To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 butulkah pambangunan yg rayat mau?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Wed Sep 16, 2009 6:51 pm

bila ada sj eleksen, karajaan tabur masam2 pambangunan sana tampat yg by-eleksen...... janji masam2..... kalou butul mo bagi pambangunan, kanapa tunggu eleksen? suba kita binsang2, butulkah pambangunan sj yg rayat mo? siapa2 yg buli bagi pambagunan akan manang eleksen? atau rayat sikarang pandai pikir sudah siapa pemerinta yg diurang mau? lagipun, bukankah tanggungjawap karajaan utk bagi pambangunan inda kiralah tampat pambangkang atau bukan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Wed Sep 16, 2009 7:12 pm

soalan logik dan rasional ialah; siapa tdk mahu pembangunan krn negara kita masih belum maju dan membangun dan sudah tentu masih memerlukan itu semua. Tp ( ini pandangan pribadi sia ar), disebabkn janji pembangunan ini sntiasa dikumandangkn setiap kali pilihanraya, maka rakyat tentu rasa bosan, jemu, mual, menyampah dan jijik. Ini krn drpd 10 prkara yg dijanji, hanya 1 atau dua yg ditunai dlm 1 term..yg slbihnya di carry foward ke next eleksen sbg modal karat. Jd, pada sya, sblum membazirkn air liur janji ini dan itu, baik prlihatkan trlbh dahulu soal ketelusan, kesaksamaan, keadilan sosial dan ekonomi, kesamarataan, tdk ada ketuanan2 dn benar ingin membangunkn masyrakat, bukn skadar mngisi kantong sndiri dan kroni2nya serta rakan taulan sj..ini yg perlu diperlihatkn trlbh dahulu sblum menyebut prkataan "pembangunan".
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Wed Sep 16, 2009 8:01 pm

mimang rayat mo pambangunan...... tp..... rayat sikarang lebi meningu parangai drpd apa yg kana bagi..... bikin apa dpt itu ini kalou sakit hati nampak parangai..... lainlah kalou lain kali rayat malasia sabati sdh dgn kaadaan begini, nah masa tu barulah kao bagi apa sj, gerenti rayat undi, inda paduli sdh kao parangai setan masamanapun......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Thu Sep 17, 2009 12:28 am

realitinya mmg rakyat mau pembangunan...mkin bg msyrkt bandar, dorg nda kisah betul psl pembanguan...tp mcm mna pla dgn msykt d pedalaman yg jalan raya pun mc jalan kayu balak? air mengharap air hujan? lampu pakai pelita seja?...klu pemimpin btul² mo bg pembanguan sma rakyat, keluar turun pdg utk melihat sdri kehidupan org kg...jgn sekadar hantar wakil seja...bkn sekadar menyuarakan rasa simpati seja...pemimpin² ini patut mengalami sndri kesengsaraan rakyat...smua peruntukkan patut disalurkan dgn saksama...dorg patut meneliti kwsn mana yg lebih memerlukan pembangunan dan pembangunan apa yg patut didahulukan...tapi kita pun tau dasar politik d malaysia...rakyat akan terus kurus kering manakala yb²nya pula tiap² tahun p minta ukur pinggang seluar...
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Thu Sep 17, 2009 12:41 am

saya setuju dgn pendpt tuan ini... betul, sbg pemimpin, harus utamakan rakyat dulu.. sebelum jd yb konon itulah janji2 yg dibuat, tp biasanya selepas jd yb, terasa sbg boss pula, lupa terus janji2, kalau ingatpun buat2 tdk tau, lgpun rakyat bukan sangat mau tagih...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Sun Sep 20, 2009 12:51 pm

salam tompinai pukutarap... pembangunan mimang penting, tetapi pada pendapat saya kempen pilihanraya yang mewar-warkan pembangunan semata-mata adalah ceramah basi. Membangunkan sesuatu kawasan mimang sudah menjadi tanggungjawab wakil rakyat atau kerajaan yang memerintah. tak perlu lagi canang2kan berlebih-lebihan. ambil contoh peranan ibubapa terhadap anak-anak. ibubapa tidak perlu mencanangkan pemberian atau baktinya terhadap anak-anak sebab ia sudah menjadi kewajipan mereka. sepatutnya kerajaan (YB2) mengambil kira juga masalah lain yang dihadapi oleh rakyat. menurut rasa hati saya sendiri, jika saya diberi pilihan di antara pembinaan sebuah jambatan dan pegusiran PTI secara total.... saya lebih mengutamakan pengusiran PTI kerana jambatan boleh ditunda pembinaan daripada menunda-nunda pembersihan PTI.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Sun Sep 20, 2009 2:49 pm

samalah tuan, banding dgn pambangunan, sia mo lg samua itu pti kana usir dr sabah..... hidup kita aman sdh......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 12:10 am

saya pun setuju sama tuan orut. pembangunan kalau endada pekerjaan pun susah juga..pembangunan dan ada pekerjaan pula kalau terpaksa berkungsi atau di ambil hak itu oleh pti pun saya enda mau juga..

paling saya mau..pembangunan biasa2 saja tapi pti usir semua..
Back to top Go down
simbabalad
Sarjan
Sarjan


Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 12:30 am

saya bayangkan kehidupan kita tenang mcm dulu2 masa kurang pti sini sabah... sekarang, kalau ada pembangunan pun pti juga yg kontrol, tengok sana hospital, siapa majoriti sana wad bersalin...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 4:09 pm

bagi sya, umumnya memang rkyat mau pembangunan. mana² tmpat memang pmbagunan yg paling mereka hrpkan dari pihak pemerintah, khususnya msyarakat yg tggal jauh di pedalaman. jika kita bandingkan kehidupan msyarakat d bandar & pedalman, masyarakat bndar tdk berapa kisah tentg hal pmbagunan. mgkin bagi mereka, isu pmbangunan ni tdk brapa penting & tdk prlu dipertikaikan sgat sbab mereka sudahpun dikelilingi pelbagai kelegkapan. tapi bagi masyarakat d pedalaman, setiap kali isu ini ditimbulkan musim pilihan raya, sudah tentu mereka mgharapkan janji² pmbgunan ini akan trlaksana.

tapi kalo wakil pihak kerajaan tu yg jenis pentingkan diri sndiri saja, susahlah... kalo mao pok itu jawatan saja smata², disamping pndapatan yg lumayan & bgelar YB, tnpa memikirkan kepentingan rkyat dibwah pimpinannya, nmpaknya rakyat pedalaman trpaksa teruskan hidup dlm keperitanlah. Neutral
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 6:34 pm

apa yg sia nampak, trend sikarang asal ada eleksen, barabislah karajaan tabur juta2 ringgit mo mamansing undi...... jd itulah maksud sia bah, butulkah pambangunan sj yg rayat mo tingu dlm eleksen? sia rasa inda begitu, tingu banyak sdh eleksen, tabur juta2 ringgit pun inda juga manang..... sacara lujik, kalou butul2 mo bg pambangunan, kanapa musim eleksen, kanapa bukan sebelum eleksen? katara butul mo mamansing undi......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 7:24 pm

yup sya sgat stuju sama ckapan kao ni gaman. kalo btul² para pminpin brjiwa rakyat, tdk smestinya dorg mao tggu pilihan raya dulu. mentang² semua org kena dgr dorg brceramah ba, itupun kalo semua brminat mao dgar. sbab memang basi sudah ba pansingan dorg tu.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 7:30 pm

itulah tu, kalou dr awal lg diurang sdh buat pambangunan sana sini, time eleksen inda paya janji apa2 pun buli manang..... rayat pun bukan budu bah makan pansingan tine eleksen...... sabah sarawak sjlah yg lain......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 7:55 pm

yes gaman, sya sukung cakapan kao. hrp² ada salah satu pmimpin yg tbasa ni cakapan² kita. bagi dorg tkejut sikit, hehe... Smile
Back to top Go down
gladiator
Prebet
Prebet


Number of posts : 38
Registration date : 2009-01-28

PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Mon Sep 21, 2009 10:58 pm

memang sdh kebiasaan begitu, masa pilihanraya barulah kita dengar pembangunan diwar2kan... sebelum itu, senyap sj...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: butulkah pambangunan yg rayat mau?   Today at 9:28 pm

Back to top Go down
 
butulkah pambangunan yg rayat mau?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: