To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Thu Oct 29, 2009 7:18 am

Jika kamu rasa ingin berputus asa sekarang ...
Jika kamu rasa hidup ini terlalu susah ...
Jika kamu fikir kamu selalu di rundung malang ...

Sila lah tingu ini video, kamu tidak akan menyesal ...
http://www.youtube.com/watch?v=_jeOguqNIAo

Bila sia rasa sia berputus asa, sia tingu ini video dan video ini memberikan satu semangat baru pada sia. Inda tau lah kalau kamu org.

Cuba kamu org cari Nick Vujicic di Google dan kamu akan tahu bagaimana dia berusaha dan kejayaan yg di kecapi walaupun beliau serba kekurangan ....
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Fri Oct 30, 2009 8:45 pm

Terima kasih dengan bahan ini jerry..
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Sat Oct 31, 2009 1:37 pm

bah, sama sama kasih tuan alphawaves Smile
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Sat Oct 31, 2009 8:10 pm

saya tidak ingat bila kali terakhir mengalami situasi yang menjadikan saya betul2 rasa berputus asa , tapi memang pernah mengalaminya dulu ..atas sebab apa pun tidak ingat lagi , apa yang pasti ketika mengalaminya memang rasa sakit , dada rasa sempit , kepala jadi berat , otak buntu berfikir , macam bingung ..

hanya terfikir macamana untuk menyelesaikan , apabila jadi begitu ..secara tidak langsung datang ilham untuk menggunakan cara negatif , cara yang drastik , biarlah segalanya hilang dan dilupakan orang , mungkin ketika itu masih sangat muda , cara berfikir masih sangat kebudak2an , belum mampu melihat cara dan jalan penyelesaian yang lain , lalu cara fikir itu dikuasai emosi , bukan dengan pertimbangan akal ..

kalau boleh , tidak mahu lagi menerima ujian dan dugaan yang saya tidak mampu untuk menghadapinya , yang tidak mampu untuk memikulnya , kerana kekuatan dan ilmu yang ada belum layak untuk bekal menghadapinya ..
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Sat Oct 31, 2009 9:47 pm

sia mimang selalu putus asa tapi cuma sekejap saja... bila sia putus asa sia p tidur.. dan bila bangun trus semangat balik...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Sat Oct 31, 2009 10:27 pm

alangkah siok klu sia masam c SiokSondri. klu sia yg alami rasa putus asa, biasanya sia pigi sana karaoke. berabis nyanyi walaupun sumbang, sia inda paduli apa org sakap. yg penting sia dpt kasi hibur hati sia ... berbaloi ka buat begitu ah?
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Sun Nov 01, 2009 10:28 am

bila rasa putus asa, kena fikir berjuta lg org sini dunia yg hidup lg teruk tahap dewa...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Sun Nov 01, 2009 4:00 pm

ya, sia setuju sma c gontulak. sia salalu tingu sna national geographic ka apa itu ... sia lupa suda nama dia ... kasian oh org2 afrika.
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Sun Nov 01, 2009 9:12 pm

sia pun begitu, kadang2 bila sia tarasa masam mo mati sj, sia pikir urang lain yg lagi sansara, barabis mo idup pasal kalou inda barabis, buli mati.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Mon Nov 02, 2009 1:35 pm

sia sllu juga ada mslh tapi sia nda pena rasa putus asa dgn kehidupan pla...apa yg sia sllu buat ialah sentiasa berfikir positif...klu sia ada mslh sllunya sia akan lebih banyak berdoa...sia sllu serahkan sma Tuhan seja...bukan pasrah tapi sia yakin smua yg terjadi itu ada balasannya...klu kita kehilangan sesuatu atau sedikit, kita akan mendapat balasan yg lebih besar...jd sia nda pena berfikir utk putus asa...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Mon Nov 02, 2009 7:51 pm

dulu , mungkin masih budak2 ..fikiran singkat , emosi lebih kuat dari akal , selalu bertindak ikut emosi , lepas itu baru timbul penyesalan tapi perkara sudah berlaku , kadang2 terlebih dalam tindakan ..

sekarang , alam budak2 telah berlalu ..mungkin ada sedikit kematangan , sering juga terusik amarah , kadang2 termengamuk tapi masih boleh kontrol , kalau marah2 pun sudah tahu macamana untuk selesaikan , dimana harus pergi ..

antara petua yang selalu dibuat bila marah adalah berendam dalam air , kadang2 disuruh pergi mandi ,konon untuk menyejukkan badan yang panas ketika marah itu , kalau marah dalam keadaan berdiri cuba duduk , atau minum air banyak2 ..

ketika marah , cuba lihat muka dicermin ..tidak manis kan , merah hitan pucat , sangat tidak menyenangkan
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Mon Nov 02, 2009 7:57 pm

aduinaaaaa...... bagus oo kao ally...... kaloulah kao suka sia.....
tp sakapan si tuan romeo santik oo.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Tue Nov 03, 2009 12:02 pm

rupanya setiap perkara yang berlaku keatas kita punya rahsia dan hikmah tersendiri , cuma kita tidak mampu untuk membacanya , [kadang2 perasan ..]

samada perkara yang menyenangkan atau menyakitkan , ada sebab disebaliknya kenapa ia terjadi ...sebab itu kita disuruh bersabar dahulu , apabila emosi tenang barulah kita dapat berfikir dan bertindak dengan waras ,

kadang2 berlaku perkara yang menyakitkan , kita sangat membencinya ....tapi disebalik itu rupanya ia mendatangkan kebaikan pada kita , perkara yang menyenangkan lalu kita sangat menyukainya , kerana terlalu gembira kita terlalai rupanya perkara itu menyebabkan bencana pada kita ..
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Tue Nov 03, 2009 7:26 pm

mimang butul itu tuan/sigu romeo. hukum karma mengatakan, setiap yg terjadi kepada kita itu berpunca dari apa yg kita buat sebelumnya (wah! terikut2 sudah sia persakapan tuan romeo ... terlebih sudah ...). tapi butulkah ada hukum karma? apa bah itu hukum karma? sia salalu dingar urang sakap, tapi sia inda paham ... tolong tuan/sigu romeo pahamkan sia (klu sudi) Very Happy
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 12:03 am

ya sigu romeo, suba kasi tarang itu ukum karma? adakah? salalu sia dingar org bilang nt ada pambalasan apa sj yg kita buat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 11:35 am

ha ha ..silap orang kamurang ni , saya bukan sigu bah ..

c laa tu barulah sigu , betul ni ...tanya dia , banyak tau dia tu

kan laa , ya bilang bahh ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 12:56 pm

romeo wrote:
ha ha ..silap orang kamurang ni , saya bukan sigu bah ..

c laa tu barulah sigu , betul ni ...tanya dia , banyak tau dia tu

kan laa , ya bilang bahh ..


deshhh... mana buli mgaku sambarang romeo. mentang˛lah kamu semua sigu... Wink
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 3:04 pm

sesekali boleh bah ..bohong sunat , tolong2 kawan ..ha ha

ngaku ja ba laa , banyak tu dorang mau tanya ko ..ngam la tu , kena dengan orang dia , paling layak untuk menjawab ,

macam saya ni memang bukan sigu , tiada kena mengena dengan keguruan pun ....selamattttt
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 3:26 pm

uiii naaa... apa bilag c aman yorut tu? dia bilang tdk bagus membuhung kalo sini nti mcm sia˛ saja cakapan kita. hehe... Razz

ba, apa lagi sigu romeo? dorg mao tau apa mksud tu hukum karma tu. Laughing kalo tdkpun, kita tnya dorg c Mr. alpha or tompinai orudlah... dorg tu pakar tu. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 5:09 pm

ya , betul tu sigu laa nanti macam cakap sia2 ja kita sini kalo tipu Very Happy ...tapi jangan jadi macam harimau tapuk2 kuku , kasi keluar lah tu sisik tapuk , ko tu kan memang pakar bahasa , sa tau bahh ..

ngam tu , c Tuan Orud memang pakar tu kalau pasal hukum2 ni ..hukum karma , hukum graviti , hukum hakam ...
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 6:43 pm

adesss ... lama suda sia menunggu jawapan dari pakar2 d ilsf ni ... apa bah itu maksud hukum karma? tulung la kasi paham urang yg sedang bingung2 ini, kio. Laughing

low profile oh butul c cik puan laa sma c tuan romeo ... Razz
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Wed Nov 04, 2009 8:10 pm

mana si gaman ni? dia yg tau butul pasal ukum2 paranurmal ini......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
monkey
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Number of posts : 762
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Thu Nov 05, 2009 12:51 pm

hukum karma pun kamu nda tau kah?
aiyarrr...
wut goes around, comes around...begitu la bah kira2..
jadi, kalau skarang kita buat jaat sama urang, lain kali kita kena balas ...
contoh la...si romeo couple sama c ally joe...entah macam mana salah ejes, menjadi pula 'telinga2' @ jentik-jentik......si romeo tidak mau tanggungjawab kunu...next time, kalau si romeo ada anak ppuan, anak dia pun kena buat macam tu juga...
demikian la pemahaman saya pasal hukum karma.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Thu Nov 05, 2009 2:57 pm

aduinaaaa...... buli tahan si monkey ni..... masam si gaman juga..... nasip baik si monkey bgtau...... kalou inda, aduinaaaa sampai bila2lah sia inda tau apa itu ukum karma...... tq monkey.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Thu Nov 05, 2009 7:44 pm

tq tuan monkey. begitu pula maksud hukum karma. heeee ... inda mau la sia kasi sakit ati urg ... sia mau jadi org baik2 Laughing
bilang urg, buat baik berpadah2, buat jahat jgn sekali .... errr butul ka itu Question
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Sponsored content




PostSubject: Re: Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?   Today at 12:15 am

Back to top Go down
 
Pernahkah kamu rasa macam kamu ingin berputus asa?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: