To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Polis bantuan kena tukar Uniform..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Mon May 17, 2010 7:57 pm

huhh wrote:
kalau dah pakai uniform polis 2 polis lar bangang....
ya, hihihihiii..... butul tu tuan bangang..... nasip tuan bangang kasi tau.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Mon May 17, 2010 10:57 pm

alo kwn....kisah ni ada pro dan kontranya wokey...apa pun kita masing2 ada hak untuk bersuara...so terpulang kepada penilaian masing2 Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Mon May 17, 2010 11:23 pm

huhh wrote:
kalau dah pakai uniform polis 2 polis lar bangang....
sia mo sari unipom pulislah ni, mo pakai jd pulis bah..... kan tuan bangang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Mon May 17, 2010 11:53 pm

kalau penjual ikan , konduktor bas , polis pakai baju jururawat ? mesti la jururawat bah kan ... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 12:01 am

hihihiii nakal si tuan bangang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 12:09 am

kenapa gaji polis saja yang naik huh...kakitangan kerajaan yang lain pun berkhidmat untuk negara juga...musykil2 bounce
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 12:19 am

hihihiiii itu kana tanya si najip.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 12:38 am

saya rasa2 ini pasal juga laa semua meluat dgn pulis....semakin famous kes2 pasal d orang semakin bertambah juga la gaji... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 2:23 am

paragasu wrote:
kenapa gaji polis saja yang naik huh...kakitangan kerajaan yang lain pun berkhidmat untuk negara juga...musykil2 bounce

sebenarnya kalau ditanya pada anggota polis , dorang merasakan telah sekian lama di anaktirikan oleh kerajaan , dorang merasakan dorang lah gaji paling rendah , sama dengan jabatan Penjara ,

polis saja naik gaji ? ini sangat tidak tepat ..ataukah ada fakta sahih yang menunjukan hanya polis saja yg naik gaji , jabatan lain langsung tidak naik2 gaji ,

apabila di umumkan 'kakitangan awam ' naik gaji , maka semua jabatan yang terlibat akan merasa , kecuali beberapa jabatan gred S , jabatan2 gred N pasti naik gaji , dan inipun ada prosedur juga formula2 tersendiri , bagi mereka yang gred N42 keatas ...lain formulanya , bagi mereka yang gred N37 kebawah ada formula cara pengiraan pula ,

yang tepatnya ialah Elaun , Elaun anggota polis telah dinaikkan , tapi itu pun bukan kesemuanya dari A sampai Z , ada perbezaan pada setiap unit dan kepakaran tugasan , sebagaimana yang diterima oleh pihak tentera ,

kalaulah elaun ini pun dipersoalkan , apakah lagi yg harus dilakukan ? berlaku banjir panggil polis , tanah runtuh panggil polis , orang mengamuk panggil polis , ada kebakaran pun panggil polis , ada kematian panggil polis , kereta hilang cari polis , bini lari ikut jantan lain lapor polis , anak kena pukul pun cari polis , .....
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 4:39 am

paragasu wrote:
saya rasa2 ini pasal juga laa semua meluat dgn pulis....semakin famous kes2 pasal d orang semakin bertambah juga la gaji... Laughing

Tuan paragasu..saya ingat bukan juga semua yg meluat dengan Polis tu..kalau kita tengok dalam kebanyakan lokal punya forum..ramai yg menyokong dengan apa yg telah polis buat. dan mengenai kenaikan gaji..macam sudah naik tu sebelum terjadinya kes tembak tu.
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 4:40 am

pukutarap. wrote:
huhh wrote:
kalau dah pakai uniform polis 2 polis lar bangang....
sia mo sari unipom pulislah ni, mo pakai jd pulis bah..... kan tuan bangang.....

hehehe tuan Gaman PT..jangan ooh.. ada peruntukan kesalahan dalam akta KK tu.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue May 18, 2010 12:10 pm

" MELUAT " punya makna yang cukup dalam dan berat , ia boleh diumpamakan sebagai jijk , geli , fobia , ..

janganlah kita terlalu menghina atau merendahkan martabat pihak polis , mereka juga manusia biasa seperti guru2 , jurujawat , tukang sukat tanah , driver teksi , penggali kubur dan sebaginya ...dimasa benci kita kutuk tetapi suatu masa kita pasti perlukan tenaga dorang ,
mereka juga punya kelemahan tersendiri , kesilapan dan kelebihan , kebaikan dan keburukan , maklum manusia biasa , kalau hendak disalahkanpun adalah individu , bukan seluruh jabatan ..

Individu itu yang silap , yang rakus atau tamak atau rasuah ....atau lemah lembut , baik hati , penyabar dan pemurah , tiada satu jabatan pun didunia ini yang mengajar anggotanya jahat , salahguna kuasa , dan sebagainya ...sebagaimana tiada seorang pun ibu bapa di dunia ini yang mengajar anaknya mencuri , membunuh , dan tiada satu pun cikgu didunia ini yang mengajar muridnya hal2 jahat , merompak , berzina , dan sebaginya ..
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Wed May 19, 2010 6:51 am

Ya betul sekali tuan romeo..memang tidak di nafikan ada segelintir polis yg jenis suka menada-nada tangan ini. tapi itu tidak bermaksud semua..malahan ada kawan saya polis sanggup bertumbuk dalam tandas dengan polis juga kerana terlalu marah dengan sikap polis polis yg macam ini.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Wed May 19, 2010 8:49 am

sekadar kongsi cerita , ada kenalan rapat jenis 'keluarga polis' , bapa dia polis ..anak2 dia ramai masuk jd polis lelaki dan perempuan , cuma unit lain2 ,

selalu dengar bapa dorang pesan dgn anak2 , jadilah polis yg baik ..bla bla bla , sehinggakan ada anak2 dia yg takut setiapkali bapa dorang buka mulut , kompom bersyarah 2,3, jam punya , tada lain , nasihat nasihat nasihatttttt ..

dalam keluarga polis ini , saya tengok tada seorang pun yg pernah diambil tindakan disiplin atau buruk nama , jadi bualan orang kampung dan para kenalan jauh dekat , memang baik dan 'terpelihara '

seterusnya , ada jg saya melihat anggota polis yang 'derhaka' , disiplin teruk , gaya hidup yg rosak , syok sendiri 24 jam , kerjaya dijadikan sebagai topeng menutupi kejahatan ,

bukan hanya jabatan Polis , mana2 jabatan pun ada masalah yang sama , tidak semua staff dia bagus ...pun tidak semuanya jahat , yang baik itu dari tuhan , yang jahat itu datang dari kekurangan dan silap diri sendiri ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Wed May 19, 2010 10:29 pm

butul tu gaman, bukan samua pulis ada masalah, yg ada masala tu sikit sj bah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Thu May 20, 2010 1:30 am

dalam mana2 jabatan , perbuatan yang baik memang susah dilihat ....yang buruk dan jahat besar macam gunung depan mata , ..yang baik dipejamkan mata , yang buruk diperbesarkan ,

apapun , harus juga diakui kelemahan dan kekurangan yang ada , ia harus diperbetulkan ..jangan sampai kerana tuba setititk , habis mati ikan satu sungai ,
Back to top Go down
pb
Guest



PostSubject: polis bntuan   Sun Sep 12, 2010 2:26 pm

staf sarjan,,cuba u hurai kn tntang polis bntuan,,,aku tngok lu bukn main lg komen...lu bg tau aku prbezaan antara polis bntuan,,sukarelawan polis,,polis sokongan?????? untuk pngetahuan lu.polis bntuan x mkn elaun,,dorng d byar gaji oleh mjikan,,lbih tnggi dari gaji lu,,lu jgn pndai ckp ja,,tp lu ni cam ubi kayu,,
Back to top Go down
polis
Guest



PostSubject: RF   Sun Sep 12, 2010 2:30 pm

FIELD MARSHAL..AKU RASA LU NI BODOH SOMBONG LA///LU BUKN TAU APA TNTANG POLIS@POLIS BNTUAN@POLIS SOKONGAN@SUKARELAWAN POLIS....LU NI TAU CKP JE,,TP X TAU HAL SBENARNYA,,,TU D NAMAKN BODOH SOMBONG.....X TAU BTANYA
Back to top Go down
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Mon Sep 13, 2010 12:25 am

Hihihi....ada suda yang mara-mara gaman.... Very Happy ini ada la porum tuan PB dan Polis, minta maaf...apa yang diporumkan disini adalah lahir daripada ketidaktauan dan anggapan.....

jadi kawan-kawan yang berilmu akan menerangkan ikut pengetahuan masing-masing....nda timbul menjatuhkan sesiapa...

kita beporum sesara sihat dan saling tegur-menegur sekiranya kita agak terlajak atau dengan kata lain.....ada kilo oscar delta ILSF yang tersendiri,nak bukti tingu kumin sya sebelum ini....agak masam panas,tetapi rakan-rakan yang senior dalam porum ini sangat lembut untuk memperbetulkan kita....

kita kana bardsal keseluruhan apa yang diperbinsangkan....sya pun pandai malu suda mula-mula dulu tetapi semakin lama berada dalam kumpulan ini....semakin kita paham positipnya porum ILSF ini.....terima kasi ILSF.... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Mon Sep 13, 2010 1:04 am

hihihiiiii...... dia tau butullah kunun...... panatik sumbunglah kunun...... palui mangkalilah...... hihihihiiiii...... tingu ayat dia sj pun tau kompom palui......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Tue Sep 14, 2010 10:19 pm

Mana suda diurang ini....lagi baik bah kan masuk dan kasi kungsi-kungsi maklumat..... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Wed Sep 15, 2010 12:18 pm

hihihihiiii..... diurang inda tau apa2 tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paragasu
Mejar Jeneral
Mejar Jeneral


Male Number of posts : 1457
Location : Dimana?
Registration date : 2010-05-09

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Thu Sep 16, 2010 2:25 am

Hihihi....jangan kasi telain ketawa ah gaman.... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Thu Sep 16, 2010 8:37 pm

orang yang masuk berforum , sebaiknya mesti berperangai matang dan sabar dalam berhujan dan berkata2 , kalau sudah gunakan perkataan 'bodoh' ..itu bukan satu tanda yang bagus , bodoh itu akan merujuk kepada dirinya sendiri ,

kita kaya dengan perkataan , beribu perkataan lain yang lebih bagus untuk digunakan , membodohkan orang lain yang tidak sependapat bukan sikap yang baik , terlalu cepat menghukum ikut selera sendiri bukan sifat orang dewasa ..., tapi kalau sudah berani mencabar orang mesti berani menghabiskan permainan yang dimulakan ,

pada PB dan rakan dia tu ..berhati2lah dalam berhujah ,
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Fri Sep 17, 2010 11:18 pm

urang kabaruan pulis bantuan bah diurang tu..... baju bekilat tajam, kasut tampat dia tingu memisit jirawat......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Polis bantuan kena tukar Uniform..   Today at 8:22 pm

Back to top Go down
 
Polis bantuan kena tukar Uniform..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 6 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: