To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Warisan Identiti Bangsa ?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Warisan Identiti Bangsa ?   Fri Oct 23, 2009 12:26 am

'oh , dorang memang begitu , bangsa dorang jangan heran ...'
atau
'orang ...ja yang biasa buat gitu '..bangsa kami tidak
atau
'tarian itu bangsa anu punya ..'

makanan , tarian , perbuatan , tingkahlaku dsb ..seolah2 telah sinonim , menjadi identiti sesuatu bangsa itu , kalau buruk maka buruklah namanya , kalau baik maka baiklah namanya , meski tidak semestinya begitu ..

adakah memang begitu adanya atau ia telah diada-adakan untuk sesuatu tujuan ? apa pendapat Tuan2 ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Fri Oct 23, 2009 8:08 pm

kalou menikam2 pisau, turus kita tau bansa apa......kalou kasau bini urang, turus kita tau bansa apa..... kalou suka aramaiti sampai mabuk2, turus kita tau siapa..... jd samua itu sabanarnya bukan diada2kan tp masamana kalou mimang sdh begitu..... sabap tu, asal ada sj sasuatu yg balaku, suntu menikam pisau, turus di kapala kita masam tau sdh siapa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Fri Oct 23, 2009 9:10 pm

menikam-nikam tu bansa apa aa pukutarap? cuba ko kasi hint...kalau sama dingan tekaan saya, sah la bansa tu gontobok atau gontibas. tapi kalau salah, kita kana kaji lagi bansa apa yang gontibas..
Back to top Go down
Bazooka
Prebet
Prebet


Number of posts : 55
Registration date : 2009-01-29

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Fri Oct 23, 2009 11:01 pm

yg suka tikam2 ni bangsa... hehehe... mungkin sama sj jawapan kita semua...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Sat Oct 24, 2009 2:34 am

dompet kena copet dipasar malam ...haa , tau sudah bangsa apa biasa buat ,

yang kedekut dan tamak , kalau naik teksi dorang ..tambang rm9 jadi 10 , kalau jalan naik bukit sikit pun dia charge lebih , pun tau sudah bangsa apa ?

yang tinggi diri , cakap dia ja lebih ..sentiasa rasa betul , padahal makang ikang kayu ja , pun tau sudah ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Sat Oct 24, 2009 10:05 am

yg parasan diuranglah bansa paling ok sini dunia pun tau sdh..... yg suka bom2 ikan pun tau sdh..... yg suka bom2 bangunan pun tau sdh...... nah kan, masing2 sdh ada identiti.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Sat Oct 24, 2009 11:09 am

nahhh kan , kalau dusun apa la konon Identiti dia tuan ... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Sat Oct 24, 2009 8:41 pm

kdm? hihihihiiiiii buli nampak di mana2...... versatile......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Sat Oct 24, 2009 11:53 pm

orang tua2 cakap ..bahawa

dusun itu pemurah , sanggup memberi harta kesayangan demi kawan dan saudara
dusun itu pemaaf , tiada istilah dendam dihatinya , marahnya sekejap cuma , bila aramaiti terus sejuk ..
dusun itu penyabar , tapi jangan dibangkitkan amarahnya kerana lahirnya cuma sekali , matinya juga cuma sekali ..
dusun itu rajin , beri padanya sebuah bukit , pasti dikerjakan sehingga berhasil melimpah ruah ,
dusun itu peminum , seolah satu kewajiban , dimana2 ..tidak lekang dek panas tidak luntur dek hujan
dusun itu penurut kata , malas bertelagah , ngikut apa disuruh ..yang dilarang belum tentu
dusun itu tidak tahu bergaya , meski duit berkepuk , makan pakainya begitulah ..seadanya
dusun itu tidak romantik ?? ...yang ini tidak berani komen , nanti kena baling selipar ..


nahh ..mana betul dan mana yang tidak diatas ?
Back to top Go down
gladiator
Prebet
Prebet


Number of posts : 38
Registration date : 2009-01-28

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Sun Oct 25, 2009 12:49 am

ada betulnya juga... kalau sayalah, bila saya dengar sj kdm atau momogun, terus adalah persepsi dlm kepala... demikian juga bila saya dengar bangsa bugis, bajau, cina, india, melayu, suluk, dsb...
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Mon Oct 26, 2009 9:23 pm

romeo wrote:
orang tua2 cakap ..bahawa

dusun itu pemurah , sanggup memberi harta kesayangan demi kawan dan saudara
dusun itu pemaaf , tiada istilah dendam dihatinya , marahnya sekejap cuma , bila aramaiti terus sejuk ..
dusun itu penyabar , tapi jangan dibangkitkan amarahnya kerana lahirnya cuma sekali , matinya juga cuma sekali ..
dusun itu rajin , beri padanya sebuah bukit , pasti dikerjakan sehingga berhasil melimpah ruah ,
dusun itu peminum , seolah satu kewajiban , dimana2 ..tidak lekang dek panas tidak luntur dek hujan
dusun itu penurut kata , malas bertelagah , ngikut apa disuruh ..yang dilarang belum tentu
dusun itu tidak tahu bergaya , meski duit berkepuk , makan pakainya begitulah ..seadanya
dusun itu tidak romantik ?? ...yang ini tidak berani komen , nanti kena baling selipar ..


nahh ..mana betul dan mana yang tidak diatas ?

Saya rasa bukan juga semua org dusun itu peminum bah..ada juga yg tidak minat minum..
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Mon Oct 26, 2009 9:37 pm

Bazooka wrote:
yg suka tikam2 ni bangsa... hehehe... mungkin sama sj jawapan kita semua...
sia setuju sma kao. sia inda mao sebut d cni ... pasti kwan2 yg lain pun tau jawapan dia, kan? kan? Razz
romeo wrote:

dusun itu tidak romantik ?? ...yang ini tidak berani komen , nanti kena baling selipar ..
ishk ... ramai dusun yg romantik lagi gintolman bah. tapi pamalu sikit, inda mau kasi tayang2 keromantikan mereka. percaya ka inda, suba tuan2 / puan2 tanya si tuan PT ... hehe
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Mon Oct 26, 2009 9:44 pm

jerryg wrote:
Bazooka wrote:
yg suka tikam2 ni bangsa... hehehe... mungkin sama sj jawapan kita semua...
sia setuju sma kao. sia inda mao sebut d cni ... pasti kwan2 yg lain pun tau jawapan dia, kan? kan? Razz
romeo wrote:

dusun itu tidak romantik ?? ...yang ini tidak berani komen , nanti kena baling selipar ..
ishk ... ramai dusun yg romantik lagi gintolman bah. tapi pamalu sikit, inda mau kasi tayang2 keromantikan mereka. percaya ka inda, suba tuan2 / puan2 tanya si tuan PT ... hehe

hihihi nah tumpang ketawa saya.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Mon Oct 26, 2009 10:49 pm

aduinaaaa..... siapa bilang kdm inda rumantik? kdm rumantik oo..... terutama si gaman..... jan lawan2 dia tu pasal rumantik..... suka bunga lg dia tu..... tanya sj apa janis bunga, samua dia tau..... masamana janis parampuan utk bunga tartantu, dia tau juga..... jan lawan2 dia tu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Mon Oct 26, 2009 10:56 pm

romeo wrote:

dusun itu tidak tahu bergaya , meski duit berkepuk , makan pakainya begitulah ..seadanya
ada juga kdm yg sia nampak jln jln sanaaa kk dgn penuh bergaya ... yg sumandak2 pun pandai suda jadi masam itu model. ada rambut perang ... kuning ... yg merah jambu pun ada. inda tau lah klu lalaki, sabap biasanya lalaki kdm ini suka yg simple2 tapi bergaya ... inda suka menunjuk nunjuk bah. bukan masam itu org ... errr ... sia inda mau sakap pasal itu lah ... nanti jadi isu panas pula ... hehehe

siapa yg suka bunga itu tuan PT? Razz
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Tue Oct 27, 2009 9:37 am

tapi dimana2 pun , dibandar atau dikampung2 ..sebut ja dusun seolah telah sinonim dengan logop , minum tapai dsb ..saya pernah /selalu dengar konon bikin malu kalau dusun tidak pandai minum , paling tidak orang cakap , orang tambunan kalau tidak minum itu bukan orang Tambunan ..mentang2 la Tambunan majoriti dusun , isk ..

dari segi keromantikan , mungkin sebab orang dusun ini telah terdidik dengan kerja yang keras , hidup yang keras dan cepat bertindak , hidup berdikari , menyebabkan dorang kurang sedikit dalam seni bercinta , atau seni romantika , meski demikian bangsa dusun [pemuda/i ] memang penyayang , telah terbukti lelaki dusun sangat penyayang pada anak2 , pada family , cumanya orang dusun ini tidak pandai meluahkan kasih sayang itu dengan mulut , tapi dengan tindakan ..

Tuan Pukuktarap ..mo tanya ba ni , apa makna tu Opohuwang , Otoluod , Otoronong ...? ada beza ka tu ?
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Tue Oct 27, 2009 8:13 pm

pukutarap wrote:
aduinaaaa..... siapa bilang kdm inda rumantik? kdm rumantik oo..... terutama si gaman..... jan lawan2 dia tu pasal rumantik..... suka bunga lg dia tu..... tanya sj apa janis bunga, samua dia tau..... masamana janis parampuan utk bunga tartantu, dia tau juga..... jan lawan2 dia tu.....

Aku mengakun kalah lah kalau bersual jawap sama si gaman ini.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Tue Oct 27, 2009 11:53 pm

hihihihiiiii jan begitu bah gaman.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Warisan Identiti Bangsa ?   Today at 4:13 am

Back to top Go down
 
Warisan Identiti Bangsa ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Humor & Fun-
Jump to: