To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Ketelanjuran dimasa yang silam ..

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Thu Oct 22, 2009 10:08 pm

hihihiiii..... si lagilah inda paham kalou mandalam begitu..... sia ni suka direk tu the poin..... kalou talanjur atau talajak tu mimang 'itulah' yg sia paham.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Thu Oct 22, 2009 10:23 pm

Maksud romeo ini ialah..keterlanjuran itu memang sesuatu yg samada boleh dielak atau tidak. apa yg pasti dia akan terjadi juga kepada sesiapa sahaja. tapi setiap dari perbuatan itu harus ada tanggung jawap. ertinya kalau kita pernah melukakan hati org..maka pandai2 lah meminta maaf.

Bagu ungkapan romeo tu sebeanrnya..banyak boleh dikupas dalam ayat yg sedikit itu..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 23, 2009 7:59 pm

hihihihiiiii..... tarpaksalah sia sari balik itu sumandak dulu tu pasal sia ada kasi 'luka' bah..... nasip baik si gaman bg nasihat......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 23, 2009 9:21 pm

syapun meminta maaflah ni sama tu x-bf sya duuulu sbab kasih sakit hati dia. tapi takut pula sya dia ingat sya mao balik sma dia. ish... kalo mcm tu tdk payahlah... hehe... Razz
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 23, 2009 9:37 pm

laa wrote:
syapun meminta maaflah ni sama tu x-bf sya duuulu sbab kasih sakit hati dia. tapi takut pula sya dia ingat sya mao balik sma dia. ish... kalo mcm tu tdk payahlah... hehe... Razz

sikarang tiada bf suda ka?? Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 23, 2009 10:00 pm

Yorut_orut wrote:
sikarang tiada bf suda ka?? Very Happy


skrg sdg mensari ba ni aman tapi susah ba pula mao mensari ni, hehe... bukan sinang² mcm mensari goreng pisang di pasar mlm. Laughing
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 23, 2009 10:34 pm

laa wrote:
Yorut_orut wrote:
sikarang tiada bf suda ka?? Very Happy


skrg sdg mensari ba ni aman tapi susah ba pula mao mensari ni, hehe... bukan sinang² mcm mensari goreng pisang di pasar mlm. Laughing

Aik cepat saja si orut menanya ooh.. Very Happy
Back to top Go down
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 23, 2009 11:08 pm

si tuan orut mungkin ada idea bah... tdk semestinya utk anak dia...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 30, 2009 11:23 pm

laa wrote:
Yorut_orut wrote:
sikarang tiada bf suda ka?? Very Happy


skrg sdg mensari ba ni aman tapi susah ba pula mao mensari ni, hehe... bukan sinang² mcm mensari goreng pisang di pasar mlm. Laughing
Ya betul juga .. lagipun orang bilang takkan perigi mencari timba.. Very Happy
Tapi pepatah ini kurang praktikal sudah bah zaman sekarang.
Ada kawan yg sedang cari perigi ni.. orangnya mantap tapi kelemahan dia tidak pandai mengurat..hahaha..
nah..keluar topik sudah ini..huhuhu..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Fri Oct 30, 2009 11:51 pm

timba tanpa air umpama kebun tidak punya tanaman , hanya lalang dan semak buat teman dan hiburan ...hanya sedap dipandang mata , ..

air tanpa timba , seperti syurga tiada penghuni ...penantian satu penyeksaan , air bertakung sekian lama akhirnya berkeladak , semakin hari kian hilang harumnya , bertukar warna dari jernih pada keruh ,

dimana ada timba harus disitu ada air , saling memerlukan saling merindui ...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sat Oct 31, 2009 10:32 pm

adei nah ... sakapan c tuan romeo ini kan penuh dengan kiasan. sia suka butul oh Laughing
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sun Nov 01, 2009 10:23 am

hehehe... bagus ayat2 kamu semua... tp saya setuju, skrg ini perigi cari timba pun ok... sb perigi sdh terlalu banyak jd persaingan sengit, masing2 berusaha mendptkan timba yg bagus, kalau tdk mau berebut, nt dpt timba yg sdh berkarat, bocor2... jd, jgn dia menunggu sj timba yg entah2 tdk akan dtg2...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sun Nov 01, 2009 7:11 pm

perigi tidak salah menjadi seperti burung gagak , berusaha mencari rezeki batin buat pegangan , biarlah terbang jauh asalkan berisi , jangan jadi seperti pungguk ..menanti tiba rembulan baru nyanyi keriangan ,

zaman sudah berubah , masyarakat boleh menerima apapun yang berlaku , perigi mencari timba bukan satu dosa ...

cuma sekatan perasaan malu jadi sandaran , ataukah terlalu memilih juga satu halangan ..

bah , tuan jerry ..yang kita dua ni bila mau cari perigi ? sayang tu syurga tiada penghuni ooo .. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Sun Nov 01, 2009 8:55 pm

aduinaaaa...... kanapa santik2 sakapan kamu, inda ku talawan...... ya, jaman mden sikarang kalou arap perigi yg mansari timba, sampai kiamat mungkin inda tejumpa..... misti mo guna perigi yg kana taru cip supaya buli bagarak sendiri pigi mansari timba.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Nov 03, 2009 12:18 am

mungkin pasal sama2 mencari tu yang menyebabkan tidak terjumpa , sorang cari ditingkat 3 ..satu lagi mencari sana luar , kalau sorang cari dikampung , yang satu lagi rupanya sedang mencari disupermarket , macamana mau berjumpa ?

saturang pakai faks , yang sorang pula guna bluetooth ..memang tidak akan melekat
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Tue Nov 03, 2009 7:39 pm

jaman sikarang perigi mensari timba suda masam lapuk suda. tidak kira lalaki ka parampuan ... masing2 mensari2 sesuatu utk diorg bertapak ke sesuatu level kehidupan secara jln pintas (mudah & sapat)

kata2 tuan romeo itu susah sia mau paham oh ... terpaksa sia basa 10 kali baru sia paham ... Embarassed
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Nov 04, 2009 12:00 am

kadang2 bukan mansari utk tatap & berpinsin tp sakadar ejony2 sj...... kuntirik 1-2 jam.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Nov 04, 2009 2:24 pm

Yorut_orut wrote:
Ya betul juga .. lagipun orang bilang takkan perigi mencari timba.. Very Happy
Tapi pepatah ini kurang praktikal sudah bah zaman sekarang.
Ada kawan yg sedang cari perigi ni.. orangnya mantap tapi kelemahan dia tidak pandai mengurat..hahaha..
nah..keluar topik sudah ini..huhuhu..


ya betul tu aman, org ckp zaman sudah brubah ba. ppuanpun boleh mgurat sudah skrg, tdk smestinya lelaki saja. tapi sya belum pernah try mgurat lelakilah... cuma tga pilih goreng pisang saja, tapi mao dicari juga mana tau ada goreng pisang yg lebih sesuai saaaana. hehehe... Razz tdk boleh smbrg pilih ba kan aman, ni mpgaruhi masa depan kita juga ba. buruk baikpun sndiri yg tggung, bukan org lain. nanti yg terbelakangpun pnyesalan juga..... kan romeo? Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Nov 04, 2009 2:46 pm

betul tu laa , pilih lelaki utk dijadikan laki bukan macam pilih langsat , kalau masam boleh buang tukar cari yang manis ..kawin sekali ja seumur hidup , itu impian semua orang , kalau kawin kontrak ...kawin cuma 4 tahun lepas tu berpisah lain cerita ,

samada lelaki atau perempuan , sama saja ..masing2 mengangankan pasangan yang memenuhi syarat , yang cukup sifat , yang memenuhi piawaian , setiap kita punya selera tersendiri dalam memilih pasangan ,

cuma , terlalu memilih pun tidak boleh juga , percayalah ..kita tidak akan ketemu manusia lelaki/perempuan yang benar2 sempurna , yang cukup dan lengkap dengan segala kriteria yang kita impikan , mungkin dia kaya , tampan menawan tapi pemarah , panas baran nombor satu , mungkin dia hensom/cantik tapi miskin , mungkin dia tidak setaraf dengan kita pada encapaian akademik tapi dia punya usaha dan sikap , perangai , keturunan yang terpuji , mungkin dia kaya , tampan , pemurah , penyabar tapi kita itu hendak dijadikan isteri kelima ...sanggupkah ?


nahh ..macam orang tua sdh saya bercakap ni , ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Nov 04, 2009 9:11 pm

hihihihiiii..... masam ada banyak bah yg masam ngam di hati sia tp diurang yg inda po pijak pink cloud sama sia......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Wed Nov 04, 2009 9:49 pm

hehe..sapat2lah kamurang injak pink cloud..jgn buat alasan..

ada banyak alasan urang lambat kawin..yang paling utama ialah belum bersedia (kalau lelaki la). dia bilang rumah belum ada, masih menyewa ramai2 sama kawan2, duit belum sukup, karita tiada..dll.
saya kasi buka pekung di dada...waktu saya kawin dulu..periuk belanga piring sudu pun tiada. bantal cuma sebiji. tidur atas tikar..tilam empuk jauh sekali. saya tinggal sama ipar saya (laki kakak saya) di rumah kongsi JKR. ketika saya kawin..duit cuma RM2000 saja, nasib baik mama saya pandai simpan duit. dialah yang membereskan majlis perkawinan saya yang simple itu. tapi rezeki perkawinan mimang ada (asalkan perkawinan itu dijaga..inda buli makan jalan). laki bini saling melengkapi kekurangan masing2. pejam celik-pejam celik..anak2 sudah dewasa..tinggal satu taun lagi saya akan berbangga sebab nanti di konvokesen adalaitu pengacara majlis bilang.."seterusnya dipersilakan..Dr. xx bin yorut_orut naik ke pentas"....hahaha...
Inilah suntu yg nyata bahawa perkawinan itu bukan semestinya serba perfect baru buli jalan...ketepikan tu sual santik hinsom, beduit dsb... Smile
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Thu Nov 05, 2009 6:31 am

Uiiiinaaaa ... bulih tahan oh kao ini tuan yorut_orut. ada pula suda anak kao yg mao jadi doktor.
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Thu Nov 05, 2009 12:19 pm

Ya..mudah-mudahan jd duktur lah dia tu..tapi ada lagi 1 tahun lebih bah..jd belum kompom 100% ..
Bha..jgan jadi ketelanjuran (ketelanjuran inda takawin) sekarang menjadi kanangan pahit di masa akan datang... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Thu Nov 05, 2009 3:02 pm

aduinaaaa..... buli tahan pula kerualga mentua sia ini......tp sia inda barani puk lah kalou duktur...... biarlah sia mati tua sini kabun gata......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Thu Nov 05, 2009 4:54 pm

pukutarap wrote:
aduinaaaa..... buli tahan pula kerualga mentua sia ini......tp sia inda barani puk lah kalou duktur...... biarlah sia mati tua sini kabun gata......
hehehe... kalau dia jd duktur pun jangan laba kau jd sajuk tompinai tarap... lalaki bah anak saya yg mau jd duktur tu..bakal ipar ko juga..hahahaha...hehehehe... Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Ketelanjuran dimasa yang silam ..   Today at 9:50 pm

Back to top Go down
 
Ketelanjuran dimasa yang silam ..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: