To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Bagaimana menarik forumer?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Bagaimana menarik forumer?   Sat Sep 26, 2009 7:51 pm

Saya mau tanya bah ni, memandangkan rata2 forumer disini ramai juga yg ada website sendiri, serta bergelar admin juga. Pada pandangan kawan2 semua bagaimana kah menarik rakan2 forumer ke sesebuah forumer itu.

Thanks All.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Sat Sep 26, 2009 8:19 pm

harus ada pelbagai warna , ada hitam , ada putih , oren , hijau biru kuning ...mungkin akn ada sedikit cabaran dan provokasi dari sebilangan forumer tapi Admin kena menanganinya dengan berhemah , kalau tidak forumer akan lari mungkin kerana tersinggung , panas hati atau sebagainya ...ini yang biasa berlaku dalam mana2 forum , makin lama makin kurang sambutan ..

disiplin forumer juga mmainkan peranan untuk menarik forumer lain berkunjung , jangan ada kelompok atau tim2 tertentu yang boleh menyebabkan salah sangka [buruk sangka] audien ..

pun demikian . forumer ni ada yang bermusim ..maknanya ada masa ramai dan hebat sambutan , ada masa senyap dan sunyi ja ..untuk mengekalkan jumlah forumer yang datang berkunjung memang agak sukar ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Sun Sep 27, 2009 1:17 am

susa mo jawap ini sualan si gaman ni..... nasip baik sia inda pandai buat website, jd inda mangalami masalah manarik member...... tp kalou masam sia, sia dlm mana2 website atau porum, sia ikut sj rantak forumers lain.... kalou sia suka, sia tarus beporum..... kalou sia inda suka, larilah sia..... paling sia suka kalou isi2 serita ada enjoy2, dan ada juga yg binsang2..... paling sia inda suka pula kalou serita banyak mangarut sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Sun Sep 27, 2009 1:49 am

Saya macam ini lah, saya ini daerah sebuah daerah lain yg konon ada web komunitinya sendiri..siap ada dj lagi..(kunu2 lah) DJnya macam siuk sendiri saja!

BTW..melihat kepada susun atur forumnya yg berterabur dan banyak menipu forumer..(isi forum sikit tapi satu thread dibuat seolah2 beratus pos kana hantar)..jadi saya memang enda selesa berforum..dan saya rasa lebh selesa berforum di islf ini..dalam hal ini saya bersetuju dengan tuan gaman PT, bila saya sudah enda suka forum tu..nah diam2 saya berforum saja di islf ini, enda sudah saya memberi pos disana..pigirahh.

Satu lagi..pengaruh dan sifat mesra yg ditunjukkan oleh admin dan para mod di sesebuah forum tu..saya bercakap demikian bila kerana pernah terkena di sebuah forum..maklum admin ni tau IP seseorang tu..jadi saya ni sebagai satu sukungan kerana web tersebut melibatkan daerah saya..maka saya buat ID sebanyak 2 atau 3 lah..malang sekali ada pula org2 kuat mereka juga, mendedahkan IP dan nama ID saya kepada forumer lain secara terbuka..lancau butul diurang, tiaunahmahai..

Di ISLF setakat ini saya rasa semuanya baik2 saja..dan tidak rugi saya membaca pos2 kawan2 semua, semuanya bernas dan berisi..bukan cerita merapu entah apa2 saja. banyak lagi saya mau serita ini tapi kasih san urang lain dulu lah..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Sun Sep 27, 2009 10:01 am

Kita semua ada peranan utk tarik org masuk ilsf dgn cara membuka thread yg siuk dibincang. Yg terbaik ialah jgn emosi sngt bila balas balik tomahan org.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Sun Sep 27, 2009 10:51 am

budaya ini masih baru dalam masyarakat kita , mereka yg sering memasuki sesuatu forum biasanya dalam ketegori umur yang tersendiri , lebih2 lagi kalau forum yang agak serius dan ilmiah , bagi yang muda2 sekitar umur 20an , mereka lebih suka bermain di web yang lebih santai dan berseronok mencari sahabat atau kenalan sebaya ..

apatah lagi , berkunjung atau sekadar melawat web2 sebegini bukan ada gaji , tada imbuhan ..sekadar meluahkan pendapat dan idea masing2 , mungkin kerana kesedaran atau gelodak rasa hati yang lama tersimpan , ..

mungkin forum yang lebih berinformasi dapat menarik sebilangan remaja datang berkunjung , ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Sun Sep 27, 2009 1:33 pm

biasanya kalou ramaja, diurang inda barapa minat beporum pasal yg serius2, masam pulitik, isu samasa..... kalou diurang juin pun, ala kadar sj, tp itupun sikijap sj..... tp kalou serita yg enjoy2 sj, seronok2 sj, kompom diurang jd tukang post aktip..... tp, kumpulan belia(u) pula yg inda masuk sampur yg seronok2 sj..... kumpulan2 belia(u) ini mau topik2 yg realiti, isu samasa, pulitik, yg buli binsang2 & bagi pandapat..... jd, utk manarik porumers, kalou samua bidang ini ada, nah aalah yg dtg manjanguk tu..... pd pandpt sia, bilangan member ilsf mimang masi sikit banding dgn porum2 lain (maap ya admin), ini bukan pasal ilsf inda manarik, tp pasal banyak butul porum2 lain bah sana luar..... ilsf apa yg sia tingu, santik & mantap juga tupik2 sini, jd sia parsaya ilsf akan bakambang palan2..... dan satakat ini, sia indada masalah sini ilsf, masi sia suka, pasal mungkin tupik2 sini ngam sama utak sia..... dan idea2 member2 lain mantap2 juga, nampak butul IQ aras tinggi..... jd, sia sabanarnya inda kisah, ramai member ka inda, salagi ngam sama hati sia, salagi itulah sia beporum seadanya..... kalou siapa2 yg tau & ada masuk mana2 porum lain, diurang tau tu masamana aktipnya saya beporum di sana sebulum ini..... suma kanapa sia lari? ada pasal admin, moderator, ada pasal topik2 mangarut... dan masam2 lagi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Mon Sep 28, 2009 12:43 am

hehehe..op topik dulu sia aar..

P/S: masam sia pernah nampak tupi tuan PT ni sana forum sebelah..dulu mimang aktip butul dia sana..nampaknya ISLF ini beruntung butul dapat tuan PT disini..selalunya dia ni kalau melekat memang melekat habis..

ketawa saya tinguk tulisan belia(u) tu..ada (u) lagi hahahaa..kreatip tuan pt ni. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Mon Sep 28, 2009 2:53 am

saya rasa tuan berdua ni , FM dengan L /kpl adalah regu di kampung sebelah dulu ..napa pindah rumah bro ?
Back to top Go down
x-spy
Lans Koperal
Lans Koperal


Number of posts : 183
Registration date : 2009-04-02

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Mon Sep 28, 2009 9:04 pm

Dalam hal ini saya memberi san dulu sama ketua saya iaitu..FM puku..enda bagus L/Kopral membuat kenyataan terlebih dulu sblm ketuanya..nanti kana tindakan tatatertib..hahah
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Mon Sep 28, 2009 11:31 pm

menarik member tuk masuk forum sebenarnya susa... dan sangat susa sebenarnya. Sya ada juga sound2 member sia di beberapa tempat tapi dorang tu macam sibuk 1/2 mati ba kunun. infact sia pun sibuk juga tapi karana islf sia on saja... sebab sini siuk saja, suma mimang la ada masa tu bila saya mo serita2 ada pula komen2 yg mcm inda berapa betul so kalau kasi betul mimang dia inda dangar... jadi kasi la wangi2 siiikit baru la ada umph! Anyway... forum ni buli kita muncul dgn berbagai2 ragam jadi ada kemungkinan apa yg kita tulis di sini bukan diri kita sebenarnya bila nampak di luar...

saya dulu pun ada juga main2 di sebelah sana tapi mcm ada yg mo kasi banyak posting saja... indada dada arti ba tu dorang punya komen. Last-last sia dpt masuk sini forum ilsf.. inda tau mcmana sia buli tejumpa tapi kalau kamu search... trus ada tu...

sya mula2 mo cari bahan2 ba tapi bahan yg di cari indada yg mo kasi tau... tapi memandangkan bicara di ilsf ni cun-cun belaka maka sia pun sangkut di sini la... inda kira berapa ramai, yg penting seritanya menarik hati.

bagi saya serita bagaimana mo menarik forumer tu inda penting... yg penting ialah mcmana mo tahan mereka daripada jan pigi ubah pigi tampat lain...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Mon Sep 28, 2009 11:59 pm

tuan leftenan , kalau tidak suka pun janganlah cakap gitu , yang anda sakiti hati itu kaum kerabat anda juga , rakan taulan Tuan juga , tidak payah kutuk lebih2 ..kalu tidak suka diam2 ja , rahsia simpan dalam hati , semua kita ada kenangan masing2 , samada pahit manis kelat tapi kita simpan kunci dalam perut sendiri ,

kasihan kawan2 yang lain ..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Tue Sep 29, 2009 3:28 pm

spt yg sia post kan sebelum ni... mimang bilangan kita di ilsf ni kurang berbanding dari tempat2 forum yg lain..... tapi sebenarnya saya bangga sebab banyak ba idea2 bernas di sini.. sya nampak indada yg mengada-ngada bila mo berserita....

jadi sekali lagi sya lebih pikir mcmana supaya forumer inda lari daripada mcmana mo tarik to forumer... ramai suda yg register di sini sebenarnya tapi tingu berapa org saja yg sentiasa on line...?

dan saya puji la beberapa forumer di sini yg sentiasa mempostkan "tred" yang menarik sehingga tidak banyak "unanswered post" (dari segi percentage).... ini lah yg kita mahu!

dlm bookmark sia kan, ada jga ba bookmark ttg yg diselah tu tapi suda lama inda sia surf... selalu teklik ilsf saja...

admin, ni bukan kipas "P" aa..... Razz
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Tue Sep 29, 2009 3:31 pm

romeo wrote:
tuan leftenan , kalau tidak suka pun janganlah cakap gitu , yang anda sakiti hati itu kaum kerabat anda juga , rakan taulan Tuan juga , tidak payah kutuk lebih2 ..kalu tidak suka diam2 ja , rahsia simpan dalam hati , semua kita ada kenangan masing2 , samada pahit manis kelat tapi kita simpan kunci dalam perut sendiri ,

kasihan kawan2 yang lain ..

kes ini sia rasa tuan romeo yg terlebih2 ba... mana ada sia kutuk2 atau cakap lebih2.... tapi klu suru diam2 inda juga la sia mau.. mesti kasi juga siiikit dlm bentuk mo membina dan bkn mo mengutuk... atau telebih bahasa... inda sama sekali.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Tue Sep 29, 2009 7:59 pm

x-spy wrote:
hehehe..op topik dulu sia aar..

P/S: masam sia pernah nampak tupi tuan PT ni sana forum sebelah..dulu mimang aktip butul dia sana..nampaknya ISLF ini beruntung butul dapat tuan PT disini..selalunya dia ni kalau melekat memang melekat habis..

ketawa saya tinguk tulisan belia(u) tu..ada (u) lagi hahahaa..kreatip tuan pt ni.
hihihihiiiii..... sia kalou malakat, sia malakat kuat2..... kao tuan pun sia tau kaoni siapa.....
romeo wrote:
saya rasa tuan berdua ni , FM dengan L /kpl adalah regu di kampung sebelah dulu ..napa pindah rumah bro ?
adalah sabap tu..... suba kao pigi basa post2 sia sana, sia ni kalou beporum, mimang beporum bagus2..... lagipun sini ilsf bagus bah pasal sikit urang, jd kahadiran sia buli tarasa ulih samua urang..... kalou ramai butul urang, kao bekuntau masamanapun indada siapa paduli..... sabap samua sibuk bekuntau.....
x-spy wrote:
Dalam hal ini saya memberi san dulu sama ketua saya iaitu..FM puku..enda bagus L/Kopral membuat kenyataan terlebih dulu sblm ketuanya..nanti kana tindakan tatatertib..hahah
baguslah si gaman sadar diri..... hibat pula pangkat FM ni.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Tue Sep 29, 2009 8:07 pm

romeo wrote:
tuan leftenan , kalau tidak suka pun janganlah cakap gitu , yang anda sakiti hati itu kaum kerabat anda juga , rakan taulan Tuan juga , tidak payah kutuk lebih2 ..kalu tidak suka diam2 ja , rahsia simpan dalam hati , semua kita ada kenangan masing2 , samada pahit manis kelat tapi kita simpan kunci dalam perut sendiri ,

kasihan kawan2 yang lain ..

SiokSondri wrote:
romeo wrote:
tuan leftenan , kalau tidak suka pun janganlah cakap gitu , yang anda sakiti hati itu kaum kerabat anda juga , rakan taulan Tuan juga , tidak payah kutuk lebih2 ..kalu tidak suka diam2 ja , rahsia simpan dalam hati , semua kita ada kenangan masing2 , samada pahit manis kelat tapi kita simpan kunci dalam perut sendiri ,

kasihan kawan2 yang lain ..

kes ini sia rasa tuan romeo yg terlebih2 ba... mana ada sia kutuk2 atau cakap lebih2.... tapi klu suru diam2 inda juga la sia mau.. mesti kasi juga siiikit dlm bentuk mo membina dan bkn mo mengutuk... atau telebih bahasa... inda sama sekali.

Dalam hal ini saya tidak berpihak kepada siapa2..tapi tuan romeo, tuan sioksendiri ini adalah org lama islf dan setau saya beliau tidak pernah melenting atau marah sebalum ini. Mungkin tuan romeo kena slow sedikit. apa pun terima kasih kepada semua kerana saling bekerjasama. kepada tuan romeo dan tuan siok, mari kita mulakan lembaran baru, buang yg keruh ambil yg jernih.

Terima kasih.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Wed Sep 30, 2009 9:30 am

ba buli... buka la lembaran baru... Laughing
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Wed Sep 30, 2009 9:42 pm

pukutarap wrote:
x-spy wrote:
hehehe..op topik dulu sia aar..

P/S: masam sia pernah nampak tupi tuan PT ni sana forum sebelah..dulu mimang aktip butul dia sana..nampaknya ISLF ini beruntung butul dapat tuan PT disini..selalunya dia ni kalau melekat memang melekat habis..

ketawa saya tinguk tulisan belia(u) tu..ada (u) lagi hahahaa..kreatip tuan pt ni.
hihihihiiiii..... sia kalou malakat, sia malakat kuat2..... kao tuan pun sia tau kaoni siapa.....

haha... ktawa sya basa post kmu ni. bukan stakat porum, kalo mao cari boyfriend yg setiapun, cari mcm c gaman pukutarap. untung dapat lelaki mcm c gaman pukutarap. hehe... Razz Wink
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Wed Sep 30, 2009 11:40 pm

bah buli bah kalou kao...... kasi pm sialah..... hihihihiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Thu Oct 01, 2009 12:36 am

bah bulih dikasih panjang cerita ber pm pm ini..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Thu Oct 01, 2009 2:25 pm

pukutarap wrote:
bah buli bah kalou kao...... kasi pm sialah..... hihihihiiii.....

sya tdk pndai guna pmē ni. hehe... Razz
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Thu Oct 01, 2009 6:34 pm

laa wrote:
pukutarap wrote:
bah buli bah kalou kao...... kasi pm sialah..... hihihihiiii.....

sya tdk pndai guna pmē ni. hehe... Razz

sia buli ajarkan ba... ko pm la sia supaya sia buli ajarkan... Laughing
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Sat Oct 03, 2009 9:50 pm

ba buli kawan sioksndiri. tapi mcmna mao pm kao duluan kalo sya belum kana ajar? hehe... kao pm sya dululah kawan. amacam? Wink Laughing
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Bagaimana menarik forumer?   Today at 5:49 pm

Back to top Go down
 
Bagaimana menarik forumer?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: