To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Indon mau baparang .. Apa komen kamu?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Tue Oct 06, 2009 12:41 pm

Kumpulan Bendera idon istihar perang trhadap malaysia, patutkah kita risau?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Tue Oct 06, 2009 3:26 pm

Apa ??? Indonesial mau baparang ?? ..betul ka ?

mau beperang silakan !! mau ganyang silakan ! mau datang malaysia perang ..nah kami bagi duit tambang tongkang !

ada hati mau perang , tidk sedar diri negara dorang dalam huru hara, ratusan mati tertimbus ..dari buang masa datang Malaysia mau berperang bagus dorang pergi sana lokasi gempabumi bagi bantuan yang perlu , duit tambang untuk datang keMalaysia pun tiada ada hati mo berperang , silap2 belum sampai pantai Malaysia sudah mati karam kena pukul ombak ,

jangan dilayan perangai Indon tu , perangai budak2 tidak cukup akal , layak dilayan oleh budak2 ja dorang tu ...

kasihan , nampaknya Indon tidak sedar diri , dorang mengigit tangan yang menyuap rezeki dimulut dorang selama ini ..dorang patut kena bagi cermin muka yang besar , cermin dulu diri tu sapa ..

Rakyat Malaysia di Indon berapa ribu ja , tu pun kakaitangan dan pelajar selain pelancong , rakyat dorang sini juta2 , kalu kita balas balik halau orang dorang balik indon entah cukup ka tidak kapal dorang angkat bawa balik ,

tapi , dorang datang Malaysia bukan mo ganyang ba tu ..sebenarnya dorang datang tu mo kerja haram , mo seludup pekerja , maklum Indon tada peluang pekerjaan ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Tue Oct 06, 2009 11:20 pm

butul ka tuan orut? si bambang sdh marayu tu bantuan drpd malasia & nagara2 lain terhdp mangsa2 gampa bumi..... patut masam diurang yg salalu ada masalah bansana alam, bagus2lah sama nagara2 lain bah sabap diurang sadar 100% yg lain kali diurang pasti akan minta tulung..... dulu, lagu rasa sayang hey diurang tudu malasia suri, lapas tu pasal amah diurang sampai ari ini inda kunun mo antar amah pigi malasia..... lapas tu tarian pendet yg kunun malasia siplak..... dan diurang lupa sdh ka tsunami sana aceh dulu sampai lebik 200k urang mati? kalou sia main kasar sakap, bah kasi makanlah itu mangsa2 gampa bumi dingan tarian pendet, apa diurang mo jawap? diurang ni inda sadar2 diri bah, nasip baik malasia pun palui juga mo tulung indun..... bejuta rayat haram diurang sini malasia pun karajaan malasia relax sj...... apapun mimang kesian juga siapa2 yg kehilangan kerualga mangsa gampa bumi.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 07, 2009 2:20 am

Indon mau berperang? nah ketakutan sudah kali kita semua ni..mana kita mau sembunyi ni???
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 07, 2009 7:39 am

Yg mau baparang tu kumpulan yg kecil sj bah tp sia pikir suda cukup utk mencetuskan provokasi yg bahaya. Cuba kita pikir, pembantu ruma indon yg dilayan buruk uli majikan cuma 1,2 org sj pun kerajaan indon sudah melatah ikut rentak segelintir rakyatnya yg mensensasikan kes itu. Cuba kalau ada 1 org rakyat indon mati d sini kemudian org malaysia dtudu membunu kununnya menyahut cabaran kumpulan bendera indon.. Apa reaksi rakyat indon? Tentu akan bertambah jumlah bilangan yg terpancing utk membenci malaysia, bukan? Lepas tu kerajaan diurangpun mula menari ikut rentak rakyatnya yg memalu gendang sumbang.
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 07, 2009 12:14 pm

mo baparang...??? kita inda paya hantar askar kita p indo... inda paya pun! skarang pun sdg dorang beparang tu! Hati ini ada kesian juga tapi tu la perangai dorang tu! kasi chan dorang peparang dulu la sama tu sunami/gempabumi/rusuhan/bom2an dll.... tu di tempat dorang sendiri tu!
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 07, 2009 1:23 pm

kalaulah cina kasi paten tu tarian naga , tarian singa , kui pau , dim sum ..,macam Indon yang ngaku semua milik dia orang lain tdk bulih guna , apa cerita ?

kalaulah India kasi paten tu roti canai hakmilik dia , tu sari hak dorang , tu murtabak , tosai , dsb ..macam Indon buat apa cerita ?
Indon palui ngaku tu batik , keris , tarian pandet , masakan rendang hak milik dia , orang lain tidak boleh guna !! buduh punya cerita tu ..patutnya dorang bangga kebudayaan dorang berkembang , terkenal serata dunia ..orang maju kedepan dorang mundur kebelakang,

kalaulah semua bangsa , semua negara ngaku hak milik apapun yang lahir dari negara dorang alamat tutup tu Hollywood , kedai palywood ja buka ..

tu Indon susah mo cakap , kokok berderai2 ekor bergelumang tahi , tidak sedar diri patut cermin tu muka dulu ..

sudahlah sumbangan rakyat kita dorang tolek siring , diasingkan dari sumbangan negara lain ..konon haram sebab malaysia ada perjudian , apa cerita tu sumbangan dari Jepun , US , Australia dll ? Lepas tu Helikopter Malaysia yang hantar sumbangan pun dorang baling dengan batu ?? manusia ka apa dorang tu ....??
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Thu Oct 08, 2009 10:00 am

bikin panas ba dorang... ada org kita (pelajr) yg terpaksa belapar dua hari di padang gara2 sumbangan yg datang konon utk org dorang saja.... lokal di dahulukan kunun... silaka punya indon!!!!

ada lagi duuulu dorang inda mo kana panggil "indon" pasal kunun panggilan "indon" tu semacam menghina dorang kunun, abis mo panggil apa.. dorang tu kan indon... org indonesia!!! takkan mo panggil nama lain pula... silaka ni indon!
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Thu Oct 08, 2009 7:35 pm

mungkin durang mo kana panggil indonesial......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Thu Oct 08, 2009 10:04 pm

hahaaa... ya betul gaman. itu manakali yg dorang mau tu.

tapi kalo indon betul² serius mau bawa baparang, buli² juga bikin huru hara itu. selain kita fkirkan fasal keadaan² di tmpat dorang, kita kena juga fikir fasal org² dorg sini. silap² mcm yg kita semua sudah bincang sbelum ni, yg pkerja² indon sinipun sudah bepakat serang kita punya markas. cari lubuk, lepas tu senang² dorg buli tembus. masa baru dorg ckp, "nahhh... rasain loh. enak bangat mengata orang² indon..." hehe... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Fri Oct 09, 2009 6:58 pm

sakali katua pulis & tantara pun urang indun, hihihiiiii..... sdh lama sini malasia pak..... baru padan muka diurang si najip piara pti.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Fri Oct 09, 2009 9:18 pm

semua telah maklum rakyat indon mmg begitu... mereka seolah2 sangat berminat dgn pertelingkahan atau perselisihan faham...
Back to top Go down
Rungkud
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2055
Location : LDU-KUDAT
Humor : Senang runding punya...
Registration date : 2008-11-30

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Sun Oct 11, 2009 2:25 am

Bagi dorg, perang dan prgaduhan adalah penyelesaian sesuatu prtelingkahan. Ini mgkn disbkn oleh cara mereka mncapai kemerdekaan brbeza dgn kita..mereka mncapai kemerdekaan dgn prtumpahan darah, tetapi kta melalui meja rundingan. Indon memang ganas, bengis dan kejam.
Back to top Go down
http://runguskudatblog.extrablog.net
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Mon Oct 12, 2009 8:12 pm

indun baitu..... parna ka kamu dingar indun aman? inda parna kan.... sikit2 bagadu, sikit2 mamansung, sikit2 bom, sikit2 tatak, sikit2 tabak......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Mon Oct 12, 2009 8:43 pm

ayooo... patutlah tmpat dorg selalu kena hukum oleh Tuhan. kcian juga o...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Tue Oct 13, 2009 2:05 am

maaf cakap la , padan muka Indon ...memang layak dorang kena berbagai bencana alam , ingatkan dorang sedar dan insaf rupanya dalam keadaan yang pilu hiba dan menyakitkan itu dorang masih berhati batu , menghina dan mencari permusuhan dengan negara jiran yang telah banyak membantu dorang sejak dahulu ..

takziah pada family yang ada ahli keluarga terkorban , harap dorang menerima dengan tabah ..pada Indon yang berhati batu , yang membutakan mata kepala dan mata hati , yang ghairah mencari permusuhan sia2 pun diucapkan takziah juga , jiwa dorang sudah mati dengan sifat kemanusiaan ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Tue Oct 13, 2009 5:50 pm

aduinaaaa..... padas...... padas..... ya, takjiah juga pd kerualga yg ada tekurban.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Tue Oct 13, 2009 7:59 pm

semakin panas ini topik oh. harap2 ada juga org2 indon yg terbaca ini topik. biar diorg sedar.
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Tue Oct 13, 2009 8:06 pm

dorang mo perang sama kita? eeeeee... takutnya saya...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 14, 2009 2:56 am

sumber dari indon cakap , kumpulan bandera yang buat gempak itu ahlinya seramai 3000 orang , diantara mereka ada yang kebal peluru , peluru meriam , peluru sumpit , peluru segala jenis ..
lagi ada yang kebal , kebal kena tetak , kebal kena air panas , kebal bebal ..

kononya , ahli seramai 10 orang telah pun dihantar kesini untuk memetakan daerah2 [ pinjam istilah Indon ] , dorang siap dengan senjata samurai ! siap bekalan ubat ..wahhhh

ha ha , macam katun punya cerita mati pandai sambung balik ..fikir2 memang katun la indon tu , kalau setakat 10 orang dihantar untuk merisik , bagus balik Indon la tolong rakyat dorang gali lubang kubur mangsa2 gempa dipadang , sangat tidak lojik menyerang kita cuma guna pedang samurai , apa ? ingat kita batang pisang ka ?

kalau ada Indon yang terbaca web ini lagi bagus , ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 14, 2009 7:18 am

Niat dorang tu mencetuskan perbalahan yg lebih besar bah. Yg 3000 tu bagaikan sebatang macis, manakala rakyat indon dan malaysia menjadi kayu api yang berjuta tan. Kalau rakayat dan kerajaan kedua2 negara masuk perangkap mereka maka happi banget lah mereka. Jd pandai2lah kerajaan supaya x jd kayu api. Tanpa kayu api, sebatang macis akan hangus sendiri tanpa dpt mencetuskan api yg besar.
Back to top Go down
taugeh
Prebet
Prebet


Number of posts : 8
Registration date : 2009-10-14

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 14, 2009 8:18 pm

yg 10 org dtg malaysia tu akan berakhir di ladang sawit, menumbak di sana, hahahahahaaa...
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 14, 2009 8:26 pm

atau pun sibuk mo minta karaja kuntirik..hehehe
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 14, 2009 8:38 pm

Indonesia isytihar 7 kampung jadi kubur



BEBERAPA pekerja semalam membina semula masjid yang rosak akibat gempa bumi di Padang yang berlaku pada 30 September lalu.


PADANG – Pihak berkuasa Indonesia semalam mengisytiharkan tujuh buah perkampungan yang lenyap ekoran gempa bumi pada bulan lalu sebagai tanah perkuburan besar.

Tindakan terbaru itu menyusul setelah pemerintah Indonesia menghentikan usaha menyelamat lebih 200 orang penduduk kampung terbabit yang dipercayai tertimbus hidup-hidup.

Keputusan tersebut dibuat selepas pihak berkuasa berbincang dengan penduduk tempatan, kata Ketua Polis Padang Pariaman, Uden Kusumawijaya kepada pemberita.

Perkampungan itu lenyap dalam kejadian tanah runtuh ekoran gempa bumi sekuat 7.6 pada skala Richter yang melanda wilayah Sumatera Barat pada 30 September lalu.

“Kita sudah mendapat persetujuan untuk menghentikan kerja-kerja mencari mangsa dan kawasan tanah runtuh itu dianggap sebagai kubur,” kata Uden.

Gempa bumi kuat itu meragut 809 nyawa penduduk di bandar Padang, menurut perangkaan rasmi tetapi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu menganggarkan angka korban mencecah 1,100 orang. – AFP
Back to top Go down
taugeh
Prebet
Prebet


Number of posts : 8
Registration date : 2009-10-14

PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Wed Oct 14, 2009 8:38 pm

tdk mau balik indon lagi... baik banget di malasia dia bilang...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Indon mau baparang .. Apa komen kamu?   Today at 1:54 am

Back to top Go down
 
Indon mau baparang .. Apa komen kamu?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Sabah - People, Cultures, Nature & Environment-
Jump to: