To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Fri Sep 18, 2009 10:21 pm

Menyeramkan??? Anda yang menentukan… Saya tidak merasa ataupun melihat sang gadis tersenyum balik kepada saya… Anda???

Tulisan ini awalnya ditulis dalam bahasa Cina kemudian diterjemahkanke dalam bahasa Inggris (kemudian ke dalam bahasa Indonesia).Seorang guru sejarah melakukan kajian, dan tentu saja foto ini adalah nyata dan benar-benar ada. Berasal dari tahun 1920-an, dari sebuah desa di Cina. Umur sang gadis 17 tahun.

Sang gadis berasal dari keluarga yang berada dan kaya, dan dengan kekuatan uang, ia berhasil mendapatkan lelaki idamannya. Pria tersebut berumur 19 tahun, dan cukup populer di mata para gadis-gadis karena ketampanannya. Mereka bertunangan, tetapi upacara pernikahan secara resmi belum terlaksana, dan sang gadis meniggal karena demam tinggi pada tahun 1922.

Sang pria tidak ingin menjalani ritual tradisional menikah dengan orang yang telah mati, dan memutuskan untuk melarikan diri dan menjadi tentara. Tetapi, seperti telah disebutkan, sang gadis berasal dari keluarga yang kaya, dan anggota keluarganya berhasil membawa sang pria untuk kembali, kemudian sang pria dipaksa untuk menjalani ritual menikah dengan gadis yang telah mati.

Foto ini diambil pada tengah malam, ketika sang gadis telah mati selama 6 hari. Mereka harus menyangga tubuh sang gadis dengan papan kayu, agar dapat berdiri dengan tegak. Perhatikan bahwa kaki sang gadis tidak menyetuh tanah secara penuh?



Dan juga, 2 baris huruf Cina, satu barisnya di tulis secara terbalik, yang dikatakan diperuntukkan bagi yang telah mati. Mereka mengatakan jika anda menatap foto dengan waktu relatif lama, dan jika sang gadis tersenyum balik kepada anda, hal buruk akan terjadi kepada anda.

Ini karena sang pria tidak ingin menjalani ritual tersebut, namun, sang pria sangat miskin, dan tidak dapat melakukan apapun pada waktu itu. Sang gadis sangat mencintainya, dan memaksanya untuk bertunangan.
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Sat Sep 19, 2009 8:55 am

antara percaya dgn tidak...tapi apa pun dlm dunia ini boleh berlaku apa lagi untuk menunjuk kan ksetiaan dan kecintaan antara pasangan.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Sat Sep 19, 2009 10:01 am

begitulah idup manusia sini dunia, masam2 tradisi..... kadang2 ada yg inda ngam pd urang lain...... masam kita mungkin inda ngam, tp kalou kita pd tapat diurang, ini satu yg buli diterima pikiran.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Sat Sep 19, 2009 11:07 am

percaya ka nda sia nda berani tingu lama2 tue gambar perempuan...sumarat kasari bo...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Sat Sep 19, 2009 1:51 pm

sbrani2 sia, tdk dpt juga sia tenung lama2 itu muka gadis..sumarat sorimbutu sia..hehe.
prcaya atau tdk?, itu persoalannya. Adakah gambar ini asli atau camera trick..sudah ujud ka kamera pd masa itu di china? Klu yg soal paksa memaksa ni, itu tdk heran..sapa ada wang, dia brkuasa dr dulu smpailah skrang ni.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Sat Sep 19, 2009 5:58 pm

Saya baca serita ni pun macam menakutkan juga ooh..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Mon Sep 21, 2009 6:07 pm

ayooo... ini mcm bikin takut o. pale

syapun tdk berani tengo lama˛ tu gmbar, seram o... hehe. mcm tdk prcya pula prkara mcm ni ada brlaku d negara lain. bagus o tompinai orud, tq ko punya post. memg tdk sia˛ miss admin bagi ko pgkat moderator of Paranormal & Mystery. Smile
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Mon Sep 21, 2009 6:17 pm

ok baitu, mayat sj, hihihihiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Mon Sep 21, 2009 6:49 pm

adoi na... ni yg paling bikin seram ni. mayatlah ba yg paling tu saitan˛ suka kasih main˛ tu. kasih takut˛ org. pale
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Mon Sep 21, 2009 7:06 pm

hihihihihiiii jasad sj tu, daging sampur tulang sj tu, indada isi apa2...... tp sia inda jugalah mau ada dapan mata......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Mon Sep 21, 2009 7:41 pm

heheee... sepa yg mao tu. kalo syapun, kana bagi gaji p brdepan sama mayat sajapun sya tdk sggup o... pale
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Tue Sep 22, 2009 6:16 pm

sebenarnya ini masih di amalkan oleh orang cina sampai sekarang. cuma sekarang tidak perlu mayat itu di buat berdiri macam itu. mereka buat upacara saja seperti yam phui.....dengan menyediakan minuman dan makanan mangkali tu....
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Tue Sep 22, 2009 10:33 pm

Apapun kesian juga lelaki tu.. kena kahwin sama mayat. mentang2 lah dia hensem sikit. hehehe
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Wed Sep 23, 2009 12:51 am

mungkin dia talampau sinta bah sama itu parampuan, tingu yg sini malasia si teoh tu, itu parampuan mula2 ada hati juga mo kawin sama dia waloupun sdh mati....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Wed Sep 23, 2009 11:49 am

ya ampun ..apa la jadahnya nikah dengan mayat , bkankah perempuan normal yang lawa2 melambak diluar sana , pilih ja mana suka , janji ada fulus semua bulih ..yang nipis , yg montok , yg puti , belang2 pun ada

tapi itu kalo secara lijik la , mungkin ada sebab musabab napa bulih jadi gitu , mungkin cuma sebagai adat , atau simbolik pada sesuatu , atau apa2 ..cuma mereka yang tau

atas nama kebebasan , suka hati dorang la bah mo nikah dgn sapa pun , dengan mayat ka , dengan apa ka .. janji bahagia sampai keanak cucu
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Wed Sep 23, 2009 3:27 pm

mimang pelik jugalah, tp begitulah bah manusia, masam2 ragam..... masam2 kaparsayaan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Wed Sep 23, 2009 9:12 pm

romeo wrote:
ya ampun ..apa la jadahnya nikah dengan mayat , bkankah perempuan normal yang lawa2 melambak diluar sana , pilih ja mana suka , janji ada fulus semua bulih ..yang nipis , yg montok , yg puti , belang2 pun ada

tapi itu kalo secara lijik la , mungkin ada sebab musabab napa bulih jadi gitu , mungkin cuma sebagai adat , atau simbolik pada sesuatu , atau apa2 ..cuma mereka yang tau

atas nama kebebasan , suka hati dorang la bah mo nikah dgn sapa pun , dengan mayat ka , dengan apa ka .. janji bahagia sampai keanak cucu

ohou... mana buli dapat anak lagi tu kalo khwin sama mayat. lagipn, menurut cerita di atas, ni lelakipun tdk mao khwin dgn mayat ba tapi kena paksa konon.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Thu Sep 24, 2009 1:38 pm

taapun sajalah tu lalaki , dapat gapus mayat pun cukuplah , ...

tapi sa rasa lepas tu , yang lelaki trauma sudah ...nanti bila kawin lain , malam time tido mesti dia terbayang kenangan silam bersanding dengan mayat , jangan dia teriak masa bini peluk sudahlah .. kalo ngam2 tangan bini dia sejuk , baru lepas mandi , aiyaa ...
Back to top Go down
Relinquish_SuitehearT
Prebet
Prebet


Number of posts : 9
Registration date : 2010-05-20

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Thu May 20, 2010 11:39 pm

Razz lol ..sorry to say...mcm buduw jah urg yg mgamalkan gaya idop yg pelik mcm tu... mayat tu pun ada family juga... hormat lah perasaan mrk ... urg da mati pun... bagi lah dia RIP ...
Back to top Go down
Relinquish_SuitehearT
Prebet
Prebet


Number of posts : 9
Registration date : 2010-05-20

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Thu May 20, 2010 11:41 pm

pukutarap wrote:
mimang pelik jugalah, tp begitulah bah manusia, masam2 ragam..... masam2 kaparsayaan......
bagi sya lah kan.... neh bkn kepercayaan sudah... neh sejenis penyakit... ganguan mental... rusak utak ... atau urg puti bilang ...sex maniac ....
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Fri May 21, 2010 9:52 pm

hihihiiii lain bansa lain amalan kaparsayaan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????   Today at 5:51 am

Back to top Go down
 
Pernikahan Dengan Mayat ? ---- PERCAYA ????
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: