To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Rasionalnya PKR di sabah?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 2:07 am

Apa yg dia boleh buat seandai ada kesempatan memerintah sabah? adakah dia lebih bagus dari parti2 yg sedia ada?
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 2:17 am

kalau pkr mamarintah pun bukan banyak beza sama umno...PakB rasa bagitu bagitu juga...yang miskin tatap miskin juga..yang kaya turus kaya...hihihi Laughing
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 2:23 am

kenapa begitu Pak B? boleh terangkan sikit..
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 3:12 am

kalau kita imbas balik negeri kita... barapa suda parti yang parintah?kana lagi masa panggiliran dulu..ha kiralah barapa sudah itu parti...tapi Pak B tingu itu itu juga...macam tidada apa apa parubahan...hihihi Laughing
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 7:57 am

kita inda tau kalau belum suba. saya tidak pro PKR atau BN, tapi dalam keadaan BN sekarang dan negeri kita yang macam ni, why not kita suba sijalah. susa2 pun pilihanraya akan datang kita mengundi balik. hee..
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 10:28 am

saya setuju sama wewin,
Negara kita adalah Demokrasi dan demokrasi memberikan mandat untuk menukar kerajaan jika kerajaan yang ada, sudah memperlihatkan dengan jelas pengurusan yang tidak seragam baik ekonomi mahupun peluang2 yang wujud.

BN sudah lama memerintah dan dalam fikiran saya BN memerintah sejak merdekanya Tanah Melayu dan BN juga terus memerintah semasa tertubuhnya Persekutuan Malaysia dan sehingga hari ini BN sudah 51 tahun.

Dalam usia 50 tahun itu BN sudah merasakan segala kuasanya di negara ini dan mereka tidak akan mahu diganggu gugat oleh sesiapa pun termasuk kehendak dan pilihan rakyat. BN sanggup lakukan apa saja termasuk pengundi Hantu untuk terus duduk di taktha kerajaan Malaysia.

Saya tidak setuju BN memerintah secara Dinasti sehingga 100 tahun, mungkin 200 tahun dan kalau boleh mereka mahu memerintah sampai selama-lamanya dengan apa cara sekalipun utk mempertahankan tempat duduk mereka. Jika benar BN adalah pemerintah yang baik mereka sewajarnya tidak perlukan PTI jadi pengundi Hantu di negara ini. Kuasa politik dalam sesebuah demokrasi haruslah di kawal oleh rakyat melalui mandat pengundi yang sah. Maka kita sebagai rakyat harus melihat bahawa tidak ada keperluan di negara kita ini mewujudkan sebuah pemerintahan Dinasti BN. Itu tak di perlukan. Ada masanya kita tumbangkan BN dan apabila tumbang biarkan BN menghayati kedudukannya sebagai pembangkang. Kita nikmati kerajaan baru dan rakyat dapat rasakan apa bezanya. Jika kerajaan yang baru selepas beberapa lama sudah tidak relevan lagi perjuangannya maka rakyat haruslah berfikir kembali utk memberikan mandat atau tidak lagi pada sesebuah kerajaan. Maka inilah Demokrasi. Demokrasi tidak benarkan kerajaan sambil lewa..jalankan hak anda..he he
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 12:05 pm

rasional ka inda, itu kita kana tingu dgn apa yg balaku sikarang ini.

1. kamu suka ka dgn kaadaan sikarang?
2. adakah polisi karajaan yg kamu inda suka?
3. bgmana dgn kanaikan minyak yg begitu tinggi?
4. harga barang2 bgmana?
5. perundangan? ada bias ka? rasa2 ada ketidakadilan ka?
6. malasia suka kah dgn amerika yg kelihatan mo jd pulis dunia? inda suka, kanapa? negeri2 pula suka sikit2 pederal, sikit2 pederal, sikit2 pederal...... bulikah kita samakan pederal dgn pulis dunia?
7. parpaduan sikarang masamana?
8. urang2 pulitik masamana, kamu suka? bgmana parangai diurang yg masam basar kapala butul tu? suka juga?
9. kamu mo ka ada perubahan yg bagus? kalou mau, masamana? rasa2 BN akan mau berubahkah? bulikah diurang berubah?
10. masamana idup rayat sikarang? adakah yg besukur dgn apa yg dialami sikarang atau lebih ramai yg merungut?
11. kalou inda mau PR jd karajaan, kanapa? buli bg sabap?

jd, pikir2lah sendiri......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 12:14 pm

1. ada urang sakap kalou pambangkang jd karajaan, kaadaan akan jd kusar-kasir, butulkah? siapa yg akan manyabapkan kusar-kasir tu?
2. hdiup rayat akan batamba susa, butulkah? kanapa?
3. ekonomi akan jd taruk, butulkah? salama2?
4. kalou inda suka dgn kaadaan malasia sikarang, mo kah kita suba bgmana karajaaan baru? inda mau? pasal? takut? kalou apa2 jd pun, 5 taun sj, lapas tu buli kita pikir masamana.....
5. sekurang2nya mulut yg talampau selupar & tambirang sikarang tu buli juga kana tutup... ikut tiuri, kalou sdh talampau lama pigang kuasa, parasaan masam mo jd Tuhan sdh bah, apa inda, kuasa baitu..... urang yg tiduuuuuuuuuur sj inda mo bangun waloupun balik2 kana kasi bangun, ambil 1 baldi air & siram...... misti bangun punya...... kalou inda barani mo siram, nah sabap itulah ada yg sakap, "Tuhan pun inda buli kasi tinggalam ini parti......"
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 16, 2008 1:31 pm

yang buat kusar dan kasir tu mereka yang Amuno lah apa lagi... mereka gatal tangan sebab dah kalah.. maka mereka nak buat kusar dan kasir he he
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Wed Sep 17, 2008 12:25 am

Ada hujah balas Pak B?
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Wed Sep 17, 2008 1:21 am

alphawaves wrote:
Ada hujah balas Pak B?

emm...yang pasti hari ini 16 September sudah..tidak berlaku pertukaran kerajaan...negara kita sebuah negara demokrasi...kita kena akur yang mejoriti rakyat malaysia memilih BN untuk terus memerintah...suara minoriti terpaksa akur dengan keputusan ini...suara suara minoriti yang tidak puas hati terpaksalah menunggu pilihanraya yang akan datang...bukan dengan cara merampas hak orang lain dengan cara paksa..seperti yang berlaku di thailand sekarang...untuk mengetahui bagaimana corak pemerintahan PKR kita boleh rujuk negeri negeri yang sudah mereka tawan... ada tak perbezaan yang berlaku di negeri negeri tersebut.. tepuk dada tanya orang orang di negeri-negeri berkenaan...hihihi Laughing
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Wed Sep 17, 2008 1:24 am

Nah.. agak bernas hujah2 Pak B ini. terima kasih PB, sementara itu kita menunggu2 juga hujah2 balas dari kawan2 yg lain. nampaknya semakin menarik ini topik.
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Wed Sep 17, 2008 1:30 am

ya...kita tungguu...hihihi Laughing
Back to top Go down
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Wed Sep 17, 2008 12:05 pm

Pada hakikatnya dulu PBS hilang kuasa di Sabah semasa PBS masih pembangkang pun sebab BN beli YB2 PBS time tu. Apa bezanya kalau hari ni PR beli YB2 dari BN untuk bentuk kerajaan baru. BN kata demokrasi dan kutuk kerajaan yg dibentuk dengan cara beli YB, tapi BN sendiri yg buat kerja macam tu.

Apa beza negeri2 yang sudah diperintah oleh pembangkang? Kita hanya akan nampak bezanya bila pembangkang yang memerintah Malaysia dan bukan hanya negeri2 tertentu saja. Sekarang ni memanglah apa saja yang buruk tentang pembangkang kita nampak, dan BN seolah2 semuanya baik kerana BN yang tapis semua maklumat yang disebarkan kepada rakyat. Cuba kalau pembangkang sudah memerintah Malaysia, rakyat pasti akan disajikan dengan semua perkara2 buruk yang kerajaan buat selama ni. Sabah yang sedang diperintah oleh BN sekarang ni pun, kita senang hatikah? Baik sangatkah BN memerintah negeri kita sekarang ni? PBS sekarang ni pun jadi macam barang mainan BN saja. Kita tanya diri kita sendiri balik.

Saya sebenarnya tak kisah sangat BN tetap memerintah atau PR yang akan membentuk kerajaan baru sebab saya sendiri memang susah untuk pastikan akan ada perubahan yang positif kalau PR yang memerintah, tapi seperti yg saya katakan sebelum ni, kita tak tau kalau belum cuba. Kita tak bolehlah samakan negara kita dengan Thailand. Sistem pemerintahan negara kita dan Thailand tidak sama. Lagipun kita jauh lebih aman berbanding Thailand. Saya fikir kalau pembangkang memerintah pun, kita masih lebih aman dari kebanyakan negara di rantau asia tenggara ni. Cuma kita belum pernah rasa pembangkang memerintah. Itu yang buat orang ramai rimas tu. Hehe...
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Wed Sep 17, 2008 4:04 pm

PR memang tak mampu membeli YB yang ada. ada bezanya BN dengan PR. Dulu pada zaman BN semua ahli pembangkang di beli dengan UANG... pada masa kini PR tidak perlu beli dengan UANG kerana mereka berjuang atas dasar-dasar politik dan bukan wang... inilah bezanya BN dan PR yg berlaku sekarang ini. PR hanya perlukan kejujuran dari pemimpin sama ada nak lompat utk membentuk kerajaan atau kalau mereka nakkan wang maka PR tak akan penuhi perkara seperti itu. tak taulah kalau PR ada wang..tetapi memang PR tak mampu berpolitik wang pada masa kini. PR berpolitik dengan hujah sehingga masa sekarang ini tanpa wang bertimbun.
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
wewin
Lans Koperal
Lans Koperal


Male Number of posts : 151
Location : Tuaran
Humor : Life is a journey.
Registration date : 2008-09-11

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Thu Sep 18, 2008 7:22 am

tak kisahlah anwar beli dgn wang ringgit atau dengan memberi kesedaran kepada MP2 tu tuk ikut serta dgnnya secara jujur. yg saya maksudkan secara umum ialah MP2 BN lompat parti dan join PR. BN tak wujudkan akta anti lompat, maksudnya membenarkan sistem lompat parti terus diamalkan macam yg berlaku dgn Sabah khususnya sebelum2 ni.

sukar untuk kita pastikan 100% samada para pengundi di sesuatu tempat itu mengundi memang kerana parti atau kerana pempimpin itu sendiri. contoh yg jelas ialah anwar sendiri, dulu masa dia masih umno pengundi undi dia, sekarang dia PKR pun orang tetap undi dia. maksudnya pengundi2 di permatang pauh majoritinya bukan undi dia kerana umno tetapi kerana kepimpinan dan pengaruh anwar sendiri.

lagipun kalau kita imbas kembali pilihanraya yg lalu, BN sebenarnya sudah kalah dari segi peratusan undi keseluruhan. cuma apabila ia di'convert'kan mengikut DUN dan MP, BN menang kerusi saja, sebab bilangan pengundi di sesuatu kawasan berbeza2. kalau kita lihat trend dia pula kebanyakan yg pembangkang menang ialah di kawasan2 bandar. ini secara tidak langsung menggambarkan secara kasar bahawa pengundi2 yg lebih berpendidikan dan bijak lebih suka memilih pembangkang berbanding BN.

so, apa salahnya kalau PR memerintah? bagi saya tiada masalah. cuma sekarang ni kita tak tahu ada kemungkinankah pak lah akan guna ISA untuk sekat kemaraan anwar ni. macam dia bagi hint2 sudah tu bila dia cakap yg anwar ni 'mengancam keselamatan negara' (the very reason for them to use ISA, normally). kita tunggu dan lihat sajalah. kalau jadi, jadilah. kalau tak pun, kita terus berforum saja di sini. sambil2 tu kita fikir2kan ada kebenaran atau tidak kata2 saya ni. Wink
Back to top Go down
http://gerejamaya.blogspot.com
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Thu Sep 18, 2008 9:50 am

Satu kenyataan yg baik & bijak...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Thu Sep 18, 2008 4:40 pm

siapun satuju......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Fri Sep 19, 2008 9:43 pm

So katalah PKR atau PR memerintah Sabah? agak2 apakah perubahan dan kebaikan berbanding Parti Be End?

Secara umumnya adakah hak2 kita sebagai org sabah lebih terjaga/terpelihara dan boleh kah Perkara 20 di bangkitkan semula?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Fri Sep 19, 2008 9:50 pm

mungkin..... tp sia binsang2 sama kawan2 sia yg sama2 putung gata, manatau apa yg dijanji butul2 kana buat...... 20% ruyalti minyak, turun 50sen harga minyak...... bagus baini...... sabap kalou bn mimang inda buli janji begini...... manatau butul, bukankah bagus..... kalou inda butul, nah buang balik......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Fri Sep 19, 2008 9:51 pm

Perkara 20?
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Fri Sep 19, 2008 10:42 pm

alpha.wave wrote:
Perkara 20?

Perjanjian Anwar dengan Jefrry ketika join PKR ialah disebabkan jaminan 20 perkara akan di kembalikan kepada sabah. Lalu terhasillah buku Keadilan Untuk Sabah yang di tulis Dr Jeffry.

Bukan itu saja sebagai tanda bahawa Anuar tunaikan janji seperti dalam buku 20 perkara ialah 16 Sept harus dijadikan tarikh rasmi utk seluruh rakyat malaysia. pada pendapat sayalah...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Fri Sep 19, 2008 10:46 pm

bushido wrote:
alpha.wave wrote:
Perkara 20?

Perjanjian Anwar dengan Jefrry ketika join PKR ialah disebabkan jaminan 20 perkara akan di kembalikan kepada sabah. Lalu terhasillah buku Keadilan Untuk Sabah yang di tulis Dr Jeffry.

Bukan itu saja sebagai tanda bahawa Anuar tunaikan janji seperti dalam buku 20 perkara ialah 16 Sept harus dijadikan tarikh rasmi utk seluruh rakyat malaysia. pada pendapat sayalah...

Bagus lah klu begitu.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Fri Sep 19, 2008 11:40 pm

itulah, after all kita enggak rugi apa2 jugak..... ini karajaang bilang masa depang enggak boleh dimaing2...... sabanarnya diurang takut baitu kehilangang kuasa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Tue Sep 23, 2008 11:12 am

Jika PKR memerintah Sabah sebagai Pembangkang, maka PKR tiada rasional langsung! Sebaliknya keadaan semakin teruk. PTI...tidak salasai, salahkan kerajaan pusat sebab pulis, tentra, dan imigresen di bawah kuasa kerajaan pusat. Tiada pembangunan..salahkan kerajaan pusat dengan alasan kerajaan pusat tida bagi peruntukan. Segala-galanya salahkan kerajaan pusat. Sebenarnya pemimpin2 pembangkang yang memerintah negeri2 yang jatuh ke tangan mereka tidak rugi apa2. Malahan mereka memanafaatkan keadaan untuk mengumpul kekayaan sebab segala-galanya akan dipertanggung jawabkan kepada kerajaan pusat. Ingat! tiada orang yang sempurna.
Pun begitu, saya tidaklah menuduh bulat2 yang pembangkang yang memerintah sesuatu negeri itu benar2 "makan duit" dengan bermaharaja lela. Tapi sedikit sebanyak ada benarnya.

Tapi jika sekiranya PKR benar2 dapat memerintah diperingkat pusat dan mengembalikan hak2 negeri Sabah seperti yang terkandung dalam 20 perkara, alangkah seronoknya. Sabah tak payah lagi merayu-rayu minta royalty minyak dinaikkan, sebaliknya kerajaan persekutuan yang tunggang tabalik merayu kepada Sabah supaya menurunkan demandnya! hihihiiiiiii lol!
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Rasionalnya PKR di sabah?   Today at 4:32 pm

Back to top Go down
 
Rasionalnya PKR di sabah?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: