To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Cinta Wang! ikhlas kah atau?....

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Mon Oct 26, 2009 9:20 pm

Apa pandangan rakan2 semua?

Cinta sejati kah itu atau cuma cinta sabun?
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Mon Oct 26, 2009 9:30 pm

apa itu cinta wang? sia inda tau wo ... tapi kan sia rasa org yg cinta wang sgt mementingkan kesejahteraan mereka ... *sigh* inda tau lah ... sebab soalan tuan alphawaves itu tergantung sedikit ... jan marah Razz
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Mon Oct 26, 2009 11:02 pm

dingan kaadaan sia sikarang ini, kaloulah ada paluang, sia pilih sinta sumandak drpd sinta duit..... mahal sdh bah gata sikarang rm4.15 sekilu..... kalou bilang pasal iklas sinta sumandak, bukan satakat iklas butul, malah tardasak butul sdh mo mensintai sumandak..... antah mana sdh diurang si noy & monkey pigi.... silaka diurang tu..... jd, waloupun sakapan si gaman ni tagantung, antah ngam ka sia sakap ni, inda sia paduli, sia tatap iklas mo mensintai sumandak.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Tue Oct 27, 2009 9:14 am

kalau cinta sabun mandi , makin hari semakin nipis ..semakin lama semakin kurang wangi , kalau cinta duit ..ada duit abang sayang , tiada duit abang melayang ,

apapun , kes2 begini memang ada , memang berlaku ..walaupun ramai perempuan tidak setuju dan tidak suka kenyataan sebegini tapi realitinya memang ada , mungkin diantara kita di ISLF ini ada yang pernah mengalami dan melalui pengalaman ini ,

dalam mana2 perhubungan , peranan duit tidak dapat dinafikan , kasih sayang semata2 tidak mampu membeli beras , sayang sejuta kali pun tidak boleh diguna membayar ansuran kereta , sayang gila2 sehingga mencium tapak kaki sekalipun tidak akan mampu membeli rumah , bayar bil dsb .. i

meterialistik , itu pangilan paling tepat pada perempuan /lelaki yang sebegini , duit diletakkan pada tempat paling tinggi mengatasi segalanya , bagi saya orang yang begini tidak akan menemui kebahagiaan sejati , cintanya umpama batu bergolek tiada hentian yang pasti , yang pasti penyesalan menunggunya dihujung perjalanan ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Tue Oct 27, 2009 11:57 pm

aduinaaaa...... masam tarasa sia oo...... sayang baitu gata inda kana putung.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Wed Oct 28, 2009 10:36 am

ada perempuan , kenal baru seminggu sudah berani minta beli itu ini ..ada pula paling teruk suruh jadi penjamin adik dia buat pinjaman bank , ciss ..

ada pula , mau tinggal sama BF tapi free bayar sewa , free makan ...bukan tu ja , bedak gincu dia pun BF yang tanggung , sebagai balasan dia bagi 'benda' tu ja ..haprak betul , beberapa lama dia pun blah ..

ada lagi , sedang syok2 bercinta dengan kita , rupanya dia ada kawan lain ..rupanya lelaki satu tu lagi kaya , kereta bersusun , anak datuk , yang kita ni kereta buruk ja ada , zaman kuda makan tembaga punya kereta ..kita sayang separuh mati , dia kasi main kita separuh mati juga ,

ada lagi , kita bawa dia keluar makan ..ingatkan dia datang sorang , rupanya bawa satu batalion , segala adik ,abang kakak , sepupu , nenek , semua dia angkut ..mati Jepun !! nasib baik dia tidak bawa ketua kampung dengan pengerusi JKKK ..

dan ada pula , kereta rosak suruh BF bayar , TV rosak minta BF tolong bayar , tayar pancit minta BF beli baru ..nasib baik tidak minta BF tukar seluar dalam baru , getah sudah longgar ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Wed Oct 28, 2009 6:36 pm

ok bah gia tu..... babaloi juga tu, bukan itu bf buat pree..... misti ada balasan tu..... hari2 dpt 'balasan'....... anytime, anywhere..... jd masam giv and tek juga....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Wed Oct 28, 2009 9:09 pm

duuulu ..masa disandakan , ada la budak Bokara tu , bawa makan malam ...skali dia bawa 2 kereta penuh , atuukoi , nasib baik saya ada duit bikin bayar , kalau tidak cuci piring saya .. Surprised
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Wed Oct 28, 2009 9:25 pm

urang bukara? hihihiiiii blak area sana tu..... jd, adalah kao dpt 'balasan'?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Thu Oct 29, 2009 2:07 am

ha ha ..tada oo , lagipun saya takut juga main2 perempuan sana tu , kawan saya terkawin sana terpaksa loan Bank Rakyat , family dia minta berian 20 ribu ..

cepat2 saya kasi lupa , saya bilang ada sudah pilihan keluarga sana kampung ..ha ha , gadai seluar dalam kalau kawin sana tu tuannn ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Thu Oct 29, 2009 1:42 pm

ih, murah butul bah kalou satakat gadai serual dalam.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Thu Oct 29, 2009 2:24 pm

Bokara ba tu tuan , sumandak sana mahal2 ..entah apa yang bikin mahal dorang tu , ada emas tembaga mangkali ..

kawan saya , yg terkawin sana ..balik kampung terpaksa sikut isteri dia , maklumlah orang bandar , tanah rata ...masuk kampung suami kena lalui bukit , kalau anak bukit tidak apa ...ini bapa bukit punya , setiap 7 langkah isteri berhenti ambil nafas , terpaksa suami sikut macam sikut wakid , oroiii ..

terus tu isteri bilang lain kali tidak mau ikut balik lagi ..tobat sudah , ha ha
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Fri Oct 30, 2009 7:22 pm

hihihihiiii..... bukara inda silap sia tepi laut....kalou ikut laki balik kg panjat2 bukit, buli mabuk ba gia tu masam mabuk laut......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Fri Oct 30, 2009 8:16 pm

romeo wrote:
duuulu ..masa disandakan , ada la budak Bokara tu , bawa makan malam ...skali dia bawa 2 kereta penuh , atuukoi , nasib baik saya ada duit bikin bayar , kalau tidak cuci piring saya .. Surprised

adehhh. nasib bagus ngam2 duit malam tu kah romeo..

pukutarap wrote:
urang bukara? hihihiiiii blak area sana tu..... jd, adalah kao dpt 'balasan'?

ya hrp2 lah dpt balasan..hihihi

romeo wrote:
ha ha ..tada oo , lagipun saya takut juga main2 perempuan sana tu , kawan saya terkawin sana terpaksa loan Bank Rakyat , family dia minta berian 20 ribu ..

cepat2 saya kasi lupa , saya bilang ada sudah pilihan keluarga sana kampung ..ha ha , gadai seluar dalam kalau kawin sana tu tuannn ..


adeeehhh endada bah pula apa2 ini..
Twisted Evil
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Fri Oct 30, 2009 10:01 pm

ada serita udang di sabalik mi yg dia inda mo bgtau kita tu gaman..... pangalaman 'bagus' mana mo bgtau urang, hihihihiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Fri Oct 30, 2009 11:01 pm

memang ada cinta ikhlas dari seorang gadis tapi ibubapa dialah pula yang gila duit. si gadis inda buli buat apa-apa kerana terpaksa tunduk kepada kehendak orang tua. Namun tidak dinafikan juga bahawa ada juga wanita yang lebih cinta kepada wang kita drpd diri kita sendiri. So jika kita jatuh hati dengan wanita yang tak segan2 minta beli itu ini (termasuk cash money)..awas 90% dia ini tidak cinta sepenuh hati. W/bagaimanapun, kita harus juga pertimbangkan nilai yang dia minta dan sejauh mana keakraban kita dengan dia. contohnya, jika kita sudah terlalu akrab sudah tentu dia tidak segan2 pinjam atau minta duit setakat rm50. Tapi kalau permintaannya mencecah ribuan ringgit..naa ini yang kita perlu kaji....
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Sat Oct 31, 2009 12:21 am

cinta kerana duit , kerana harta atau kerana pangkat semuanya sama saja [ kerana sesuatu ..] pasti ada niat disebalik cinta itu , kerana yang sebenar2 cinta adalah tidak perduli samada ianya berduit atau tidak , hartawan atau kampungan , berpangkat atau tidak , yang dia mahu cuma sekadar mencukupi , asas kepada kehidupan ..kerana ia pecaya rezeki itu tetap ada , asal berusaha pasti punya hasil ,

kalau cinta kerana duit , itu tidak kekal ..duit boleh datang dan pergi , kalau cinta kerana harta , harta boleh berkurang dan rosak , kalau cinta kerana pangkat , pun bukan kekal selamanya ..sampai waktu ia akan terlucut dari kita , kalau cina kerana rupa yg tampan atau cantik melawa , ia cuma sementara ..tuhan boleh tarik bila2 masa , tiba2 kemalangan , rupa yang tampan atau cantik jadi hodoh , parut sana sini , hidung mancung jadi kemek , ..

tapi , menolak sepenuhnya peranan duit pada zaman ini juga tidak tepat , setiap langkah perlukan duit , setiap suap dan teguk perlukan duit , duit memang penting cuma janganlah hendaknya menjadi hamba duit , seperti semut yang rela mati kerana gula ..
Back to top Go down
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Sun Nov 01, 2009 10:46 am

hebat... hebat... mantap ayat2 kamu...
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Sun Nov 01, 2009 10:55 am

ya ba mantap o... teda² ba sya kalo dibandingkan dgn dorg. hehe... tapi crita fsl wang & cinta tringat sya crita kwn sya ba. kcian jugalah... hmmmm.....
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Sun Nov 01, 2009 11:19 am

ya, mantaps... tp adakah perempuan2 kita lebih cenderung kpd cinta wang? sb saya nampak ramai betul yg kawin taukeh2 veteran... handsome jauh sekali...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Sun Nov 01, 2009 7:36 pm

bagi saya , terlalu lawa pun tidak mau juga ..maintenance mahal , cukuplah sedap mata memandang , lawa dimata sendiri cukuplah , biarpun dimata orang la ia tidaklah seberapa , kerana mata orang ini tidak sama , ada mata burung ada simata ikan , kita kata cantik tapi orang lain cakap tidak ,

setakat lawa tidak lengkap , kalau memasak pun tidak tahu ..pegang cangkul , parang pun geli , pijak lumpur pun sakit seminggu , kena hujan sikit sudah minta Mc , makan dipinggan plastik pun tidak sanggup , wahhh ..macamana tu ?

kampungan sangat pun berat juga , yang penting ia boleh dibawa ketepi , boleh bawa ketengah ...senang cerita , senang hidup ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Sun Nov 01, 2009 8:49 pm

tp masamanapun sia mo tingu santik dululah..... kaliu santik muka barulah ada ati sia mo mengurat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Mon Nov 02, 2009 12:50 am

dari mata turun kehati ka Tuan ? ..

saya pun mahu juga yang lawa cantik menawan , yang dahinya licin tiada jerawat , yang kulitnya halus licin macam telur dikupas , nyamuk hinggap pun boleh tergelincir , yang matanya redup macam sang suria bersinar hari isnin duluu ...yang rambut ikal mayang , yang gebu macam bantal peluk ..

tapi , malu juga saya ...tidak hensom ba , entah bila saya boleh jadi hensom tampan menawan , he he
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Mon Nov 02, 2009 8:20 pm

hihihihiiiii..... pugai sj bah gaman...... apa susa, pugai sj...... kompom kao dpt yg rambut keriting masam rambut timor.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Mon Nov 02, 2009 11:24 pm

perempuan sekarang setakat pugai kampungan tidak jalan tuan , dorang mau kena pugai no 1 baru bisa , pugai pakai slip Gaji ...baru dorang buka mata , kalau ada 5 angka sana lagi bisa , dia kejar kita bukan kita yang kejar dia ...

kalau setakat guna pengasih sekampung , pengasih anak burung ...jeling pun tidak ooo
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Cinta Wang! ikhlas kah atau?....   Today at 10:17 pm

Back to top Go down
 
Cinta Wang! ikhlas kah atau?....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: