To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Ketelanjuran dimasa yang silam ..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sat Oct 17, 2009 7:50 pm

setiap kita pasti ada kenangan , samada pahit , atau manis masam kelat ..yang sesekali datang mengusik jiwa , lalu terimbaulah kembali segala memori yang pernah terukir ,

memori silam , adakalanya penyebab ukiran hidup yang kita sedang alami kini , kenangan lama terkadang memberi inspirasi dalm meneruskan perjuangan , kenangan silam kadang2 mematahkan semangat , peristiwa lama kadang2 menimbulkan penyesalan , kisah lalu kadang2 menjadi pengajaran , kenangan demi kenangan kadang2 menjadi guru paling benar ..

kenangan dengan bapa atau mak , dengan kawan2 sekolah , kenangan semasa diasrama atau peristiwa kehilangan orang tersayang , sedikit sebanyak masih segar diingatan ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sun Oct 18, 2009 2:00 pm

aduinaaaa..... santik sakapan kaoni tuan romeo..... mo manangis sia..... butul tu, banyak kisah2 lama yg mungkin sikarang kasi gumbira kita ataupun kasi manasal kita..... sia sendiri, dulu time kisil2, kana suru pigi sikulah, pakai unipom tp pigi sana kabun gata batapuk punting sikulah..... sikarang, padan muka jd penguni setia kabun gata..... manasal pun mimang begitulah kesudahannya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sun Oct 18, 2009 3:00 pm

bagi yang pernah masuk jail dan memang dia bersalah , pasti dia menyesal segala ketelanjuran yang dia lakukan , gara2 mengikut nafsu badan binasa ..
bagi yang pernah menyakiti dan memusnahkan hidup seseorang , tidak mungkin dia berbangga dengan perbuatannya , pasti dia menyesal dan akan diburu rasa berdosa hingga keakhir hayat ..

bagi yang pernah menabur jasa pada bapanya atau ibunya , selepas ketiadaan mereka pastinya dia akan berpuas hati dengan kerjanya , malah kadang2 seolah apa yang dia perbuat itu masih tidak mencukupi ..
yang pernah menggadai nyawa demi menyelamatkan jiwa seseorang , itu kegembiraan paling bermakna dalam hidupnya ..

kadang2 kita mahu masa itu berputar kembali agar kita dapat menebus segala kesilapan yang lalu , kadang2 kita mahu jadi zaman kembali seperti zaman kanak2 dulu yang segalanya indah , tiada tekanan tiada desakan ..
kadang2 kita mahu masa itu berlari pantas agar kita dapat menjauhkan diri dari kenangan yang memburu ..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sun Oct 18, 2009 7:55 pm

kalau la masa ini buli diputarkan semula, akan ku hiburi semua insan yg pernah ku lukai, ku mohon maaf kepada mereka walau sekecil kuman kesalahan ku, atau juga mungkin bukan akun yg bersalah namun untuk berdamai sesama insan... akan ku mohon ampun jua..

kalau la masa boleh dikembalikan, akan ku pilih kerja-kerja yg berkat... yg boleh memperdamaikan diri ini kepada kekajuan diri, kemajuan jati diri, kecemerlangan bakat dan kesenangan mencari sara diri yg sederhana. Juga untuk memuliakan Dia

kalau la waktu boleh disusuri kembali, akan ku abadikan dengan lebih jelas dan nyata segala kebaikkan dan kemurahan hati yg ku terima, akan ku wartakan segala kebaikan mereka, ku pahatkan detik2 gembira dengan lebih prihatin dan penuh kasih sayang...


ya... masa sebenarnya belum terlambat, yg lalu tidak mungkin boleh diulangi, namun yg mendatang la yg boleh memberikan pengharapan dan janji kesetiaan....
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sun Oct 18, 2009 9:38 pm

santik sakapan2 kamu, inda takajar olehku si pemutung gata.....bagiku, kaloulah masa buli digustankan kambali, mau ku pigi sikul rajin2, inda ku mau batapuk di kagataan..... inda ku mau idup spt sikarang ini galap2 lg sdh kerual rumah mansari rejeki..... mau juga rasa enjy masam urang2 lain..... apakan daya, masa inda dpt digustankan semula...... maka kakallah aku si pemutung gata...... katika urang masi badangkur lina & dibuai mimpi, aku sdh kerual rumah..... mansari rejiki sasuap nasi..... ditamani kasajukan yg menggigit2 tulang..... bartamankan lampung salait yg malakat di kapala.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 2:28 pm

Menyesal saya ..
saya betul2 menyesal ooo ..

ini ungkapan yang biasa kita dengar dari sesiapa yang menyedari kesilapan atau ketelanjuran yang pernah dilakukan , samada pada diri sendiri atau terhadap orang lain , biasanya semasa dalam keadaan , mulut kita umpama terowong angin lancar mengungkapkan segala kata , tanpa perduli perkataan itu layak diucapkan atau tidak , menyakiti dan menyinggung orang lain atau tidak , malah menjadi kebanggaan apabila kita mampu menyakiti lawan dan menjadikan ia ternganga ,terkedu tidak mampu membalas kata2 kita ..

selepas reda , setelah keadaan menjadi sejuk ...barulah kita tersedar bahawa kita telah terlebih dalam berbicara , baru kita mampu berfikir bahawa apa yang kita cakap tadi tidak selayaknya dikatakan ,

apa pun , terlajak perahu boleh diundurkan , terlajak kata padahnya tanggung sendiri ..sesal dulu pendapatan sesal kemudian tidak berbayar , fitrah kita begitulah adanya ...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 3:04 pm

pukutarap wrote:
santik sakapan2 kamu, inda takajar olehku si pemutung gata.....bagiku, kaloulah masa buli digustankan kambali, mau ku pigi sikul rajin2, inda ku mau batapuk di kagataan..... inda ku mau idup spt sikarang ini galap2 lg sdh kerual rumah mansari rejeki..... mau juga rasa enjy masam urang2 lain..... apakan daya, masa inda dpt digustankan semula...... maka kakallah aku si pemutung gata...... katika urang masi badangkur lina & dibuai mimpi, aku sdh kerual rumah..... mansari rejiki sasuap nasi..... ditamani kasajukan yg menggigit2 tulang..... bartamankan lampung salait yg malakat di kapala.....
santik oh sakapan kao PT. sia dulu pun masa sikula randah silalu punting sikula. ada unipom tapi pigi sana sungai mandi manda sama kawan2. sakali sia kadapatan, sia kana rutan sampai takansing dan mau pingsan sia. dari situ la sia berubah.

sia pasti, smua org ada pengalaman masing2. mimang kadang2 keterlanjuran masa silam pasti menyakitkan, tetapi pada masa yg sama banyak mematangkan fikiran. mungkin begitulah perjalanan hidup manusia kan?

Quote :
aku pernah melukakan hati orang yang begitu sayang padaku dan aku juga pernah dilukakan oleh orang yang begitu aku sayang .... padan mukaku!
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 7:26 pm

hihihiiii..... banyak pangalaman kita yg taranjul2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 8:30 pm

banyak butul ketelanjuran.. talanjur sama sumandak.. talanjur sama bini urang pun ada bkali..hahahahaa. biasanya ketelanjuran ini dikaitkan dengan telanjur yg itu bah.. kalau bukan ketelanjuran yang itu biasanya disebut sebagai kesilapan masa lalu..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 8:46 pm

ooo kalou taranjul yg itu..... emmmm.... ada ka..... masam indada, hihihihihiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 8:51 pm

pukutarap wrote:
ooo kalou taranjul yg itu..... emmmm.... ada ka..... masam indada, hihihihihiiiii.....
ada juga bah ... tapi bukan sia lah .... hehehe
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 8:57 pm

siapa yg ada taranjulkasi tau sini.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 9:15 pm

hahahaaa... mcm tu ka pula mo tnya tu gaman? bah, sepaČ kmu yg pernah trlanjur... bulilah kmu cerita sini. Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 9:20 pm

ya masam itulah..... indada juga yg kanal, hihihihiiii..... nasip baik sia indada paluang taranjul...... kalou ada paluang, indatau masamana, hihihihihiiiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 9:22 pm

hihihi ... sia inda parnah sabab sia ini urg2 baik2 bah Razz
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 9:30 pm

urang baik pun buli taranjul bah..... 'ter' artinya inda singaja, hihihihiiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 9:45 pm

jerryg wrote:
hihihi ... sia inda parnah sabab sia ini urg2 baik2 bah Razz

hehe... adoina.... parsaya betul sya. Razz
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Oct 20, 2009 10:13 pm

saya pun parsaya oo..... butul2 parsaya.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Oct 21, 2009 8:09 am

pukutarap wrote:
urang baik pun buli taranjul bah..... 'ter' artinya inda singaja, hihihihiiiiii.....
istilah yang paling ngam untuk talanjur yang ini ialah 'terlajak'. Mula2 tu bukan niat sampai ke situ..barangkali pasangan itu kadapatan hujan di tanga jalan. lapas tu singgah di sulap orang yg kosong utk berteduh. terpikir pula rumen2 sikit untuk kasi hilang sajuk..lepas tu stim habis pula..lepas takan brake, tarik hand brake pun masih inda terkontrol suda..last2 terlajak lah pasal barabis kontrolpun inda buli sudah.... Twisted Evil
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Oct 21, 2009 12:40 pm

lain masam sja sia dangar nih ... masam ada pangalaman ja Razz
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Oct 21, 2009 5:19 pm

jerryg wrote:
lain masam sja sia dangar nih ... masam ada pangalaman ja Razz
serita wayang bah yang ada gitu jalan ceritanya...hehehe... tapi itulah salah satu suntu apa yang dikatakan talajak.. mungkin kata 'talajak' ini inda sedap didengar lalu di tukar kepada terlanjur..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Oct 21, 2009 7:09 pm

begirulah adanya , ketelanjuran atau kesilapan , keterlajakan ada dimana2 dan pada siapa2 ..

benda tidak dirancang , berlaku secara spontan ..macam kata orang tua2 tangan berani mencincang bahu mesti berani memikul , ikut cakap enggang makan buah beluluk , ikut cakap orang terjun masuk lubuk ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Oct 21, 2009 7:50 pm

romeo wrote:
begirulah adanya , ketelanjuran atau kesilapan , keterlajakan ada dimana2 dan pada siapa2 ..

benda tidak dirancang , berlaku secara spontan ..macam kata orang tua2 tangan berani mencincang bahu mesti berani memikul , ikut cakap enggang makan buah beluluk , ikut cakap orang terjun masuk lubuk ..

hehe... wou... terlalu mendalam sudah kiasan kao ni romeo. sya yg dikira generasi baru lagi ni tdk brpa fhm o apa mksud ni yg sya kasih mirah ni. sya tdk prnah dgar o... Razz
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Oct 21, 2009 8:19 pm

saya pun inda paran dingar tu ungkapan.. buli terangkan maksudnya? Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Oct 21, 2009 11:04 pm

saya sendiri pun tidak faham apa maksud dia tu Tuan , saya main cakap ja tu ..ha ha

cuma dngar orang tua2 cakap begitulah ..,
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Today at 2:21 am

Back to top Go down
 
Ketelanjuran dimasa yang silam ..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: