To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 butulkah ada pugai?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: butulkah ada pugai?   Fri Aug 14, 2009 8:08 pm

tangkalamai wrote:
mula2
semburu buta, lepas tu tgn pandai main saolin,lepas tu main
pugai....adadaa butul butul katak dalam tempurung oooh....dia lihat c
laa saja dalam dunia dia huhu....
serita pasal pugai....banyak saya
dengar.ada lah 'pugai balabac'.masa sia dikampung pengertian saya hanya
terjurus pada benda ' yang itu' . tetapi apabila sia tepigi jauh jauh,
rupanya balabac itu nama satu tempat di kagayan philipin,kunun2 pugai
balabac tu asal dari sana!
dalam kepala saya timbul persoalan, betul2 kah benda benda mcm tu menjadi?
butulkah ada pugai?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Aug 14, 2009 9:06 pm

tuan pukutarap, c laa yg ada pengalaman mo kena tanya dia...hehe.
sia cuma dgr serita saja,macam mana membuat dan macam mana terkena pugai sia nda tau lagi.
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 15, 2009 10:05 pm

Bah kah mana sudah Laa ini?

Merujuk kepada posting tuan gaman PT, saya ingin bertanya adakah yg tuan maksudkan ini berkaitan asal usul pugai atau kesaihan wujud atau tidak pugai itu sendiri?

Beberapa artikel mengenai pugai kita boleh tinguk sini.
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 15, 2009 10:56 pm

saya percaya pugai memang ada..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sun Aug 16, 2009 7:52 pm

Bersetuju kah kawan2 semua kalau saya katakan bahawa pugai ini juga adalah termasuk dalam kategori sebagai kecerdikan spiritual?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Aug 18, 2009 6:58 pm

inda tau oo gaman..... dingan istilah2 yg dalam, susa mo paham.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Aug 18, 2009 11:00 pm

tuan orud memang hebat dlm soal 'paranormal'... dia boleh jelaskan dr A hingga Z...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Aug 19, 2009 8:51 pm

apa2 ilmu hitam di dlm dunia ni memang ada. sudah tentu trmasuk ilmu pugai.
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Aug 19, 2009 8:56 pm

ya, pugai memang ada.. dlm dunia ini ada bermacam2 kuasa..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Aug 19, 2009 10:43 pm

laa wrote:
apa2 ilmu hitam di dlm dunia ni memang ada. sudah tentu trmasuk ilmu pugai.

Kenapa ya Ilmu Pugai ini dikatakan sebagai Ilmu Hitam?
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Aug 20, 2009 4:00 pm

kalau saya berminat belajar tu pugai untuk panggil semua duit datang sampai jadi kaya raya...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Aug 20, 2009 9:14 pm

orud wrote:
wrote:
Kenapa ya Ilmu Pugai ini dikatakan sebagai Ilmu Hitam?

mcm c tompinai orud mau mensuba2 sya sja ini. hehe...
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Aug 21, 2009 11:49 am

kebanyakan org berpendapat bahawa ilmu hitam itu adalah sesuatu yg sangat negatif. namun realiti nya, ada ilmu hitam digunakan untuk menyembuhkan penyakit dan pendinding diri,keluarga,harta ataupun kampung.saya tidak lah tahu sebenarnya bagaimana itu ilmu hitam, tetapi apa yg cuba saya katakan disini ia lah, setelah bangsa kita menerima agama masing2, maka segala apa yg diamalkan ketika masi pagan dahulu, telah dianggap sebagai ilmu hitam. wal hal dari apa yg dapat saya perhati dizaman kanak2 dahulu, nenek nenek yg belum beragama ( pagan ) sering melakukan upacara membaca mentera secara berkumpulan bertujuan meminta dijauhkan bala seperti penyakit.( tapi sekarang di kg saya sudah tidak ada lagi yg tdk beragama )
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Aug 21, 2009 6:53 pm

pugai dianggap ilmu itam pasal biasanya yg kita dingar ialah memugai parampuan..... parampuan inda suka pun jd suka..... sia tau banyak kegunaan pugai, masam memugai karabau supaya inda lari jauh2 dr rumah, sanang kana panggil..... tp yg salalu kita dingar, parampuan kana pugai, jd mimang inda baguslah..... masam sia, sia minta2 juga kana pugai parampuan, si ally joe ka, hihihihiiiii...... supaya inda lg idup saturang...... sunyi bah di sulap sia sini kabun.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 22, 2009 12:37 am

Terima kasih tuan2 yang saya hormati dengan respon2 anda kepada pertanyaan saya. cuma sedikit kekeliruan terbit dari hati saya ialah, apabila kita mengatakan bhw pugai itu ilmu hitam bermakna seolah2 sudah ada satu badan yang mengeluarkan peristiharan itu. sekiranya tiada..maka setiap pendapat itu bermakna hanya pendapat peribadi.

Maksud saya bertanya kepada Laa ialah, kenapa pugai dikatakan ilmu hitam kerana selalunya perkara berkaitan ilmu hitam ini mesti ada kaitan dengan apa2 saja yg hitam atau perkara2 yg negatif, antaranya ialah penyembahan kepada makhluk2 lain selain dari apa yg di tetapkan oleh agama dan kepercayaan masing2, ritual2 yg memerlukan korban seperti menyembeli ayam, kambing atau kerbau sebagai persyaratan utk proses berjalannya ilmu pugai ini.(terus terang saya tidak perbah nampak lagi ada pugai macam ni lah)

dan saya juga tidak mau berkempen lah yg ilmu pugai ini bagus utk semua..walaupun dalam keadaan terdesak seperti di permain2kan oleh perempuan atau lelaki, wang habis dikikis, isteri curang, girl friend lari ikut org lain. maka perkara ilmu pugai kadang menjadi jalan terakhir utk utk mendapat keadilan.

Saya tidak pandai bercakap mengenai ilmu pugai ini dari sudut yang memerlukan korban atau melalui pertolongan makhluk2 atau entiti2 ghaib, saya melihat pugai ini sebagai satu kekuatan fikiran melunakan atau melembutkan minda bawah sedar org lain, supaya yg tidak senang akan menjadi senang yg benci akan menjadi sayang..

Saya melihat pugai ini sebagai satu kekuatan fikiran magnetisme melalui kaedah (telekinesis+telepati=pugai) inti pati telekinesis adalah menggerakan sebarang objek. bagaimana pun dalam konteks pugai ini, kita cuma menggerakan hatinya supaya berada dekat dengan si pemugai dan pada masa yg sama kita juga aplikasikan telepati sebagai bisikan2 cinta, berahi, kasih sayang ke sub-conscious mind nya supaya tanpa sedarnya..dia merasa senang dengan kita tidak kira lah kita ini bagaimana rupa fizikalnya. dan pada masa yg sama hatinya macam tergerak2 pula mau berbual sama si pemugai tadi, kenapa ini terjadi? ini lah kekuatan telepati dan telekinesis.

jadi saya sambung lagi..

ok apabila kita mengurat secara fizikal..5 pancaindera si dipugai ini akan menapis semua berkaitan si pemugai, setelah di tapis..barulah di persembahkan kepada sub-sonscious samada di terima atau tidak..kalau di terima nah perempuan tu pun suka lah, jika sekiranya tidak maka bertepuk sebelah tangan sajalah.

Berbeza dengan kaedah magnetisma, dimana si pengurat tadi tidak akan berdepan secara face to face atau secara fizikal..tapi menggunakan kaedah 6th sense to 6th sense..bermakna disini segala keadaan diri kita tidak lagi melalui 5 pancaindera si dipugai tapi terus masuk sana bawah minda sedarnya..(disini lah sebab saya katakan mesti ada bisikan2 asmara) supaya bila sidipugai ini teringat sama kita, bukan kerana teringat pasal benda lain tapi dia teringat kerana tertarik dengan bisikan asmara secara batin yg kita buat tadi.

maka saya ringkaskan..sesudah kita masuk atau menakluki subconsciousnya..ibarat hipnopsis semuanya terpulang kepada kita mau buat apa. mau dia jadi benci. ok saja, mau buat dia suka pun ok.

Penat sudah saya menaip.



Very Happy
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 22, 2009 11:44 pm

bagus penjelasan tuan orud ini... jelas & terperinci...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sun Aug 23, 2009 1:43 am

a wish is a spell. Very Happy
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Aug 27, 2009 12:11 pm

Realitinya pugai mmg ujud sampai skrg dan masih boleh diperolehi kalau mahu cuma trpulang kpd seseorg samada mahu mggunakannya atau tdk. Brkenaan dgn prsoalan samada pugai ini ilmu hitam atau tdk; mnurut pemahaman sya ilmu hitam lbh kpd niat yg ingin menjahanamkan seseorg. Pugai utk tujuan brkahwin bukan prkara yg jahat bukan?? cuma ia dijadikan sbg pemangkin rasa minat trhadap seseorg. Bgmanapun, pndpt lain jg mngatakan apa sj prbuatan yg trbabas dr amalan agama (tdk kira apa agama), maka ia diklasifikasikan sbg ilmu hitam. Jd kesimpulannya, pugai ini wlupun trmasuk dlm kategori ilmu hitam, ttp oleh krn kesannya tdk memudratkn seseorg, maka ia adalah ilmu hitam yg tdk berapa hitam..hahahahaahaa..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Aug 27, 2009 11:16 pm

Saya pindahkan sana thread Paranormal, Terima kasih kepada tuan Pukutarap dengan topik yg menarik ini.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Aug 28, 2009 9:38 pm

tp tuan jeneral rungkud, kalou itu sumandak inda suka, tp bila kana pugai, turus dia suka sdh, sampai tegila2, inda itam kaitu? Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 29, 2009 3:57 pm

Itula sia blang..pugai ni suma ilmu itam yg tdk brapa itam tp dia biru blues ba...hahaha..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 29, 2009 7:43 pm

hehe... tdk berapa hitam... hitam jugalah tu...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 29, 2009 8:08 pm

tapi bagi sya, kalo sudah pakai taktik kotor, walaupun niat dia baik, hitam juga tu. biarpun dia sudah brjaya dpat tu ppuan, nanti lain kali bila tu ppuan sedar, mesti tu ppuan rasa sebahagian hidup dia sudah dipergunakan oleh org yg langsung tidak disukainya.
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 29, 2009 9:25 pm

Teruskan perbincangan saya semakin tertarik dengan hujah2 kawan2 mengenai pugai ini..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Aug 29, 2009 9:46 pm

laa wrote:
tapi bagi sya, kalo sudah pakai taktik kotor, walaupun niat dia baik, hitam juga tu. biarpun dia sudah brjaya dpat tu ppuan, nanti lain kali bila tu ppuan sedar, mesti tu ppuan rasa sebahagian hidup dia sudah dipergunakan oleh org yg langsung tidak disukainya.
masam ada judu kita ni laa..... siapun masam kao juga..... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Today at 1:54 am

Back to top Go down
 
butulkah ada pugai?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 11Go to page : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: