To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 21 indon mati berebut rm10

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
salmonella
Prebet
Prebet


Number of posts : 26
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 1:51 pm

newspaper hari ini
21 org indon mati kerana berebut2 utk mendptkan 30,000 rupiah (rm10) sedekah sempena ramadan drpd satu keluarga kaya. Sampai begitu sekali kehidupan di tempat lain.
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:07 pm

waduh=waduh! ndak terkata kasihannya sampai begitu ya...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:10 pm

mgkin kerana kehidupan yg tertekan...
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:13 pm

niche wrote:
mgkin kerana kehidupan yg tertekan...

tidak hairan malaysia pun jadi begitu kalau dasar kronisme di negara ini terus menjadi2..last2 rakyat malaysia hanya bergantung harap kepada urang kaya yang terdeiri daripada urang pulitik..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:47 pm

tp kita akan ke mana? indon? filipin? thailand? singapore? brunei?

indon? lagilah kita sengsara
filipin? lagilah susah
thailand? emmmm...
singapore? kita tdk akan diterima
brunei? lagilah tdk diterima

akhirnya... kita tetap di sini & berharap tdklah sampai ke tahap berebut rm10...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 5:57 pm

Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.
Back to top Go down
salmonella
Prebet
Prebet


Number of posts : 26
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 6:16 pm

betul tu, tp dg malaysia jugak
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:07 pm

alphawaves wrote:
Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.
mereka sebenarnya berat hati utk menerima hakikat bhw malaysia jauh lebih baik drpd indonesia. Buktinya, majoriti mereka tdk ingin kembali lagi setelah berada di sabah.
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:38 pm

alphawaves wrote:
Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.

macam mana pun kalau negaranya pasti dikatakan baik bah tu... namun hakikanya mereka yang indon ini kasihan. mereka lama kerja sini kumpul wang dan cuba balik kg utk mulakan kerjaya di sana namun akhirnya gagal dan dalam beberapa tahun terpaksa balik lagi di Sabah..

mereka ini memang patriotik sehingga segala yang buruk di tempatnya tidak di lihat sedangkan nyawanya dapat hidup di negara orang dan bukan pun dapat cari makan di negerinya sendiri.

mereka ni memang kasihan..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:41 pm

maka betullah pepatah yg mengatakan "hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri, tp lebih baik dinegeri sendiri..."
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:43 pm

kalau di sini ada yg menderma rm10, ada yg mau berebutkah? sdh tentu ada, mesti ada... tp sekali lihat siapa yg berebut, orang2 diorang juga... hehehe...
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 9:09 pm

niche wrote:
kalau di sini ada yg menderma rm10, ada yg mau berebutkah? sdh tentu ada, mesti ada... tp sekali lihat siapa yg berebut, orang2 diorang juga... hehehe...
menurut penilaian saya bukan orang indon oh.. rata-rata orang indon di sabah adalah ada wang oh...

kamu tau siapa yang berebut? uinah..sampai buat kubul diatas jalan toh.. pti pilipin itu ehh..


Last edited by bushido on Wed Sep 17, 2008 1:28 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 1:20 am

niche wrote:
alphawaves wrote:
Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.
mereka sebenarnya berat hati utk menerima hakikat bhw malaysia jauh lebih baik drpd indonesia. Buktinya, majoriti mereka tdk ingin kembali lagi setelah berada di sabah.

Secara hakikatnya, walaupun dikatakan sabah termiskin di malaysia, tapi pada dia org, sabah adalah terkaya berbanding indon.
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 1:25 am

Tdk syak lagi, memang sabah berlipat kali ganda lebih baik drpd tempat mereka.
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 2:00 am

Pak B parnah karja kilang balak masa muda muda dululah... jadi kawan kawan Pak B kebanyakkannya urang indon..pilipin..bugis..Pak B tidada masalah pun sama durang ok saja..kalau kita layan durang baik baik durang pun layan kita baik baik...Pak B sabanarnya mimang tidak minat urang urang durang bermaharajalelah di sabah tapi atas dasar perikemanusiaan Pak B kana tarima hakikat yang sabah mimang memerlukan warga indon dan pilipin...sababnya...karana durang karita kita buli bergerak lancar atas jalanraya kalau tiada durang kita masih pakai jalan garabol lagi...bangunan bangunan karajaan dan swasta kabanyakannya dibina oleh urang indon dan pilipin...mau harap urang kita...(Pak B geleng-geleng kapala sakarang ni)...jangan silap tafsir ah...Pak B bukannya manyokong PTI...tapi satiap yang pro misti ada kontranya...hihihi Laughing
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 2:04 am

Pak B setuju kah kalau saya katakan bahawa mereka (pti2 indon, pilipin dan bugis )lebih memerlukan sabah, berbanding sabah memerlukan mereka?
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 2:24 am

alphawaves wrote:
Pak B setuju kah kalau saya katakan bahawa mereka (pti2 indon, pilipin dan bugis )lebih memerlukan sabah, berbanding sabah memerlukan mereka?

setuju...sebab itulah ramai urang durang datang sini sampai tida mau balik indon atau pilipin lagi..hihihi Laughing
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten


Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 4:55 pm

alphawaves wrote:
Pak B setuju kah kalau saya katakan bahawa mereka (pti2 indon, pilipin dan bugis )lebih memerlukan sabah, berbanding sabah memerlukan mereka?

inilah yang saya setuju ni Alpha.. memang mereka memerlukan sabah jika di berbanding sabah memerlukan mereka.

Saya sendiri tidak ada masalah dengan orang asing, tetapi apabila orang asing yang membuat masalah di tempat kita maka itu adalah masalah kita.

saya bertimbang-timbang dengan hati saya pasal kemanusiaan seperti ini. Orang asing datang sini..mereka bebas buat ini dan itu.. namun saya bertanya kepada kaan indon dan juga pilipin apakah keadaan saya kalau saya berada di kampung mereka?

saya soal ini apabila mereka bercerita ttg orang2 di kampung mereka konon bukan macam orang sabah yang senang2 di permain-mainkan oleh kerajaan. Oang di kampung mereka menurut mereka adalah orang yang berani menuntut hak.. pada masa sama mereka mengkritik rasuah polis di negara ini, keburukan sistem di sini termasuk hospital, gaji, pengangguran dan apa saja kelemahan yg mereka lihat...

hakikatnya mereka tak mampu jawab soalan saya kalau saya tanya "apa keadaan saya kalau saya berada di kampung mereka?"

mereka hanya ketawa bahawa di sana susah mau cerita. dalam kata lain walaupun di sana mereka banyak cerita yang tak bagus namun di kampung sendiri lagi susah sebab nak cerita pun dah susah...

agaknya PTI ini tidak tahu bersyukur dalam keadaan mereka yang jauh lebih senang dari kampungnya sendiri.
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 4:57 pm

Itulah yg dikatakan sudah di bagi betis mahu peha lagi. scratch
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Sun Sep 21, 2008 10:52 am

Pak Belalang wrote:
Pak B parnah karja kilang balak masa muda muda dululah... jadi kawan kawan Pak B kebanyakkannya urang indon..pilipin..bugis..Pak B tidada masalah pun sama durang ok saja..kalau kita layan durang baik baik durang pun layan kita baik baik...Pak B sabanarnya mimang tidak minat urang urang durang bermaharajalelah di sabah tapi atas dasar perikemanusiaan Pak B kana tarima hakikat yang sabah mimang memerlukan warga indon dan pilipin...sababnya...karana durang karita kita buli bergerak lancar atas jalanraya kalau tiada durang kita masih pakai jalan garabol lagi...bangunan bangunan karajaan dan swasta kabanyakannya dibina oleh urang indon dan pilipin...mau harap urang kita...(Pak B geleng-geleng kapala sakarang ni)...jangan silap tafsir ah...Pak B bukannya manyokong PTI...tapi satiap yang pro misti ada kontranya...hihihi Laughing

Tida barapa butul bah kalau dibilang begitu Pak B. Kalau diurang tiada sudah pasti touki2 pembinaan akan cari urang tampatan untuk jadi pakarja dengan gaji yang berpatutan. Tapi bayangkanlah bah. Dulu 1980-an gaji buruh ladang cuma RM7! urang tampatan mana gia mau kalau begitu. Tapi pandatang karana terdesak mau juga. sekarang gaji buruh ladang paling2 RM10 atau 12. Nah urang tampatan mana mau begitu. Pasal banyak PTI lah maka touki2 ladang makin kaya-raya sabap kasi gaji murah sadangkan harga sawit barjuta-juta-juta diurang dapat. Bagitu juga yang kuntirik bangunan, diurang untung bapulu ribu atau baratus ribu tapi kasi gaji pakarja sikit saja, kacuali pakarja yang mahir sudah.
Tapi tidak dinafikan ada spises urang sabah yang barat tulang bah! hehehe... siapa makan lada dia yang rasa padas.
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 24, 2008 11:12 pm

kalau ada siapa2 sini ada duit, kasih tabur lagi banyak2 supaya kurang sikit ini urang. klu banyak, nanti banjir di sabah kena limpahan dia org ini.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Today at 8:12 am

Back to top Go down
 
21 indon mati berebut rm10
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: