To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Nov 04, 2009 3:15 pm

hehe... pancing memancing pula kamu sini ar... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Nov 04, 2009 5:19 pm

pancing memancing ni pun satu seni juga , tengok sapa paling cepat terpancing dan siapa yang kena pancing ..masa mula2 masuk sini ISLF dulu , ada yang termakan pancing , kena provok ha ha ...

pancingan ni macam satu game juga bah ..sapa tangkas bersilat , siapa cepat menepis ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Nov 04, 2009 8:50 pm

mimang buli tahan si gaman romeo ni mamansing......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 05, 2010 3:15 pm

ada juga ba sia dangar yg lalaki kana rogol 5 org sumandk masuk hospital ba..na, apa masam itu???
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 05, 2010 5:41 pm

perempuan rogol lelaki karang berlaku tp lelaki rogol perempuan dekat hari2 berlaku, budak kecil pun mau hentam, sialll...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 05, 2010 6:30 pm

pukutarap wrote:
mimang buli tahan si gaman romeo ni mamansing......


ada yg kena pancing baru2 ni ...mengamuk oooo Very Happy
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 05, 2010 8:25 pm

itu kali bayi pun mo d hantam juga..matai la kalo bigini...gila sex uda kali..aiyaa...btul2 la..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 05, 2010 8:32 pm

urg yg hantam bayi mimang gila punya orang...kasi mandul saja hukuman yg ngam..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 05, 2010 9:36 pm

timpu ari, masam taun ini juga, budak umur 4 bulan kana antam, aduinaaaa mati bagia...... itu lalaki ada kana tangkaplah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Apr 06, 2010 9:22 am

na apa sudah jadi dangan dunia ini dilanda dengan kemulauan sex...kalo x ada nilai moral menghormati hak wanita...habis uda sumandak di dunia ini.. scratch
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Apr 06, 2010 11:49 am

setiap kali terdengar , atau nampak laporan2 yang melibatkan salah laku seks ...gila seks , seks gila babi , samada di TV atau Radio , memang saya cukup2 benci , habis segala sumpah yg ada disumpahkan pada si pelaku ..

memang gila , adakah patut baby 4 bulan/ 4 tahun pun dicabul ...manusia apakah ini ? jahanam ...

kanak2 balik dari sekolah , ditangkap atau diculik ...kemudian dijumpai mati , sebelum itu dirogol dulu , syaitan punya manusia ,..

rosak sdh ni manusia , lelaki pun semakin rosak ...penyakit suka merogol tdk pandai sembuh2 , ..

kalau di sudan , lelaki yg ditangkap merogol ...hukuman dia kena tanam hidup2 paras pinggang , kemudian beberapa orang yg terpilih akan merejam batu pada si pesalah , sampai mati ...[baru puas hati umban batu dikepala ...]

kalau di yaman , untuk kesalahan yg sama , si lelaki kena tangkap ...tangan ikat dibelakang , kena kasi tiarap kemudian tembak kepala dari belakang , disaksikan oleh keluarga simangsa ...
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Apr 06, 2010 5:32 pm

adu na taruk juga itu...macam hukum di neraka pula tu....
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Apr 06, 2010 8:17 pm

apapun , dalam hukuman2 itu masih ada ruang 'terlepas' sekiranya sipesalah mampu mendapat beberapa perkara sebelum hukuman dilaksanakan keatasnya , iaitu ..

1] ada kemafaan dari keluarga simangsa , contohnya ahli keluarga simangsa bilang ' tdk apalah ...kami maafkan kamu , kamu bebas ' maka hukuman tdk akan dilaksanakan , ..

2] sipesalah membayar dalam jumlah yg tertentu , mengikut syarat dan jumlah yg ditentukan oleh keluarga mangsa , ianya sebagai ganti rugi nyawa , dan bayaran tdk semestinya dalam bentuk wang sahaja , mungkin juga ianya adalah harta seperti tanah , atau binatang ternakan ,

apaun , secara lojiknya ...siapakah yg mampu memberi kata maaf pada pesalah yg telah meragut nyawa atau masa depan seorang ahli keluarga kita ? hanya mereka yg betul2 berjiwa besar mampu meluahkan kata maaf dalam keadaan demikian ,

juga , siapakah yg mampu memnuhi syarat permintaan dan jumlah yg diminta oleh keluarga mangsa ? kecuali dia memang orang kaya , kaya harta dan sebaginya , itu lain cerita ..

kita disini , agak2 kalau dilaksanakan undang2 yg begitu , bagaimana agaknya keadaan ?
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Apr 06, 2010 8:38 pm

kalo sia, sia maaf kan je sbab kita kena belajar memaaf kan org lain x ada guna kita simpan dendam.. bagi sia nyawa x bleh diganti dangan duit, harta tau barang berharga....semua tu x akan mengembalikan yang sudah pergi...itu tindakan manusia sendiri....mareka yang buat kaputusan sama ada mau rogol tau x...mareka perlu berfikiran rasional...maksud nya ...''boleh berfikir berdasarkan alasan dan bukti yang nyata serta dapat mengambil tindakan berasaskan pertimbangan yang wajar...sia masih ingat lagi nia nilai moral dlm bidang 1..''perkembangan diri''..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 07, 2010 11:13 am

kalau saya pula , ...tiada istilah maaf kalau melibatkan nyawa , lebih2 lgi kalau melibatkan saudara atau rakan2 rapat ..kalau [ palis2 ..] saudara saya kena rogol , lebih2 lagi ia masih kecil , atau saudara saya kena bunuh , ..

orang itu pasti akan dicari sampai dapat , tdk dpt cara baik ...cara jahat saya guna , tdk dapat orang itu ...sodara dia saya pulas , darah mesti bayar dengan darah , nyawa balas nyawa , ..

alang2 mandi biar basah bah ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 07, 2010 7:01 pm

baru2 ini ada sadangan mo daptar siapa samua perugul, kunun supaya buli pantau diurang..... masam ngam butul, supaya siapa2 tau diurang ni perugul..... tp indatau kana luluska palimen itu sadangan...... ting aah, misti ada tu yg barabis manantang...... mangkali pasal kerualga dia bulum kana rugul.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 07, 2010 7:09 pm

perugul kalau inda bunu org yg dirugul kasi panjara sampai 40 thn, kaluarga dia yg hantar makanan.. bila kaluar panjara anu dia pun inda idup suda. selain itu kasi bikin tatu di dahi dia..tatu yg dicipta sebagai identiti perugul...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 07, 2010 7:41 pm

sakali tuan orut pula yg kana tatu di dahi, gara2 itu jiran si tuan orut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 07, 2010 7:51 pm

aina..si tarap mambawa masuk gaung kaini...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 07, 2010 7:55 pm

ha ha ..bukan saya aaaa Very Happy sapa tdk kenal tuan PT slalu bawa kreta masuk gaung ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 07, 2010 10:33 pm

hihihiiiii tiba2 telintas di pikiran bah..... tasanyum2 sia tebayang kaloulah si tuan orut yg kana tatu di dahi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Apr 08, 2010 8:55 am

ada bah dulu saya nampak seorang lelaki beparut di muka dan putus pergelangan tangan. lama2 saya dengar kabar kununnya parut dan putus tangan tu gara2 dia kasau bini urang. nah seumur idup dia berparut kerana perogol. tp sayang bukan semua org tau kisah parutnya. jd bagus kalau tatu tu mimang logo khas utk perogol...

kalau si tuan tarap yg kana tatu..gerenti inda karual dari kabun gata..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Apr 08, 2010 10:03 am

samalah kita kalou begitu tuan orut, inda kerual kabun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Apr 08, 2010 1:58 pm

kalo sia mungkin bataubat ba. kalo sudah kana macam tu,,.
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Apr 08, 2010 4:01 pm

hahahaa... sdh kena tatoo di dahi baru taubatkah catun?
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Today at 9:58 am

Back to top Go down
 
Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 8Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: