To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Tips Beli Barang Online Murah Dari China Dengan Selamat
by SchulzCube Today at 6:55 am

» Tips Cari Jodoh Muslim Online Anda Yang Terbaik
by SchulzCube Tue Jun 12, 2018 7:07 am

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Fri Jun 08, 2018 5:18 am

» Tips Dan Rahsia Dari Seorang Jutawan Homestay Malaysia
by SchulzCube Sat Jun 02, 2018 8:47 am

» Jana Keuntungan dgn Jual Semula Produk MRR
by xbest Mon May 28, 2018 6:32 pm

» Bagaimana Buat DUIT dgn Jual Semula Produk PLR?
by xbest Wed May 23, 2018 12:46 pm

» Tanam Kucai Melalui Ubi Kucai
by xbest Mon May 07, 2018 3:38 pm

» Bisnes Tudung Jana Untung RM15,000 Sebulan
by xbest Thu Apr 26, 2018 8:54 pm

» Bisnes Kereta Sewa Jana RRM25,000 Sebulan
by xbest Fri Apr 13, 2018 3:30 pm

» Seminar Tajwid Luarbiasa 2018
by xbest Wed Mar 28, 2018 2:16 am

» Contoh Soalan Temuduga Latihan Separa Perubatan
by xbest Sun Mar 25, 2018 9:45 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Sun Dec 24, 2017 2:35 pm

» Jualan HOT Produk Resell Rights Kombo 2017
by xbest Sat Nov 25, 2017 3:09 pm

» Tips Dan Teknik Pemasaran Tanpa Kos Yang Berkesan
by SchulzCube Thu Nov 16, 2017 6:07 pm

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
June 2018
MonTueWedThuFriSatSun
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar

Share | 
 

 21 indon mati berebut rm10

Go down 
AuthorMessage
salmonella
Prebet
Prebet
avatar

Number of posts : 26
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 1:51 pm

newspaper hari ini
21 org indon mati kerana berebut2 utk mendptkan 30,000 rupiah (rm10) sedekah sempena ramadan drpd satu keluarga kaya. Sampai begitu sekali kehidupan di tempat lain.
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten
avatar

Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:07 pm

waduh=waduh! ndak terkata kasihannya sampai begitu ya...
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
niche
Special Rank
avatar

Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:10 pm

mgkin kerana kehidupan yg tertekan...
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten
avatar

Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:13 pm

niche wrote:
mgkin kerana kehidupan yg tertekan...

tidak hairan malaysia pun jadi begitu kalau dasar kronisme di negara ini terus menjadi2..last2 rakyat malaysia hanya bergantung harap kepada urang kaya yang terdeiri daripada urang pulitik..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
niche
Special Rank
avatar

Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 4:47 pm

tp kita akan ke mana? indon? filipin? thailand? singapore? brunei?

indon? lagilah kita sengsara
filipin? lagilah susah
thailand? emmmm...
singapore? kita tdk akan diterima
brunei? lagilah tdk diterima

akhirnya... kita tetap di sini & berharap tdklah sampai ke tahap berebut rm10...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 5:57 pm

Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.
Back to top Go down
salmonella
Prebet
Prebet
avatar

Number of posts : 26
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 6:16 pm

betul tu, tp dg malaysia jugak
Back to top Go down
niche
Special Rank
avatar

Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:07 pm

alphawaves wrote:
Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.
mereka sebenarnya berat hati utk menerima hakikat bhw malaysia jauh lebih baik drpd indonesia. Buktinya, majoriti mereka tdk ingin kembali lagi setelah berada di sabah.
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten
avatar

Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:38 pm

alphawaves wrote:
Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.

macam mana pun kalau negaranya pasti dikatakan baik bah tu... namun hakikanya mereka yang indon ini kasihan. mereka lama kerja sini kumpul wang dan cuba balik kg utk mulakan kerjaya di sana namun akhirnya gagal dan dalam beberapa tahun terpaksa balik lagi di Sabah..

mereka ini memang patriotik sehingga segala yang buruk di tempatnya tidak di lihat sedangkan nyawanya dapat hidup di negara orang dan bukan pun dapat cari makan di negerinya sendiri.

mereka ni memang kasihan..
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
niche
Special Rank
avatar

Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:41 pm

maka betullah pepatah yg mengatakan "hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri, tp lebih baik dinegeri sendiri..."
Back to top Go down
niche
Special Rank
avatar

Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 8:43 pm

kalau di sini ada yg menderma rm10, ada yg mau berebutkah? sdh tentu ada, mesti ada... tp sekali lihat siapa yg berebut, orang2 diorang juga... hehehe...
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten
avatar

Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Tue Sep 16, 2008 9:09 pm

niche wrote:
kalau di sini ada yg menderma rm10, ada yg mau berebutkah? sdh tentu ada, mesti ada... tp sekali lihat siapa yg berebut, orang2 diorang juga... hehehe...
menurut penilaian saya bukan orang indon oh.. rata-rata orang indon di sabah adalah ada wang oh...

kamu tau siapa yang berebut? uinah..sampai buat kubul diatas jalan toh.. pti pilipin itu ehh..


Last edited by bushido on Wed Sep 17, 2008 1:28 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 1:20 am

niche wrote:
alphawaves wrote:
Tapi klu kita berbual dgn org indon, misti dia cakap indon lagi bagus dari malaysia.
mereka sebenarnya berat hati utk menerima hakikat bhw malaysia jauh lebih baik drpd indonesia. Buktinya, majoriti mereka tdk ingin kembali lagi setelah berada di sabah.

Secara hakikatnya, walaupun dikatakan sabah termiskin di malaysia, tapi pada dia org, sabah adalah terkaya berbanding indon.
Back to top Go down
Admin
Admin
avatar

Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 1:25 am

Tdk syak lagi, memang sabah berlipat kali ganda lebih baik drpd tempat mereka.
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 2:00 am

Pak B parnah karja kilang balak masa muda muda dululah... jadi kawan kawan Pak B kebanyakkannya urang indon..pilipin..bugis..Pak B tidada masalah pun sama durang ok saja..kalau kita layan durang baik baik durang pun layan kita baik baik...Pak B sabanarnya mimang tidak minat urang urang durang bermaharajalelah di sabah tapi atas dasar perikemanusiaan Pak B kana tarima hakikat yang sabah mimang memerlukan warga indon dan pilipin...sababnya...karana durang karita kita buli bergerak lancar atas jalanraya kalau tiada durang kita masih pakai jalan garabol lagi...bangunan bangunan karajaan dan swasta kabanyakannya dibina oleh urang indon dan pilipin...mau harap urang kita...(Pak B geleng-geleng kapala sakarang ni)...jangan silap tafsir ah...Pak B bukannya manyokong PTI...tapi satiap yang pro misti ada kontranya...hihihi Laughing
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 2:04 am

Pak B setuju kah kalau saya katakan bahawa mereka (pti2 indon, pilipin dan bugis )lebih memerlukan sabah, berbanding sabah memerlukan mereka?
Back to top Go down
Pak Belalang
Sarjan
Sarjan


Male Number of posts : 338
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 2:24 am

alphawaves wrote:
Pak B setuju kah kalau saya katakan bahawa mereka (pti2 indon, pilipin dan bugis )lebih memerlukan sabah, berbanding sabah memerlukan mereka?

setuju...sebab itulah ramai urang durang datang sini sampai tida mau balik indon atau pilipin lagi..hihihi Laughing
Back to top Go down
bushido
Kapten
Kapten
avatar

Male Number of posts : 920
Location : Sama Macam Dulu
Humor : Lord Marshal Post: 3000
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 4:55 pm

alphawaves wrote:
Pak B setuju kah kalau saya katakan bahawa mereka (pti2 indon, pilipin dan bugis )lebih memerlukan sabah, berbanding sabah memerlukan mereka?

inilah yang saya setuju ni Alpha.. memang mereka memerlukan sabah jika di berbanding sabah memerlukan mereka.

Saya sendiri tidak ada masalah dengan orang asing, tetapi apabila orang asing yang membuat masalah di tempat kita maka itu adalah masalah kita.

saya bertimbang-timbang dengan hati saya pasal kemanusiaan seperti ini. Orang asing datang sini..mereka bebas buat ini dan itu.. namun saya bertanya kepada kaan indon dan juga pilipin apakah keadaan saya kalau saya berada di kampung mereka?

saya soal ini apabila mereka bercerita ttg orang2 di kampung mereka konon bukan macam orang sabah yang senang2 di permain-mainkan oleh kerajaan. Oang di kampung mereka menurut mereka adalah orang yang berani menuntut hak.. pada masa sama mereka mengkritik rasuah polis di negara ini, keburukan sistem di sini termasuk hospital, gaji, pengangguran dan apa saja kelemahan yg mereka lihat...

hakikatnya mereka tak mampu jawab soalan saya kalau saya tanya "apa keadaan saya kalau saya berada di kampung mereka?"

mereka hanya ketawa bahawa di sana susah mau cerita. dalam kata lain walaupun di sana mereka banyak cerita yang tak bagus namun di kampung sendiri lagi susah sebab nak cerita pun dah susah...

agaknya PTI ini tidak tahu bersyukur dalam keadaan mereka yang jauh lebih senang dari kampungnya sendiri.
Back to top Go down
http://www.momogun.page.tl
alphawaves
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 17, 2008 4:57 pm

Itulah yg dikatakan sudah di bagi betis mahu peha lagi. scratch
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Sun Sep 21, 2008 10:52 am

Pak Belalang wrote:
Pak B parnah karja kilang balak masa muda muda dululah... jadi kawan kawan Pak B kebanyakkannya urang indon..pilipin..bugis..Pak B tidada masalah pun sama durang ok saja..kalau kita layan durang baik baik durang pun layan kita baik baik...Pak B sabanarnya mimang tidak minat urang urang durang bermaharajalelah di sabah tapi atas dasar perikemanusiaan Pak B kana tarima hakikat yang sabah mimang memerlukan warga indon dan pilipin...sababnya...karana durang karita kita buli bergerak lancar atas jalanraya kalau tiada durang kita masih pakai jalan garabol lagi...bangunan bangunan karajaan dan swasta kabanyakannya dibina oleh urang indon dan pilipin...mau harap urang kita...(Pak B geleng-geleng kapala sakarang ni)...jangan silap tafsir ah...Pak B bukannya manyokong PTI...tapi satiap yang pro misti ada kontranya...hihihi Laughing

Tida barapa butul bah kalau dibilang begitu Pak B. Kalau diurang tiada sudah pasti touki2 pembinaan akan cari urang tampatan untuk jadi pakarja dengan gaji yang berpatutan. Tapi bayangkanlah bah. Dulu 1980-an gaji buruh ladang cuma RM7! urang tampatan mana gia mau kalau begitu. Tapi pandatang karana terdesak mau juga. sekarang gaji buruh ladang paling2 RM10 atau 12. Nah urang tampatan mana mau begitu. Pasal banyak PTI lah maka touki2 ladang makin kaya-raya sabap kasi gaji murah sadangkan harga sawit barjuta-juta-juta diurang dapat. Bagitu juga yang kuntirik bangunan, diurang untung bapulu ribu atau baratus ribu tapi kasi gaji pakarja sikit saja, kacuali pakarja yang mahir sudah.
Tapi tidak dinafikan ada spises urang sabah yang barat tulang bah! hehehe... siapa makan lada dia yang rasa padas.
Back to top Go down
orud
Paranormal Master
avatar

Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   Wed Sep 24, 2008 11:12 pm

kalau ada siapa2 sini ada duit, kasih tabur lagi banyak2 supaya kurang sikit ini urang. klu banyak, nanti banjir di sabah kena limpahan dia org ini.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: 21 indon mati berebut rm10   

Back to top Go down
 
21 indon mati berebut rm10
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: