To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 bulikah samua urang jadi kaya?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 16, 2009 7:06 pm

katalah samua urang dpt paluang yg sama, bulikah samua urang jd kaya? apa pandapat kamu?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 16, 2009 7:17 pm

hehehe..menarik soalan ini..jwpan pribadi sia..macam tdk buli la..kenapa? sb yg sia nampak ialah aliran dn putaran peluang dlm kehidupan setiap lapisan masyarakat tdk prnah dtg secara rata. Ini mgkn sistem ekonomi yg digunakan dlm negara kta iaitu sistem kapitalis..sistem ini, yg kaya brtambah kaya, yg miskin ttp miskin atau statik..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 16, 2009 7:54 pm

ya, siapun pikir inda buli...... sabap duit bukan batambah, siapa2 yg dpt duit akan simpan dlm bank..... tiada urang yg akan kasi abis duit lapas dapat..... makin banyak simpan, makin sikit duit yg mo direbut..... sabap tu bukan samua urang buli jd kaya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Thu Sep 17, 2009 12:52 am

mimang nda buli! susah klu smua jd kaya.sesak ni dunia dgn harta benda...sebab smua org ada duit, smua urg ada bank sdri, smua urg ada kilang sdri....dan semua² la ada...maka nda wujud lg urusan jual beli, teda lg shopping kompleks...ko nda risau harta ko kena curi...sebab serba serbi ko buli buat sdri...maka akan wujud la lebih ramai org gila sebab nda tau mcm mana mo kc belanja duit....akan terjadi peperangan sebab smua urg buli buat senjata api dan bom sdri....penagih dadah pun meningkat...tapi pikir yg positif pula klu msuk bab mo kawin...ko buli kawin sepa seja yg ko mau sebab ko kaya dan banyak duit...soal hantaran teda jd masalah...dan masalah rogol pun mangkali dapat dihapuskan... hahaha Very Happy
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Thu Sep 17, 2009 9:25 am

bernas jg ulasn ally joe ni hahaha..kahwin teda masala ally ar..kalu si anu kahwin ko pun teda masala kan..hehehe..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Thu Sep 17, 2009 6:51 pm

kalou samua kaya, nt indada tampat urang yg ada hubi mensuri, pasal bingung siapa yg mo disuri, talampau banyak..... bank pun tutup pasal indada bisnes, indada yg mo buat loan, samua banyak duit..... main cash sj membeli itu ini..... bisnes bank tukang simpan duit sj, inda banyak untung..... samua urang masing2 ada bank di rumah, inda takut kana suri pasal pensuri bingung mo suri di mana..... pensuri pun mungkin tukar hubi pasal dia sendiri banyak duit...... palasur pun inda mo malayan palanggan sdh, hari2 tingu tv sj, kalou ada palanggan, dia suru main sendiri...... biar tertiwas di tangan sendiri...... YB pun indada tampat sdh, air liur basi inda laku sdh..... dulu bulilah tabur janji2 pambangunan sana sini, tp karana samua urang banyak duit, YB pun mamandu kerita sendiri indada driver, driver pun banyak duit..... tiada rayat yg dtg pigi rumah yb minta pertulungan... last2 yb manangis sendirian sambil dipujuk2 uli si najip....."sabarlah datu..... mungkin inilah hukuman akibat perbuatan kita dulu2...... sabar sjlah....."
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Thu Sep 17, 2009 8:13 pm

aduhhh..terima kasih gaman..terhibur butul saya sama tulisan tuan gaman..wlaupun ada lucunya..tapi secara fakta memang 100% butul.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 18, 2009 1:48 am

hihihihiiii main antam sj tu gaman......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Sun Sep 20, 2009 2:23 pm

lucu juga tupik ini... suba kamurang pikir butul2, kalau samua orang banyak duit, duit itu sendiri tiada guna suda. tiada urang mau kau punya duit pasal dia pun banyak duit. orang inda mau jual baras sebab dia sudah banyak duit. semua orang hanya ingin jadi pembeli... siapa jadi penjuanl?? hahahaha... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Sun Sep 20, 2009 2:44 pm

hihihihiiiii tuan orut, itulah sia bilang inda buli samua jd kaya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Sep 21, 2009 5:53 pm

buli juga ba kali tapi yg lain tu sdrhana sajalah, cuma mgkin kurng sudah yg trlalu miskinlah. oi lain sudah itu kalo mcm tu, kalo tiada sudah penjual. kalo sya, walaupun semua org sudah jadi kaya, semua business masih jalan mcm biasa. tdk kiralah apa industri, kalo tdk, mcmna kita mao makan?. kita kumpul duit utk jadi kaya, kita mao kaya sbab mao dapat apa yg kita mao. dlm khidupan seharian, aktiviti kecil sperti membeli, & mnjual sntiasa ada. tidak smestinya tiada pnjual sudah tapi mgkin pndapatan pkerja adalah jauh lebih tggi (sbab sudah diupgrade bilang c asih) dari skrg. & kmungkinan juga hrga brangan d pasaran smakin mahal.

tapi yg bikin takut pula, kalo semua org sudah jadi kaya, sikit² gaduh mgkin pndai kasih keluar senjata² api yg spatutnya hnya dimiliki oleh org² trtentu. biasalah... semua sudah kaya, apa²pun senang dapat. bunuh membunuhpun tiada masalah. dan tdk mustahil juga senang² ja org buli buat bom utk hapuskan sesebuah kwsan. kalo bom nuklear lagi habis o kita.

jadi ksimpulannya, kalo semua jadi kayapun ada kbaikan dia tapi dunia ni mgkin tidak aman. hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Sep 21, 2009 6:16 pm

inda parlu bebunuhan lg tu sabap samua urang sanang hati banyak duit..... hihihihiihiiiii...... suma bebunuhan pasal barabut parampuan atau lalaki hensem sjlah, hihihihiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Sep 21, 2009 6:47 pm

hahaaa... jadi bila sudah brebut, lepas tu ada yg kalah, lepas tu sakit hati, lepas tu baru pigi buat bom... nahhh... habislah tu gaman. kalopun kana hukum oleh undang², paling²pun sogok duit saja, sudah selesai. adoi na sukar ni gaman.... Rolling Eyes
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Sep 21, 2009 6:57 pm

hihihihiiiii bila sdh maradang butul, tepikir mo buat bom, tp tepikir pula..... "ah, padulilah dia dpt itu parampuan, banyak lg parampuan lain...... lgpun buat apa sia mo marah2, bagus sia kasi sanang hati sj, sdh banyak duit juga..... buang masa sj buat bom....." turus inda jd buat bom.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Sep 21, 2009 7:36 pm

oo... bgitu ka pula gaman? hehe... buli jadi juga ada yg trpikir mcm tu. bgus jugalah kalo bgtu yg dorg pkirkan.
Back to top Go down
tiebisnes
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 112
Registration date : 2009-06-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Sep 22, 2009 12:40 pm

sia rasa selagi peluang manusia berbeza-beza... kekayaan org juga akan berbeza2, dan takrifan kaya ni pun susa juga mo set...ada org yg ada RM1000 dia pikir dia kaya suda, ada pula yg ada juta2 tapi masih blum rasa kaya... masih tamaha!
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Sep 22, 2009 6:09 pm

Pertama kaya ini sebenarnya bukan satu perkara saja:
- kaya harta
- kaya wang
- kaya pengetahuan
- kaya kebaikan
- kaya ideologi

dan macam2 lagi...

menurut saya kita masing2 ada kekayaan yang berbeza2..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Sep 22, 2009 8:46 pm

haha... betul² tu bushido. trlalu umum ba pula tajuk tread ni c gaman bagi. hehe... kalo mcm tu, sya pula kaya kebaikanlah ni, hehe... Wink Razz
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 23, 2009 1:01 am

aduinaaaa..... umum ah..... indapa kao laa..... tred begini mimang pasal duitlah bah, hihihihi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 23, 2009 8:40 pm

hehehe... ala suri ba gaman, sya cuba² knon ba kasih luas sikit mksud ni 'kaya' ni, mcm yg c bushido ckp, hehe. tapi jgn susah gaman, sya tetap lagi dgn pndirian sya. iaitu, 'semua org buli jadi kaya tapi dunia tdk akan aman'. hehe... Wink
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 1:09 am

hihihihiiii ok bah kalou kao laa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 1:50 am

Kadang2 terfikir juga saya..kenapa ada yg di lahirkan sama keluarga miskin dan ada pula yg lahir dikeluarga org2 kaya..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 12:34 pm

sia pun heran...kenapa si bapa dulu kaya tapi si anak jatuh miskin.... dan ada pula si bapa dulu kunsikang miskinnya tapi sekarang anak kaya raya.... Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 8:26 pm

Mana yg baik...semua org kaya atau smua org mskin.. Very Happy
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 8:33 pm

Serba salah aku menjawapnya tuan orut..


Last edited by orud on Fri Sep 25, 2009 9:05 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Today at 3:49 pm

Back to top Go down
 
bulikah samua urang jadi kaya?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: