To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:54 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Thu May 11, 2017 9:56 am

» Father’s Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
July 2017
MonTueWedThuFriSatSun
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
CalendarCalendar

Share | 
 

 DAP jemput rakyat sabah saman SESB

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
simbabalad
Sarjan
Sarjan
avatar

Number of posts : 374
Registration date : 2009-03-16

PostSubject: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Sun Oct 04, 2009 3:08 pm

hari ini di newspaper, dap menjemput rakyat sabah utk bersama2 menyaman sesb atas kegagalan sesb menyediakan bekalan tenaga elektrik di sabah... apa komen kamu?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Mon Oct 05, 2009 2:43 am

sepatutnya yang berhak menyaman dalam perkara ini adalah persatuan pengguna , bukan parti politik seperti DAP , sebenarnya DAP bijak mengambil kesempatan dengan mempolitikan isu ini , secara langsung mempromosikan diri dan parti mereka , agar mereka dilihat sebagai hero oleh masyarakat ..

kedua , adakah dengan menyaman itu akan menyelesaikan masalah yang berlaku ? atau adakah dengan saman itu akan memastikan perkara ini tidak akan berulang lagi dimasa2 akan datang ?

Pihak SESB sepatutnya tampil menjelaskan kepada orang ramai kenapa dan bagaimana perkara ini sering berlaku , mereka harus memberi penjelasan agar orang ramai tidak keliru dan tidak membuat tanggapan /andaian masing2 ..

saya pasti pihak SESB sendiri tidak mahu dan tidak suka perkara ini berlaku kerana mereka juga punya piagam pelanggan , misi dan visi syarikat yang perlu dicapai , adakah bekalan elektrik yang sering terputus ini disebabkan oleh kualiti material yang digunakan atau kerana penyambungan haram oleh setinggan yang menjejaskan ? atau kecurian kabel ? atau kecuaian pekerja mereka yang menyebabkan ?
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Mon Oct 05, 2009 8:27 am

Masalah karan d tampat lain sa tida tau tp klu d sdkn minggu lalu 3 hari berturut bekalan cuma setengah hari sj. Dan minggu sebelumnya pun slalu putus, bukan 1 2 jam tp berjam jam lama nya. Tidak tau la sama ada tindakan saman itu ngam ka tida. Bagi saya lebih jelas lagi protes rakyat jika ramai2 angkat sepanduk pigi pjbt sesb. D sdkn masalahnya bukan akibat kecurian kabel atau sambungan haram ttpi terang2 kakitangan sesb bilang agihan tenaga dcatu kerana tenaga x mencukupi. Mana hasil minyak sabah yg berbilion ringgit? Tak tau la pula klu seunit janakuasa tu berharga RM 5 bilion
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Mon Oct 05, 2009 8:49 pm

sia salalu pikir apa yg balaku dgn elektrik sini sabah... sesb... tnb... masalah elektrik sini sabah sdh barlarutan puluhan tahun tp kaadaan masam begitu2 juga... jd sama ada kita turus basabar antah barapa puluh taun lg atau parlu 1 langkah drastik utk suba mangatasi masalah bakalan elektrik ini...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Mon Oct 05, 2009 10:25 pm

mungkin lebih baik kalau diwujudkan satu lagi syarikat pembekal tenaga disabah , SESB terlalu selesa tiada saingan , mungkin sebab tu kualiti perkhidmatan dorang pun ala kadar ja ..mungkin kalau ada saingan baru ada peningkatan , kita pula ada pilihan memilih mana satu kita mau , dulu macam ada tu ARL tapi entah supply untuk mana ja ..

dorang selalu bagi alasan tenaga tidak mencukupi , saya tidak berapa faham dari mana dan bagaimana ..

mungkin sebab tu bekalan dari Bakun terus kesabah disambungkan , tenaga Hidro baru ..mungkin yang sana pangi Tenom memang tidak mencukupi sudah , cuma selalu saya nampak keadaan dalam janakuasa SESB macam uzur , macam patut kena servis atau kena ganti sudah ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Tue Oct 06, 2009 11:07 pm

bukan 1 tp lebi drpd 1, sia yakin kalou ada lain drpd sesb, kompom servis akan batamba baik..... sikrang ini, sesb masam taie ayam pun durang ok sj pasal indada lain saingan..... tingu telepon, ada maxis, celcom, digi.... belumba2 kasi bagus durang punya servis....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Wed Oct 07, 2009 1:56 pm

mungkin ongkos terlalu besar untuk membina satu sumber tenaga , pusat tenaga baru , atau syarikat yang lain daripada SESB ..mungkin tiada orang kita yang mampu dan berkelayakan untuk membuatnya , kalau pihak swasta yang buat mungkin boleh tapi sehingga kini ternyata belum ada ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Thu Oct 08, 2009 7:02 pm

pd pandapat sia, mimang ramai juga yg buli buat ini tp lisin bah yg kana kuntrul.... karajaan mimang mo kuntrul lisin pasal diurang ada share bah tu... ada saham...
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   Fri Oct 09, 2009 9:44 pm

baguslah kalo ada pihak yg mao bawa menyaman tu sesb. tdk bagus ba kalo kita sdg siok˛ tgo tv, buat krja ka... tba˛ ptus beklan elektrik. lepas tu bagus kalo skejap, ni smpai 2 3jam kdg˛ lebih lgi, smpai bpeluh˛ ba kpnasan teda kipas... hehe. samalah mcm c aman yorut ckp, ari tu d tmpat kamipun 3 hari brturut˛ teda karan. sya rasa kakitgan dorg ni kdg˛ krja smbil lewa ba, tdk peduli org lain. mo tggu kena saman dulu barulah dorg buat krja bgus˛.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: DAP jemput rakyat sabah saman SESB   

Back to top Go down
 
DAP jemput rakyat sabah saman SESB
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: