To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sat Oct 17, 2009 7:56 pm

tiada lipas , tiada nyamuk , tiada unggas , tiada serangga ..hutan sunyi sepi tiada apa2 bunyi2an , segala padi atau tumbuhan atau buah2an aman tanpa penyerang , ..

bayangkan bagaimanakah wajah dunia tanpa serangga ? adakah aman atau membosankan , membinggungkan ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 12:11 pm

Serangga sbrnya adalah makanan kpd binatang yg besar sedikit dr mrk. Lps tu binatang itu pula makanan binatang yg lebi besar lagi dan seterusnya. Jika serangga tiada rosaklah ekosistem bumi. Tiada agen pendebungaan, tanpa agen pendebungaan sgla jenis buah kurang mejadi atau tak jd langsung. Lalu apa jd dgn padi, jgung, gandum dsb? Last2 efeknya kpd manusia jg.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 1:47 pm

indada sarangga, maka indadalah sagalanya..... itu namuk waloupun bikin sakit ati pasal isap darah, ada juga ba gia guna dia tu, makanan kpd sarangga2 lebi basar..... jd kalou indada sarangga, maka indadalah makanan sini dunia..... mimang selisa kao tidur indada namuk, tp bisuk pagi karas sdh ka mati indada makanan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 2:09 pm

sesekali kita benci dengan serangga , lalu beli Bygon ridset kasi sembur biar dia mati ..kadang2 kita mencari2 serangga , kadang2 mencari tidak jumpa juga boleh marah2 , mana bah serangga ni ?

bayangkan serangga , tu posisang saiz dia enam kaki panjang , pinggang dia 32'' ...bagus mangkali , boleh tangkap kasi jinak , pigi kk naik posisang ja parking sana padang bandaran , tiada trafik jam tiada beli minyak ..

rasa2 apa serangga yang patut banyak didunia ? dan apa yang tidak patut ?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 2:13 pm

namuk jgn adalah..... ganti sama kelip2 supaya malam siuk tingu.... kalou hubi dulu kumpul stem (ayam karan punya hubi), tp kalou sdh banyak kelip2, hubi mantarnak kelip2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 2:24 pm

tu posisang macamana tuan ? mau ka tidak ? sama tu tontut-ontut yang badan hitam tu , kalau terpegang terus dia kasi kentut , panas tangan kita kena , bau lagi tu ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 2:29 pm

posisang makan padi, inda mau dialah.... tontut ontut pun inda tau apa guna dia salain mongontut, kasi tiada jugalah..... itu balalang kasi banyak supaya ada kurupuk balalang, hihihiiiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 2:35 pm

oi... kalo teda serangga, mcm tdk lgkap pula sya rasa o. bagus ba ada sragga, syok tengo tu rama² yg ada mcm² corak & warna. kalo sya, srgga yg patut bnyak di dunia ialah rama², biar bnyak pusat pameran rama² dibuat mcm yg di poring tu, hehe. hari² pigi sanapun boleh... & kalo boleh tu anai² jgnlah ada, tu bikin rusak rumah kayu tu, hehe... Laughing
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 2:42 pm

ha ha ..bikin ketawa tuan pokoktarap ni punya cakapan , bah ..tu limatok apa cerita , bagus mangkali kalu tu limatok besar macam kaki panjang satu kaki kan ?

rama2 memang disukai ramai , kadang2 jadi sumber inspirasi bagi penyajak dan pemuisi , ..tidak pernah menimbulkan kemarahan orang , dia lawa , lemah gemalai tapi tidak mampu mempertahankan diri , riwayat dia pendek ja ..

rama2 seolah hidup hanya untuk menceriakan orang ..siapa mau jadi rama2 ?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 9:48 pm

rama2 ok..... itu limatok, kasi jd dia masam itu timun laut/gamat yg beguna sama urang...... kalou satakat paranan mo isap darah sj, bagus indada......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 9:53 pm

bagus ba tu limatok itu, utk prubatan. mahal itu kalo kana jual bilang uncle sya tapi mo ambil smpai 7 keturunanlah knon, baru bisa. hehe...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Sun Oct 18, 2009 9:58 pm

masamana mo ambil sampai 7 keturunan? tau kanapa bg sarat begitu? pasal yg bagi sarat tu tau yg sarat begitu mimang inda kasampaian.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Mon Oct 19, 2009 8:04 am

mao ambil sampai 7 keturunan? adei ... susah bah itu, mimang inda kasampaian ...
sa gali sama itu limbatok bah Laughing
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 7:45 pm

limatok ok baitu, indada tulang..... inda dpt menggigit, mengisap sj......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 7:57 pm

limatok saya punya favorite.... dulu2 kalau ada limatok di celah ibu jari saya, saya kasi biar sampai rumah baru saya buka kasi taru di abu kayu api di dapur. terkial-kial dia suba lari. hehehe....masam kesian pula saya bila terkenang balik...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 8:20 pm

itu linta/limbata yg sia suka, kalou masa di sawah, sia mau lg kana isap linta, ambil turus kasi masuk dlm tin yg ada larutan garam, siuk tingu dia guling2 munta2 dara kemudian palan2 diam..... mati......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 8:24 pm

sama rupanya kita pukutarap..singaja bawa pulang tu penghisap darah untuk kasi dera dia.. jahatnya kita..... Evil or Very Mad
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 8:53 pm

hihihihiiii siuk bah tingu dia guling2 sansara..... inda lama, inda sampai 1 minit, kadang2 30 saat sj diam sdh inda garak2...... tp bila sia buat begitu, masam susa pula dpt linta yg dtg mengisap di kaki..... masam tau2 sj..... sia ambil tin sadin kingkap yg basar, kasi masuk air 3/4, taru garam 1 sudu makan panuh, kasau2, kemudian ambil kayu, kasi ikat itu tin sadin yg ada air garam, kasi pacak di lumpur..... sambil gustan mananam padi, sambil bawa itu kayu, hihihihiiii..... subalah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 8:58 pm

sa parnah kana suruh tanam pada masa sia tinggal sanaaa kuta marudu, sikijap2 sia lumpat sana yg teda air. hihihi ... diurg bilang guntalou butul sia ... itu sumandak2 pun kasi katawa sia. nah lama2 sia tahan sija ketakutan sabab inda mao kana kasi malu. lapas itu sia inda mao tanam padi suda ... jera sia....
itulah pangalaman sia masa di kuta marudu duluuu
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 9:04 pm

patutlah kao inda takawin sana, takut linta pula, hihihihiiii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 9:13 pm

hehehe... lucu o crita kmu fsl ni limatok sma lintah. kalo syapun, paling sya takut tu limatoklah... bikin geli ba, sudahlah mcm giuk, kecil² lagi, isap darah lagi mcm tu drakula... aiyaaaa..... bikin mati o jumpa ini barang. hehehe...

bapa syapun mcm c gaman juga o... suka bawa limatok balik rumah, lepas tu kasih cmpur sama garam. eee.... lain² pula tu limatok kalo sudah bcmpur garam, mcm trus cair pula sya nmpak. pale
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 9:19 pm

beguling2 baitu sansara..... itu dara yg dia isap pun abis kerual.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 9:21 pm

pukutarap wrote:
patutlah kao inda takawin sana, takut linta pula, hihihihiiii.....
hihihi ... ada juga yg mao malakat masam itu lintah tapi sia inda mao, klu takawin nanti dia kasi takut2 sia itu lintah
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 9:31 pm

atukoi jerry kaopun pnakut lintah ka pula? hehe... kalo kao punya sumandak lain kali takut lintah, sepalah yg tolg dia pigi buka tu? hehe...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Tue Oct 20, 2009 9:36 pm

bah, kao jd lintahlah bah tuan, hihihihiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?   Today at 5:51 pm

Back to top Go down
 
Dunia tanpa serangga ...bagaimana ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 4Go to page : 1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Humor & Fun-
Jump to: