To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Lelaki warga asing kelar leher teman wanita

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Thu Oct 01, 2009 2:51 pm

pukutarap wrote:
padan muka, itulah siapa suru mo bakawan sama urang asing..... baru tau..... diurang tu asal dpt bakawan sama tampatan, mana mo kasi lapas sdh..... masam kana jakpot bah tu.....

hehe... cakapan c gaman ini, mcm betul² cakapan bapa sya o... hehe. Laughing
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Thu Oct 01, 2009 6:33 pm

laa wrote:
pukutarap wrote:
padan muka, itulah siapa suru mo bakawan sama urang asing..... baru tau..... diurang tu asal dpt bakawan sama tampatan, mana mo kasi lapas sdh..... masam kana jakpot bah tu.....

hehe... cakapan c gaman ini, mcm betul² cakapan bapa sya o... hehe. Laughing

suba kunun ko tingu bapa kau.... mana tau dia tangah main internet.. Laughing Laughing tapuk2 di puku gata... Laughing Laughing
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Thu Oct 01, 2009 9:38 pm

kita berbicara soal hubungan org tmptn dgn warga asing serta dgn persepsi masing2.
kebanyakannya menjurus kpd pdgn yg agak negetip. pd pendapat sy kecendrungan rasa 'suka' kpd org asing ini kerna 'cinta buta'. cinta itu anugrah yg maha kuasa.
hakikatnya org tmptn tak ramai yg gilakan org asing. dan bukan semua org asing ini jahat.
hanya saja tindakan mereka ekstrim maka itu sdh cukup membangkitkan rasa geram dikalangan kita.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Fri Oct 02, 2009 12:33 am

pandangan negatip pasal banyak kis2 yg negatip bah..... biarpun idup diurang bahagia tp timbul pula masalah lain, masam balik2 pigi imigresenlah, anak inda dpt apply ic lah, inda dpt sikullah, inda buli pigi huspital karajaanlah..... paling sedi lg kalou kana tangkap pulis kana antar balik indn/pelipin..... jd pasal inilah yg manyabapkan pandangan negatip...... kalou kawin sama urang tampatan/urang sendiri, kanapa inda nampak negatip? pasal samua yg sia sakap di atas inda balaku...... biarpun idup diurang inda bahagia..... in the first place, yg pti tu dtg sini indada paspot, jd sdh salah bah...... kalou yg ada paspot, dtg sini bagus2, kalou kawin sama urang kita, kita indada masalah, kita ok sj...... jd sabap itulah, asal kawin sama pti, mimang kita tarasa negatiplah, pasal minda kita tapangaruh sama semua kemungkinan yg akan balaku..... dan mimang akan balaku.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Fri Oct 02, 2009 12:52 pm

Brkahwin dgn pilak, pti atau pndatang haram kdg2 tdk dpt elak jg terutama di kalangan pompuan sb mgkn pmpuan sering guna istilah "suda trlanjur" dn sering mngaitkn isnsiden trkahwin pti itu sbg nasib, takdir dn jodoh tanpa berusaha mengelak..yg lelaki bukan tdk ada,,ada jg tp kes, tp oleh krn lelaki ini bijak sdkit, mreka hanya mahu capi matlamat jgka pendek dn selepasnya, mereka akan melepaskn pti itu krn mmikirkn soal kwarganegaraan.
Yg suda brlaku suda tentu kta tdk ada gear reves utk mmprbaiki sb suda limpas dn cuma jd sjarah yg boleh dijadikn teladan dan sempadan..apa yg pntg di masa akan dtg..sama2 brusaha jgn trjebak..elakkan brkahwin dgn mereka..utama kn lelaki2 tmpatan yg ensem ni..hehe.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Fri Oct 02, 2009 8:09 pm



ini keratan newspaper daily express 29/9/2009 ttg pembunuhan tersebut.. memandangkan banyak hal/masalah timbul bila berkahwin dgn org asing, apatah lg kalau pti, sepatutnya rg2 kita berfikir panjang sebelum 'terikat' dgn mereka..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Sat Oct 03, 2009 8:49 pm

ya, siapun ada basa itu newspaper..... itu parampuan masam santik jugalah.... itu lalaki, aduinaaaa inda hensem bah, katara indun......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Sat Oct 03, 2009 9:18 pm

yg hairannya, knapa pula seluar tu lelaki pndai trbuka & brada jauh dari dia tu ar? tu yg bikin sya hairan tu...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Mon Oct 05, 2009 9:17 pm

mana? mana? inda pula sia sadar serual itu lalaki tebuka..... teliti o si laa..... mungkin pasal ada subaan dia mo main bula, tp bila inda kana layan main bula, dia membunu, bila panik, dia sendiri bunu diri.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Tue Oct 06, 2009 11:41 am

laa wrote:
yg hairannya, knapa pula seluar tu lelaki pndai trbuka & brada jauh dari dia tu ar? tu yg bikin sya hairan tu...

saya pun ada andaian tersendiri dalam menilai kejadian tersebut. walau macam mana pun biar lah pihak polis yg buat siasatan..kan laaa.

apa yg timbul dalam kpla saya skarang ialah, warga tempatan terutamanya kalangan wanita yg berkerja di bandar sememangnya mjdi perhatian warga asing.kesian juga dorang kadang2 susah mo eskep bah.mau tida mau terima juga.
apa lagi kalau dorang tiada siapa2 tempat mengadu.memikirkan keselamatan terancam akhirnya reda dan pasrah untuk berkongsi hidup dgn warga asing.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Tue Oct 06, 2009 11:12 pm

buli eskep juga tu..... tp biasa urang2 kita bg san bah itu parasaan beputik..... nah bila sdh mangambang itu parasaan, susah sdh mo lari, sakit sdh mo putus.....kana tanam dlm utak yg urang2 asing ni mimang ada agenda mo kawin sama urang2 tampatan bah..... mimang itulah yg diurang sari2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Wed Oct 07, 2009 2:02 pm

setuju , perasaan apa pun yang hinggap dalam hati umpama terukir diatas batu , susah mo padam sukar mo kasi lupa ..

tidak semudah mengukir diatas kertas boleh padam bila2 masa , kalau dari awal tidak dipadam pasti akan melekat , sekali melekat alamat susah mau dipadamkan ..

perempuan tempatan khususnya , patut mengambil pengajaran dari apa yang telah berlaku ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Thu Oct 08, 2009 7:28 pm

yg sedinya, parampuan2 kita inda pandai mangambil palajaran drpd kis2 ini, sedinya...... tingu ah, lain kali kita akan dingar lagi serita2 begini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Fri Oct 09, 2009 9:35 pm

pukutarap wrote:
mana? mana? inda pula sia sadar serual itu lalaki tebuka..... teliti o si laa..... mungkin pasal ada subaan dia mo main bula, tp bila inda kana layan main bula, dia membunu, bila panik, dia sendiri bunu diri.....
ada ba gaman, d news daily express tu ckp sluar tu lelaki brada tdk brapa jauh dari tu lelaki.

tangkalamai wrote:
saya pun ada andaian tersendiri dalam menilai kejadian tersebut. walau macam mana pun biar lah pihak polis yg buat siasatan..kan laaa.

apa yg timbul dalam kpla saya skarang ialah, warga tempatan terutamanya kalangan wanita yg berkerja di bandar sememangnya mjdi perhatian warga asing.kesian juga dorang kadang2 susah mo eskep bah.mau tida mau terima juga.
apa lagi kalau dorang tiada siapa2 tempat mengadu.memikirkan keselamatan terancam akhirnya reda dan pasrah untuk berkongsi hidup dgn warga asing.
ya tompinai, syapun ada juga trpikir bgtu. bila ppuan² ni sudah terbagus sama dorg, mula sudah dorg bfkir ada san (bilang c gaman). trus dorg tunjuk baik seolah² dorg saja yg paling baik d dunia. sggup buat apa saja demi tu ppuanlah, kira mcm dia layan tu ppuan mcm tuan puterilah knon. brbnding dgn lelaki² tempatn, mereka mudah putus asa sbab mreka bfkir yg masih rmai lagi ppuan yg suka dorg, yg jauh lebih cntik, jauh lebih baik & brpelajaran tggi. pada pkiran sya, itu yg lelaki² tmptan mao pok. brbanding dgn lelaki asing, dorg hnya pok status kewrgangaraan.

so, ppuan yg tdk berapa yakin dgn diri sndiri sudh smestinya bfkir bgus lagi layan lelaki yg mencintai dia, drpd dia terhegeh² dgn lelaki yg belum tntu suka dgn dia. fsl ic & masa dpn ank², itu blakang kira mgkin masih boleh brikhtiar, yg pentg bahagia. ini pada pkiran sya sjalah... kalo ada yg brcggah, kita sama² buat pmbetulan k. hehe... Laughing
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Sun Oct 11, 2009 2:43 am

asih laa..sia tetap tdk setuju wlupun alasan itu dirujuk dan dikaitkn dgn cinta krn masa depan amat pntg. Klupun dpt uruskn soal dokumen, tp minda PTI dn tempatan jauh brbeza..mereka masih tdk kisah kalaupun anak2 mereka tdk brsekolah. Cinta boleh dijalin dgn mana2 gaman2 Sabah ini..tdk perlu import indon trutama pd masa kini yg mereka seakan mlancarkn konfrantasi dgn kta. Fikirknlah..elakkan dr brkahwin dgn PTI, kecuali si mandak itu mmg merancang utk gagal dlm hidup.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Mon Oct 12, 2009 1:22 pm

bagus... terima kasih asih rungkud. skurang²nya kita boleh agak sdikit mcmna keadaan dorg. Wink
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Mon Oct 12, 2009 7:57 pm

banyak sdh parampuan kita gagal dlm idup kawin sama pti..... anak2 pun inda dpt buat ic.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Lelaki warga asing kelar leher teman wanita   Today at 8:14 am

Back to top Go down
 
Lelaki warga asing kelar leher teman wanita
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: