To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Sweeping Malaysia by indons..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Sweeping Malaysia by indons..   Fri Sep 11, 2009 12:29 am



SEKUMPULAN warga Indonesia yang bersenjatakan buluh runcing menahan kenderaan untuk mencari rakyat Malaysia di Jakarta kelmarin.

PUTRAJAYA - Kerajaan Indonesia telah memberi jaminan akan memastikan keselamatan rakyat Malaysia terjamin berikutan terdapat sekumpulan penunjuk perasaan bersenjata buluh runcing di republik itu yang mahu mengusir rakyat Malaysia.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, perkara itu telah disampaikan oleh Duta Besar Indonesia ke Malaysia, Tan Sri Da'i Bachtiar kepada beliau dalam pertemuan mereka tengah hari semalam.

"Saya dah sampaikan kepada Pak Try Sutrisno (Pengerusi Kumpulan Tokoh Terkemuka Indonesia Tan Sri Try Sutrisno) mengenai kebimbangan Malaysia terhadap keselamatan rakyatnya dan beliau berjanji untuk sampaikan kepada pemerintah Indonesia.

"Duta Besar Indonesia dalam pertemuan tengah hari tadi (semalam) telah memberitahu bahawa mereka sedang mengambil tindakan untuk memastikan tidak ada apa-apa berlaku kepada rakyat Malaysia,'' katanya selepas majlis berbuka puasa bersama Jemaah Menteri di kediaman rasminya di sini.

Beliau diminta mengulas tindakan sekumpulan penunjuk perasaan bersenjata buluh runcing menahan kenderaan di Jalan Diponegoro, Jakarta dalam gerakan yang dipanggil Sweeping Malaysia (Sapu Malaysia) bagi mencari dan mengusir rakyat Malaysia.

P/S:

Saya tidak dapat bayangkan...kita bagi mereka nasi...mereka bagi kita tombak!!!!! cibai!
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Fri Sep 11, 2009 12:34 am




JAKARTA 8 Sept. - Sekumpulan penunjuk perasaan bersenjata buluh runcing menahan kenderaan-kenderaan yang melalui Jalan Deponegoro di sini dalam gerakan yang dipanggil 'Sweeping Malaysia' (Sapu Malaysia) bagi mencari dan mengusir rakyat Malaysia.

Kumpulan berkenaan yang mengikat bendera Indonesia di kepala bertindak menahan semua kenderaan dan meminta pemandu dan penumpang menyerahkan kad pengenalan masing-masing.

Sebuah televisyen tempatan, Metronews melaporkan kumpulan berkenaan bertindak merampas kad pengenalan rakyat Malaysia supaya mereka diusir dari Indonesia.

Setakat ini, tiada laporan rakyat Malaysia yang ditahan oleh kumpulan tersebut atau dirampas kad pengenalan mereka.

Kumpulan itu juga merancang untuk mengadakan tunjuk perasaan kali kedua di hadapan Kedutaan Besar Malaysia di sini.

Kumpulan terbabit yang tidak berpuas hati dengan sikap berlembut Kerajaan Indonesia terhadap Malaysia berhubung isu tarian Pendet sebelum ini telah mengadakan tunjuk perasaan di hadapan kedutaan tersebut.

Indonesia sebelum ini menuduh Malaysia sengaja menggunakan tarian Pendet berasal dari Bali dalam promosi pelancongan, walaupun kesilapan itu sebenarnya dilakukan oleh sebuah syarikat swasta dan tidak membabitkan kerajaan Malaysia.

Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta difahamkan telah menghubungi para pelajar dan rakyat Malaysia di Indonesia supaya mengambil langkah berjaga-jaga serta tidak pergi ke kawasan yang sensitif.

Kedutaan juga telah meminta Kementerian Luar dan Polis Indonesia supaya mengambil langkah sewajarnya bagi melindungi rakyat Malaysia.

Sementara itu, Detikcom melaporkan 'Sweeping Malaysia' berlangsung selama kira-kira 30 minit dalam suasana 'cukup tegang'.

Pengguna jalan raya berkenaan terkejut kerana mereka ditahan oleh sekumpulan penunjuk perasaan yang menggunakan senjata buluh runcing dan diminta mereka menyerahkan kad pengenalan masing-masing untuk diperiksa. - Utusan
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Fri Sep 11, 2009 12:40 am







Back to top Go down
The author of this message was banned from the forum - See the message
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Fri Sep 11, 2009 6:03 pm

mcm mana klu kita yg buat mcm tue sma rakyat indon d malaysia? ini bru pasal tarian suda buat tunjuk perasaan bgtu...dorg nda ingat ka brapa ribu penduduk indonesia yg pg cari mkn d malaysia...dorg nda sdar yg bangsa dorg d malaysia lebih teruk perangai dia...ini pun kerajaan malaysia nda juga telampau smpai yg ada pass pun kna halau....buduh punya indon... c bulian suka pla rakyat malaysia kna buat mcm tue...klu kesalahan yg serius nda pa juga...kali c bulian ni org indon mangkali...klu mmg org indon nda pyh msuk sini ILSF...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Fri Sep 11, 2009 8:36 pm

syapun trfkir, kalo org˛ indon kena buat mcm tu sni malaysia tentu dorgpun kurang senang. mgkin kalo dikira lebih rmai lagi org˛ indon d malaysia daripada org˛ malaysia d indon. kalo kitapun mgamuk tunjuk prasaan mcm tu lagi teruk kali. dorg tdk takut ka tu? apa yg dorg fkir tu ar? Question

ada sesetengah forumer malaysia & forumer indonesia bgaduh dlm satu forum dimana mereka saling caci mencaci & maki memaki. bila sya baca kbnyakan forum dorg tu 90percent melibatkan prgaduhan & bnyak kata˛ kotor digunakan gara˛ terlalu stress, masing˛ brusaha mau menyakitkan hati pihak lawan. sya tidak minat forum yg pnuh gn stress, sgat kebudak˛an. tu sebab sya jatuh cinta dgn forum ILSF. mgkin c bulian ni baru˛ keluar dari web site forum kebudak˛n tu ba. ataupun salah satu member forum tu. kalo mau menjangkitkan skill brforum yg teruk & agak kebudak˛an sana tu, baik tdk payah join kami sini. Mad Evil or Very Mad
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Fri Sep 11, 2009 10:36 pm

ya sia sukung pndirian ally joe and asih laa..forum ini (ILSF) adalalah forum bg org yg civilized..bkn utk org yg otaknya simpan di lutut mcm si bulian. Harap pihak Admin kasi banned si bulian ini demi keharmonian di forum ini. Satu prkara lg yg sia heran ialah tindakn para wartawan indonesia yg sngaja mengapi-apikn kemarahan rakyatnya sndiri supya mgganyang malaysia..apa yg mereka fikir sbnarnya ar? Adakah mereka akan untung jka brtindak demikian? Wrtawan mereka jg brfikiran kolot, brjiwa org purba dn tdk mggunakan akal fikiran tp emosi yg melulu. Hidup Malysia!! tp bukan 1Malaysia..hihi..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Fri Sep 11, 2009 11:47 pm

hihihihiiii ada pula si bulian sini..... oo indun ka dia tu?
tp pd sia, baguslah hal ini balaku..... baru karajaan malasia tau masamana pandangan indun sama nagara kita..... mungkin salama ini karajaan malasia pikir yg indun sangat hurmat malasia karana ada bejuta2 urang diurang sini sari makan...... hihihihihiiii rupanya inda hurmat...... ini baru pasal tarian pendet...... dulupun diurang tudu juga malasia ambil itu lagu rasa sayang sayang hey..... bila sia pikir2, malasia pun satu juga bah, kanapa mo bg muka sama pti2 indun..... nah baru padan muka, baru tau yg urang indun ni mambalas kabaikan dgn taie..... kadang2 bikin garam juga, dulu masa sia pigi indun, indada satu pun pilem malasia sana...... yg ada serita pasal malasia ialah pasal itu sana istana kalantan yg di tudu mensulik parampuan santik dr indun, itu sj..... balik2 lg tu..... tp sakali sini malasia, aduinaaaaa..... dr pagi sampai malam, serita induuuuuuuunnnnn sj...... untung banyak duit bah indun tu pilem diurang kana tayang...... patut dgn apa yg balaku sikarang ini, malasia bukalah mata masar2...... jgn sibuk pulitik sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
The author of this message was banned from the forum - See the message
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 2:20 pm

nahhh....indon bha dia ni...bulian klu ko nda suka sma malaysia ko balik indon la...cari mkn d negara ko sdri...tingu ko buli hidup ka nda...pikir tue guna otak d kepala bukan otak d lutut...ingat...ko tu sdh kna ban d ILSF...jgn lg berani masuk sini...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 4:12 pm

Smngat kenegaraan c bulian ni sgt tggi..bagus jg tp jgnlah mmburukkn org lain pulak klu tdk sama crta ; dulang kata paku serpih..dia kata org, dia yg lbh..mngikut crita org2 indon yg bkrja di malaysia, di indon mmg susah mo cari mkn sb srba serbinya rasuah dan penipuan..penipu lbh ramai dr mangsa..bayangkanlah tu..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 4:45 pm

Penjara esak, sukar tampung 40,000 pesalah

KAJANG:
Lebih separuh iaitu 53 peratus atau 8,000 daripada keseluruhan 15,000
banduan warga asing di penjara di seluruh negara adalah rakyat
Indonesia.


Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein,
berkata kebanjiran banduan warga asing menyebabkan penjara seluruh
negara sesak sehingga tidak mampu menampung kira-kira 40,000 banduan.-Berita Harian


p/s- banduan indon d malaysia lebih ramai dari rakyat malaysia d indon...itu pun dorg mc nda sdar2...


Last edited by ally joe on Sat Sep 12, 2009 4:54 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 4:52 pm

Indon memang sangat gemar mengganyang, suka timbulkan polemik dn sangat tdk toleransi..di sana, khidupan sosialnya masih sprt zaman lampau..sistem raja2, siapa kuat dia brkuasa..lambat indon ni membangun dr segi minda.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 9:41 pm

bulian wrote:
kamu malingsia emangnya truely malingasia ..pencuri segala deh..goblok!


indong ni mimang inda buli pakai sangat... suma sia suka perempuan dia yg santik2 wooo... mau saja sia praaakkkkk ... hi hi hiii...


malaysia pencuri????

cuba jawab ni...

curi kapingan gata
curi susu gata
curi besi buruk
ceri kerita
curi minyak gas
curi letrik
curi air tanpa meter
curi...
curi...

siapa semua ni? Malaysia ka???? hheee bikin malu saja!
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 11:34 pm

bulian wrote:
Padan lah muka kamurang samua...hidup indons...
bulian wrote:
kamu malingsia emangnya truely malingasia ..pencuri segala deh..goblok!
dari perkataan2nya, nampak sangat si bulian ni yg goblok... tp tdk apa, harap dia akan 'rajin' lg mengunjungi kita di ilsf walaupun setakat membaca2 shj...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 11:36 pm

tdk tau sekolah apa dan agama apa yg boleh mnjadikan org ini baik. bayangkn sj, yg graduatenya, emosional, para wartawannya tukang batu api, rakyat kbanyakan lagilah jahat..tdk kenal mana betul mana salah..semua betul bagi dorg trmasuk jenayah.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 11:45 pm

rakyat indon adalah bangsa yg tersangat bangga dgn status mereka hingga ke tahap angkuh & sombong & merasakan merekalah yg paling OK dlm semua hal... tdk sedar diri...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sat Sep 12, 2009 11:57 pm

Rakyat indon boleh diklasifikasikan sbg liar, brutal dan ganas serta bengis. Sia masih prcaya ada dikalangan mereka yg baik, tp brpa peratus dr keseluruhan pnduduk yg mncecah ratusan juta..patut mereka ada semangat asean.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 12:05 am

Negara survival seperti indon..mereka sanggup berbuat apa saja utk mendapatkan makanan, berbuat apa saja asal selamat dan sanggup membunuh dan di bunuh utk mendapatkan apa saja yg mereka mau..mereka org yg beragama, malahan mendabik dada ulamanya adalah yg teralim di rantau ini. namun itu hanyalah satu laungan sia2 membanggakan diri tanpa melihat kedalam mereka..

contohnya katalah kita memandikan anjing..(pengalaman saya) mereka sanggup menyimpang jauh2 asal saja tidak melewati basahan mandian ajing tadi..tapi pada masa yg sama mereka dalam perjalanan utk men'celoret' individu tertentu kerana dendam bertahun2 lamanya..

ertinya membunuh pada mereka adalah halal..tapi basahan anjing tadi haram dan seharam2nya..

Bagaimana pun pada malam harinya pula..beberapa org tadi sibuk mengejar 'celeng' utk di jadikan juadah makan malam..ertinya basahan anjing tadi haram tapi babi mereka boleh makan.

itu lah serba sedikit mentaliti kelas rendah dan pariah orang indon!

Satu lagi pengalaman saya ialah..katalah ada dua org perempuan mereka ini bersahabat baik..bertahun2 lamanya..

Pada suatu hari cuba kamu bilang.."cantik kawan kau tu"

Saya gerenti jawapannya ialah.."cehh cantik tapi hatinya busuk!"

bayangkan lah mereka ini adalah sahabat bertahun2! bukan seorang dua saya try macam tu..
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 12:12 am

Jadi saya sambung lagi..kenapa media mereka agak provokasi berbanding media di negara lain?

Sebabnya negara mereka adalah negara miskin..utk membeli surat khabar..mereka akan berfikir puluhan kali samada membeli surat khabar atau membeli bakso..

jika cerita di koran tersebut hanya cerita2 ringan..maka saya jangkakan si bakal pembeli tadi lebih cenderung utk membeli dan menikmati baksonya, maka dari sini timbul kesedaran dari pihak media agar mensensasikan sesuatu cerita itu dengan cara yg terang2 tidak masuk akal supaya menjadi satu tarikan kepada rakyat indonesia.

seperti yg saya cakap di atas..mereka sanggup buat apa saja utk survive.
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 12:13 am

polis tentera sendiri sukar mengawal rakyat indon
demonstrasi rakyat boleh menjatuhkan presiden
individu yg tdk sesuai juga boleh jd presiden spt gus dur
rasuah sangat teruk
nilai matawang sangat rendah
jutaan rakyat berhijrah ke negara lain utk hidup
tahap kemiskinan terlalu tinggi
pendpatan rakyat sangat rendah

...saya terfikir... apa sangat yg mereka boleh angkuh?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 12:23 am

tadi saya ada berbual dengan saurang indun..

dia cakap kalau di indon mo masuk askar atau polis kena bayar 20 juta rupiah.

mo buat report motor atau kereta hilang mo kena bayar polisnya baru boleh buat report.

isk isk..syukur saya tidak di lahirkan di negara seperti ini.

dan sebab itu juga saya pernah mengatakan suatu waktu dulu..org indon ini sepatutnya tidak di benarkan secara langsung masuk ke malaysia..selain membawa pelbagai penyakit..mereka juga membawa bersama mentaliti tidak bertamadun mereka..dan sedikit sebanyak melalui proses asimilasi. rakyat kita akan terbelajara utk berhati busuk, berulat dan bernanah.
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 12:43 am

x-spy wrote:
Jadi saya sambung lagi..kenapa media mereka agak provokasi berbanding media di negara lain?

Sebabnya negara mereka adalah negara miskin..utk membeli surat khabar..mereka akan berfikir puluhan kali samada membeli surat khabar atau membeli bakso..

jika cerita di koran tersebut hanya cerita2 ringan..maka saya jangkakan si bakal pembeli tadi lebih cenderung utk membeli dan menikmati baksonya, maka dari sini timbul kesedaran dari pihak media agar mensensasikan sesuatu cerita itu dengan cara yg terang2 tidak masuk akal supaya menjadi satu tarikan kepada rakyat indonesia.

seperti yg saya cakap di atas..mereka sanggup buat apa saja utk survive.
kana2 lg sana indun talampau banyak media, nah barabut2lah mo manarik penuntun atau pambasa..... walou dgn apa sara sakalipun....
Admin wrote:
polis tentera sendiri sukar mengawal rakyat indon
demonstrasi rakyat boleh menjatuhkan presiden
individu yg tdk sesuai juga boleh jd presiden spt gus dur
rasuah sangat teruk
nilai matawang sangat rendah
jutaan rakyat berhijrah ke negara lain utk hidup
tahap kemiskinan terlalu tinggi
pendpatan rakyat sangat rendah

...saya terfikir... apa sangat yg mereka boleh angkuh?
sia satuju butul ini puan admin.....
x-spy wrote:
tadi saya ada berbual dengan saurang indun..

dia cakap kalau di indon mo masuk askar atau polis kena bayar 20 juta rupiah.

mo buat report motor atau kereta hilang mo kena bayar polisnya baru boleh buat report.

isk isk..syukur saya tidak di lahirkan di negara seperti ini.

dan sebab itu juga saya pernah mengatakan suatu waktu dulu..org indon ini sepatutnya tidak di benarkan secara langsung masuk ke malaysia..selain membawa pelbagai penyakit..mereka juga membawa bersama mentaliti tidak bertamadun mereka..dan sedikit sebanyak melalui proses asimilasi. rakyat kita akan terbelajara utk berhati busuk, berulat dan bernanah.
sikarang ini pun sdh balaku panyarapan budaya diurang dlm budaya kita..... kanapa urang kita suka poco2? sabap hati urang2 kita masam indun sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 1:16 am

mmg teruklah org indon ni..tdk sangka sbnarnya. Dr segi budaya, antara kta dn mereka tdk jauh beza, tp dr segi mentaliti sangat jauh. Mereka tdk prnah brfikir wlu sesaat hal2 kbaikan org lain mlainkan kpntingan sendiri..betul cakap x-spy tu, indon negara survival.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 11:24 am

pd diurang, diuranglah yg bansa paling maju & batamadun sini dunia..... kalou nagara lain indada tamadun, hihihihiiiiii lusu butul..... inda sadar diri.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Today at 8:03 am

Back to top Go down
 
Sweeping Malaysia by indons..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: