To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Thu Sep 17, 2009 8:34 pm



Dia bilang enda mo merayu..macam mana ni kawan2? mungkin klu dia merayu macam enda kena sebat lah kali..

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/BeritaUtama/20090916235855/Article/index_html
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Thu Sep 17, 2009 9:02 pm

Isu ini menjadi perhatian dunia kerana dia adalah perempuan pertama yg akan dihukum sebat di Malaysia... masalahnya ialah reputasi Malaysia sbg negara 'sederhana' tdk spt negara2 Islam lain... jd reputasi inilah yg cuba Malaysia pertahankan...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Fri Sep 18, 2009 1:35 am

itu hakim syariah (abdul rahman) sana pahang bah yg kasi jatu ukuman tu...... ada 6 urang sdh yg dia kasi ukum begitu tp saturang pun bulum kana sabat...... mula2 2 lalaki adik baradik minum stout, taun 2004 (marayu), kemudian 2 parampuan tarmasuklah si karitika ni & saturang lalaki, taun 2008 ditangkap di niteklab yg sama..... yg 2 waitress (parampuan & lalaki) marayu tp si kartika mangaku salah julai lalu...... jd dia dijatukan hukuman rm5000 & sabat 6 kali..... yg terbaru 1 lalaki indon yg sdh jd warganagara malasia kana tangkap..... dia marayu.....

timpu hari si hisamudin bilang malasia indada kapakaran merutan parampuan sabap bulum parnah ada parampuan kana rutan..... banyak pihak minta itu parampuan marayu tp dia tatap mangaku sala & minta rutan..... si najip sendiri harap itu parampuan marayu tp dia tatap inda mau..... jd kita tunggu lapas raya......

sia satuju sakapan admin yg malasia suba utk inda mo kana nampak sama sj dgn nagara2 islam lain spt iraq, iran, afganistan dsb yg mangamalkan undang2 yg begini...... apa yg sia basa di newspaper, ukuman begitu mimang ada dlm undang2 islam, tp ramai juga manantang palaksanaannya tarmasuklah si sharijat..... yg terbaru, si kartika mengupah paguam utk melindungi dia supaya inda kana kasau siapa2 tarmasuklah yb2, ngo, urang2 pulitik, yg datang mo pujuk dia supaya marayu..... dia bilang dia inda mo kana kasau, inda paya lg pujuk2, dia nekad sdh minta sabat...... malasia butul2 dlm takanan...... inda mo rutan, sdh kasi jatu hukuman, nt kana sakap inda serius..... suru si kartika marayu supaya ada peluang kasi tangguh hukuman tp si kartika minta sabat juga, balik2 mangaku salah & sakap rasa manyasal lg tu...... kalou kasi tangguh sj hukuman, nt malasia kana sakap inda barani..... kalou rutan pula, seluru dunia bising & menudu malasia mangamalkan undang2 katarlaluan...... kalou kasi diam2 sj sampai urang lupa, seluru dunia sdh tau & inda akan lupa..... tensen si najip......

tapi ramalan sia.....
1. si kartika akan last2 marayu atas dasakan atau 'permintaan' sacara tersembunyi karajaan, suma sakapan dia nt bernada baguslah..... hihihhiiii.....
2. kompom indada sdh hukuman merutan parampuan salapas ini, lalaki sj.....
3. itu hakim mungkin ditukar jd hakim bidang lain

kita tunggu & lihat..... samua menunggu..... tambah tensen si najip......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Fri Sep 18, 2009 2:15 am

harap2 kalau jadi lah rutan ni. bah kah..kasih rutan butul2 bah..kasih merasa sikit mcm mana rasanya rutan dari malaysia. hahaha..jgn taim tu baru nangis sudah..org sudah bagi peluang merayu degil juga mo kana rutan..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Fri Sep 18, 2009 8:00 pm

hihihihiii jan risau gaman, dia akan marayu juga tu...... banyak yg memujuk dia tu..... maruah malasia bah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Fri Sep 18, 2009 9:42 pm

malaysia dlm dilemma ba itu, antara hukuman islam dgn reputasi malaysia di mata dunia. Org politik yg secular mahu kartika merayu dan tdk dihukum sebat, tp bg yg totally islamic, mmg mahu hukuman itu dilaksanakan. Kta jg rakyat biasanya ini merasa bingung dgn situasi sprt ini..mana yg lbh baik? hukum atau ampun..
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Fri Sep 18, 2009 11:32 pm

tue ahli agama bilang c kartika ini akan dihukum sebat mengikut hukum syariah...sebatan syariah ini katanya berbeza dgn sebatan sivil tapi nda pula dinyatakan apa yg berbezanya itu...kita tggu seja la...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Sat Sep 19, 2009 10:06 am

sabatan ini mimang inda sama dgn sabatan yg biasa2 kita dingar..... yg ini. sia basa di newspaper, masa mo merutan, tangan inda buli melebihi paras kapala..... suba kamu buat...... buli bayangkan tu, inda kuat bah..... sabap tu si kartika relak sj inda takut..... yg kana tangguh2 ni yg bikin dia inda selisa.... pasal malu bah tu seluruh dunia tau.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Sat Sep 19, 2009 11:02 am

bha klu btul jd c kartika tue kena sebat, sepa yg akn sebat dia ahh....klu perempuan yg menyebat mcm kna gigit semut seja dia buat tue...tapi klu lelaki pla nahh masalah lg...free2 dia tgk...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Sat Sep 19, 2009 6:10 pm

Adeehh tapi kalau saya lah..lebih baik saya merayu saja lah..enda saya mengambil risiko kena rutan. silap2 terkuyak pantat ooh..jatuh saham nanti.. Shocked
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Sun Sep 20, 2009 2:14 pm

pada tilikan saya si kartika itu singaja inda mau merayu supaya pendirian kerajaan akan benar2 terbukti. siapa tau lain kali ada pula urang yang inda marayu hukuman putung tangan (hukum hudud yg dicanangkan oleh PAS).... untuk membuktikan keseriusan karajaan PAS... hehehe... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Sun Sep 20, 2009 2:47 pm

kalou kana sabat pun, inda juga nampak punggung pasal masih ada pakaian, bukan masam itu sabatan sivil..... ah, inda sakit baitu, tangan inda lebih paras kapala, bukan ayun tinggi2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Mon Sep 21, 2009 5:09 pm

ya, sya stuju sama c aman yorut. kalo kartika tu tdk mo minta sebat, awal² lagi dia sudah buat rayuan. tak perlu tggu smpai kena ganggu oleh media². tapi nama kartika ini mcm dari indon saja ini. org indon ka malaysia dia ni? hehe...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Mon Sep 21, 2009 6:18 pm

keturunan indon lah bah tu... tingu bapa diapun sukarno.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Mon Sep 21, 2009 6:52 pm

nahhh... salah satunya pghuni yg pndai² pigi sweeping malaysia sudah itu. mgkin dia sgaja pigi minum arak kali sini supya dia kana tu hukuman sebatan. baru tu nama malaysia juga yg buruk. waduh²... sukar no. ehhh...sukar ni... Laughing Razz
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Mon Sep 21, 2009 7:04 pm

itu aku enggak tau bu..... mungking juga dia memang keturunang endong......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Mon Sep 21, 2009 7:40 pm

muahahahaaa... buli² juga itu gaman.
Back to top Go down
tiebisnes
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 112
Registration date : 2009-06-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Tue Sep 22, 2009 12:37 pm

sia tingu mcm lawa juga dia ni...he he he he...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Tue Sep 22, 2009 4:04 pm

masi bujang kah dia tu ah?? hehehe
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Tue Sep 22, 2009 5:54 pm

bujang tuhh..angkak ehh...bawa balik di rumah ibumu pakk...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Tue Sep 22, 2009 9:35 pm

pukutarap wrote:
kalou kana sabat pun, inda juga nampak punggung pasal masih ada pakaian, bukan masam itu sabatan sivil..... ah, inda sakit baitu, tangan inda lebih paras kapala, bukan ayun tinggi2.....

tapi gaman..kalau kana itu ikan pari punya ikur...saya ingat misti dia merunta2 juga itu. heheh.
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Tue Sep 22, 2009 10:26 pm



Code:

KARTIKA (berdiri dan mendukung Wan Katleen) bersama suami, Mohamad Afendi, manakala ibu bapanya, Wan Badariah dan Shukarno, duduk bersama seorang lagi anak Kartika, Mohd. Asfar.

Code:
Mendirikan rumah tangga dengan warga Singapura, Mohamad Afendi, 35, Kartika mengakui insiden di Cherating itu adalah kali pertama dan terakhir beliau minum arak.

Code:
"Sejurus mendapat tahu, saya terus ke Singapura untuk bertemu dengannya dan saya menciumnya berkali-kali. Saya yakin dia bukan sengaja melakukannya," kata Shukarno yang mengaku sangat mengagumi bekas Presiden Sukarno dari Indonesia.

Walaupun berdarah Melayu Perak tulen, Shukarno telah memilih nama beberapa anak Presiden Sukarno termasuk Kartika Sari Dewi semasa menamakan anaknya.





Bacaan lanjut: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0726&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_02.htm

Jarang butul Melayu kagum dengan sukarno..tambah2 lagi org sebaya umur dia di mana pernah merasai sejarah konfrontasi dengan indonesia adalah sesuatu kenangan pahit..aneh ada pula org dizaman itu yg masih mengagumi sukarno..melayu apa ini? dan pakaian yg mereka pakai ini juga adalah pakaian jawa. sedangkan di indonesia..jawa adalah jawa dan bukan melayu..di malaysia ni lain pula ceritanya. pandai aah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Wed Sep 23, 2009 12:56 am

Quote :
"Sejurus mendapat tahu, saya terus ke Singapura untuk bertemu dengannya
dan saya menciumnya berkali-kali. Saya yakin dia bukan sengaja
melakukannya," kata Shukarno yang mengaku sangat mengagumi bekas
Presiden Sukarno dari Indonesia.

Walaupun berdarah Melayu Perak
tulen, Shukarno telah memilih nama beberapa anak Presiden Sukarno
termasuk Kartika Sari Dewi semasa menamakan anaknya.
palui..... inda singaja kunun minum..... masamana tu? dia mengigau mangkali sana niteclub.....mengigau minum beer, hihihihihiihiiiii..... buli juga urang mengigau minum beer......

urang malasia tp ambil nama sampana si sukarno, mimang indunlah bah dia tu..... mana mo mangaku indun, nt kana perisa dokumen, hihihihiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Wed Sep 23, 2009 11:26 am

ada pula istilah inda sangaja minum beer... ni mcm mainan budak2 ba ni.. adaaaa saja kunun alasan. nasib baik di mangaku...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Wed Sep 23, 2009 3:25 pm



sia tingu, masam drakula indun sj.....

inda singaja minum beer..... buli juga bah gia tu, masa mengigau tidur, hihihihihiiiii..... tarang2 si kartika sendiri sdh mangaku salah, buli pula bapa dia sakap dia inda singaja minum beer..... indun, indun jugalah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya   Today at 11:26 pm

Back to top Go down
 
Kartika Sari Dewi Shukarnor-Jangan Ganggu Saya
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: