 8:53 am

kuntau wrote:
bila melihat anak2 saya yg masih kecil, terasa risau pula saya dgn keadaan skrg... bagus tajuk ini... boleh membuka mata semua org...
Ngam lah tuan kuntau, ko prihatin butul sama anak2. Tp jgn terlalu risau, bimbing saja anak2 sedapat yg mungkin. Mudah-mudahan diurang buli emerge as terbilang dari pada anak2 pti. At least anak2 kita dpt bersaing dgn pti, jgn pula pti di atas manakala anak2 kita terperosok di bawah.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Sat Aug 14, 2010 4:46 pm

hihihihiii tingu sikarang masam susa juga kita mo kaal di atas drpd anak2 pti.... palan2 kita pigi bawa diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
supir-man
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 104
Registration date : 2010-10-16

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Mon Oct 18, 2010 11:32 pm

sekarang anak2 pti pun pandai suda menyanyi.."anak kecil main api....nenek moyang kaya raya,tergadai seluruh harta benda,akibat sengketa sesamalah kita....indahnya bumi kita ini,warisan berkurun lamanya,hasil mengalir ketangan yg lain,pribumi merintih sendiri... Embarassed
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Mon Oct 18, 2010 11:58 pm

Aduiiinaaa....berbunga-bunga sakapan kao tuan....apa pun sangat santik sakapan kao.... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Tue Oct 19, 2010 12:47 am

hihihihiii superman baitu...... Very Happy tp tingu kaadaan sikarang, lain kali anak2 kita akan kala sama anak2 pti..... parajalan mangkali kita mananglah tp diurang yg pigang ikunumi..... anak2 kita akan karaja tmpat diurang......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: anak kita vs anak pti   Today at 10:52 am

Back to top Go down
 
anak kita vs anak pti
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: