To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 09, 2010 12:11 am

stakat tatoo ..keluar penjara itu barang masih hidup , masih bulih cucuk sana sini ..kalau di kasi mandul pun susah jg sbb masih boleh cucuk2 , kasi lemah terus ...jangan bangun2 lagi mangkali baru ngam Very Happy
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 09, 2010 1:30 pm

adu na gaman...sakit juga tu kalo madul walaupun x kluar2....biar pun...24 jam busan juga...sia-sia tu.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 09, 2010 3:02 pm

tu la pasal , biar jadi pengajaran bagi orang lain ....bahawa memusnhkan hidup orang itu menyakitkan , biar dia tahu apa itu sakit Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 09, 2010 7:56 pm

masam sia ada dingar bah kasi 'lali' tarus inda bangun2..... antah mana nagara tu..... sara begini mimang bakasan, 100% inda merugul lagi..... waloupun ada niat....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sat Apr 10, 2010 1:39 am

ngam , setuju ..biar yang kasi jarum itu adalah si mangsa sendiri , baru adil Very Happy
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sun Apr 11, 2010 10:20 am

kejadian rogol semakin banyak... hati2lah semua...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sun Apr 11, 2010 11:00 am

mangsa dan perogol ini umpama sehidang makanan yg lazat dengan seekor lalat , jangan sesekali membuka tutup hidangan yang ada supaya lalat tdk datang hinggap ...kalau perempuan lalai atau sengaja membuka ruang untuk lalat masuk , maka jangan salahkan lalat ...kerana kerja dan hobi dia memang begitu , pantang terhidu bau yang sedap dia akan terbang mencari sumber dari mana , apatah lagi kalau makanan sdh terhidang depan mata , terus terkam ...

perogol juga adalah satu penyakit , macam2 penyakit seks yg ada ...maka jangan sesekali memberi ruang pada pesakit datang sentuh , kalau tdk jangan salahkan mereka sebab dorang memang sakit , sakit mental ...sakit jiwa , sakit utak ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sun Apr 11, 2010 12:27 pm

mimang perugul itu salah, tp mo buat masamana mmg dia perugul..... jd pihak yg buli dirugul tu hati2lah, jgn bg san itu urang yg hubi merugul dpt paluang..... sabap in the end, yg kana rugul juga dpt susa, yg merugul sanyum2 di panjara, itupun kalou kana tangkap, kalou inda kana tangkap?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sun Apr 11, 2010 2:16 pm

jangan jalan tempat2 yang sensitif seorang diri dengan berpakaian manis menawan macam tdk cukup kain terutama dimalam hari ...jangan terlalu cepat mempercayai orang yang tdk dikenali , mulut kena kawal jangan terlalu bocor ...mesti ada filter ,

jangan suka mabuk mabukan , nanti masa mabuk kena rogol kena ambil gambar masuk U tube ..mesti tahu jaga diri , dan mesti tahu membaca keadaan , situasi semasa ...
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 12, 2010 11:09 am

ada juga lelaki yg menyamar ba jadi sumandak cantik jalan d tpt yg jarang dilalu org ramai..hahaha..tu pasal mau balas demdam sama sumandak nya sbab kana rogol di mau pukul itu org yg rogal sumandak nya...tapi talawan ka juga kalo dia 1 org saja tu..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Mon Apr 12, 2010 2:58 pm

tapi susa juga ba gai mo mengilak ni.... sabap kadang2 yg merugul bukan urang lain tp bapa sendiri, abang, angkol..... yg kana rugul pula budak2 sikulah randah, masamana mo malawan..... kasian..... mo tariak, kana tutup mulut, mo lawan inda dpt, maka 'menunggu' sjlah..... lapas tu mo bgtau siapa2, takut nt kana kasi mati...... kasiannnnn......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 14, 2010 2:12 pm

patut orang2 yg begini , harapkan pagar ...pagar tdk boleh diharap , ..bagus kasi campak hidup2 sana kandang buaya atau kandang harimau , biar dia tahu apa makna hidup ...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 14, 2010 7:24 pm

tp inda dpt pasal akan kana bisara lagi bebulan2, mangkali bataun2..... silap sikit buli talapas inda sukup bukti.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 14, 2010 8:13 pm

dan yang akan 'mensabitkannya' atau 'melepaskannya' adalah peguam ...Muamar Ghadafi bilang peguam adalah manusia paling bijak dan paling bodoh didunia Very Happy
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 14, 2010 9:10 pm

hahaha yaka..tapi ada juga yg berkasih nie, c boyfren memaksa sumandak nya melakukan sex dgn dia tapi c girlfren x mau na x sabar uda dia c boyfren rugul sumandak nya la..apa lagi. Shocked
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Apr 14, 2010 11:34 pm

maka kalou kana lapur pulis, jd kis lah..... tp kalou itu sumandak diam2 sj, nah indada kis pulislah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Apr 15, 2010 2:57 am

dan kebanyakan kes yg berlaku adalah punca sebegini ...alahai , panjang cerita kalau sdh masuk bab gini geng ..
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Apr 15, 2010 11:21 pm

x juga baitu gaman panjang crita.....cuma pindikan..
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 16, 2010 12:05 pm

( Kelmarin aku menerima satu email ini yang menunjukkan hukuman bunuh secara tembakan 11 das dilaksanakan ke atas seorang perogol kanak-kanak berumur 8 tahun. Hukuman ini dikatakan dilaksanakan di Yemen. Kelihatan perogol tersebut dibawa ke tempat hukuman iaitu sebuah tempat terbuka dimana ramai yang menyaksikan pesalah tersebut dikenakan hukuman tembak sehingga mati. ----- ini dpt dari blogger http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com)

Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 16, 2010 12:12 pm

kalau siasatan mendapati orang yg disyaki itu memang terlibat, adakah hukuman mati wajat dikenakan..? sa tidak kash serta komen2 seterusnya disebabkan isu agama...takut nanti ada yg tersinggung...cuma sa minta pendapat...
pada saya, biarlah hukuman penjara yg panjang dengan sebatan....kalau pesalah utk kali pertama..tetapi sekiranya jenayah itu kesekian kali2, inda juga pandai 'jarah'...kira "perogol tegar" la kunu..baik kasih penjara sampai di mati di penjara...jan kasih lapas....tapi kalau membunuh, itu sa rasa, sa pun setuju mo kasih hukuman mati...kenapa la ada anak dia lapan orang di rumah....nanti dia buat 'bibit' perogol baru...mataiiii.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 16, 2010 2:17 pm

saya setuju dengan hukuman tembak sampai mati macam di yemen ni ...rejam sampai mati pun saya sokong , tempiling sampai mati pun sia sokong juga , [ hnya kepada perogol , pembunuh ...]

kejahatan itu lawannya kekerasan ..kebinatangan itu jawapanya kematian , kerana penjenayah hanya mengerti bahasa senjata ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 16, 2010 5:31 pm

tapi parsayalah kamu, ramai butul tu yg akan manantang kalou ukuman kasi mati begini dijalankan, diurang bilang kajamlah, indada sipat kamanusiaan la, masam binatanglah, misti ada balas kasihanlah..... sabap bukan kerualga diurang yg kana rugul..... suba kalou kerualga sendiri yg kana rugul......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Apr 16, 2010 7:50 pm

ya , betul tu gaman ....macam2 alasan akan timbul untuk menghalang pelaksanaan hukuman seperti ini , kerana ia bukan berlaku pada diri dorang sendiri atau ahli keluarga dorang ,

untuk jangkamasa panjang , saya percaya ada kebaikan hukuman seperti ini , paling tdk pun pasti rasa takut akan wujud pada si bakal pelaku , macam di Yemen ini ia dibuat dikhalayak ramai ...setelah cukup segala bukti dan prosedur barulah hukuman dilaksanakan , semasa pelaksanaan hukuman pula akan ada peguam , pihak berkuasa , pihak agama , sebagai saksi ..

bukan tangkap si pesalah dan terus hukum tembak , ada prosedur2 lain yg harus diselesaikan terlebih dahulu ...

kalau buat di Malaysia kan bagus , ..perogol , yg buang baby , yg dera budak kecik sampai mati , hukum dorang semua pada muka ..
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sat Apr 17, 2010 10:08 am

sia x tau mau sukung yg mana satu mau yg baik tau burak. Sia rasa, sia x ada hak untuk mengambil nyawa seseorang walaupun dia penjenayah tau selain nya...sia mana ada kuasa.....terpulang la sama Tuhan mcm mana mau hukum pesalah nie....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sat Apr 17, 2010 8:18 pm

kasi bibas dulukah itu perugul jalan2 katun? jan dulu tangkap & ukum? kunsip dia sanang sj bah, samasa kita di dunia, kita akan di ukum uli undang2 dunia, lapas kita mati barulah ada lg undang2 lain yg digunapakai yg kita sendiri inda tau..... yg jalas, parbuatan yg jahat takan dibalas baik pula..... kan..... jd, pasal kita masi idup di dunia, nah sadialah kana ukum menggunakan undang2 dunia.... sabap kalou bukan guna undang2 dunia, guna undang2 dr mana? lgpun samua tau sdh apa ukuman utk perugul, bukan kana kasi secret2 itu ukuman..... jd siapa suru pigi lg merugul?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Today at 11:55 am

Back to top Go down
 
Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 8Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: