To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sat Oct 24, 2009 8:28 pm

sia pikir, banyak kis yg begini..... antah2 yg kita basa2 di newspaper ari2 ada juga yg begini..... tp barabis masamana pun itu urang inda mangaku, masuk panjara juga pasal bukti2 samua ada...... mimang sui nasip begini...... suma itu sjlah, urang ramai indada paluang dingar sakapan itu urang yg sui itu, yg kita dingar ialah serita kis rugul itu urang & hukuman yg kana kasi jatu sama dia..... tp salalu juga kita dingar yg suka sama suka, tp last2 jd kis rugul juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sun Oct 25, 2009 1:58 am

itu semua taktik orang perempuan ja , maklumlah ..bercinta sepenuh hati , telah diserahkan jiwa dan raga , mawar pudar warna dihisap sang kumbang , harapan dihati berbungga2 pasti akan dikahwini , bersanding dipelamin sudah terbayang diruang mata ,last2 entah kenapa terputus ditengah jalan ..harapkan panas sampai kepetang , rupanya hujan ditengahari ,

terus buat laporan polis , samada kerana marah dan dendam dikecewakan atau agar lelaki tu takut dan berkawin denganya , dari ugutan bertukar jadi tangkapan dan setelah bicara disabit kesalahan , lelaki kena sebatan dan penjara , si perempuan melepas namun telah terbalas sakit hatinya ,

kadang2 bukan si perempuan yang nak sangat , tapi dihasut oleh orang lain , samada ahli keluarga atau rakan taulan , sahabat2 yang kononya simpati ..agar membuat laporan , buat itu ini ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sun Oct 25, 2009 7:48 am

romeo wrote:
itu semua taktik orang perempuan ja , maklumlah ..bercinta sepenuh hati , telah diserahkan jiwa dan raga , mawar pudar warna dihisap sang kumbang , harapan dihati berbungga2 pasti akan dikahwini , bersanding dipelamin sudah terbayang diruang mata ,last2 entah kenapa terputus ditengah jalan ..harapkan panas sampai kepetang , rupanya hujan ditengahari ,

terus buat laporan polis , samada kerana marah dan dendam dikecewakan atau agar lelaki tu takut dan berkawin denganya , dari ugutan bertukar jadi tangkapan dan setelah bicara disabit kesalahan , lelaki kena sebatan dan penjara , si perempuan melepas namun telah terbalas sakit hatinya ,

kadang2 bukan si perempuan yang nak sangat , tapi dihasut oleh orang lain , samada ahli keluarga atau rakan taulan , sahabat2 yang kononya simpati ..agar membuat laporan , buat itu ini ..

ini mimang betul. banyak kes tu perempuan inda mau lapur kes rogol pasal diurang suka-sama suka tapi bila kadapatan atau termengandung maka ahli keluarga desak perempuan ini utk lapur kpd polis sebagai kes rogol.
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Oct 27, 2009 11:57 am

bergantung kepada kebijaksanaan itu peguam yang handle kes rogol..kalau dia sampin, pandai kasi pusing cerita..bule lepas itu kes..jan saja bawah umur..

tapi macam mana kalau kes abang, pakcik,datuk malah bapa sendiri yg mrogol?
sa rasa, supaya lelaki yg memang jaat suka mo merogol ni 'jara'...nda berani mo merogollll...kasi buat saturang jadi contoh.....kerat dia punya 'tombolok'.mcm cerita si kartika yg minum arak tu.

yg bakal2 mo jadi perogol...pertama2 memang dia ni suka 'memigang' @ sexual harrsment....rotaaaan tu tangan macam denda sebatan utk penagih dadah....mataiiii laa.


ni persoalan buduh sa la kiranya...cerita2 sama kawan pasal ni topik timbul ni persoalan , macam mana kalau ppuan yang merogol? dan si lelaki memang tidak rela digorol..? macam mana tu? dapat ka dibuktikan si lelaki kena rogol? adilkah kalau ppuan kena hukum sama mcm lelaki ?
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Oct 27, 2009 1:17 pm

belum parnah sa dangar ppuan rogol lalaki ... hehe
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Oct 27, 2009 8:29 pm

mcm mana agaknya kalau lelaki kana rugul oleh perempuan..menangis tersedu2 kah dia? atau termenung panjangkah dia utk seketika waktu? atau igauan menghiasi setiap mimpi2nya?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Oct 27, 2009 11:52 pm

kalou saturang sj yg merugul, ok baitu..... tp masamana kalou 5 parampuan rugul kao? aduinaaaaaa..... bagagar2 kao kana antar pigi huspital..... bagagar yg dasat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Oct 28, 2009 8:02 am

saya rasa belum ada ooo ..kes perempuan rogol lelaki ni belum pernah dengar lagi ,

susah mau bayangkan macamana kejadian kalau lelaki pula yang kena rogol , siapa menyerang dan siapa diserang sebenarnya ..isk iskkk

kalau tu perempuan umur 21 ka , wahh .bagus tu , hari2 minta dirogol tapi kalau tu perempuan umur dia 68 tahun apa cerita , lepas tu tiada gigi lagi ..
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Oct 28, 2009 11:37 am

hari tu ada movie di astro prima, kalau sa inda salahla...tajuk dia bila bulan mengambang...lakonan rosyam nor...sa tidak tenguk dari mula....sa sampai part di mana dia kena gorol tu perempuan cina gumuk...
so, pada pendapat kamu...sekiranya ada la kejadian macam ni benar2 berlaku...adakah ppuan pun patut mendapat hukuman yng sama macam lelaki? atau kasih biar saja sebab ini perkara adalah luarbiasa.......
tapi sa rasala...si lelaki yg jadi mangsa tidak akan buat repot....malu la bah kan...lelaki pula jadi mangsa... Cool
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Oct 28, 2009 6:22 pm

romeo wrote:
saya rasa belum ada ooo ..kes perempuan rogol lelaki ni belum pernah dengar lagi ,

susah mau bayangkan macamana kejadian kalau lelaki pula yang kena rogol , siapa menyerang dan siapa diserang sebenarnya ..isk iskkk

kalau tu perempuan umur 21 ka , wahh .bagus tu , hari2 minta dirogol tapi kalau tu perempuan umur dia 68 tahun apa cerita , lepas tu tiada gigi lagi ..
hihihihiiiii.....kalou lalaki bujang ok tu......
monkey wrote:
hari tu ada movie di astro prima, kalau sa inda salahla...tajuk dia bila bulan mengambang...lakonan rosyam nor...sa tidak tenguk dari mula....sa sampai part di mana dia kena gorol tu perempuan cina gumuk...
so, pada pendapat kamu...sekiranya ada la kejadian macam ni benar2 berlaku...adakah ppuan pun patut mendapat hukuman yng sama macam lelaki? atau kasih biar saja sebab ini perkara adalah luarbiasa.......
tapi sa rasala...si lelaki yg jadi mangsa tidak akan buat repot....malu la bah kan...lelaki pula jadi mangsa...
kis2 parampuan rugul lalaki mimang ada bah..... tp diurang ramai2 merugul..... sia basa di newspaper itu parampuan2 kana danda di makamah pasal merugul lalaki.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Oct 28, 2009 9:25 pm

tapi , saya ingat kalau betul2 kena rogol ...tu lelaki tidak akan lapor polis , pasal dia bukan rugi apa2 pun , paling2 akan jadi kenangan seumur hidup , kecuali tu perempuan ada penyakit , makan sirih dimulut masa merogol , atau tua sudah ..umur 56 ka begitu , atau tu perempuan ada kaitan saudara dengan dia , ....

ada jua kes perempuan kurung tu lelaki dalam bilik , tidak mau kasi balik sebab dia 'mau' ...tapi tu lelaki buat tidak faham ja , tu perempuan pakai towel ja pun dia buat2 tidak tahu , masa tu perempuan kebilik air dia ambil kunci terus buka pintu keluar ..marah tu perempuan sampai tidak tegur tu lelaki kalau jumpa , mungkin dia malu ..

last2 dia buat cerita , konon tu lelaki ayam mati punya ...ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Wed Oct 28, 2009 9:31 pm

bagus pangalaman kaoni tuan..... sampai sikarang ka dia inda mo tagur kao?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Oct 29, 2009 1:59 am

cerita lama ba tu tuan , duuulu masa study di Malaya ...kawan punya cerita bukan sya , ha ha
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Oct 29, 2009 8:42 am

mana kami tau ko punya kawan yg punya cerita tu...kan ptarap? betul tidak..kalau dia bilang cerita kazen dia sekali pun mana kita tau.....
tapi mustahil tu lelaki langsung nda 'mau'....buaya mana tolak bangkai....kucing mana tidak miau nampak ikan.
kecuali tu ppuan yg jenis jadi jadian...wakakaka.
kalau pun nda lawa tu ppuan, ko tampal saja muka dia pakai gambar si jesica alba..janji yg di bawah tetap sama..wakakakakakaka.....matai la bah....abisssssss
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Oct 29, 2009 8:58 am

tu la ba , normal bagi setiap orang untuk membuat andaian ..kan , yang tahu macamana dan kenapa cuma yang empunya diri , saya pun tidak tahu entah betul ka tidak cerita ni ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Oct 29, 2009 1:11 pm

monkey wrote:
mana kami tau ko punya kawan yg punya cerita tu...kan ptarap? betul tidak..kalau dia bilang cerita kazen dia sekali pun mana kita tau.....
tapi mustahil tu lelaki langsung nda 'mau'....buaya mana tolak bangkai....kucing mana tidak miau nampak ikan.
kecuali tu ppuan yg jenis jadi jadian...wakakaka.
kalau pun nda lawa tu ppuan, ko tampal saja muka dia pakai gambar si jesica alba..janji yg di bawah tetap sama..wakakakakakaka.....matai la bah....abisssssss
nasip baik si mnkey bgtau sama, sia pikir lain urang maka lainlah...... sama sj rupanya..... gaman kao masamana, kao taukah balainan?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Oct 29, 2009 1:12 pm

jd tuan romeo, kao ada lg tejumpa itu parampuan?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Thu Oct 29, 2009 3:16 pm

kawan saya cakap , kejadian tu bukan dsini Sabah Tuan , sana semenanjung ....masa study dulu , ini cerita lama dia ..saya ingat dia pun sudah lama tidak jumpa perempuan tu ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Oct 30, 2009 7:20 pm

bagus pangalaman kaoni tuan..... kao inda suba2 sari itu parampuan?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Oct 30, 2009 8:20 pm

aik macam pancingan oo ini soalan si gaman.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Fri Oct 30, 2009 9:59 pm

hihihihiiiii..... hanya jauhari manganal manikam..... begitu kaitu? sia antam sj..... subaan mamansing bah gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sat Oct 31, 2009 12:32 am

pasal itu tidak tau pula saya Tuan , kawan tu pun bagitau setakat tu ja ...tidak tau pula samada dia masih tergerak untuk mencari balik perempuan tu atau tidak , nanti saya tanya dia dulu ..
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Sun Nov 01, 2009 10:38 am

hehehe... tanya dia balik...
Back to top Go down
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Nov 03, 2009 11:24 am

gontulak wrote:
hehehe... tanya dia balik...

kalau macam tu, sampai bila bila pun dia nda akan dapat jawap selagi dia nda jumpa tu 'kawan' dia tu...
sepa kunu nama kawan ko tu Romeo? ko kasi tau saja bah...bukan kami kenal juga sepa pun nama yg ko bagi...ngehehehe

tu pasal sa bilang mana kami tau kalau ko kelintung kamiurang.......betul tidak.

gaman ptarap...bila la pancingan ko mo mengena ni...salah umpan ko bagi..wakakaka...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Tue Nov 03, 2009 11:42 am

bah , nanti saya tanya dia semua perkara bila jumpa dia lagi ...sabar ja kamurang , kan sabar tu separuh daripada iman Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?   Today at 10:50 am

Back to top Go down
 
Adil kah hukuman rogol kepada lelaki?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 8Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: