To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 butulkah ada pugai?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
AuthorMessage
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Apr 19, 2010 8:36 pm

na sia pun mana parna jumpa urang pandai pugai urang...belum parna..tapi parna dangar la..hahaha
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Apr 19, 2010 8:51 pm

Saya dapat 3 rumusan mengenai pugai ini lah.

katalah..A mahukan si B..tapi keadaan seperti tidak mengizinkan atas sebab2 tertentu..

1. Si A Kurang harta..Sedangkan si B org berada..keluarga tidak terima si A.

2. si A kurang rupa sedangkan si b org rupawan..keluarga tidak terima atau si b sendiri tidak boleh menerima..

3. si A less educated, si b pula phd holder, dua keadaan keberangkalian penolakan..samada si b atau keluarga si b.

4. si a janda, sedangfkan si b teruna..

5. si a duda..sedangkan si b pula perawan..


itu antara beberapa kes penolakan cinta..kalau keluarga tolak masih ada san lagi kalau empunya badan sendiri yg tolak ini yg susah sikit.

Jadi katalah salah seorang sama si a atau b memugai...ada beberapa kaedah yg dia akan buat..

1. Dia berjumpa dukun...dia cakap, tuan tulung sama saya..saya suka ini lelaki/perempuan tulung kasih pugai dia sama saya.

2. Dia akan belajar pugai dan mengamalkannya..

antara kedua2 method di atas..kamu ingat asal jumpa bomoh atau kita mengamalkannya..pugai itu turus2 menjadi kah?

tidak semudah itu..kerana perkara ini bergantung kepada tahap spiritualiti 3 pihak..si A, si B dan si bomoh..

katalah si A jumpa bomoh yg tahap spiritualiti dan tenaga dalamnya kurang..dan pada masa yg sama self defence org di pugai ini kuat..maka pugai ini tidak akan kemana2 lah. jgn cakap pugai itu akan pulang balik..mo kasih pulang balik pun bukan kerja cincai2 ooh. paling2 ibarat macam api jadi abu, jadi asap.terbang ke atas dan hilang..tapi hilang kemana ada lah tu..selalunya dia simpan dalam kharma kita lah.

dan satu lagi selain dari tahap tenaga dalam dan tahap spiritual kita..ada satu lagi kena ambil kira mengenai bab pugai memugai ini iaitu getaran frekuensi dan jalur aura kita..

contoh nya ada juga pugai yg tidak akan menjadi atau melekat sama si pengamalnya..walau dia buat mcm mana pun..semua dia sudah buat dengan betul..tapi pugai tetap tidak jadi juga..salah satu sebabnya ialah aura..getaran antara kedua pihak saling bertentangan dan saling berlawanan..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Apr 19, 2010 8:54 pm

So memugai atau pugai ini bukan kerja simply mcm tu saja..itu pasal saya beranggapan..org yg boleh memugai ini sebab dia di takdirkan dengan kebolehan macam itu..
Back to top Go down
Girl90
Prebet
Prebet


Female Number of posts : 9
Location : tenum
Registration date : 2010-04-17

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Apr 19, 2010 10:17 pm

sorry orud..sya x bermaksud mau ckap bgitu..apa2 pun thanks sbab kasi tau pasal tu..spya sya tau jga kesilapan sya..sya x bermaksud mau skit kn ati urg di ruangan nie..siou btul2 No
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Apr 19, 2010 10:50 pm

Girl90 , alaa ..jgn susah bah , tuan Orud ok ja tu , dalam forum memang begini suasana ...ada panas sejus , macam cuaca sekarang hujan panas tdk menentu , ..

cuma mau tahan telinga lah , kasi tabal tu telinga sbb kadang2 provokasi bulih tahan juga ... Very Happy
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Apr 20, 2010 1:46 pm

ui sampin juga c tuan orud nie mengaplikasikan idea o...macam banyak c tuan orud punya idea nie...sia tidak parna ambil tau pasal pugai memugai nie oo...thanx la tuan orud...gud info.. Cool
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Apr 20, 2010 2:22 pm

tuan Orud bah tu gaman katun ...mimang dia ni bulih tahan bah , ..banyak ilmu , idea dia ni
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Apr 20, 2010 8:36 pm

kalo gini bulih jadi cigu matapelajaran sains sosial nie..
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Apr 20, 2010 8:37 pm

mmg si orud jugalah... sifu paranormal...
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Apr 20, 2010 8:51 pm

sia memang kurang ba idea kalo cerita pugai-memugai nie..
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Tue Apr 20, 2010 9:18 pm

dgn avatar kau ni, jgn harap dipugai...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Apr 21, 2010 1:24 am

So saya kasih divert sikit tapi masih related to pugai lah cerita ini. adakah sesiapa yg pernah melihat atau merasakan org yg tau pasal pugai..atau cerita psl org kena pugai?

Kenapa saya percaya pugai itu ada? kerana saya pernah menyaksikan..dua kes iaitu lelaki dan perempuan..

cerita psl lelaki yg saya syak dia ada pugai.

Rupa dia mimang biasa2 saja..skrg dia sudah jadi polis..ok dia ni..pakaian mimang jinis serabai, selekeh dan sikit2 lagi kalau kita tengok..macam pengutur pun ada..

Tapi dia pigi mana2..misti perempuan jeling2 dia..senyum2 sama dia..sampaikan bini urg pun tergila2 sama dia..mau di katakan hensem dia melampau..enda juga. saya berani cakap..buruk2 muka saya pun saya rasa saya hensem sikit dari dia..kemudian di jadikan cerita team kami ni ada yg betul2 hensem..mimang hensem..hidung mancung..kulit putih..peranakan pakistan bah. jadi ada satu kali tu...peranakan pakistan ni sudah mengurat sama saturang perempuan..dua tiga kali jumpa perempuan tu sudah suka sama pakistan tu..dijadikan cerita..ada satu kali tu pakistan tu berdating sama perempuan tu..dan kawan banjar (pulis tu) pun ada sama..entah macam mana, satu kali saja perempuan tu tertinguk org banjar ni..perempuan tu turus enda mau sudah sama pakistan tu..tapi trus dia cinta sama si kawan banjar ini..dalam mesej dia sama kawan banjar ini..si perempuan bilang sanggup buat apa saja (18sx)..supaya si kawan banjar ini menerimanya..

hohoho..bayangkan lah..

dalam satu kes pula..saya ni endada pugai lah..saya selalu pergi berurusan di satu tempat lah..kebetulan petugas disitu seorang perempuan yg boleh tahan juga..seingat saya selama 2 tahun saya berulang2 di tempat tu..dia enda pernah senyum sama saya..

tapi di jadikan cerita lagi ada satu hari tu kawan banjar tu ikut saya lah..kamu tau macam mana? si perempuan yg enda pernah tersenyum sama saya tu..boleh senyum2..jeling2..dan pandangan mata dia sama kawan saya banjar tu memang saya boleh tahu..pandangan berahi..

macam mana tu kawan2 semua?

Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Apr 21, 2010 1:26 am

yang perempuan saya syak ada pugai tu nanti lain kali saya cerita..itu pun kalau ada permintaan.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Apr 21, 2010 7:37 am

hehe...saya percaya mimang ada pugai sebab perkara2 mistik di dunia ini mimang wujud. tapi apa yang saya tidak percaya ialah sikit2 bilang si anu kana pugai, sikit2 bilang si polan kana pugai... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Apr 21, 2010 7:59 am

betul tuan orud , memanga ada kes2 yg begitu ...si lelaki terlalu senang , mudah sangat dapat perempuan padahal kalau diukur kehenseman , lebihkurang ja ,..

pendapat saya , dorang2 ini ada pemakai ...ada amalan dan petua , mungkin dorang guna ilmu pengasih anak burung atau pengasih sekampung , atau pengasih getah kapas sulung , saya ada 2, 3 orang kawan yg sebegini , bini orang ...tunang orang , adik , kakak orang semua dia sapu , asal dapat bertentang mata atau tersentuh pada mana2 bahagian tubuh si target , akan menjadi ..
apapun , amalan begini tidak akan mampu bertahan , ada kelemahan dia dan satu masa akan luntur , kecuali sipengamal mampu menjaga pantang dan disiplin ilmu tersebut ,

perempuan , biasanya dorang mengamalkan pemanis ..seri muka , semua orang tengok dia lawa , semua orang pandang dia manis , tegang dan kencang , menghairahkan , ..
siapa lelaki yg terkena 'angin' dia , pasti akan sentiasa terkenang2 , terbayang2 si perempuan ...sentiasa bermain dalam ingatan , ..
ilmu2 yg begini juga tdk akan mampu bertahan lama , ada pantang dia ..apabila seri muka itu tersingkap atau dilunturkan , akan ketara dan timbul muka 'original' si pengamal , akan nampak kendur dan buruk ..

tuan orud , bah ..cerita la pasal yg perempuan ada pugai tu pulak , ha ha
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Apr 21, 2010 2:57 pm

sia rasa la yg c tuan orud cakap kan tu c banjar tu kan, sia rasa dia punya pugai lain sikit mungkin dia pakai tangkal kali tu,,mungkin bahagian pinggang, tau leher, tau paha, tau cincin dsd nya....macam mana...itu ja sia syak tu...."dia pakai tangkal yg dibagi oleh seseorang pengamal ilmu hitam"
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Apr 21, 2010 9:05 pm

orud wrote:
yang perempuan saya syak ada pugai tu nanti lain kali saya cerita..itu pun kalau ada permintaan.

c tompinai orud ini, bukan sja serba tahu hal˛ paranormal, tapi merangkap ahli psikologi juga. tingu dia punya avatarpun yg simbol roh˛ punya, yg mcm tu filem SUPERNATURAL slalu guna mo pggil saitan knon, haha. bah, tompinai orud ceritalah yg ppuan tu juga. syapun mao tau juga serita dia mcmna, hehe...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Apr 21, 2010 9:51 pm

Yorut_orut wrote:
hehe...saya percaya mimang ada pugai sebab perkara2 mistik di dunia ini mimang wujud. tapi apa yang saya tidak percaya ialah sikit2 bilang si anu kana pugai, sikit2 bilang si polan kana pugai... Very Happy

betul sangattt2 tuan orut..pugai bukan kerja senang..mcm saya cakap lah banyak perkara kena ambil kira..semata2 utk menjadikan ilmu pugai itu mau menganggap kita sebagai tuannya..jinak sama kita dan senang di perintah..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Apr 22, 2010 7:12 am

orud wrote:
yang perempuan saya syak ada pugai tu nanti lain kali saya cerita..itu pun kalau ada permintaan.
pugai perempuan mungkin lain panggilan dia?..bah tuan orud kasi serita lah..sudah ada permintaan ini... Very Happy
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Thu Apr 22, 2010 8:49 pm

ada yang dari kecil lagi uda kana pugai ba kan! scratch
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Apr 23, 2010 6:17 pm

itu lalaki pakai paramanis mangkali..... tp apa itu paramanis, siapun indatau, hihihihiii..... sia dingar2 sj..... urang bilang, siapa yg pakai paramanis, urang lain suka tingu sj..... tp sia parsaya, ada juga tu masalah lain kali.... misti ada punya..... takan begitu sanang2 ada kelebihan sama urang lain.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Apr 23, 2010 7:12 pm

saya pun ada dingar perkataan paramanis dulu2..lain sikit dari pugai mangkali. Yg saya tau, paramanis ini membuat org tertarik dengan paras rupa pemakainya walaupun dia tak semanis mana. tapi tidak pula sampai teringat-ingat/rindu-rinduan mcm kena pugai.
Back to top Go down
Catun
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 358
Location : Kota Kinabalu
Registration date : 2010-04-02

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Apr 24, 2010 8:27 am

Paraminis nie sia balum parna dangar o...ya, kalo ada seseorang yang dari kecil memang endak disuka urang sama ada lelaki tau parampuan, memang parent nya kaci pugai anak nya supaya urang lain tertarik dengan anak nya..walau pun urang memang tidak suka, tiba2 jadi suka.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Apr 24, 2010 11:12 pm

lelaki , perempuan ..tdk payah la pakai pemanis , samada pemanis melalui susuk atau dengan cara amalan lain seperti menggunakan darah binatang pada masa2 tertntu , atau dengan petua2 tertentu ..

pemanis ini , ia cuma menipu pandangan orang ja ...orang nampak kita muda , tegang , lawa tapi hakikatnya umur kita tetap berjalan macam biasa , semakin tua ..

ada kes , gara2 pakai pemanis dengan cara susuk ..masa mau mati ada sedikit masalah , kasihan kita tengok dia dengan aksi2 pelik , ..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sun Apr 25, 2010 12:05 pm

tp manusia masam2 parangai..... tau nda bagus tp mo buat juga.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Today at 8:29 pm

Back to top Go down
 
butulkah ada pugai?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 8 of 11Go to page : Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: