To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 butulkah ada pugai?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:01 pm

hehe... ada² ja o kamurang ni semua. pugai berantai kali ni, hehe... Razz
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:07 pm

Saya terpaksa juga menulis semula berkaitan dgn pugai ini, bagaimana pun tidak bermakna saya mengiakan kah atau menidakkan kebaikan atau keburukannya, cuma saya ingin berkongsi serba sedikit info lah.

Bagaimana pun pelan2 pasal ketika saya menulis ini saya tidak mengambil mana2 rujukan semuanya berdasarkan apa yg saya fikir taim ini..dan pada masa yg sama saya ada kerja lain ni. harap faham ya.

Ok berkenaan pugai..sebelum kita bercakap pasal pugai..saya mau kita semua merenung kembali asal usul manusia itu sendiri..semuanya bermula dari unsur atom..tiada bentuk..

Pelan2 aah.. Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:09 pm

Semuanya tiada bentuk bermakna semuanya adalah adil ketika seseorang 'manusia' itu lahir sebagai manusia..semuanya seimbang..kalau hitam semua hitam kalau putih semuanya putih...

Bagaimana pun apa bila saja seorang bayi itu lahir..dari situlah bermulanya kadang2 ketidakadilan yg berlaku...

bah...hehehehe...


Last edited by orud on Fri Sep 04, 2009 9:19 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:11 pm

ada yg lahir berkulit hitam..ada yg putih ada yg tinggi ada yg rendahh..ada pual dilahirkan dalam keluarga miskin dan ada pula yg dilahirkan dalam keluarga yg kaya..

ada pula yg lahir di negara bergolak ada pula yg lahir di negara2 yg aman...

ada pula yg lahir sebagai cantik ada pula yg hodoh..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:13 pm

hihihihiiii..... inda sabar sia apa kesudahan serita si tuan gaman ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:17 pm

Jadi bermakna disini..kalau kita bercakap tidak adil (saya tidak maksudkan siapa2 ya tuan2 semua..) manusia ini dari mula lagi sebahagiannya memang tidak mendapat keadilan..

dari segi lojik..bermakna yg cantik kahwin yg cantik..dan yg hodoh terpaksa kahwin yg hodoh juga..jadi sampai bila dunia ini akan di nikmati oleh mereka yg semulajadinya memang dilahirkan bertuah? dan mereka pula yg kurang bernasib baik terpaksa menerima hukuman tersebut tanpa menyedari apa kah dosa atau kesalahan yg mereka lakukan...
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:21 pm

paham..... sia paham apa maksud si gaman ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:24 pm

jadi jiwa semulajadi (tanpa fizikal) manusia itu sebenarnya iyalah..semua seimbang dan setara..seperti yg mula2 saya sebutkan tadi..tiada yg cantik, hodoh, renda atau tinggi..tiada pula yg kaya atau miskin..

jadi saya kasih ringkas sedikit..apabila manusia itu menjadi manusia disitulah pilihan kepada nafsu berdasarkan dengan apa yg dilihat secara fizikal..yg hensem sudah tentulah menjadi impian para sumandak dan cantik lawa menjadi rebutan para jejaka..

sementara mereka yg kurang lawa kurang hensem akan terpinggir utk menjadi pujaan apalagi menjadi impian..ok since manusia itu semenjak lahirnya bukan terus2 boleh berdiri melainkan bermula dari mengesot, merangkak, duduk dan barulah boleh berjalan serba sikit sikit..maka istilah survival sudah tertanam dalam jati diri mereka disebabkan keadaan pada masa itu atau semenjak bawaan lahiriahnya..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:35 pm

pandai si gaman basakap..... ok taruskan gaman......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:36 pm

Dan disini lah sebagian sebab kenapa wujudnya pugai itu..pugai itu sebagai pengimbang dan pencantik dunia..adeeh habis lah aku kana tukul2 nanti ni gaman..hahaha
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:47 pm

sia imagine itu pelipin pti yg isap sabu sj yg kawin sama parampuan2 santik kita..... demi kaadilan & kasaimbangan dunia..... Smile
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:51 pm

oiii... buli2 juga hebat kmu brporum sini ar gaman. tapi, alamk... sapun takut pula dgar kalo tu pti² yg memugai. besa, dorgpun sampin2 ni kalo bab2 memugai.
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:54 pm

Nah kan memang betul juga sakapan kamu..
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 9:56 pm

abis la kao laa..... bagus kao pugai sia sebulum kao kana pugai, hihihihiiii..... kao tingu sj avatar sia.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 10:09 pm

hahaaa... alaaa.... sya sedng memugailah ba ini tapi tidak menjadi2. kurang sakti kali ba, hehe. Razz
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Fri Sep 04, 2009 10:11 pm

buli tu, suba lagi, jan putus asa...... Very Happy
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Sep 05, 2009 5:29 pm

sia ada satu cerita pasal pugai memugai ni...ini kes jadi sma kwn sia la...kwn sekampung, satu tmpt keja dan sebilik lg kmi.dia ni mc sumandak, bukan alang²...lawa la...tapi mslhnya dia bekapel sma 1 lelaki yg 20 thun lebih tua dr dia.umur bkn mslh tapi yg c lelaki ni suda beristeri, beranak pinak dan bercucu sdh.yg c kwn ni pla sia tgk mcm perempuan simpanan sdh bha...kehulu kehilir sma²...tmbh momorutum lg, bini c lelaki ni nda tau psl kecurangan laki dia dan klurga c kwn ni pun nda tau hal anak dia...alkisah 1 ari tue, c kwn bwa la bf tua dia tue blik d rmh kami...tdur sma² lg, lagak mcm laki bini suda bha...sia sma housemate 1 lg punya la panas hati...lgpun sdh sllu besma bha durg ni...last² kmi kc tau kluarga c kwn ni...apa lg klurga c kwn ni punyala tekejut...bila kna soal siasat akhirnya dorg mengaku yg dorg tue laaaaama suda bekapel...nah apa lg durg kena paksa kawin la oleh klurga c kwn ni...mau tida mau durg kawin juga...tapi...lpas kwin c lelaki ni ilang dr radar...nda dpt di kesan...rupa²nya, c bini pertama sdh tau dan dia bg pilihan sma c lelaki ni...klu c lelaki pilih c kwn, yg no 1 mo mnta cerai...last² c lelaki pilih yg no 1 sebab smua harta didaftarkan atas nama bini no 1...jd 3 bln seja durg kawin lpas tu cerai (sia sma housemate yg 1 lg pula dituduh jd punca...c kwn blg kmi suka jga tepi kain org lain...tapi kmi nda mo tanggung dosa besubahat sma dorg) ...sekali sdh cerai c kwn pla disahkan mengandung...skrg sdh besalin la c kwn tue...dan berita yg terbaru sia dgr mcm durg mo rujuk balik dan dorg dua ni mc bejumpa secara rahsia...yg sia geram c kwn ni suda kena sekali nda pdai jara...tepikir jg sia...mangkali c kwn ni kena pugai bha...ini cinta sejati ka kerja bodoh? apa komen kamu...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Sep 05, 2009 9:00 pm

pukutarap. wrote:
sia imagine itu pelipin pti yg isap sabu sj yg kawin sama parampuan2 santik kita..... demi kaadilan & kasaimbangan dunia..... Smile

laa wrote:
oiii... buli2 juga hebat kmu brporum sini ar gaman. tapi, alamk... sapun takut pula dgar kalo tu pti² yg memugai. besa, dorgpun sampin2 ni kalo bab2 memugai.

Dalam hal ni tuan2 dan puan2 semua..pti tidak tercakup sebagai org yg di maksudkan..since mereka ini sudah melanggar sempadan alam. maksud saya ialah sesama di antara komuniti di sesuatu tempat itu saja..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Sep 05, 2009 9:22 pm

niche wrote:
saya tertanya2, adakah pugai yg digunakan utk tujuan baik? kalau si perempuan suka, maka tdk perlulah pugai...
Perlu juga tu bos pasal kadang2, suka saja tidak menjamin kesinambungan sesebuah hubungan tu. kadang2 sudah suka sama suka tapi hati masih lagi boleh berubah..yg satu dapat org yg lain, sementara yg satu lagi menangis terguling2 kerana keciwa.


Quote :
kalau si perempuan tdk suka, kena pugai & terus suka... adakah ini baik dr segi moral? mungkin si lelaki akan gembira & berpuas hati kerana mendpt perempuan idamannya tp bgmana dgn si perempuan? adakah dia akan hidup di bawah 1 kuasa pugai yg meletakkannya dlm kehdiupan seolah2 'bermimpi' atau hidup tanpa sedar? Bgmana pula kalau lelaki yg dipugai, setujukah lelaki dipugai oleh perempuan yg tdk disukai? Smile

Kita kena faham beberapa perkara mengenai pugai ini..
1. tidak akan menjadi kepada mereka yg kita tidak kenal..
2. tidak akan menjadi kepada mereka yg kita kenal tapi tiada cinta (si perempuan awal2 sudah benci, tiada hati dan perasaan)
3. tidak akan menjadi kepada mereka yg ada benteng spiritual. (org alim, kuat sembahyang)
4. tidak akan menjadi kepada mereka yg bukan juduhnya..

memugai ini pula bukan satu proses yg mudah..ianya cukup rumit. lebih rumit dengan cara yg lebih kepada fizikal. saya tidak pandai bercakap secara mistik cuma boleh menceritakan serba sedikit dari sudut mind power. utk menjadi seorang pemugai (ahli telepati) perkara pertama yg harus pada org tersebut ialah dia mesti arif serta pandai dengan alpha waves dalam frekuensi mindanya..(sebenarnya semua kejadian psikik adalah disebabkan oleh terjadinya dan termanipulasi gelombang alpha dalam otak seorang manusia) ini sebablah kenapa seorang yg rajin sembahyang sentiasa makbul doanya..tersembunyi dari kegiatan berdoa dan sembahyang itu lah pengaktifan gelombang alpha tersebut. jadi tidak hairan kenapa org yg selalu sembahyang, bermeditasi dan bertapa selalunya lebih tenang mindanya berbanding kita yg terus menerus dalam keadaan beta waves.

dan memugai ini..bukan semua org boleh memugai..perkara memugai ini saya berani cakap hasilnya 50-50 saja..ibarat menembak burung dalam gelap kalau kena kena lah, kalau tidak tidak lah...tuduhan org lain bahawa si anu dan si anu kena pugai selalunya bila di selidik baru di ketahui bahawa semua itu terjadi kerana kesan dari pembawaan secara psikologi saja.

saya sambung lagi..ok katalah seseorang itu sudah memulalakn operasi memugainya..dalam setiap mantera2 pugai ini ada bahagiannya di mana harus mendapt restu dari sesuatu yg abstrak..dan abstrak ini pula kalau mengikut prinsip hukum langit tidak akan berkuasa melainkan membawa permintaan si pemugai ini kehadapan mereka yg lebih tinggi. jadi beberapa kemungkinan disini..si entiti abstrak ini malas melayan permintaan si pemugai..dan kalau dia rajin melayan pun belum tentu diluluskan oleh superiornya..

Susah juga memugai kan? Very Happy
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sat Sep 05, 2009 11:10 pm

Saya pula pernah duduk satu rumah dengan saturang yg sudah berumur 60
tahun. dia ni duda..tapi perempuan aduiiii keliling pinggang
bah..semuanya ke bawah umur 25. apa yg saya tinguk asal dia tegur saja
seorang perempuan tu...misti enda pasal2 perempuan tu macam tergedik2
bah..kalau perempuan tu kelihatan macam sumbung butul pun bila dia
tegur..terus muka jadi mcm enda sumbung..

pasal lelaki kawan saya ni..mo cakap dia hensem enda juga..mo cakap
badan dia tegap enda juga..psl berat dia saya boleh agak dalam 100kg
bah. mau cakap kaya enda juga..malahan selalu pinjam duit sama saya
beli rokok..saya terfikir2 apa kelebihan dia ni yg membuatkan perempuan
jadi siok sama dia..

satu hari saya tanya dia apa rahsianya? adakah dia pandai pugai atau
sebaliknya? tapi dari segi pugai saya boleh confirm 100% memang tiada
lah. satu rumah sama saya, saya tau lah.

kemudian dia jawap saya "bagi cabaran"..supaya perempuan itu terkejar
kau dan bukan kau yg mengejarnya..cuba kita analisis bersama apa maksud
dia ni sebenarnya...

btw sekarang ni dia sudah kahwin sama seorang nurse..sama umur dengan anak lelaki sulungnya, 24 tahun.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sun Sep 06, 2009 12:40 pm

dunia ilmu2an mimang banyak mistiri & luas..... apa yg sia tau, bukan pugai sj yg buli kasi lambut saturang2..... ada ilmu yg kalou pigi bisara sana kot, kompom buli manang punya pasal si pandawa inda dpt sakap apa2.... masam inda barani malawan..... jd, mungkin bukan pugai tp ada 1 ilmu lain yg sia pun inda tau, hihihihiiii.... siapa2 dia tagur, turus lambut..... sumbung pun turus jd inda sumbung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sun Sep 06, 2009 1:59 pm

ini cerita kwn sia...dia sllu bwa budak p main bola jaring bha smpi d sjung smua...tp dia blg yg dia heran...ada sesetengah team yg bila bdak dia jumpa, budak² dia mcm blum penah men bola jaring bha...langsung rusak mainan....jd selalu tue sblum p venue dia suruh budak² dia kc tebalik spender.supaya nda kena baca²an yg lain...mcm nda percya tp btul² sdh jd...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Sun Sep 06, 2009 4:27 pm

Banyak bah jenis pugai ini atau ilmu2 yg sewaktu dgnnya..antaranya pemanis, pelembut hati, lasih mati smangat org dll. Tp pd zaman modern ini, barangkali tdk lg digunakan scara brleluasa sb kalu dr segi pugai, pugai yg paling mujarab pd masa ini ialah wang.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Mon Sep 07, 2009 9:58 pm

kaloulah sia bagus dlm pugai wang...... Sad
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Wed Sep 09, 2009 9:27 pm

tapi tdk bagus ba main pugai² ni, nanti tdk halal ba. hehe... Laughing
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: butulkah ada pugai?   Today at 1:49 pm

Back to top Go down
 
butulkah ada pugai?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 11Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: