To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Fri Sep 25, 2009 8:37 pm


GAMBAR menunjukkan makhluk asing
yang masih hidup pada Mei 1997 di
sebuah ladang di Metepec, Mexico.


METEPEC, Mexico - Adakah terdapat abang bayi makhluk asing yang ditemui di Mexico tinggal di kalangan manusia?

Sebelum ini, seorang petani menemui bayi makhluk asing itu yang kelihatan seperti cicak, berekor, bergigi dan mempunyai kepala pada 1997 sebelum membunuhnya.

Bangkai bayi makhluk asing tersebut kemudian dikaji oleh saintis-saintis selama dua tahun dan semua ujian untuk menghasilkan asid deoksiribonukleik (DNA) haiwan ganjil itu menemui kegagalan.

Makhluk itu mempunyai ciri-ciri haiwan reptilia seperti giginya.

Namun, makhluk itu turut mempunyai ciri-ciri manusia seperti sendi dan telinga.

Seorang wartawan sebuah akhbar, Michael Remke pergi ke Metepec untuk melihat bangkai bayi makhluk itu.

"Matanya menyeramkan," katanya.

Namun, seorang pekerja, Francisco Garcia menyatakan dia melihat satu lagi makhluk seperti itu.

"Saya melihat makhluk asing kedua yang masih hidup. Ia seorang jantan setinggi kira-kira 70 sentimeter. Saya melihatnya menyusup keluar dari sebuah pintu ladang dan kemudian melarikan diri," katanya.

Adakah makhluk itu menyembunyikan diri di kawasan itu atau sudah pergi ke bandar raya Mexico yang sejauh 65 kilometer dari sini? - Agensi
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Fri Sep 25, 2009 10:28 pm

inda mustahil bukan kita manusia sj yg ada sini bumi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Fri Sep 25, 2009 10:33 pm

sia tepikir, kanapa si gaman minat & banyak butul dia tau pasal paranurmal ini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sat Sep 26, 2009 7:54 pm

Pindik cerita gaman.. memang natijah manusia itu hidup dalam alam manusia saja. bagaimana pun dengan sedikit pengetahuan ttg paranormal ini, sekali sekala..dan kadang2, kita boleh juga meninjau2 'dunia' lain selain 'dunia' manusia.. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sat Sep 26, 2009 8:45 pm

ya betul , saya setuju dengan pendapat diatas , kita mampu meneroka dan melihat alam lain , ' dunia' sebelah sana ..

asalkan kita ada bakat , tabah dan berani ..hati besih dan tekun beramal , kerana ilmu manusia tidak terbatas , roh manusia boleh mencapai alam lahut , malakut , dan jabarut asalkan kita memenuhi kriteria yang disyaratkan , tapi bukan senang ..tidak semudah menikah dengan perempuan
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Sep 27, 2009 12:49 am

aduinaaa...... tinggal sia saturang yg kurang pangatahuan pasal paranurmal ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Sep 27, 2009 1:36 am

romeo wrote:
ya betul , saya setuju dengan pendapat diatas , kita mampu meneroka dan melihat alam lain , ' dunia' sebelah sana ..

asalkan kita ada bakat , tabah dan berani ..hati besih dan tekun beramal , kerana ilmu manusia tidak terbatas , roh manusia boleh mencapai alam lahut , malakut , dan jabarut asalkan kita memenuhi kriteria yang disyaratkan , tapi bukan senang ..tidak semudah menikah dengan perempuan

Jadi kriteria macam mana tu yg membolehkan seorang manusia itu meneroka ke dimensi alam lain? apakah syarat2nya dan apa keperluannnya?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Sep 27, 2009 10:23 am

ada orang mampu mendengar bisikian dari jauh , ada oang mampu melihat dari jauh , ada orang mampu membaca personaliti orang lain dengan hanya melihat gambar atau mendengar suara , ada orang mampu membuat pengubatan dari jauh ..

ini cuma sebahagian contoh bagaimana manusia mampu menerbos , meneroka alam2 yg lain ..betul cakap Tuan Orud bahawa dengan sedikit pengetahuan manusia mampu melihat yg lain , mendengar dan melihat ' dunia ' lain ..pun demikian tidak semua kita mampu melakukannya , tidak semua kita layak melakukannya , ilmu2 sebegini terlalu luas untuk dikaji dan dipelajari , terlalu dalam untuk diselami , banyak cabang yang perlu diteliti , dimana ada kemahuan disitu ada jalan ..pesan orang tua2
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Sep 28, 2009 12:59 am

Sebeanrnya..saya pernah terbaca satu buku..yakni utk berada dalam landasan ghaib maka kita kena berada tepat dalam jalur frekuensinya.

Apakah maksudnya ini?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Sep 28, 2009 2:49 am

saya rasa soalan ini Tuan Orud yang paling layak untuk menjawabnya ..
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Sep 28, 2009 9:08 pm

Mana sudah tuan Orud...lama sudah enda kelihatan..bertapa dia gua madai kali.. Very Happy

Atau kah dia minum sana kagataan sama itu tuan Puku? diam2 saja diurang aah..enda mengajak urg minum aah.. Shocked
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Sep 28, 2009 10:45 pm

saya pernah diberitahu oleh orang tua2, kalau ternampak hantu makna nya kita kena sial selama 44 hari.bukan semua org berkesempatan melihat yg ghaib2,kalau kita ternampak yg ghaib itu bermakna kita diberi peluang oleh yg Maha Kuasa.
sama lah halnya dgn org yang mampu melihat benda2 ghaib,mampu bercakap scr ghaib.mereka melihat semua itu bukan membawa sial 44.saya memang bercita cita mau melihat yg ghaib2.sejak saya mengikuti forum disini, saya sdh dapat menimba ilmu dari paranormal master menerusi amalan meditasi.kini saya mau mendalami itu dgn impian dapat tembus pandang terhadap yg ghaib2. Smile
Back to top Go down
tangkalamai
Prebet
Prebet


Male Number of posts : 79
Location : Sandakan
Registration date : 2009-08-11

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Sep 28, 2009 10:47 pm

kalau dapat tembus kain lagi bagus ..hahaha.. Twisted Evil
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Sep 28, 2009 11:30 pm

ha ha ..Tuan Tangkalamai , jangan meminta yang begitu mampu pandang tembus kain baju yang di pakai orang , kerana kalau Tuan ditakdirkan mampu melihat yang demikian , Tuan akan rasa rimas , dunia rasa penjara dn tuan akan sentiasa gelisah dan bersalah ,

Tuan akan merasa tertekan bukan rasa seronok , ketika itu Tuan akan berdoa meminta agar kemampuan dan kebolehan Tuan itu ditarik balik ..

kerana tuan akan nampak tembus bukan setakat orang ramai tapi mak , bapa , adik , datuk nenek juga ..setiap orang yang lalu dihadapan tuan
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Tue Sep 29, 2009 8:18 pm

x-spy wrote:
Mana sudah tuan Orud...lama sudah enda kelihatan..bertapa dia gua madai kali..

Atau kah dia minum sana kagataan sama itu tuan Puku? diam2 saja diurang aah..enda mengajak urg minum aah..
aduinaaaaa..... patutlah sia tegigit lida sia.....
tangkalamai wrote:
kalau dapat tembus kain lagi bagus ..hahaha..
hihihihiiii kalou ini, siapun mau..... suma sansara tu sakit dlm serual sabap mangaras sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Wed Sep 30, 2009 9:26 pm

uiiinaaa... betul ba? ketinggal kapal UFO kali ni makhluk asing ni kan? sya heran juga mcmna dorg ni pndai muncul dlm dunia. Question
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Thu Oct 01, 2009 1:20 am

saya ada nampak dalam astro hari tu mengenai makluk asing ni..berkaitan planet marikh, dimana ada kebocoran maklumat berupa video dari nasa..apa yg saya nampak dalam video tu
memang kelihatan seperti banyak kapal2 berlegar2 disebuah planet tu..video tu memang dari nasa lah.
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Thu Oct 01, 2009 3:02 pm

tapi aneh juga tdk prnah dikesan oleh mana² ahli saintis ar...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sat Oct 03, 2009 8:38 pm

yg sia heran, masam karajaan2 basar spt USA, masam mau kasi tapuk butul pasal ufo atau mahluk2 asing ni..... kanapa tu ah?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sat Oct 03, 2009 9:28 pm

patutlah mcm tiada saja ni crita² fsl makhluk asing. sulit & persendirian kali... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Oct 05, 2009 9:22 pm

urang2 'atasan' mangkali diurang2 juga.... urang2 asing juga..... yg sdh lama dtg sini bumi..... sabap itu kalou apa sj pasal ufo, kana tapuk butul..... dulu ada sia nampak di astro pasal ufo2 ni, ada dkumen2 rasia kana tunjuk tp sdh kana kasi itam banyak pakta..... kanapa kana kasi itam? siapa yg butul2 inda mo hal2 ufo ini kana tau?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Wed Oct 07, 2009 2:19 am

rasa2nya mungkin kerajaan besar2 didunia tidak mau rakyat panik..mungkin juga sebab mereka merahsiakan hal sebenar berkaitan hal ini kerana jika di ketahui hal yg sebenar..maka sudah tentu sejarah manusia itu sudah tentu akan berubah seratus peratus. bukan saja sejarah malahan agama juga akan mendapat kesan yg sama..kemungkinan juga mereka sengaja membuai kita dengan sejarah adam dan hawa..dan menyembunyikan fakta sebenar mengenai ufo dengan tujuan kita terus berkelakuan baik serta syurga dan neraka sebagai imbalan terus menjadi impian..

well pandangan kosong saya saja aah..kalau agak kasar saya minta maaf.. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Wed Oct 07, 2009 1:34 pm

bagi saya , Ufo ni hanyalah salah satu makhuk dari makhluk2 Tuhan yang ada didunia ini , tada apa yang istimewa dengan Ufo ..cuma disebabkan mereka jarang2 ditemui , susah mo ditangkap dan tiada jalan2 dibandar tengok wayang maka ia jadi satu tarikan dan manusia sanggat ingin tahu lebih banyak tentang dorang ,

mungkin dorang lebih advance , ada kapal yang pelik2 ..ada muka yang macam kucing , ada baju yang tiada dijual dipasaran ..

mungkin sebenarnya banyak lagi yang manusia belum tahu tentang hidupan lain , terutama diAtmosfera dan dasar lautan ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Thu Oct 08, 2009 7:19 pm

dulu sia ada serita, antah porum mana tu..... pasal ini alam semesta..... kalou admin/moderator pikir mo kasi pinda pigi tupik baru, sia ok sj..... (silaka sia punya keyboard ni, inda barapa bagus itu urup 'o', balik2 ketinggalan bas.....)

seritanya begini..... sistem suria kita ada 1 matahari & 9 planet yg sdh dijumpai saintis.... salain drpd itu ada juga asteroid2, komet, bulan..... matahari kita pula sejenis bintang yg sadarhana basar..... dlm 9 planet yg sdh dijumpai, hanya bumi kunun yg ada idupan.....

dipindikkan serita, kalou tingu sana angkasa waktu malam, banyak butul bintang bekelip2..... bukan sikit, tp talampau banyak..... dan itu baru di galaksi bima sakti kita kunun (milky way)..... di luar galaksi kita ada lg bejuta juta juta juta juta juta juta juta (talampau banyaklah kunun) lagi galaksi..... dan setiap galaksi ni ada bejuta2 bintang di dlmnya.... dan setiap bintang ini adalah sistem suria dia sendiri di mana ada planet2 yg mengelilingi dia..... dan inda mustahil, ada planet2 dlm sistem suria tersebut yg ada banda idup..... jd mungkin dari sinilah mahluk2 yg kita sakap ufo itu.....

saintis sdh jumpa beratus2 planet yg ada di luar sistem suria kita yg mengelilingi 'matahari'/bintang lain, bukan bintag kita..... nah malalut sdh sia sakap..... inda tau kamu pahamkah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Fri Oct 09, 2009 9:41 pm

bagus pnerangan kao gaman, mudah org mao fhm. tringat pula sya sama sigu kami dulu masa tgkatan 3 mgajar sejarah. dia selalu selitkan lawak masa mgajar, trus mnigkat pratus student dpt score sejarah, hehe... (kuar tajuk sudah sya) Razz

mgkin betul juga makhluk² asing yg kita mksudkan tu brada d galaksi yg bnyak bintang itu. tapi knapa saintis tdk ada bgtau yg ada mkhluk sana ar. mgkin belum smpai lagi kali dorg pigi mgkaji sana sbab trlalu jauh dari bumi, hehe... Smile
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Today at 12:31 pm

Back to top Go down
 
Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: