To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 sampah diikat di belakang kereta

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: sampah diikat di belakang kereta   Wed Nov 11, 2009 5:28 pm



tempoh hari sdh masuk newspaper ttg perbuatan pemandu2 mengikat sampah di belakang kereta utk dibuang entah di mana... pemandangan spt dlm gambar di atas adalah perkara biasa di keningau... kalau palstik bocor, sampah akan berterabur atas jalan, mana itu pemandu akan pg kutip balik...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Nov 11, 2009 6:09 pm

perbuatan membuang sampah begitu adalah satu perbuatan yang tidak baik. Bagus kalau dia buang di tempat pembuangan yang dikhaskan..kalau dia buang merata tempat macam mana? Betul sampah tu sudah jauh dari rumah dia tapi sudah dekat dengan rumah orang lain pula. Dan kalau dia buang di kawasan yang tidak berpenghunipun ia tetap mencemarkan kawasan itu. Sepatut sampah kampung (bagi mereka yg tidak tinggal di bandar dan perumahan sektar bandar) dilupuskan sendiri dengan cara yang paling wajar. misalnya..kalau plastik dan kertas bakar saja di belakang rumah (tempat pembakaran sampah yg kita sendiri tetapkan). botol tin besi kumpulkan utk kitar semula.
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Nov 11, 2009 7:46 pm

sia setuju butul2. inda malu ka diurg buat begitu atau diurg ini jenis yg pentingkan diri sondiri?
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Urub's
Prebet
Prebet


Number of posts : 4
Registration date : 2009-11-11

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 12, 2009 11:19 am

alternatif bo gia tu..busuk ba gia kalo simpan dlm keta..hehe..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 12, 2009 12:19 pm

Urub's wrote:
alternatif bo gia tu..busuk ba gia kalo simpan dlm keta..hehe..

Betul juga ... asalkan jgan terburai dalam perjalanan.
Tapi ke mana agaknya diurang buang itu aa?

P/s. tuan Urub's ..baru pertama kali saya jumpa ko sini ilsf..selamat berkenalan..ngaran ku nopo nga ie yorut-orut... drunken
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 12, 2009 12:45 pm

kalau buang sampah ikat belakang kereta pun pandai2 la bah ..buanglah waktu malam , malulah sikit , sekali orang nampak kita buat gitu dorang akan ingat sampai bila2 , asal ternampak kereta kita pasti dorang akan cakap " tu kereta yang ikat sampah dibelakang hari tu .." kita tidak akan perasan tapi jiran2 pasti akan perasan perangai kita

lagi satu , janganlah kumpul sampah banyak2 baru buang ...hari2 buang la , malam paling ngam
Back to top Go down
jerryg
Koperal
Koperal


Male Number of posts : 268
Location : KK bah
Humor : Damn Right!
Registration date : 2009-10-10

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 12, 2009 12:55 pm

sia setuju sma tuan romeo. pasal itulah sia sakap, diorg ni inda pandai malu ka apa ... scratch
Back to top Go down
http://tinyurl.com/2ezjp87
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 12, 2009 6:45 pm

romeo wrote:
kalau buang sampah ikat belakang kereta pun pandai2 la bah ..buanglah waktu malam , malulah sikit , sekali orang nampak kita buat gitu dorang akan ingat sampai bila2 , asal ternampak kereta kita pasti dorang akan cakap " tu kereta yang ikat sampah dibelakang hari tu .." kita tidak akan perasan tapi jiran2 pasti akan perasan perangai kita

lagi satu , janganlah kumpul sampah banyak2 baru buang ...hari2 buang la , malam paling ngam

Adeh...macam setuju gia kamu sama orang yg buang sampah merata tempat. Kenapa gia mesti mau malam? Kalau malu org lain nampak ..mesti tempat pembuangan tu adalah tempat yang tidak sepatutnya, kan?
Tapi nga biasa no bogia kalau kita nampak tempat itu tempat orang buang sampah, kitapun ikut-ikutan buang sampah di situ pasal tempat tu mimang macam tempat pembuangan sampah sudah. Tapi yang sebenar-benarnya tempat itu tempat pembuangan sampah haram....
Back to top Go down
niche
Special Rank


Number of posts : 599
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 12, 2009 11:41 pm

mgkin niat pemandu tdk mau berbau busuk dlm kereta... tp kurang sesuai juga sb jika plastik pecah/koyak, mana itu pemandu sedar, kalaupun sedar, mesti dia jln sj tdk pungut... jd cara membuang begitu kurang beretika... mana tau dia buang tepi jln sj... bagus topik ni...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sat Nov 14, 2009 9:56 pm

buang waktu malam tu bukan bererti kita setuju buang sampah merata tempat , cuma merujuk kepada perbuatan mengikat sampah [plastik sampah] dibelakang kereta , kalau ndak ikat pun kalau malam mungkin tidak berapa teruk sangat nampak ..kita tahu mungkin pemandunya tidak mahu keretanya busuk , sebab itu berbuat demikian ..

kalau siang nampak hodoh sangat lah ..maklumlah kereta banyak , ..

paling selamat , jangan kumpul sampah banyak2 baru buang , asak ada ja terkumpul terus buang ...bukannya lama pun
Back to top Go down
Admin
Admin


Number of posts : 435
Registration date : 2008-09-06

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sat Nov 14, 2009 10:00 pm

kalau plastik terburai, itu pemandu akan turunkah pg pungut balik?
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sun Nov 15, 2009 12:02 am

mana ada , kompom tu pemandu tidak akan turun pergi pungut balik tu sampah dia yang jatuh terburai ...kecuali orang belakang kasi hon mungkin dia akan berhenti jugalah , itu pun belum tentu ..silap2 dia kasi berhenti tu kereta , tayang penumbuk lagi ..

saya rasa , mana2 taman perumahan ada disediakan tong sampah sendiri ..DBKK akan pungut sampah tu setiap malam , kalau tempat saya biasanya dorang datang subuh , dalam jam 5 kedengaran dorang angkat tu sampah ..

asalkan sampah itu dikumpulkan , dimasukkan kedalam plastik hitam dorang akan pungut bawa keluar ..kalau cuma dituang bulat2 dalam tong sampah terutama sisa2 makanan , dorang tidak akan pungut kasi bersih punya , sebab itu saya hairan kenapa masih ada orang yang bawa sampah bersiar2 diikat dibelakang kereta , mungkin orang itu baru balik dari camping atau keretanya sudah tidak muat lagi , penuh dengan barangan lain ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sun Nov 15, 2009 6:26 pm

itu pamandu ambil jalan mudah baitu..... biarlah teburai, asal inda kebauan dlm kerita...... biarlah urang lain dpt masalah, yg penting jgn diri sendiri yg susa.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
karasumbang
Prebet
Prebet


Number of posts : 8
Registration date : 2009-11-15

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sun Nov 15, 2009 7:57 pm

pertama kali saya nampak cara begini angkut sampah, hahahaa... kreatif, mmang kreatif... di mana ini?
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sun Nov 15, 2009 8:19 pm

saya pun mati2 mau ingat dimana jalan ni tapi tdk dapat ..macam jalan luyang pun ada , macam jalan ke ranau pun ada , entah dimana ni
Back to top Go down
gladiator
Prebet
Prebet


Number of posts : 38
Registration date : 2009-01-28

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sun Nov 15, 2009 9:51 pm

pemandu ini kurang bertgjwb... penting diri sendiri sj..
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Tue Nov 17, 2009 8:51 pm

mcm tdk prcaya saja sya ini thread kalo c tompinai gontulak tdk kasih upload gmbar o. bikin hairan juga knapa smpai dibawa² pula brjln tu smpah. tapi kmungkinan jga dia syg mao kasih cemar tu tmpat dia brcamping ba kan, turus dia brcdg mao buang di rumah dia yg ada DBKK mao ambil tiap² hari. mnatau ada bau² juga tu smpah tulah sbab dia ikat d blkg saja, jnji tdk bocor. jgn saja ada org sgaja² pigi laggar kasih bungkar² siiikit tu smpah. hahaaa..... Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Nov 18, 2009 7:33 pm

tp kalou sia, masi juga inda ngam buat begitu, talampau penting diri sendri.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 19, 2009 1:00 pm

keseluruhannya memang nmpak tdk ngamlah ba kalo buat mcm tu tapi bnyak kmugkinan juga org tu buat mcm tu. mgkin juga org tu lupa pigi ambil balik ka lepas kasih sgkut skejap (alamk... matilah ni kalo ada istilah lupa Razz ).

lagi, skurang²nya smpah tu ada lama sikit juga dibawa oleh org tu. biar dia malu drpd dia mencemarkan alam skitar, buli² jugalah kali sikap pncinta alam dia. hehe... kalo org lain mangkali ada juga yg pura² pigi parking d siring² jln yg tdk brpa sibuk baru dia cepat² buang di gaung. nanti kena kasih ktwa ba bawa² smpah sgkut di blkg keta, hehe... Laughing (oiiittt tapi sya bukan sukung org yg bawa smpah mcm di gmbar tu ar... Razz)
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Nov 19, 2009 8:11 pm

masam ada pangalaman sj si laa ni bawa sampa pigi pakan kb.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Fri Nov 20, 2009 9:44 am

ya ba , dia kasi masuk tapuk dalam wakid , orang tidak nampak pun ...nanti diia kasi tuang sana siring jalan Very Happy
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Fri Nov 20, 2009 8:01 pm

tp sia parsaya si laa bukan juga bah salalu buat, kan laa..... antah2 sakali sj.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Mon Nov 23, 2009 8:22 pm

hahaaa... gaman², tdklah ba smpai mcm tu. d kg kami ada khas utk mbuang smpah juga ba, jauh ba itu KB tu tmpt membuang, hehe... jgn kao gitu ba gaman, Laughing
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Mon Nov 23, 2009 11:23 pm

ya bah kan, buang sj balakang rumah..... susa bah mo buang sana pakan kb kan.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Jan 20, 2010 11:25 am



masih ada lg perangai begini...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Today at 10:16 pm

Back to top Go down
 
sampah diikat di belakang kereta
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: