To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 bulikah samua urang jadi kaya?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 8:44 pm

Sama2 bagus baitu...hihihi..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 9:28 pm

haiyaa... kalo semua org miskin, semuapun mao penting diri sndiri itu. sggup buat apa saja utk hidup. kalo semua org kayapun sama, semua mao pentg diri sndiri, sggup buat apa saja utk dptkan sstu sbab semuapun brkemampuan. hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Sep 25, 2009 9:56 pm

Yorut_orut wrote:
Mana yg baik...semua org kaya atau smua org mskin..
orud wrote:
Serba salah aku menjawapnya tuan orut..
talampau susa mo jawap sualan si tuan orut ni..... susa kan gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Sun Sep 27, 2009 6:13 pm

kalau yang kaya membantu si miskin , yang hartawan membantu yang fakir , secara berterusan ..kita akan menjadi semua kaya , yang miskin akan merasa dirinya kaya kerana tidak tersisih dari masyarakat , si kaya akan merasa tenang dan lapang kerana dapat membantu mereka yang memerlukan , kerana rezeki itu disebarkan , rezeki itu sama dirasa , seperti kata orang tua2 ..sekepal jadikan gunung , setitis jadikan lautan ,

kaya ada bermacam gaya , ada kaya harta tapi miskin budi bahasa , ada yang kaya duit tapi mskin kesihatan , selalu masuk hospital , makan minum cuma nasi putih dengan air kosong kerana segala sakit 4x4 sudah datang bersarang dalam diri .. ada yang kaya rupa , tampan , cantik menawan tapi sangat miskin dengan budi dan akhlak ..

ada pula orang miskin dengan duit tapi kaya dengan budibahasa , ada yang miskin dengan harta mewah , miskin dengan wang ringgit tapi sentiasa senyum , hidup seadanya tanpa hutang keliling pinggang , tinggal dirumah sendiri tidak perlu bayar bank tiap bulan , rumahnya ada meskipun rumah kampung2 , ada tanah diusahakan , ada ayam itik , lembu kerbau ..sendiri punya milik , mereka tidak pernah mengeluh dengan segala kekurangan yg ada , mereka hidup seadanya , malahan mereka lagi tenang dan tidak punya bebanan diotak utk difikirkan , malah mereka lagi sihat / panjang umur brbanding dengan orangkaya yang punya duit melambak , makan minum yangmewah , kain baju yang branded ..
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Sep 28, 2009 9:10 pm

Tapi saya mau kaya yg sebenar2 kaya..kaya wang dan harta..bulih lah saya tunjuk iksin sama urang kampung..hahahaa...aku kaya..aku kaya.. What a Face
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Sep 29, 2009 11:35 am

adapun segala yang bernyawa itu telah ditetapkan rezeki , ajal maut , jodoh pertemuan masing2 semenjak berumur 4 bulan dalam kandungan ibu , ..

kalau memang rezeki kita tidak akan lari kemana , tapi kalau bukan rezeki kita dalam mulut pun boleh keluar balik ..

cuma harus berusaha mencari yanglebih , mudah2an berjaya dan sukses , berserah semata2 juga tidak boleh jga ,
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Sep 29, 2009 3:12 pm

bagi sia la... semua orang buli jadi kaya tapi kena uba beberapa perangai la...

a. kalau bejudi tu mesti bejudi betul2... jan takut2 jadi bila menang tentunya akan kaya.. cuma risikonya ialah takut jatu papa kedana juga

b. kalau yg miskin tu jan la ba akun taksub miskin sampai inda mo cari sara mo jadi kaya... ramai yg miskin jadi kaya kerana berusaha

c. kalau yg kaya tu jan la pula sampai lupa dunia, ingat... dunia ni org bilang bepusing mcm ruda, jadi mangkali akan tiba masa trus girilan di bawa tayar tu... na, jadi miskin suda...

d. mana2 yg so..so... saja, biasa la, sari2 la juga peluang tuk jadi kaya...


jadi kaya ni inda sala ba... jadi miskin yg inda berusha yg sala...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Sep 29, 2009 8:13 pm

samua urang buli berusaha jd kaya..... kalou inda jd kaya indapa, yg penting sdh berusaha..... sabap kalou sdh inda kaya, inda lagi mo berusaha, basar paluang jd papa kadana....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Sep 29, 2009 8:46 pm

ya yg penting usaha itu mesti ada..
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 30, 2009 5:57 pm

blum settle hal pasal kaya nie ah...huhu...klu kmu smua mo jadi kaya...biar sia jadi urang miskin la...tapi bukan telampau miskin la...biar yg sederhana seja...yg penting sia bahagia...hahaha Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 30, 2009 6:16 pm

Bagus jg hidup sedarhana sj. Org kaya lazimnya dipandang dari sudut negatif. Baguslah kalau suda kaya tp maintain mcm sblm kaya. Buli ka seseorang buat bg2? Tp apa guna kya klu tak nikmati kkyan tu sepuasnya..hehe..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 30, 2009 10:08 pm

biasa pada pndgan sya, org yg tiba˛ kaya dgn cepat biasanya kbnyakan yg pndai lupa daratan. tapi kalo org yg memang dari mula org susah, brusaha smpai jadi kaya, kebnyakan org yg bsikap mulia. itu bagi syalah... hehe...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Wed Sep 30, 2009 11:32 pm

tp sia masi mo jd kaya kalou buli......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Sat Oct 03, 2009 9:47 pm

ya gaman... syapun sdg brusaha juga ini mao jadi kaya, hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Sat Oct 03, 2009 11:15 pm

semuga rejeki kita makin bagus, hihihihiiii....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Oct 06, 2009 11:57 am

ada cara mau kaya dgn cepat...rajin2 lah membeli 4ekor Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Oct 06, 2009 11:03 pm

barapa? rm1? rm2? atau rm50-50 big small?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Oct 09, 2009 9:45 pm

atukoi... sya tdk fhm sudah d, hehe...
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Fri Oct 09, 2009 10:26 pm

mungkin tiada org yg tdk mau kaya.. saya sendiri mau jd kaya kalau boleh, hehe...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Oct 12, 2009 12:17 pm

klu smua org jadi kaya, susah juga. teda la org tulung angkat2 brg. Very Happy
jawapan kpd soala OP, ya, suda pasti smua org boleh jadi kaya, yg penting ada usaha dan semangat jitu utk memajukan diri sendiri.
tangkalamai wrote:
ada cara mau kaya dgn cepat...rajin2 lah membeli 4ekor Laughing
Atuk oi ... sa suda busan bili itu 4ekor. teda parnah manang2. lol!
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Oct 12, 2009 12:49 pm

Sa parna kana 4 ikur 1st prz duuuulu tp itu2 noh ma. Mana buli jd kaya.. Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Mon Oct 12, 2009 9:42 pm

haha... yaka aman yorut? tapi crita fsl ni numbur˛ tringat sya tu kwn bapa sya. dia bilang dia hnya abis beli ticket hrga RM100 utk 1 no saja. nasib baik kali terngam˛ manang 1st prize trus jadi RM125,000. smpai skrg sya nmpak dorg hidup memng mewah jugalah... jadi buli dikatakan beli 4ikurpun buli jadi kaya juga scara tiba˛ o... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Oct 13, 2009 2:24 am

ada kawan sa selalau kena nombor , kadang banyak kadang2 sikit , cuma ratus2 ja ...tapi saya tengok tidak juga pandai kaya2 , main nombor modal sudah habis seribu baru kena lima ratus , terus lompat2 lupa yang dia sudah habis banyak ..

ada juga kawan yang main nombor , kena besar terus beli tanah ..sampai sekarang masih mencari tanah walaupun hari2 berjalan diatas tanah , ada jua kawan yang bukan semakin kaya tapi semakin miskin , kereta kena tarik sebab tidak sempat bayar sudah habis duit main nombor , tangguh sampai berbulan2 , ada yang kaya sekejap terus lupa diri , kawin sana sini lupa anak bini dirumah tiada makan sedangkan dia makan sedap2 di hotel dengan gundik , ...

yang main nombor terus hidupnya berubah jadi baik itu sangat sedikit , yang main nombor selalu kena tapi tidak menjadi kaya itu sangat ramai , ..malah menjadi semakin miskin itu yang biasanya berlaku , miskin jiwa , miskin semangat , miskin harapan ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Oct 13, 2009 12:20 pm

Main ikur minang inda buli kaya bah. Setakat cuba nasib..beli numbur 2x setahun tida apa la jgn sampai kaki letak d ekor jadi kaki ekor Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Tue Oct 13, 2009 12:32 pm

dengar cerita pemain nombor ekor paling besar , paling ramai di malaysia adalah sabah ..entah betul ka tidak cerita tu ? maknanya orang sabah ni banyak duit , kaya2 mangkali ..ha ha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: bulikah samua urang jadi kaya?   Today at 4:37 pm

Back to top Go down
 
bulikah samua urang jadi kaya?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: