To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 16 september suti salapas 46 taun

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 7:33 pm

ahirnya 16 september kana kasi jd suti umum salapas 46 taun pembentukan malasia..... hibatkan BN..... salapas 46 taun baru diurang pikir 16sept itu suti..... 46 taun oooh... salapas pru12..... salapas panik......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 7:53 pm

terdesak sudah baitu..takut sukungan sabah sarawak thdp bn akan berkurangan. At least sajarah 16 sept tu akan diketahui oleh rakyat samananjung keseluruhan sebab setakat ini hanya segelintir rakyat samananjung yang tau apa 16 sept tu. Tapi kita inginkan lebih dari pengiktirafan 16 sept sj, kita mau supaya 20 perkara itu juga kena restore.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 8:08 pm

tarang2 31 ogos 1957 tu tanah malayu lapas dr british..... 16 september baru munsul malasia..... tp lapas 46 taun baru 16 september suti..... sakapan diurang amuno pasal ini suti 16 september pun masam hati2 butul..... takut salah sakap pasal sdh 46 taun bah inda dilayan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 8:21 pm

16 sept cuma disambut dengan acara2 perpaduan kunun..mengiratkan hubungan kunun (khususnya hubungan dgn sabah sarawak la dalan utak diurang tu..). 16 sept sebagai pemantap si slogan 1 malaysia la tu...

diurang hati2 sakap pasal takut kana sual, kanapa inda iktiraf 16 sept sebagai hari suti sejak pembentukan malaysia.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 8:48 pm

itulah tu, suba dingar diurang si rais basakap, sukup ati2..... 46 taun bah..... sdh salangur & sarawak marayakan 16 sept, barulah amuno bagagar kasi suti, hihihiiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 8:55 pm

hehehe... iya ba. sya masih trbayang˛ tu muka c najip masa mgumumkan 16th sept tu. mcm ada riak pura˛pun ada sya nmpak... hmmmm....
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 9:07 pm

takut sala sakap baitu..... paling diurang takut, kana tanya kanapa baru sikarang pembentukan malasia jd suti umum? kanapa bukan dr awal? 46 taun bah..... ampat puluh anam taun......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 9:27 pm

hehe... tdk mustahil lepas beberapa bulan ni akan timbul juga prsoalan tu.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Tue Oct 20, 2009 11:39 pm

kalau para menteri sabah yang ada di Pusat sana lantang bersuara dari dulu , atau kalau dorang tegas , satu hati bersuara ..saya rasa dari dulu kita sudah dapat 16 sept sebagai cuti umum , sayang ..orang kita yang ada di Pusat sana cuma sibuk menjaga nasib , riwayat politik sendiri ,

sekarang sudah ramai yang disana , menteri luar , menteri pembangunan luar bandar , timbalan menteri , senator ..segala macam , kemudian dengan suasana politik yang boleh dijadikan modal untuk mengugut BN ,kalau sabah masih tidak berubah wajah atau tidak mendapat sebarang faedah , atau pembangunan , atau tambahan peruntukan , tidak tau lagi apa mau cakap ..

yang 16 sept ni pun sebenarnya sudah terlambat , apapun terimakasih jugalah ..last2 dengar juga suara dari Borneo yang selama ini cuma dipingiran ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 7:36 am

ya..last2 didengar juga suara dari borneo. Harap2 last2 kana kasi restore juga tu 20 perkara..tapi mungkin sudah sangat terlambat, setelah telaga minyak kering, setelah hutan sabah abis oleh syarikat gergasi malaya, setelah malayu sabah @PTI melebihi penduduk asal sabah..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 11:13 am

sebut pasal telaga minyak , saya ada terbaca dalam satu buku undang2 hak pemilikan sesebuah telaga atau carigali minyak yg ada pada satu negeri di Malaysia , dia cakap sesebuah negeri hanya memiliki hak pemilikan telaga minyak yang berada dalam lingkungan 40 batu nautica dari pantai , selepas itu ianya adalah milik persekutuan atau milik bersama ..gitulah lebih kurang dia cakap , kalau tidak silaplah ..

kita disabah , telaga yang paling dekat adalah 48 batu nautica dari pantai iaitu pelantar Temenggo , pelantar ErbWest ..pelantar


sebut pasal telaga minyak , saya ada terbaca dalam satu buku mengenai undang2 hak pemilikan mutlak sesebuah telaga minyak , bahawa sesebuah negeri hanya mempunyai hak mutlak sejauh 40 batu nautica dari pantai [kalu tidak silap ] selepas itu ianya adalah atas hak dan kuasa pusat , atau hak milik bersama ..gitulah lebih kurang dia cakap

sedangkan kita disabah , telaga yang paling dekat adalah pelantar Temenggo dan ErbWest iaitu sejauh 48 batu nautica dari pantai ..pelantar St Joseph milik Shell juga sejauh lebih 40 batu nautica , pelantar semarang dan Kinabalu juga sama , lebihkurang 50 batu ...

pelantar/telaga minyak yang ada disabah ketika ini hanya Petronas dan shell yang mengoperasikan , Esso dan BP telah ditamatkan permit menggerudi ..

antara pelantar milik PETRONAS ialah , Semarang , Kinabalu , ErbWest , Temenggo , kekeh dan Sumandak [ baru buka ] , sementara pelantar milik Shell antaranya ialah St Joseph , dan 4 buah lagi yang nama dia saya tidak ingat ..saya ada dengar cerita dari rakan2 Geologist yang kerja dengan Petronas mengatakan ada beberapa lagi telaga yang berpotensi di Sabah tapi kerajaan belum mahu Usahakan ..

walaupun nama dia Royalti , sama erti dengan pampasan atau saguhati tapi saya rasa jumlahnya patut dinaikkan oleh pusat memandangkan kerajaan Negeri memerlukan dana untuk melaksanakan segala perancangan , 20 tahun dahulu mungkin jumlah /peratus demikian mencukupi tapi pada zaman sekarang , dengan suasana dan tuntuan semasa , jumlah itu sangat tidak relevan ..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 11:22 am

alamak , ampun maaf sori ...terdabol pula saya send , ni kom ada sakit sikit jadi saya pun ikut jadi sakit , tidak perasan rupanya saya belum delete habis yang sebelumnya ..ini bukan ketelanjuran tapi kesilapan , ha ha ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 5:34 pm

Telaga minyak selepas 40 batu nautika dari pantai sesebuah negeri persekutuan punya sudah kunun?? tapi siapa yang tentukan demikian? barangkali undang-undang antarbangsa labaitu, kan? Tapi kalau karajaan persekutuan malaya yg tentukan begitu mimang inda adil, pasal mana lebih jauh telaga minyak 48 batu nautika dari pantai sabah berbanding jarak tersebut dari pantai di pantai timur semenanjung?? peraturan begitu ngam di malaya saja.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 6:55 pm

setuju , mungkin undang2 antarabangsa ,tapi kalau KL yang buat undang2 begitu memang sangat tidak adil , sepatutnya dari mana sumber hasil tu datang patut diambilkira ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 8:11 pm

pada pendapat kamu..antara 31 ogos dan 16 sept, mana satu hari yang disambut besar-besaran dan kenapa?
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 8:31 pm

kalo pndapat sya, 16 sept yg ngam sbab baru lgkap kmerdekaan ini malaysia dgn pnyertaan sabah. 31ogos tu apalah sangat, mrdeka utk smenanjung saja tu sabah tdk. kalo ikut btul buat apalah sbah sbuk˛ juga pigi buat prsiapan utk smbut 31ogos tu. tapi pa ble buat, ikut sajalah... hehe...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 8:37 pm

laa wrote:
kalo pndapat sya, 16 sept yg ngam sbab baru lgkap kmerdekaan ini malaysia dgn pnyertaan sabah. 31ogos tu apalah sangat, mrdeka utk smenanjung saja tu sabah tdk. kalo ikut btul buat apalah sbah sbuk˛ juga pigi buat prsiapan utk smbut 31ogos tu. tapi pa ble buat, ikut sajalah... hehe...
Tapi nanti kata malaya... kalau bukan kerana malaya lebih dulu merdeka, sabah sarawak tidak akan mencapai kemerdekaan. Apa kita jawap?
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Wed Oct 21, 2009 9:42 pm

sya pasti bnyak jwapn tu aman. kalo malaya ckp mcm tu, kita boleh jwp tdk smestinya malaya sahaja yg boleh buat kita mrdeka. sabah & sarawak ni sgat kaya ba, tu fasal sabah ni jadi rebutan bnyak pihak utk mengambilnya. dan sya pasti mesti ada juga wakil sabah & srawak yg boleh membawa kita kpd kmerdekaan selain malaya.

sayang ba, kita tdk sempat kuar dari malaysia, tengok skrg kita cuma jadi negeri saja dlm prsekutuan malaysia. kalolah dorg dolad stephens tdk mati masa tu, sudah lama sabah jadi kaya raya mcm sgpore. tapi apa˛pun trima kasih jugalah utk ni malaya.
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Thu Oct 22, 2009 9:13 am

Ini teori saya tentang malaya.

selepas malaya merdeka, tunku abdl rahman menjadi ketua menteri malaya. ertinya malaya cuma jadi sebuah negeri besar. Inilah yang tidak ngam di hati raja2 melayu sebab status mereka macam sudah hilang. untuk kasi kekal tu kedudukan raja2 melayu, mereka mau jadikan tungku abdul rahman sebagai perdana menteri (instead of chief minister). So perdana menteri akan mentadbir malaya dan setiap negeri akan ada ketua menteri dan raja/sultan pula ada perananya sendiri. dengan cara ini sultan2/raja melayu akan kekal. Masalahnya ialah mereka rasa malaya negara yang kecil tidak padan untuk mewujudkan jawatan menteri2 di peringkat persekutuan dan menteri2 di peringkat negeri. (jangan2 pendapatan negara pada waktu itu tidak cukup mengaji menteri2 dan penjawat awam). Untuk itu mereka lihat sabah, sarawak, singapura, dan brunei boleh di ajak bersama mewujudkan sebuah negara yang bersekutu. Sabah dan sarawak luas, singapura pula lokasi strategik menjadi pelabuhan utama. Inilah yang menarik minat malaya memujuk mereka untuk mewujudkan sebuah negara.

Jadi... sejak mula lagi tujuan malaya memujuk sabah sarawak singapura dan brunei menubuhkan malaysia sebenarnya ialah mencari untung untuk malaya (kasi survive malaya). Dalam muslihat mereka, mereka mengatakan bahawa tujuan penubuhan malaysia ialah untuk membantu sabah sarawak singapura dan brunei mencapai kemerdekaan dari british. Sementara itu sabah sarawak dan singapura termakan pujuk (brunei tidak). Sabah sarawak singapura sama sekali tiada niat untuk mencari keuntungan dari malaya.. sebaliknya terpaksa berkorban untuk memberikan kepada persekutuan separuh dripada penghasilan negeri sebagai biaya pembangunan negara dan mengaji para menteri dan penjawat awam. Tapi sayangnya...yang dimajukan malaya cuma kawasan mereka sahaja. perjalanan pembangunan di sabah sarawak sangat lambat.

balik kepada topik... jadi saya pikir 16 sept adalah hari yang lebih besar kerana penubuhan malaysia lah yang telah menyelamatkan malaya daripada kemuflisan. Tanpa telaga minyak sabah sarawak, tanpa hasil masul sabah sarawak, malaya tak akan maju seperti sekarang.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Thu Oct 22, 2009 12:16 pm

bagi saya pula , kalaulah kita [sabah] tidak masuk malaysia dahulu , ada dua kemungkinan ..akan jadi wilayah Indonesia dalam gagasan indonesiaraya sukarno atau jadi wiilayah Filipina , dua negara ini sangat bernafsu untuk mengambil sabah jadi wilayah masing2 , presiden Macapagal ketika itu sangat bersemangat untuk menuntut kembali haknya terhadap sabah ,

sukarno , dengan ideanya Indonesiaraya iaitu wilayah Indonesia meliputi sabah , sarawak dan Berunai , sebab itu apabila sabah dan serawak memutuskan akan menjadi salah satu negeri di Malaysia , sukarno telah melancarkan perang Ganyang malaysia , tentera siliwanginya telah menyerang pos keselamatan dikalabakan dan telah mengorbankan ramai tentera kita ,

manakala di Berunai , agen2 sukarno seperti Aidit dan kahar Muzakar telah memimpin pemberontakan dengan tujuan menggulingkan sistem Raja dan menubuhkan Republik ..kalau bukan kerana bantuan dari tentera kita dan askar komanwel , belum tentu ada negera Berunai ketika ini , sama juga dengan Sabah ..tidak mustahil sukarno akan menawan Sabah sebagaimana dia lakukan pada Papua dan Timor Timor , nasib baik ada pasukan tentera komanwel disamping tentera kita sendiri yang mempertahankan sabah ketika era Konfrontasi , pertempuran di tawau menyebabakan askar Indonesia dan gerilanya berundur ..

layanan KL terhadap sabah memang tidak memenuhi kehendak kita tapi sekurang2 lebih baik dari keadaan sekiranya kita dibawah pemerintahan Indonesia atau Filipina ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Thu Oct 22, 2009 1:29 pm

ya.. pandangan ko ada benarnya. Cuma kita tidak tau pasti sama ada british akan bagi sabah sarawak kepada pilipin atau indonesia, walaupun sabah sarawak tidak menyertai malaysia. Siapa tau mungkin sabah sarawak bergabung untuk menuntut kemerdekaan dari british. dan kalau indon serang sarawak sabah kerana mau merdeka sendiri..mungkin komenwel akan lindungi. Anyway, yg berlalu biarlah berlalu. apa yang kita harapkan sekarang ialah layanan sama rata KL terhadap sabah. bukan layanan sama rata tapi lebih dari itu kerana sabah sarawak lah nadi ekonomi malaya kerana keluasan tanah sabah sarawak dan kaya dengan hasil buminya.

Sama rata dengan Malaya ngam tapi kalau sama rata dengan negeri2 di semananjung tidak ngam langsung. Itu bererti sabah turut menanggung semua negeri2 di semenanjung. Adakah negeri2 di semenanjung tanggung sabah?...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Thu Oct 22, 2009 10:07 pm

mcm dua˛ teori di atas ada btul dia o... tapi teori c aman yorut ada sama sikit dgn teori syalah.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Thu Oct 22, 2009 10:39 pm

ok tu, samada masuk ikut pembentukan malasia atau masuk indun/pelipin, parasaan kita sama sj masam sikarang..... tau kanapa? pasal kalou masuk indun/pelipin, kita indatau parasaan masuk malasia sabap bukan ada rasa..... demikian juga bila membentuk malasia, kita indatau parasaan masuk indun pelipin sabap bukan kita ada pangalaman masuk sana..... masam anak si najip bah, dia inda tau parasaan sia karaja memutung gata..... sia pun indatau masamana parasaan dia enjoy ka inda sbg anak pm......

ari ni sia basa newspaper, santik sakapan si dr.chong.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Fri Oct 23, 2009 12:56 am

mungkin perasaan kita sama macam perasaan pendatang Indon/pelipin yang datang scara haram ke Malaysia , sanggup menyabung nyawa asalkan dapat masuk ke Malaysia ...

kenapa orang Indon tidak pergi thailand ka ? atau pelipin ka ...kalau pelipin memang kepakaran dorang mengexport rakyat dia kenegara lain , duit yang dihantar rakyatnya dari luar menjadi satu sumber kewangan filipina ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Fri Oct 23, 2009 8:12 pm

tau kanapa inda pigi tailand? sabap karajaan sana tagas..... strict..... inda kasi paluang lansung..... tangkap abis...... sini malasia, diurang si najip bagus bah.... bagi san baranak pinak lg itu pti..... si mahadir bagi ic lagi..... tau kanapa? sabap bansa sama..... sara idup sama..... sabap kepentingan pultik..... sabap kalou mo sampai 70 juta penduduk dgn sara normal, antah kiamat baru sampai..... sabap tulah diurang dtg sini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: 16 september suti salapas 46 taun   Today at 4:31 pm

Back to top Go down
 
16 september suti salapas 46 taun
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Politics-
Jump to: