To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 apa tujuan utama dlm hidup kamu?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Tue Nov 17, 2009 9:59 pm

c laa ni beruntung bah sebenarnya , cuma dengan c monkey ja bunga disini ..yang lain semua kumbang gonggok , jadi kamurang dua ja la jadi bahan usikan kamiurang , jangan marah ya bu ..

minta kasihan sudah c laa ni , tapi sebelum kena kasi kasihan ..kasi tunai dulu permintaan dorang tu Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Wed Nov 18, 2009 7:07 pm

kalou inda mo samua tingu, kasi pm sia saturang, inda paya yg lain.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Thu Nov 19, 2009 3:01 pm

ya , sama saya juga , sukung ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Thu Nov 19, 2009 6:55 pm

Mana kau tau tarap yg ko saja yg kana kasi pm?

Mungkin si laa..tulis begini...

To my only..my only one..
Lepas tu dia pm kepada semua warga ilsf (kecuali si monkey)... Very Happy

Unia...betul2 keluar tupik sudah oo...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Thu Nov 19, 2009 7:59 pm

aduinaaaa...... banyak pula yg mo putung jalan..... jan paduli diurang laa, kasi pm sia sj ah......

hihihiiii..... kerual tupik butul sdh.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Thu Nov 19, 2009 10:53 pm

Bah tuan2 dan puan2 yg di hormati mari kita kembali ke haluan sebenar..

Peace. Very Happy
Back to top Go down
alphawaves
Moderator
Moderator


Number of posts : 1799
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Thu Nov 19, 2009 10:55 pm

pukutarap wrote:
kalou inda mo samua tingu, kasi pm sia saturang, inda paya yg lain.....

wah enda adil ooh tuan gaman..saya pun mo juga..

Pssstt gamann..klu dia pm tu gambar, tuan kasih pm saya juga aah..jgn kasih tau sama tuan orud tau Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Fri Nov 20, 2009 1:32 pm

bagi saya , terlalu banyak hal sebenarnya yang ingin dicapai semasa didunia ni , terlalu tinggi dan panjang angan2 sebenarnya ...kalau diihurai tidak cukup dakwat , kalau diulas tidak cukup ruang , ha ha ...

tapi ,saya sedar hidup ini sangat singkat , boleh dinyatakan hanya dalam 3 perkataan , lahir ..menderita ...mati !! angan2 cuma angan2 , khayalan sekadar ilusi rasa ,

makanya , saya hidup seadanya ...syukur ada kesihatan yang baik , ada selera makan yang bagus , punya mimpi semasa tido , mampu bergelak ketawa sesama rakan , mudah2an kesihatan ini kekal sampai besok , sampai lusa , sampai bila2 ...
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Fri Nov 20, 2009 7:54 pm

bagus sakapan kao gaman...... butul, hidup ini misti sanang ati, kalou inda kayapun indapa, yg penting sanang ati.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
paraivagas
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 265
Age : 36
Location : Sabah
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 4:24 pm

yg ptg ada tujuan hidup walaup apa pun... sbb kalau nda ada tujuan hidup... nda ada makna hidup ni... suda la singkat ja hidup ni... jadi kena hargai la... buat baik la jgn buat jahat. Smile
Back to top Go down
http://www.sabahforex.com
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 5:39 pm

banyak butul bah tujuan sia dlm hidup...masam2. bikin paning juga kadang2 ... hehehe
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:07 pm

kumpul parbuatan2 bagus dlm idup.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:17 pm

Tujuan hidup saya.... mau nikmati sisa2 hidup ..di sampaing ingin melakukan yang terbaik terhadap keluarga dan org lain sementara menunggu "matahari terbenam".....
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:27 pm

Yorut_orut wrote:
Tujuan hidup saya.... mau nikmati sisa2 hidup ..di sampaing ingin melakukan yang terbaik terhadap keluarga dan org lain sementara menunggu "matahari terbenam".....
ai ... masam sedih sia basa kao punya kata2 ini tuan Yorut. tapi memang begitu bah kan. beliau sia sandiri pun salalu sakap begitu ...
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:33 pm

Biasa laba jerryg kalau orang yang sudah berumur ini. Kalau mcm mahathir indapa juga.. ini kalau tanam gata pun belum tentu sampat menuri gata baru... Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:34 pm

aduinaaaa..... jan sakap begitu bah tuan orut...... kita ramai2 lg sini bah lama2.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:39 pm

hehehe....kalau ikut hati ..biar saya bukan macam mahathir, musa aman dan mereka2 yang sewaktu dengannya..saya mau idup panjang juga bah. mana tau masa yg akan dtg kita buli beporom live telecast.... Very Happy
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:44 pm

Yorut_orut wrote:
Biasa laba jerryg kalau orang yang sudah berumur ini. Kalau mcm mahathir indapa juga.. ini kalau tanam gata pun belum tentu sampat menuri gata baru... Very Happy
jan sakap begitu bah tuan Yorut. sidih pula sia tiba2. yg penting, tuan Yorut masih bersama kita, kan? umur bukan lah ukuran, umur itu hanya satu nombor yg manusia cipta sendiri. apa yg menjadi ukuran ialah tahap kesihatan kita dan macam mana kita jaga diri kita supaya sihat dan cergas selalu ... (oops! terlebih suda ... hihihi)
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:46 pm

tambah sedi sia basa sakapan si tuan romeo.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:50 pm

Kebiasaan orang-orang tua cakap saja bah itu jerryg... padahal semuapun mau idup panjang... Very Happy
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 6:51 pm

hihihi ... masamana si tuan romeo bulih describe masamana rupa c laa ya? mungkin diurg ini kanal antara satu sama lain, kan? [Off topic suda]
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sat Nov 21, 2009 8:53 pm

antah2 masam diurang si tuan mook/ally..... bagus pula ilsf ni tampat sari judu..... tp, aduinaaaaa sia sdh lebi 3000 post, bulum ada tanda2 apa2 ni......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sun Nov 22, 2009 12:40 am

jodoh kita sebenarnya suda tersedia cuma kita nda tau dia d mana dan mcm mana kita akan jumpa dia...so sooner or later tatap jumpa juga...sia sndripun nda sangka akan jumpa jodoh melalui internet tapi tue la kuasa tuhan bha kan...jauh ka dekat ka klu sudah tertulis itu jodoh kita, kompom jumpa juga...jd moral of the story ialah, salah satu tujuan dlm hidup sia sudah tercapai...sia mo kawin suda....hehehe Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Sun Nov 22, 2009 5:31 pm

cuba kita lihat sekejap tu pokok buah2an , mula2 berbunga banyak betul ..hebat cantik , kita pun mula mencongak berapa banyak buahnya , berapa boleh dijual , berapa untung yang bakal diperolehi , kita pelihara kita jaga , kita tebas rumput yang panjang , kita halau tupai yang datang memakan ..

akhirnya yang menjadi sampai keakhirnya cuma beberapa biji , harapan kita tidak menjadi kenyataan ..angan2 pun tidak menjadi , ..lain diharap lain pula yang datang ,

hidup ini begitulah , jangan disangka yang tua akan duluan gugur ..yang muda pun bila2 masa akan gugur juga , semua kita mengharapkan umur yang panjang , kesihatan yang baik , hati yang tenang dan lapang , rezeki yang murah , namun hukum alam yang telah tertulis semenjak kita berumur 4 bulan dalam kandungan ibu tidak mampu kita mengubahnya ,

semoga kita tetap baik , sihat , gembira , tenang ..walau dimana saja kita berada , agar dapat kita berusaha mengapai mimpi semampu boleh , dapat berforum sampai keakhirnya ..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Mon Nov 23, 2009 8:08 pm

Yorut_orut wrote:
Mana kau tau tarap yg ko saja yg kana kasi pm?

Mungkin si laa..tulis begini...

To my only..my only one..
Lepas tu dia pm kepada semua warga ilsf (kecuali si monkey)... Very Happy

Unia...betul2 keluar tupik sudah oo...

hahaaa... lusu juga c aman o. tapi mgkin kaopun trkecuali o aman, hehe... Laughing
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: apa tujuan utama dlm hidup kamu?   Today at 7:35 pm

Back to top Go down
 
apa tujuan utama dlm hidup kamu?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Kedai Kopi Talk-
Jump to: