To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 4 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 4 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
October 2017
MonTueWedThuFriSatSun
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar

Share | 
 

 Adui malu aku tinguk!!!!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Adui malu aku tinguk!!!!   Thu Sep 24, 2009 1:15 am

Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Thu Sep 24, 2009 1:52 pm

sebelum tu , saya mo tau juga dimana dorang buat aktiviti ni , bagi saya kalo dalam kem komandan atau dalam pusat latihan , atau dalam kawasan polis , atau sempena malam sukaria keluarga polis di dalam kawasan mereka , bukan ditempat awam seperti pesta , atau dikhalayak ramai yang tidak terbatas ..tidak apa2 , ianya cuma sebagai malam sukaria keluarga Polis , dihadapan ahli keluarga yang lain bersama rakan2 polis dan para pegawai ,

cuma sbagai tarian rekreasi , acara suka2 ..tidak melibatkan persentuhan dan berpelukan dengan lelaki asing , kita pun biasa mengalami acara2 seperti ini samada acara tahunan jabatan dsb ..

sekarang ramai yang memakai uniform rasmi dalam persembahan , Bomba , jabatan kastam , imigresen , tentera ..malah dalam konsert besar seperti malam merdeka , dalam lakonan ..atau persembahan teater pun ramai yang menggunakan ,

apa masalah sebenarnya dalam persembahan mereka ini ?
Back to top Go down
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Thu Sep 24, 2009 7:23 pm

Oh ya tarian ini sebenarnya sempena meraihkan kedatangan pelancung di melaka..

Maksud saya bukan saya malu kerana apalah tapi cara diurang menari itu memang keras, bukan kerana masalah apa., jangan terlalu ambil serius sesuatu perkara itu romeo.biar kita suka2 dan enjoy dalam berforum. kalau kita mau secara detail melakukan kajian terhadap sesuatu perkara itu banyak org berkemampuan utk berbuat demikian..dalam forum ni ada org yg ada phd bah! (bukan saya) tapi klu melihat pos2nya..semuanya biasa2 saja.

Pada saya (polis penari tersebut) diurang ni lebih sesuai kawad.. Very Happy


P/S: Polis berkasut putih tu comel sikit..hehehe


Last edited by orud on Thu Sep 24, 2009 9:41 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Thu Sep 24, 2009 8:43 pm

ya orud..forum ni lbh kpd hiburan, bukan kajian atau wacana ilmiah yg formal..kalupun kta tdk stuju dgn pandngn org lain, ada cara utk brhujah, bukn mnyanggah dgn bgitu serius shgga mnampakkn seolah org lain bgitu jahil dn kta pula trlalu serba boleh.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Fri Sep 25, 2009 12:52 am

aduinaaaa..... masam inda ngam bah manari pakai unipom..... sia yg memutung gata sj pun rasa malu, hihihihiiii...... itu lalaki pun, aduinaaaa...... mungkin dlm ati dia, "nah, inilah masa sia mo kasi tingu sia pandai manari....." bila dia nampak dlm youtube, hihihihiiii bida butul dia rasa tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Fri Sep 25, 2009 3:04 am

harap Tuan2 diatas dapat menerima seadanya tentang apa yang saya tanyakan , saya menjawab/bertanya mengikut bagaimana cara persoalan itu didatangkan ..

bagi Tuan2 yang ada bakat menari , mungkin menilai dari segi lenggok tari penarinya , bagi Tuan2 yang melihat dari segi pemakaian mungkin menilai dari segi maruah Uniform ..

penilaian dan pandangan kita memang tidak sama , terimakasih banyak atas jawapan Tuan Orud , jawapan Tuan menepati kehendak soalan ..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Fri Sep 25, 2009 8:34 am

sia ni menari ok saja... pakai uniform pun ok saja tp mcm yg pigang botol mineral tu kenapa? he he he... mcm mabuk air mineral saja! tengok dan dengar pada muzik dan gaya lengok dorang, ni mcm acara rasmi la... tpi yg pigang butul mineral tu mcm inda serius! inda serius kerana inda pandai menari inda apa juga .... sia ooookkkk saja tapi kanapa pigang butul mineral? bayangkan menyanyi pigang butul mineral???? bida ooo wpun main2 saja... apa lagi serius mcm dlm utiub ni......
Back to top Go down
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Fri Sep 25, 2009 8:24 pm

Tarian ini tarian rock and roll atau limbo rock..sepatutnya di tari kan dengan suasana penuh kegembiraan..tapi apa yg saya tinguk..kakak2 pulis ini sambil diurang menari tu muka macam mo tangap urang saja bah..hihihi..trus ilang stim ku meninguk..hahaha
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal
avatar

Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Mon Sep 28, 2009 9:14 pm

Satu lagi saya perhatikan...polis wanita ini macam enda berapa elegan bah klu pakai tudung..

opppsss brttudung itu baik..tapi bila polis wanita memakainya..macam ada yg tidak berapa kena saya tinguk..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Mon Sep 28, 2009 11:09 pm

saya menghormati mereka yang mampu kekal memakai tudung walau apa pun kerjaya mereka [ kecuali GRO ] tidak kira mereka sebagai Polis , tentera , bomba , kastam , sebagi pekerja majlis perbandaran , imigresen , guru dsb ...

kerana tidak mudah bagi seorang wanita muslim mampu mengekalkannya , selain godaan nafsu dan aneka fesyen yang ada , juga cemuhan dan pandangan sinis sebilangan rakan lain ..

selagi mereka memakainya dengan sepenuh keikhlasan , jujur dan dengan kesdaran , saya salute dengan mereka ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Tue Sep 29, 2009 8:19 pm

tp sia tepikir apa komen diurang bila tanampak klip di youtube ni..... terutama lalaki tua yg pigang butul mineral, hihihihiiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Wed Sep 30, 2009 6:34 pm

yg lelaki tua pigang botol mineral tue kepenatan baitu...jd dia buli minum sambil menari...haha...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Sat Oct 03, 2009 8:32 pm

antah2 itu lalaki tua bulum taupun yg klip ada kana kasi masuk yutube..... bida lagi tu....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Sat Oct 03, 2009 9:35 pm

mungkin kana sonsog mangkali tu beliou≤ tu pigi manari sebab sumapun ppuan ba, tdk best kalo tiada lelaki. hehe... Razz
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Sat Oct 03, 2009 11:18 pm

indalah, manada kana sonsog..... dia suba tunjuk pandai manari baitu..... teingat kanangan2 lama.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Sun Oct 04, 2009 2:29 pm

tidak mustahil satu masa kita punya muka pun tiba2 masuk Youtube , kalau pada majlis2 yg bagus dan kita pun nampak ok smart tidak apa juga , tapi kalau muka kita serabai , gaya pun serabut macm hantukubur mabuk ...alalaa apa mo jawab tu kalo orang tanya ,kalau anak buah yang ternampak duluan baru dia kasi ketawa lagi sandi ,

zaman sekarang ramai orang jadi paparazi , pantang ada bab yang menarik hati terus dikasi masuk YouTube ..
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet
avatar

Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Sun Oct 04, 2009 3:13 pm

hehe barangkali sengaja bah dia pigang butul itu untuk cover dia punya nebes.kalau dia pigang butul perhatian org pada butul itu...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Mon Oct 05, 2009 3:05 am

saya pun mau buat jugalah candid camera , lepas tu kasi masuk sana Youtube ...saya tunggu dulu perayaan pesta menuai atau perasmian projek , pasti ramai datuk yang mabuk mabukan sambil menari sumazau senget2 badan macam ikan talapia mabuk kena tuba ..

mana2 orang politik yang tamberang kasi masuk dia sana YouTube baru ngam ..rakam aksi2 dia yang terlampau dan melampau
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   Mon Oct 05, 2009 8:50 pm

ada paluang, ambil galagat yb2 kita masa ada majlis... ambil video & masukkan dlm youtube... lapas tu bgtau yb pasal vide klip itu... hihihiiiiii ......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Adui malu aku tinguk!!!!   

Back to top Go down
 
Adui malu aku tinguk!!!!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: