To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 2 Bots

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Fri Dec 04, 2009 10:31 pm

'sekali sekala bangun' nahhh ...bahaya betul pantun tuan PT ni , pengalaman mahal susah dicari ..
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Fri Dec 04, 2009 10:52 pm

ada yg kawin 2 3 kali tapi yg pertama juga paling siok...hahaha...tapi kena ingat...
" 6.Sebab pada awal dunia, Allah menjadikan mereka laki-laki dan perempuan,(7) sebab itu laki-laki akan meninggalkan ayahnya dan ibunya dan bersatu dengan isterinya,8. sehingga keduanya itu menjadi satu daging. Demikianlah mereka bukan lagi dua, melainkan satu.(9) Karena itu, apa yang telah dipersatukan Allah, tidak boleh diceraikan manusia." Markus 10: 6-9
jadi...lelaki² smua jgn cuba²...hahaha...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 10:12 am

hihihiiii 'pantun' wajip baitu gaman utk yg sdh kawin.....

butul sakapan kao pn.ally joe..... lain kali kalou sia ada rejeki, sia mo ikut butul2 ini aturan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 12:33 pm

ally joe wrote:
ada yg kawin 2 3 kali tapi yg pertama juga paling siok...hahaha...tapi kena ingat...
" 6.Sebab pada awal dunia, Allah menjadikan mereka laki-laki dan perempuan,(7) sebab itu laki-laki akan meninggalkan ayahnya dan ibunya dan bersatu dengan isterinya,8. sehingga keduanya itu menjadi satu daging. Demikianlah mereka bukan lagi dua, melainkan satu.(9) Karena itu, apa yang telah dipersatukan Allah, tidak boleh diceraikan manusia." Markus 10: 6-9
jadi...lelaki² smua jgn cuba²...hahaha...

tq ally... inilah yg sebaik²nya prlu dipatuhi. pling bgus mesti cari psgan yg seiman mcm dorg Ally & Mook supaya dpt brtolak ansur antara stu sama yg lain.

alamk... suri bnyak² kio ally tdk dpt dtg wedding kamu ari tu, kwn sya yg di rnau tu ada hal masa tu ba jadi dia tdk dpt bawa sya pigi tengo kamu. rupa²nya ada ba pula kwn satu krja dia cousin c Ally, hehe... tapi mcm mnyesal jugalah tdk pigi sbab tlepas pula pluang brjumpa dgn c admin. Wink
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 2:20 pm

apa yang penting kerjasama...haha...laa, sepa kwn 1 keja kwn ko tue? my cousin ka? Rolling Eyes
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 2:52 pm

ya, kwn sya ckp yg satu krja dia tu kazen kao. kwn syapun kenal kao juga. hehe... tdk apa ally nanti sya pigi jumpa kao saja, trus sya kasih tau yg sya ni sbnrnya c Laa ILSF. hehe...
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 2:54 pm

uik laa, sepa kwn ko nie...kc tau la sia...takkan rahsia...hahaha
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 3:12 pm

heheheee... adoina rhsia pula d, haha. kalo antara kita dua memang bukan rhsia ba ally. nantilah sya bgtau ko, dia tggal d area² pekan rnau ba. hehe...
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 3:14 pm

klu area² pekan ranau mmg ramai sia punya kazen...tulak yg pilak² la...hahaha
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 3:15 pm

saya baitu ..ha ha , kita kan kazen ..kan kan Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 3:18 pm

hehehe... nah... ada sudah mgaku o ally. haha...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 3:21 pm

mimang kami kazen ba laa , bapa dan mama kami sama ...betul ni !! kau dengan saya pun kazen juga ..he he
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 4:04 pm

ya betull...mama dan bapa kita c Adam dan Hawa bha...sama laitu...hehe...kan tuan romeo...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sat Dec 05, 2009 4:15 pm

aiseyyy ...tidak menjadi saya punya pancingan ni , puan ally sudah jawab duluan , iskkk ..kecewa my heart , ha ha

betul kan , bapa dan mama kita sama , bapa kita sama2 lelaki ..mama kita sama perempuan , Adam dan Hawa juga asalnya , saya mau tunggu ada yang teruja bah tu puan , tapi nampaknya tidak jadi ..napalah puan jawab duluan ni ?
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sun Dec 06, 2009 12:21 am



santik ooo...... jeles sia..... tp kalou sia, masam inda ngam pasal pakai tupi ijau bah..... buli kaitu ah pakai kut tp pakai tupi ijau juga?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Sun Dec 06, 2009 8:30 am

ai ..tada masalah tu tuan , urang putih kawin pakai tupi koboi ja pun ok tu
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Mon Dec 07, 2009 11:23 am

hihihihiiii..... masam inda ngam juga bah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Mon Dec 07, 2009 8:51 pm

pukutarap wrote:


santik ooo...... jeles sia..... tp kalou sia, masam inda ngam pasal pakai tupi ijau bah..... buli kaitu ah pakai kut tp pakai tupi ijau juga?


kasih buli saja gaman, yg pentg sah prkhwinan. haha... syapun kalo sya mao khwin nanti kalo buli sya mao juga pakai tu rama² punya sayap. buli kaitu ar? Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Mon Dec 07, 2009 10:11 pm

buli baitu laa...cari kelainan...haha...trus ko jd artis masa ko kwin nanti...perkara yg paling penat tu sesi bergambar...punya penat mo kuntrul senyuman...mo dkat 1 jam bha bergambar seja...adui...hahaha
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Mon Dec 07, 2009 10:15 pm

saya tengok jarang sudah orang kita masa kawin pakai baju tradisi yang sebenar masa kawin , kebanyakan lebih suka pakai baju2 moden ..

mungkin kerana kesukaran mencari baju2 sebegitu , atau tidak selesa memakainya ..maklumlah tebal , panas , atau kerana lebih mudah gunakan baju2 moden yang lebih berviariasi , senang dapat dan mudah guna ,

dulu , saya pernah menghadiri majlis kawin seorang sahabat ..dia bkn orang dusun , bini dia pun bukan tapi dorang guna pakaian tradisi dusun siap dengan kerudung hitamnya , dengan tali pinggang tembaganya [ apa nama tu ...?] memang nampak lawa tambah2 lagi disolek sesuai dengan perawakan dorang , cuma sepasang itulah dorang guna , tiada 4, 5 pasang tukar2 baju ..
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Mon Dec 07, 2009 10:45 pm

tue la bha...tapi ni la kawin kan once in a lifetime bha jd mo juga kelihatan lain dr yg lain...klu kita org dusun, pakaian tradisi tue bila² jak buli pkai terutama masa kaamatan...tapi baju pengantin tue satu kali seja dapat pakai...nda buli pakai msa lain...nda sesuai...bgtu juga dgn bangsa lain...dorg cari kelainan dgn memakai pakaian tradisi bangsa² lain...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Mon Dec 07, 2009 11:45 pm

kalou pakai baju kdm, panas baitu, bapalu2 kao kapanasan, kain baldu baitu..... butul sakapan si allyjoe, baju kdm buli pakai bila2, time mamansing pun buli, tp suba kao pakai baju kawin moden pigi mamansing.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Tue Dec 08, 2009 2:54 am

ya.. pertama ia memang panas ..kain baldu , hitam lagi , dia menyerap haba , lagipun mungkin berat sedikit apalagi kalau ditambah macam2 aksesori di pinggang dan kepala
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Tue Dec 08, 2009 6:40 pm

sia parna pakai baju kdm, aduinaaaa...... masam air paip paluh sia mangalir, hihihiiii..... patutlah inda ramai yg pakai time kawin.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Wed Dec 09, 2009 3:31 am

saya ada satu set baju tradisi ..lama sudah , mungkin 8 tahun sudah saya simpan , tapi pakai cuma setahun sekali ..kadang2 dalam setahun langsung tidak dipakai , tapi mana2 sepupu lalaki yang kawin semua pinjam baju tu ..dorang lagi banyak pakai dari saya ,

tahun lepas , masa majlis raya anjuran jabatan ..saya tengok ramai yang pakai baju tradisi masing2 , bajau dengan baju bajau , kedayan dengan baju kedayan , india pakai baju india , yang cina pun juga , saya pun tidak mau kalah apalagi pakailah baju tradisi dusun tu , panas memang panas walaupun majlis tu malam hari dan dalam dewan ada aircond , dipenghujung majlis diumumkan anugerah pakaian paling lawa , semua orang teruja sebab ia tidak diberitahu pada hadirin ..rupanya urusetia sengaja buat suprise , langsung tidak sangka ..saya yang dipanggil naik pentas dpat hadiah , bangga jugalah ..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION   Today at 8:29 pm

Back to top Go down
 
MOOK & ALLY JOE WEDDING INVITATION
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Ranau-
Jump to: