To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 butulkah ada pugai?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
AuthorMessage
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Sep 28, 2009 1:19 am

Saya rasa baik atau buruk pugai itu bergantung kepada sesuatu keadaan bagaimana, bila dan kepada siapa ia digunakan.

sontohnya klu pugai memerlukan syarat yg pelik2, kotor dan meloyahkan, pantang larang yg bukan2..saya rasa lebih bagus enda payah pakai pugai.

dan kalau digunakan sama bini urang atau tunang urg..atau pun kepada peremuan yg baik2 saya rasa pugai ini memang sesuatu kaedah menghalakan cara yg begitu kejam sekali.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Sep 28, 2009 11:36 pm

cuma kekadng tertanya , kenapa mereka yang hebat dalam bab pugai memugai ini tidak pugai tu anak c Bush ka ? anak c susilo presiden indon tu ka ? anak raja Berunai ..atau anak Raja Fahd , raja saudi yang kaya raya tu ...

bukankah itu lebih mendatangkan hasil dan harta ..

kenapa orang kita , mereka yang pandai memugai hanya mampu dan berani memugai orang bangsa sendiri yang biasa2 ja ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Sep 29, 2009 8:34 pm

sabap kalou kao pugai anak si bush, dia dtg sini sama2 bodygad, bukan pula kao happy tp talari pula, hihihihiiiiii.... masuk utan takut..... bbc pun ada, cnn, tv3, astro.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Sep 29, 2009 8:40 pm

Lagi satu selalunya kegairahan pada seseorang itu lebih cenderung kepada bangsanya sendiri bah. harap betulkan saya sekiranya saya salah. Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Sep 29, 2009 8:42 pm

urg yg main pugai ni selalunya pindik akal... mana la dorang teringat mo pugai anak si bush tu... paling2 org sebelah rumah saja yg dia teringat...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Sep 29, 2009 9:31 pm

hihihihiihiii.... bah ada cabaran sdh...... buktikan inda pindik akal..... pugai anak si bush..... dan sedia kadatangan FBI, CIA......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Sep 29, 2009 9:43 pm

heheheee...iya kasih bukti orud...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Sep 30, 2009 9:35 pm

pukutarap wrote:
aduinaaaa...... dasat oo...... jaga kao laa.....

tp, sabap itulah juga urag ting pugai ni inda bagus.....

ya ba... dasat o gaman. takut sya tbaca ni jenis pugai. pale
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Sep 30, 2009 11:49 pm

ok juga baitu, kalou kao santik, adalah kemungkinan kana pugai, kalou inda, indalah tu..... rasa2 ada kemungkinan ka kao kana pugai?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Oct 01, 2009 1:11 am

SiokSondri wrote:
urg yg main pugai ni selalunya pindik akal... mana la dorang teringat mo pugai anak si bush tu... paling2 org sebelah rumah saja yg dia teringat...

Mungkin diurang pindik akal dalam satu hal...tapi cerdik pula dalam hal lain lagi..hehehe

Macam saya cakap (telepati+telekinesis)=pugai!!! since 2 jinis psikik ni (telepati dan telekinesis) adalah termasuk dalam terma paranormal, metafizik dan parapsikologi.. maka dia juga termasuk dalam kategori sebagai satu kecerdikan spiritual.

dan mengikut mengikut robert emon:

Robert Emmons (2000) defines spiritual intelligence as "the adaptive use of spiritual information to facilitate everyday problem solving and goal attainment." He originally proposed 5 components of spiritual intelligence:

1. The capacity to transcend the physical and material.

2. The ability to experience heightened states of consciousness.

3. The ability to sanctify everyday experience.

4. The ability to utilize spiritual resources to solve problems.

5. The capacity to be virtuous.

The fifth capacity was later removed due to its focus on human behaviour rather than ability, thereby not meeting previously established scientific criteria for intelligence.

Singh G. (2008)defined spiritual intelligence as " an innate ability of thinking and understanding of spiritual phenomenon and to guide the everyday behaviour by spiritual ideology"

http://en.wikipedia.org/wiki/Spiritual_intelligence
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Oct 01, 2009 1:15 am

laa wrote:
pukutarap wrote:
aduinaaaa...... dasat oo...... jaga kao laa.....

tp, sabap itulah juga urag ting pugai ni inda bagus.....

ya ba... dasat o gaman. takut sya tbaca ni jenis pugai. pale

pukutarap wrote:
ok juga baitu, kalou kao santik, adalah kemungkinan kana pugai, kalou inda, indalah tu..... rasa2 ada kemungkinan ka kao kana pugai?

Paling penting..kalau kita bagus sama urang..selalunya org pun bagus sama kita..jgn takut, semua ini semua kejadian ini akan berjalan selari dengan jalur2 takdir. tiada siapa mau eksiden, tapi klu eksiden...eksiden juga.
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Oct 01, 2009 2:38 pm

pukutarap wrote:
ok juga baitu, kalou kao santik, adalah kemungkinan kana pugai, kalou inda, indalah tu..... rasa2 ada kemungkinan ka kao kana pugai?

oi... tukoi gaman, pugai tdk memilih sntik @ tdk o... kdg² dorg guna mao kasih kena ppuan yg melebih² sumbung ba tu.
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Oct 01, 2009 2:46 pm

orud wrote:
Paling penting..kalau kita bagus sama urang..selalunya org pun bagus sama kita..jgn takut, semua ini semua kejadian ini akan berjalan selari dengan jalur2 takdir. tiada siapa mau eksiden, tapi klu eksiden...eksiden juga.

yes tompinai, sya sukung 100% cakapan kao ini. inilah pesanan wajib dari org tua². dorg bilang, lidah juga yg bikin org hidup, lidah juga yg bikin org mati. Wink
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Oct 03, 2009 8:36 pm

kalou santik, basar hati urang mo pugai, kalou inda santik, mangharap sakali kana pugai pun mungkin mustahil, hihihihiiii.... tp mungkin juga kalou urang mo test power, kan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Oct 03, 2009 9:34 pm

hehe... mgkin ikut prtimbangan tu tukang pugailah kali. kalo dia rasa² dia patut pugai tnpa ingat pghakiman masa kiamat nanti, dari dia saja ba tu. tapi memng bruntung jugalah org yg trjumpa pemugai yg baik hati, hehe... Smile
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Oct 03, 2009 11:19 pm

adakah pemugai yg baik ati? masamana tu laa? inda memugai?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Oct 06, 2009 9:45 pm

ada ba gaman. kalo ngam² tjumpa pemugai yg tdk smpai hati memugai tu, kira baik hatilah ba tu. Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Oct 06, 2009 11:21 pm

hihihiiiiii tp siapa2 yg ada pugai misti diurang parna ada test power tu dulu2..... bagus juga ka pemugai begitu?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Oct 07, 2009 2:33 am

wah semakin canggih perbualan kamu mengenai pugai ni..sampai saya enda pandai sampur sudah..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Oct 07, 2009 1:49 pm

yang sebenarnya , apapun ilmu yang kita amalkan , apapun amalan batin yang kita kerjakan semuanya akan ada imbalan dan tuntutan tersendiri , ilmu pugai ..sama seperti ilmu2 batin yang lain punya khadam , pendamping dan semangat yang ditumpangkan oleh jin2 yang tertentu , mengikut mantera yang dibaca ..setakat mantera saja tidak guna , pendamping atau penunggu yang diseru itu yang menjalankan tugasnya ,

kalau kita pernah memugai , percayalah ...satu masa kelak , keturunan kita pun akan dipugai orang juga , samada anak , cucu, kakak , adik , ..

kalau kita pernah menyihir orang , lambat laun akan ada keturunan kita yang akan disihir orang , samada cepat atau lambat ianya pasti akan berlaku , hukum karma sesama manusia pasti terjadi samada kita percaya atau tidak , kalau kita pernah mencuri satu masa nanti barang kepunyaan kita akan dicuri orang , kalau kita pernah merogol ?? jangan lupa kita akan ada anak perempuan , cucu perempuan ..

belajar apapun ilmu itu boleh , tapi pandai2 guna ..yang jahat , yang panas , yang tada faedah jangan amalkan
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Oct 08, 2009 7:07 pm

nah..... abislah siapa2 yg pandai memugai tu, si tuan romeo bilang lain kali mama kao kana pugai, hihihihiiiii.... abis bapa kao nangis2 kana kasi tinggal.... tp butul, sia satuju, itu hukum karma tatap balaku..... jd siapa2 yg ada ilmu2 tu, pakailah utk bagus2..... jgn asik memugaaaaaaaaaaaaaiiiii sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Oct 09, 2009 1:13 am

saya dengar karma manusia itu boleh dicuci sebenarnya..apa komen2 tuan2 dan puan2 semua?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Oct 09, 2009 6:56 pm

masamana susi gaman? suba gia kasi tarang sama kami yg buta ini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Oct 09, 2009 9:25 pm

pukutarap wrote:
hihihiiiiii tp siapa2 yg ada pugai misti diurang parna ada test power tu dulu2..... bagus juga ka pemugai begitu?
itulah ba gaman, kalo dorg tdk bagus sama org lain, skurang²nya dia sudah bagus sama org yg lain lagi. jadi mksud sya, bruntung trjumpa pemugai yg ngam² bagus sama kita sja scara kbetulan. sama org lain, itu sya tdk taulah... sama juga dgn hal² lain, asal org tu sudah bagus sama kita, mesti kita ckp org tu bagus kan? tapi belum tntu org tu sntiasa bagus juga trhadap org lain. tapi kana hati² juga apa sebab org tu trlalu bagus sama kita.

romeo wrote:
yang sebenarnya , apapun ilmu yang kita amalkan , apapun amalan batin yang kita kerjakan semuanya akan ada imbalan dan tuntutan tersendiri , ilmu pugai ..sama seperti ilmu2 batin yang lain punya khadam , pendamping dan semangat yang ditumpangkan oleh jin2 yang tertentu , mengikut mantera yang dibaca ..setakat mantera saja tidak guna , pendamping atau penunggu yang diseru itu yang menjalankan tugasnya ,

kalau kita pernah memugai , percayalah ...satu masa kelak , keturunan kita pun akan dipugai orang juga , samada anak , cucu, kakak , adik , ..

kalau kita pernah menyihir orang , lambat laun akan ada keturunan kita yang akan disihir orang , samada cepat atau lambat ianya pasti akan berlaku , hukum karma sesama manusia pasti terjadi samada kita percaya atau tidak , kalau kita pernah mencuri satu masa nanti barang kepunyaan kita akan dicuri orang , kalau kita pernah merogol ?? jangan lupa kita akan ada anak perempuan , cucu perempuan ..

belajar apapun ilmu itu boleh , tapi pandai2 guna ..yang jahat , yang panas , yang tada faedah jangan amalkan
o yaka? mcm ada betul juga o. tapi sbaik²nya, asal namanya kuasa² yg dari dunia, bagus jgn diamalkanlah. sebab itu sudah jelas kita membelakangkan kuasa dari tuhan.

alphawaves wrote:
saya dengar karma manusia itu boleh dicuci sebenarnya..apa komen2 tuan2 dan puan2 semua?
adoina... ada main cuci² juga ka pula tu? sya tdk tau o... mao dgr komen² dari member yg lain dululah. hehe...
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Oct 09, 2009 9:37 pm

saya pun ingin penjelasan ttg ini...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Today at 5:41 pm

Back to top Go down
 
butulkah ada pugai?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 11Go to page : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: