To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Sweeping Malaysia by indons..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 4:13 pm

bulian wrote:
kamu malingsia emangnya truely malingasia ..pencuri segala deh..goblok!
dia ckp org malaysia goblok? jd org indon apa laaa...gobuk mangkali.
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 8:34 pm

ya mmg dorg gobuk..sama kan kan kan..hihi..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 10:07 pm

pukutarap. wrote:

sikarang ini pun sdh balaku panyarapan budaya diurang dlm budaya kita..... kanapa urang kita suka poco2? sabap hati urang2 kita masam indun sdh.....

Ya gaman tarian dan nyanyian poco2 ini nampaknya tersangat popular betul di sabah..sedangkan perkara ini mcm tidak berlaku di SM.
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 11:24 pm

betul tu, saya setuju... kalau perhatikan kehidupan org2 sabah sekarang ini, banyak yg boleh dirasakan telah dipengaruhi indoensia, mungkin kerana ramai betul dorang sini... kiri kana depan belakang, asyik nampak dorang sj, lama2 kelamaan kita juga terikut2 rentak kehidupan dorang...
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 11:50 pm

bahaya ooo... bikin takut pula.... silaka tu indong...!
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Sun Sep 13, 2009 11:55 pm

memang celaka betul dorang... rakyat malaysia di sana entah berapa ribu org sj... kalau dorang sini sampai juta... malah pendpatan indonesia drpd rakyatnya di luar negara juga mencecah billion dollar... dasar org indon goblok...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Mon Sep 14, 2009 9:15 am

insiden ini patutnya mmbuka mata pmimpin terutama org politik yg mggunakan PTI sbg pngundi dn akhirnya diberi taraf kewarganegaraan utk kpntingan politik mereka. Kalau pemimpin bersih, telus dn jantan, dia kena guna rakyatnya sndiri dlm plhanraya. Minta selepas ini, kerajaan mngambil inisiatif utk menangani masalah ini.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Mon Sep 14, 2009 3:42 pm

sia ada plan sma kwn2 mo p melancong d indon hjg tahun...tp bila ini kejadian berlaku trus kmi kc batal niat...daripada kc kaya org indon bgus sia cuti2 malaysia seja...nti nda pasal2 bekubur sia d indon...huhu..
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Tue Sep 15, 2009 12:10 am

oh..ko mo malncung ka ally..tia mo bawa sia ka? sia ni ok jak ni..apa yg ko mkn, sia mkn, d mana ko jln, sia ikut jak, di mana ko tdur..no problem..hehe..

Ya..sia sukung ko ally, banyak lg tmpat di asean ni yg bagus dilawati sprt thailand dsbnya..sia rasa baik filipin lg brbanding indon buat masa ini. Namun, sbnarnya, crita sweeping malaysia ini tlhpun ditangani oleh pihak brwajip indon dn di malaysia sndiri, selain pihak pemerintah, ada jg NGO dn prtubuhan politik dan parti politk tlh ambil inisiatif utk meredakn keadaan dn sterusnya memulihkn hubungan dua negara disamping memastikan keselamatan rakyat malaysia di indon yg samada bekerja, belajar atau melancung.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Tue Sep 15, 2009 9:37 pm

isu ini itu media2 indon bah yg kasi api2..... tp palui malasia juga, siapa suru mo pigi buat hal2 masam begitu, sdh pun tau indun ni samua dia mo sapu......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Tue Sep 15, 2009 10:00 pm

bulian wrote:
Padan lah muka kamurang samua...hidup indons...

bulian wrote:
kamu malingsia emangnya truely malingasia ..pencuri segala deh..goblok!

fuhhh.... nasib baik ni forumer sudah kena 'ban'. kalo tdk, jadi forum kebudak˛anlah ni ILSF sbab member˛ kita yg lain mesti tdk duduk diam punya. mao juga menjawap sbab rasa trcabar, hehe. mgkin dlm hati c bulian skrg ni ckp "itu baru bunga˛ tu, blum lagi sya kasih keluar ayt˛ yg lebih dahsyat", dia bilang. hehe...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Tue Sep 15, 2009 10:03 pm

hihihihiii butul tu, padan muka dia kana ban..... inda lina tidur dia sikarang tu inda jadi ransangan...... dasar pti.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Tue Sep 15, 2009 11:47 pm

sepa bah bulian ni? kenapa kana ban? nah ketinggalan saya serita ni.
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 12:31 am

nda mustahil satu ari nanti c bulian msuk balik sini ILSF tapi guna id baru...kita bersedia seja...kc sedia perisai...haha
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 7:05 am

SAYA SDH BOSAN DGN SIKAP MLYSIA YG SUKA BERLEMBUT SERTA BERTOLAKANSUR
TERHAADAP PTI. BEBERAPA KEJADIAN MEMBAKAR BENDERA YG DILAKUKAN OLEH 'ORG2 ASING' NI CUKUP UNTUK KITA BUAT SATU KESIMPULAN BAHAWA MEREKA TIDAK PERNAH BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH DGN APA NIKMAT YG MEREKA PEROLEHI DI MALAYSIA SELAMA INI.
BAKAR BENDERA SABAH DI LAHAD DATU, PELAKUNYA KITA SEMUA TAHU SIAPA. MEREKA INI
MERUPAKAN ANCAMAN KPD KITA. MEMBAKAR BENDERA MALAYSIA DI INDONESIA YG WALAU TERDIRI DRPD PENGEMIS YG HANYA DIUPAH SEBUNGKUS SURYA,SENTIASA BERSEDIA MAU MENUNJUK PERASAAN DGN UPAH BERNILAI 5 SEN SAHAJA KALAU DIMALAYSIA AKAN SENTIASA MELAKUKAN APA SJ ASAL ADA UPAH, PUN MERUPAKAN ANCAMAN KPD BANGSA KITA MALAYSIA YG ADA DI SANA.
SAYA SELALU MENGIMBAS SEJARAH KEJATUHAN MELAKA DITANGAN PORTUGIS.
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 7:20 am

AGAKNYA SAMAR KEHADIRAN SEPOHON BULIAN DI FORUM INI. TAPI KATA2 NYA PEDAS BUKAN SAJA KPD WARGA FORUM TAPI SELURUH MASYARAKAT MLYSIA YG DI UMPAMAKAN MALINGASIA.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: panas hati , marah , benci , geram ..semua ada dalam hati rakyat Malaysia , apakan daya rakyat Indon IQ mereka memang begitu , picisan ..   Wed Sep 16, 2009 11:14 am

tangkalamai wrote:
AGAKNYA SAMAR KEHADIRAN SEPOHON BULIAN DI FORUM INI. TAPI KATA2 NYA PEDAS BUKAN SAJA KPD WARGA FORUM TAPI SELURUH MASYARAKAT MLYSIA YG DI UMPAMAKAN MALINGASIA.
Twisted Evil
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 1:03 pm

tangkalamai wrote:
AGAKNYA SAMAR KEHADIRAN SEPOHON BULIAN DI FORUM INI. TAPI KATA2 NYA PEDAS BUKAN SAJA KPD WARGA FORUM TAPI SELURUH MASYARAKAT MLYSIA YG DI UMPAMAKAN MALINGASIA.

jgn heran tompinai tangkalamai, 'malingsia' tu biasa sudah kena guna oleh dorg utk malaysia d forum˛ lain. apa lagi kalo kita baca forum indon & malaysia gaduh, ayat wajib ba tu. gelaran forumer malaysia utk dorg pula 'indonesial', hahaaa... Laughing
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 7:40 pm

hihihihiiiii mimang indonesial.....

butul tu tangkalamai...... sia inda tau apa di pikiran karajaan malasia..... bakar bendira sana LD, indada apa2 tindakan..... bakar bendira di indun, pun malasia masi ok...... berebut minyak sana ambalat, masi ok juga malasia..... lagu rasa sayang hey, begitu juga..... pendet..... amah...... pti..... seludup...... palasur...... panjanayah...... panyakit........ malasia tatap cool...... hibatkan malasia......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 11:18 pm

situasi sekarang tidak menentu , tidak pasti apa akan berlaku seterusnya ..kita kena hati2 dan terus menilai isu2 dan keadaan semasa , meskipun setakat ini keadaan nampak ok tapi itu cuma diluar , didalamnya masih ada api yang membara ,

kita kena terus memantau dan sensitif pada apa yang berlaku ..
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 11:18 pm

romeo wrote:
tangkalamai wrote:
AGAKNYA SAMAR KEHADIRAN SEPOHON BULIAN DI FORUM INI. TAPI KATA2 NYA PEDAS BUKAN SAJA KPD WARGA FORUM TAPI SELURUH MASYARAKAT MLYSIA YG DI UMPAMAKAN MALINGASIA.
Twisted Evil

Selamat datang romeo. mari kenalkan diri tuan disini. http://ilovesabah.forumotion.net/new-members-introduction-f1/
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 11:34 pm

romeo wrote:
situasi sekarang tidak menentu , tidak pasti apa akan berlaku seterusnya ..kita kena hati2 dan terus menilai isu2 dan keadaan semasa , meskipun setakat ini keadaan nampak ok tapi itu cuma diluar , didalamnya masih ada api yang membara ,

kita kena terus memantau dan sensitif pada apa yang berlaku ..
hubungan malaysia dgn indonesia memang dr awal tdk berapa baik... ingat lg, ketika pembentukan malaysia dulu, indonesia sanggup berkonfrontasi dgn malaysia kerana tdk setuju dgn penubuhan malaysia... tau kenapa? sebab durang ada hati mau jd indonesia raya... nasib baik sabah bukan di bawah indon...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 11:40 pm

polisi luar kerajaan Malaysia adalah memakmurkan jiran , bermakna apabila jiran makmur kita pun makmur , apabila jiran aman kita pun aman ..cuma apa yg kerajaan matlamatkan itu sering tidak tercapai , PATI masih mencurah masuk ..pasal apa ? kerana kerajaan negara mereka masih gagal dan terus gagal membahagiakan rakyatnya , negara mereka masih jauh tinggal dibelakang dalam espek ekonomi berbanding kita Malaysia , lalu mereka melihat kita sebagai satu lubuk emas tempat mencari rezeki yang mewah dan mudah , sabagai satu tempat yang aman dan damai bebas bergerak siang dan malam tanpa risau tentang keselamatan diri ..

balik soal Indon , biarkan mereka dalam kedunguan dan kebebalan , biarkan mereka dalam kehancuran jiwa mereka , mereka rasa mereka hebat ? biarkan ..mereka rasa nak ganyang kita ? dipersilakan !! belum cuba belum tahu ..

mereka ingat kita pepatung kaku ? mereka ingat kita batang pisang yang boleh ditetak sesuka hati tanpa perlawanan ?

baik kita ada limitnya , sabar kita ada batasnya , kita harus bersatu hati dalam menghadapi segala ini , kita harus bersuara dalam satu suara , bergerak dalam satu pasukan , nada yang sama matlamat yang sama , kerana kita bangsa yang punya maruah dan harga diri , kita bukan bangsa penakut , kita adalah cucu cicit pahlawan yang biasa menghirup darah musuh yang menyerbu ..
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 11:45 pm

wow, bagus ayat2 tuan romeo ini...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Wed Sep 16, 2009 11:54 pm

ya betul . sememangnya hubungan kita dengan Indon sedari awal memang tidak seindah dari kabar , Indon tidak suka dengan pembentukan Malaysia kerana sukarno punya niat dan harapan lain iaitu ingin menjadikan Malaysia sebagai salah satu wilayah Indon dan membentuk Indonesia Raya , dari detik itu mereka sering mencanangkan bahawa Indon itu abang dan Malaysia itu adik , mereka tidak mahu kalah dalam segala segi dengan kita , mereka masih terbuai dengan legenda dan mimpi bahawa mereka itu lebih tinggi dan kuat serba serbi berbanding kita ..

itu dulu , zaman berubah membawa seribu perubahan , kini kita mengatasi mereka dalam banyak perkara , cuma satu yg kita belum mampu mengatasi mereka iaitu bilangan jumlah penduduk yang ramai , ini yang mereka sangat berat untuk menerima ..bahawa kita lebih maju , lebih makmur , lebih kaya , lebih aman , lebih tenang , daripada mereka disana ..

mereka tidak mampu menerima realiti , mereka silau dan cemas dengan kemajuan dan pembangunan pesat Malaysia , mereka cuma berani dan terus menghentam dan menyalahkan kita untuk menutup kekurangan mereka , .

mereka masih bermimpi , mata hati mereka belum mampu melihat cahaya ..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Sweeping Malaysia by indons..   Today at 11:22 pm

Back to top Go down
 
Sweeping Malaysia by indons..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: