To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Fri Oct 09, 2009 10:06 pm

bagus penerangan tuan fm ni... ringkas tp mudah difahami... yg pasti, kita bukan sendiri di alam semesta ini...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Oct 11, 2009 12:56 am

Satu penerangan simple dan senang di fahami..enda heran kalau sigu yg membagi ulasan..senang masuk di kepala murid2.. Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Mon Oct 12, 2009 7:56 pm

menyambung si pukutarap, sebenarnya apa yg diutarakan tu hanyalah andaian semata-mata tapi andaian tu adalah kerana ada chance untuk membuktikannya...

tapi apa yg menarik perhatian ialah, ini adalah pendapat saintis2 si karl markx iaitu pemerintah komunis di rusia dulu. Bukan sahaja banyak cekerawala tapi juga banyak bumi, banyak bumi ertinya banyak TUHAN...

ok, inilah cadangan ttg kewujudan UFO di bumi ni... iaitu spesis hidupan daripada "sistem cekerawala" lain datang ke sistem kita... namun tau lah sains ni.. andaian sahaja. kadang2 ia memang sangat bercanggah dgn fahaman agama kita...

jauh di sudut ati sia.. sia rasakan "makhluk asing" yg dikatakan tu adalah tinggalan2 daripada spesis2 yg belum dikenali oleh manusia sebelumnya, cuma memerlukan masa utk kita bergaul2 dgn dorang... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Tue Oct 13, 2009 12:27 pm

yang sebenarnya pun begitulah , banyak lagi makhluk atau haiwan yang tidak pernah dikaji atau dikatahui oleh kita , ahli sains pun belum berpeluang mengkajinya ..

masa kecik dulu , nenek selalu bercerita tentang satu makhluk , badan seperti manusia sepenuhnya , muka pun muka manusia , tapi makhluk ini tidak pandai berkata2 seperti manusia, cuma mengeluarkan bunyi seperti orang utan ..makhluk ini berjalan seperti manusia , makan dan minum , tido dan berak kencing sama seperti kita ,

makhluk ini jarang ditemui , mungkin kerana dahulu nenek dan mak bapak dia masih tinggal dalam hutan i , jauh terasing dari kampung lain maka mereka sering berpeluang berhadapan dengan makhluk ini , malah memberikan dia rokok [ sigup kirai ] juga makanan dan buah2an , makhluk ini pula sering memberikan dorang daging binatang buruan ..

apabila pembalakan berleluasa , nenek dan keluarganya juga berpindah , binatang berbulu itu pun hilang entah kemana , sesekali nenek meninjau tempat tinggal binatang itu tapi kosong t iada penghuni , nenek cakap dorang tu macam kita ada keluarga , anak2 dan isteri ..

apabila timbul cerita Bigfoot , saya teringat kembali cerita nenek ..mungkin makhluk seperti itulah yang yg dia maksudkan , sayang tiada orang yang mampu mendekatinya untuk mengorek rahsia ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Tue Oct 13, 2009 6:17 pm

orud wrote:
Satu penerangan simple dan senang di fahami..enda heran kalau sigu yg membagi ulasan..senang masuk di kepala murid2..
aduinaaaa...... sigulah mangkali sia ni..... sigu orud, sia antam2 sj baitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Tue Oct 13, 2009 6:22 pm

sia sambung serita, itulah bah tu...... banyak sistem suria, maka banyaklah planet2, jd sdh tantu misti ada planet2 yg sesuai jauh dia dr bintang diurang, yg inda barapa panas/sajuk, yg ada air, yg ada oksijen...... yg sasuai utk hidupan..... misti ada tu, kesian kita kisil butul sini sakrawala...... itupun sampat lg mo gaduh2 sumbung2 masam sana indun......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Wed Oct 14, 2009 2:45 am

ada orang cakap , adapun formula kedudukan makhluk dimuka bumi ini adalah ..umpama satu dalam sepuluh , maknanya manusia cuma 1% dari makhluk2 yang ada , dalam sepuluh ..manusia cuma satu bererti ada sembilan lagi makhluk lain , samada makhluk yang zahir atau yang ghaib [ termasuk yang diudara , dilautan , dihutan rimba } ..

segala jin , mambang , hantu , atau yang sebangsa dengannya adalah satu golongan , segala burung tikus unggas serangga satu golongan lain pula ..

pun segala yang bernyawa itu adalah makhluk , ..

bayangkan betapa ramainya makhluk yang ada , betapa banyak lagi yang kita tidak tahu dan kenal ..adakah ilmu manusia setakat ini masih belum mampu menerbos sempadan antara kita terutama makhluk ghaib ? atau kita tidak menyedari kewujudan mereka ..
Back to top Go down
taugeh
Prebet
Prebet


Number of posts : 8
Registration date : 2009-10-14

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Wed Oct 14, 2009 8:36 pm

menarik cerita kamu sini...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Wed Oct 14, 2009 9:16 pm

ya ba, sukar dipercayaipun ada. tapi bagus juga utk pgetahuan umum.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Thu Oct 15, 2009 10:24 am

tapi dalam segala makhluk yang ada , martabat paling tinggi adalah manusia [ selain malaikat ] , segala jin , hantu rogon , segala burung dan unggas yang sebangsa dengannya adalah dibawah manusia ..

dengan itu yang kita takut dengan rogon kenapa ? yang kita takut dengan balan2 hantu pontianak kenapa ? ..

kerana sebaik2 kejadian itu adalah manusia , yang dikurniakan akal , nafsu , dan akan dipertanggungjawabkan juga pada segala perbuatan , segala perkataan yang pernah dilakukan ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Thu Oct 15, 2009 7:50 pm

sabap diurang buli kasi takut kita bah, hihihiiiii..... kita mo kasi takut diurang tp inda dpt pasal kita inda nampak diurang.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Thu Oct 15, 2009 9:33 pm

ya kan , betul juga..

mungkin dorang mau bercakap ba tu dengan kita tapi keluar suara mengilai pula , tu pasal kita pun takut dengar ..kalau dorang tunjuk muka pun bikin takut juga , kalau hensem inda apa jua
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sat Oct 17, 2009 10:25 am

mungkin kita durang nampak hodoh betul... durang yg hensem2...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Oct 18, 2009 2:34 pm

sebenarnya mahluk asing ni ada disekitar kita tiap ketika , dorang nampak kita tapi kita tidak nampak dorang , cuma siapa2 yang mempelajari ilmu tertntu mampu melihat dorang , bukan setakat melihat malah mampu bercakap dengan makhluk halus ni ,

dihutan , selain rusa payau pelanduk ..banyak lagi makhluk lain yang ghaib , dilautan pun demikian juga , dibukit atau tanah rata semuanya ada penghuni lain selain manusia ,

yang membezakan adalah cara hidup dan tempat kehidupan kita saja , mungkin siang bagi kita tapi waktu malam bagi dorang , dan apabila waktu malam bagi manusia rupanya waktu siang bagi dorang , sebab tu biasa kita jumpa sgala hantu rogon pontianak waktu malam bukan siang ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Oct 18, 2009 2:40 pm

ptutlah kalo mlm slalu bnyak bunyi˛ pelik kita boleh dgr. jadi agak˛ kalo siang kita bising˛ dorg ada rasa takut ka tu ar??? hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Oct 18, 2009 2:47 pm

waktu siang kita kerja , dorang tido ..nanti bila malam kita tido dorang pula baru bangun breakfast dan pergi jalan2 , pergi kerja kacau orang , sebab tu bagi yang selalu nampak dan selalu kena kacau tu mungkin dia belum mandi malam , dorang boleh tahu tuu ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Sun Oct 18, 2009 9:57 pm

nasip baik kita inda nampak diurang..... kalou nampak, inda tau apa balaku.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Tue Oct 20, 2009 2:15 pm

kalu kita tenampak dorang , kita tidak akan mampu bergerak ..kita tidak akan selesa membuat apa2 kerja , kerana mereka terlalu banyak dan ada dimana2 , dengan wajah dan bentuk yang lain , samada menakutkan atau memukau perasaan , tapi oleh kerana mereka jisim halus , dan mereka boleh menembusi segala dinding batu seperti angin meresap , maka kita tida terasa kewujudan mereka ,

ada ilmu yang membolehan kita mampu melihat dorang ni , pada yang telah pakar ...mampu berkomunikasi dengan dorang malah ada yang mampu menyuruh dorang untuk melakukan sesuatu kerja yang tidak lojik dilakukan pada akal ,

makhluk halus ini pun ada tingkat susunan hieraki masing2 , ada yang jadi doktor mampu mengubati penyakit , ada yang semata2 gagah , yang jahat , yang baik ...ada yang bangsawan dan ada juga yang miskin , kasta rendah punya ..

manusia yang belajar perubatan tradisional biasanya akan menyeru makhluk yang pandai mengubati itu , yang hendak jadi pendekar ,kebal dan gagah biasanya berdamping dengan makhluk yang gagah itu pula , orang kita panggil gimbaran ...yang jahat biasanya dijadikan sahabat oleh manusia yang belajar dan mengamalkan ilmu2 jahat , sihir , pugai dan sebagainya ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Tue Oct 20, 2009 7:44 pm

ada manusiakah yg bakawan sama kao tuan romeo? kao parna kana panggil kasi ubat urang sakit?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Tue Oct 20, 2009 11:51 pm

ha ha ..biar betul ni Tuan , memanglah berkawan dengan manusia , sebaik2 kawan manusialah kan ..

berkawan dengan makhluk lain tidak mau saya , lebih2 makhluk ghaib seperti jin , toyol , hantu rogon ..susah mau jaga , mau bawa jalan2 shoping atau tengok wayang pun tidak boleh , bawa makan roti canai sambil tengok gusti kedai kaling pun tidak dapat ..

bukan bomoh , bukan dukun , bukan pawang saya ni Tuan ..tengok orang sakit selalu tapi mengubati orang sakit tidak pernah , kawan sakit jerawat dan tolong picitkan pernahlah , masa study duuulu ...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?   Today at 4:13 am

Back to top Go down
 
Makhluk asing tinggal di kalangan manusia?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Paranormal & Mystery-
Jump to: