To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Ada kah tampat menarik di Tambunan?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Mon Oct 19, 2009 1:44 pm

bah, sia ini inda parnah pigi sanaaa tambunan. kira kira sia mau pigi jalan2 di sana bah. ada kah tampat2 yg menarik utk di kunjungi? kalau ada kes tau sia, ok? Smile
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Mon Oct 19, 2009 6:55 pm

ada bah, sia dingar sana tvrc, basar2 ikan sana kulam..... tp inda tau adakah tampat lain yg manarik sana tambunan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Tue Oct 20, 2009 12:00 am

ada juga tempat menarik di Tambunan , sana kg patau ada air terjun mahua , di TVRC ada kolam ikan patin c jefry besar2 gemuk ..di kg Widu pun ada air terjun tapi jauh sikitlah ,
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Tue Oct 20, 2009 2:51 pm

bah, terima kasih smua kerana memberi info2 yang menarik. itu air terjun mahua, jauh ka dari pekan tambunan? bulih memansing ka di tvrc itu ah? mcm siok pula Laughing
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Tue Oct 20, 2009 7:27 pm

buli bah manasing tu..... kalou kana ralang pun antam sj.... pansing sj, indatau ada ikan ka indada..... indapa, yg penting dpt mamansing.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Tue Oct 20, 2009 11:24 pm

ikan2 di sana TVRC tidak boleh pancing geng , kalau terpancing pun gerenti kita tidak mau makan , besar macam budak 1 tahun !! tiada rasa sudah tu ..tawar , lagipun tu ikan makan baja hari2 , pelawat yang datang boleh beli baja seringgit satu pek dikaunter , lepas tu kasi makan tu ikan , ikan jinak macam ayam ha ha ..boleh kasi masuk jari sumbat tu baja dalam mulut dia , ikan patin yang banyak , lain jenis pun ada ..

pada musim2 ja tertentu saja c jefry buat aktiviti memancing sana , kolam c jefry ba tu, belakang rumah dia ja ,

Air terjun mahua cuma lima batu dari simpang ranau Tambunan dekat SMK tu , jalan arah ke Ranau ..lepas dua kampung akan terjumpa kg patau , dari jalan besar ambil masa 20 minit sampai kepejabat Forest , dari ofis dorang jalan kaki msuk dalam hutan lebihkurang 10 minit , ada pejabat perhutanan dan jabatan pelancongan disana , dorang yang jaga kawasan tu ..untuk bermalam terpaksa buat khemah sendiri sebab tiada kemudahan bermalam disediakan , memang sejuk ..malam suhunya 18*c , kalau rajin naik bukit , diatas air terjun itu ada 6 lagi airterjun lain , bermakna semuanya ada 7 airterjun dan gua , kalau naik atas lagi silap2 boleh sampai ke gunung emas , atau sesat turun kekampung bambangan Inanam atau kionsom , paling jauh sesat pun tembus ke kiulu atau Tamparuli ,
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Wed Oct 21, 2009 7:58 am

woah! masam siok oh pigi air terjun mahua. mimang sia mao pigi sna ini nanti. tapi inda mao bermlm, nanti sia kana gigi limbatok. hehehe
uii na! besar mcm budak umur 1 tahun? inda mau la mamansing, nanti sia pula kana pansing ... Laughing
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Wed Oct 21, 2009 7:43 pm

tu ikan tidaklah semuanya besar macam budak 1 tahun , yang besar mungkin belasan ekor ja , tapi yang paling kecil dalam 8 kilo berat dia ..

datanglah keair terjun mahua , jangan lupa bawa bekalan sebab apabila sejuk kita cepat lapar ...air mendidih kalau rendam disungai dia dalam 5 minit ja sejuk sudah , dulu ada kawan2 bawa minuman tin , dorang rendam disungai bila mau minum baru ambil , fuhh sejuk macam ada petisejuk dalam sungai tu ..

Tuan boleh lawat web PATAU.CJB , ada gambar airterjun tu disana ..cuma gambar2 dia belum lengkap , simple ja

jalan pergi sana tada masalah , aspal ...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Thu Oct 22, 2009 5:36 pm

paling kecil pun dalam 8 kilo? basar juga bah itu.
terima kasi diatas info yg tuan romeo bagi. sgt2 di hargai Smile
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Thu Oct 22, 2009 9:45 pm

uiii... kalo mcm ni syapun buat planlah ni pigi tambunan, mcm syok pula sya nmpak p sana. kana charge ka kalo pigi sana tu?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Thu Oct 22, 2009 10:16 pm

bah..... masam bagus pula pigi sana mahua ni..... nt ada paluang sia mo pigi sana......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Thu Oct 22, 2009 11:54 pm

oh ya , lupa bagitau ..ada charge tu masuk sana , maklumlah dijaga oleh taman-taman sabah ..dwasa rm2 , kanak2 atas 12 tahun rm1 , bawah 12 tahun free ..kalau tidak silaplah , lagi satu jangan pandai2 buang sampah merata rata , kalau nampak oleh taman2 sabah kena denda , lagi jangan berani2 tebang atau potong kayu sebab saya dengar satu pokok kayu denda dia ratus juga ..bukan puluh2 ringgit ,

disana kita boleh saksikan kayu2 balak yang sangat besar dan tinggi , cuma mampu bergambar sajalah ..dan jangan berani2 merayau dalam hutan sekitar sana sebab banyak tu kayu yang kalau kena kulit kita akan gatal , gatal bukan alang2 ..makin garu makin merebak dia punya gatal , orang panggil tagipoi ka taipoi ...daun dia lebar tu ,

pondok2 berteduh ada juga sana ,kalau bawa family pun tiada masalah , ada tempat bersih badan ..ada tempat panggang2 , tempat tido tiada ..
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Fri Oct 23, 2009 7:23 am

charge dia itu inda juga mahal dibandingkan dengan pengalaman seronok yang kita dapat (terbayang2 suda). sekali sekala sia mau rasakan suasana di dalam hutan. teda binatang atau serangga buas juga ka sana? tongue
kalau kana itu tagipoi, macamana lah kasih ubat dia?
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Fri Oct 23, 2009 9:26 am

aiyaa ..saya pun tidak tau ooo tuan apa ubat kalau kena tu tagipoi , dulu saya kena , tergesel ja bukan dipegang dipanjat ..tapi ya ampun dia punya gatal , pehh ..memang sesedap rasa , sa terjun disungai gosok dengan batu tidak hilang , kebetulan ada api dorang buat jadi saya kasi panas tu batu , bila sudah panas sedikit sa kasi gosok ditempat gatal , habis kulit tangan sa merah , kurang sikit tapi masih gatal , teruk saya kena kasi ketawa ..

sanggup lagi sia kena tampar dua kali daripada kena pokok tu ..ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Fri Oct 23, 2009 8:30 pm

tagipoi? kami panggil toyipai..... aduinaaaa..... siuk gatal dia tu, sampai menggigit jari...... masam kfc juga...... subalah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Fri Oct 23, 2009 9:06 pm

kalo tmpat kami kena panggil togipoi tapi sya tdk prnah nmpak tu pokok, sya dgr² dari org tua² ja ckp.

slain tu pkok togipoi ada lagi ka yg bahaya² kalo pigi sana tu? boleh bawa haiwan ka masuk sana? Very Happy
Back to top Go down
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Fri Oct 23, 2009 11:00 pm

mau bawa kucingkah laa? hahahahahaaa...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Sat Oct 24, 2009 3:02 am

bawa mainan pun boleh ba ...keretapi , kapal , Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Sat Oct 24, 2009 10:02 am

nah laa..... ada sdh greenlait, buli bawa masam2 sdh pigi sana air tarajun..... bah kao bawalah patung beruang kao yg basar tu..... nt suru itu guide pikul..... atau bawa luntar piluru ka, main luntar2 sana......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Sat Oct 24, 2009 11:29 am

bawa kambing pun boleh , tada masalah ...kasi rasa dia mandi air sungai , mana tahu lepas balik dari sana tu kambing pandai sudah mandi sendiri , ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Sat Oct 24, 2009 8:42 pm

hihihihiiiii..... mana sdh si laa tu? bah apa lagi......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Mon Oct 26, 2009 9:47 pm

romeo wrote:
bawa kambing pun boleh , tada masalah ...kasi rasa dia mandi air sungai , mana tahu lepas balik dari sana tu kambing pandai sudah mandi sendiri , ha ha
hahahaha ... lusu owh kao ni tuan romeo ... sia inda mao katawa ... nanti rumasam Razz
bah ... 15/11 ni sia sma kawan mao pigi sna ... suda kompom ... harap² inda ada la limbatok sna affraid
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Mon Oct 26, 2009 10:45 pm

aduinaaaa..... kamu ambil2 hambar ah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Wed Oct 28, 2009 8:13 am

Tambunan tidak jauh ba geng , dekat ja tu ..jangan lupa bawa camera , ada jua kenangan , alaa..saya masih skolah masa tu geng , kalau tidak saya boleh kasi kawan ko ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Wed Oct 28, 2009 6:41 pm

uinaaa tuan romeo, sigu pula kaoni......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Ada kah tampat menarik di Tambunan?   Today at 8:01 am

Back to top Go down
 
Ada kah tampat menarik di Tambunan?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Tambunan-
Jump to: