To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 pangalaman kamu pakai chopsticks

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: pangalaman kamu pakai chopsticks   Sun Nov 01, 2009 6:24 pm

nah, tiba2 pula kaluar sualan yg bida2 di utak sia...masam yg tupik sakap, apa pangalaman kamu urg mula2 pakai chopsticks (butul ka ijaan dia tu?).

sia mula2 balajar pakai itu chopsticks, bikin malu oh ... sia makan mee guring di kadai sina sma kawan sia la, ada juga ba itu garpu, tapi mau juga pakai itu chopsticks kunu...kasi pindik sarita, sakali targalinsir itu chopsticks, turus kana muka kawan sia oh. itu kawan sia relak ja sama katawa barabis, tapi sia yg butul2 malu oh ... haiyaaa
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Sun Nov 01, 2009 9:04 pm

sia kisil2 sdh pandai copstik..... sanang bah barajal tu..... tp ada sakalikan, sia mo makan mi, jd copstik sia pigang kiri kanan kasi gaul itu mi bah sama lada..... tp ada urang sabalah mija tingu sia, dia tanya sia pandai guna copstik ka inda, sia bilang pandai bah sia...... dia pikir sia inda pandai, padahal sia baru mo kasi gaul itu mi......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 8:27 am

hehehe ... dia heran ba itu mangkali sabap kao pigang itu sopstik kiri kanan. Laughing
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 9:54 am

saya mula2 training pakai chopstick di rumah bah.. itu time kicik2 lagi. saya bikin chopstick daripada bambu. suda pass sikit2 baru barani pakai chspstk di kadai makan.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 7:53 pm

sanang bah barajal soptik...... ambil itu bambu panjang2, kasi alus2, jgn kasi putus, lapas tu kasi patah sj, tp yg tampat patah masi basambung..... jd kalou mo guna, kasi lipat sj..... masam sana kg2 di kuala panyu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 8:15 pm

ha ha ..bijak , kasi patah tapi jangan kasi putus tu bambu ,nanti lipat ja masa mau guna ..yang di K penyu tu dorang makan tu sagu guna macam tu lah , minggu lepas saya pergi rumah kawan disana , sa pakai sudu ja macam makan bubur tapi banyak jatuh ..melekat lagi tu , makan sikit ja jaga hati tuan rumah , walaupun sebenarnya benda tu tidak pernah saya makan ..sedap juga la ,

chopstik ? macam trauma pun ada ...kenangan paling memalukan , orang lain guna chopstik saya pun mau juga , tidak mahu kalah , xsen ..padahal tidak pandai ,
masa mau ambil tu ayam dipinggan , balik2 saya sepit tapi balik2 jatuh , entah berapa kali sepit pun masih tidak mau lekat , last saya sepit kuat2 tu ayam terpelanting dari piring , habis kuah tumpah terpercik kena baju orang didepan , nasib baik sepupu ..

bapa saya terus cubit paha , punya sakit ...macam mau keluar air mata , lepas makan terus saya tidak mau jumpa dorang semua , malu satu hal ..sakit kena cubit satu hal lagi , selang berapa hari tu sepupu kutuk saya macam2 , sampai sekarang masih teringat , malu pun ada , bikin ketawa pun ada ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 8:31 pm

parampuan bah kao ni puan romeo, kannn? main subit2 lagi...... sia pikir kao lalaki...... hihihihihihiiii......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 8:41 pm

hahahaaa... lucupun ada, kcianpun ada ko ini romeo. jht juga dorg tu, bukan juga kao sgajapun, hehe...

kalo sya pula, syapun tdk ingat bila & mcmna sya boleh pndai pkai 'chopstick'. sya sedar sja, sya pndai sudah guna, mgkin sejak kecil kali mcm c gaman. ada satu hari tu sya pergi makan mee sup di KB sama geng˛ satu kampung duuulu masa tingkatan 1 lagi kami, semuapun hairan nmpak sya pakai 'chopstick'. baru sya tau dorg tdk prnah pula pakai 'chopstick'. syapun lain˛ pula kana tengo mkn. ada lagi satu org tu ckp "bandaron ko iya io koih?" smpai skrg sya masih ingat tu ayat dia sbb sya bingung apa kaitan dgn pkai chopstick? hehe...
scratch
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 8:45 pm

hibat oo si laa ni dr kisil pandai guna soptik.......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 8:50 pm

astagihhh..... dari kisil tu brmaksud yg sudah pndai makan sndiri bah gaman... lain˛ sudah kao fikir tu kan gaman? Razz
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 8:54 pm

adess ... kasian butul oh kao tuan romeo. sampai ati dorg buat masam bagitu. Surprised
sia punya pangalaman masa mula2 guna itu soptik, bukan sja pangalaman sia yg diatas, banyak lagi. tapi smua sia suda lupa

wah bulih tahan c laa pula ini, dari kasil suda pandai pakai itu soptik ... jeles sia oh
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 9:14 pm

adoi na... itu sajapun buli tahan sudah ka? mgkin sebab d rumah kmi bnyak chopstick brbnding garpu ba. kalo mkn maggi panas ba tu besi tu, bagus lagi guna chopstick, hehe... Laughing
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 9:18 pm

hihihi ... sia sampai sikarang sia inda mau pakai itu chopstick. jara bah Embarassed
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 9:19 pm

mimang buli tahan sdh tu laa..... bukan sanang kisil2 sdh pandai guna soptik..... urang lain masi guna garpu, kao sdh guna soptik.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 9:20 pm

samalah kita laa... saya lebih suka pakai chopstick drpd garpu terutama bila makan mee.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 9:35 pm

samalah kita samua......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Mon Nov 02, 2009 11:31 pm

kalau makan mee dirumah , saya pun guna chopstik ..tapi kalau diluar , lebih2 direstoran ..tidak mau sudah guna kayu tu , tu ayam bukan boleh diharap , takut dia melompat lagi macam dulu ..bagus guna sudu ja ,lagi selamat ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Tue Nov 03, 2009 6:30 am

Kalau kamurang boleh kutip kacang tanah menggunakan chopstick ..dikira ok lah tu..ketulan ayam di resturan inda lumpat suda...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Tue Nov 03, 2009 12:06 pm

kutip kacang dengan chopstik ? boleh ...

kacang yg ada kulit , tada kulit pun ok sudah ... dulu memang tidak
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Tue Nov 03, 2009 1:46 pm

sia parnah kutip itu kasang pakai chopstick, susa oh ... inda dapat sia kutip itu kasang. tapi klu kasang yg ada kulit, bulih mangkali
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Wed Nov 04, 2009 3:12 pm

pukutarap wrote:
mimang buli tahan sdh tu laa..... bukan sanang kisil2 sdh pandai guna soptik..... urang lain masi guna garpu, kao sdh guna soptik.....
pukutarap wrote:
samalah kita samua......


Yorut_orut wrote:
samalah kita laa... saya lebih suka pakai chopstick drpd garpu terutama bila makan mee.


iya... tengo c gaman pura˛ lagi, pada hal dia lagi yg terror. hehe... Smile
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Wed Nov 04, 2009 8:47 pm

tp kalou makan nasi, bagus lg guna sinduk drpd soptik, nt inda puas ati kao makan hihihihii.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Wed Nov 04, 2009 8:59 pm

ada satu kali saya dijemput makan di ruma kawan saya sina.. nasi semua dalam mangkuk dan cuma ada soptik saja... saya pun sagan juga minta sudu. saya pun gasak saja lah tiru mcm diurang kasi dakat tu mangkuk di mulut..kakai saja tu nasi masuk mulut.. Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Wed Nov 04, 2009 9:06 pm

ya, mimang main kakai sj tu tuan orut..... tp inda barapa kanyang bah kan, hihihiiii..... kana2 lg kalou ada sup, aduinaaaa sampai rumah tepikir2 pasal itu sup inda tarasa......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Wed Nov 04, 2009 9:21 pm

ada juga baitu sudu jenis libar sikit utk sup..tapi mimang butul kalau mcm kita tida biasa makan nasi pakai sopstik mcm inda puas makan..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: pangalaman kamu pakai chopsticks   Today at 9:50 pm

Back to top Go down
 
pangalaman kamu pakai chopsticks
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: