To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 6 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 6 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Tips Dan Teknik Pemasaran Tanpa Kos Yang Berkesan
by SchulzCube Thu Nov 16, 2017 6:07 pm

» Jualan HOT Produk Resell Rights Kombo 2017
by xbest Mon Nov 13, 2017 9:28 pm

» Gempak! Jutawan App Guna ROBOT Jana Income Bertubi-Tubi
by xbest Sun Oct 29, 2017 12:57 am

» Produk Resell Rights 2017 yg TerLajak LARIS!!
by xbest Thu Sep 07, 2017 8:07 am

» Wabak Software Hantu Semakin Mengganas
by xbest Sun Jul 23, 2017 4:56 am

» Formula Tarik Rezeki 2015
by xbest Wed Jul 12, 2017 6:36 am

» Need a help!
by limau123 Wed May 31, 2017 2:19 pm

» Fatherís Day ahead
by ahkeok Sun May 07, 2017 10:49 am

» Mother's day is just around the corner. What to buy???
by ahkeok Tue May 02, 2017 7:44 am

» Contoh Soalan Exam Online Pegawai Penerangan S41
by xbest Thu Apr 13, 2017 8:15 am

» Seminar Tajwid Luarbiasa Edisi Ramadhan 2017
by xbest Sat Apr 08, 2017 6:13 pm

» Panduan Google Adsense Pertama Malaysia 2017
by xbest Mon Mar 27, 2017 9:06 pm

» Tyre chitchat
by tungkelly Mon Mar 20, 2017 1:11 am

» Tips Dan Panduan Cari Kerja Kosong Di Singapura Yang Lengkap
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:41 am

» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Sun Mar 19, 2017 7:39 am

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Wed Mar 01, 2017 12:50 pm

» Cara Menjimatkan Membeli Dari Kedai Perabot Murah China
by SchulzCube Sat Feb 11, 2017 10:40 am

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sat Jan 14, 2017 4:42 pm

» Hard to reach out the text
by nurulazzin Fri Dec 30, 2016 4:43 pm

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
November 2017
MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
CalendarCalendar

Share | 
 

 sampah diikat di belakang kereta

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Jan 20, 2010 9:43 pm

aduinaaaa..... mimang parangai manusia susa mo berubah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL
avatar

Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 12:54 am

macam biasa nampak kereta ini , jalan dia pun macam tau ja dimana .... Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel
avatar

Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 8:33 am

ni kejadian mcm kebanyakkan di keningau... he he he..

cara buang begni sebenarnya "kreatif" tapi inda kena tempat, ada banyak perkara yg menyumbang tuk kejadian begini..

a. perangai tu orang sendiri yg mo main senang buang sampah.. trik ba ini, dlm hati dia.."kasi gantung di luar kereta saja ba, kalau jatu atau teburai.. nasib la"... tu org bilang

b. atau dia ni mimang dari duuuulu lagi suda buang sampah cara begini! tp indada yg ambil perhatian.., cra buang sampah ni dia warisi dari mama bapa dia atau dari datuk nenek dia lagi... suda jadi kegemaran dan tradisi keluarga!

c. tiada tempat buang sampah yg ngam dan dekat.. jadi dia pun baut la begini. MDK kena buat sesuatu sebenarnya... jadi si pembuang sampah ni sentiasa ada perasaan utk menyalahkan orang lain, dia inda salah langsung.. indada langsung perasaan bersalah!

Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 9:26 am

kita tidak tau sebenarnya ke mana tu kereta pigi. mungkin dia dari piknik..sana tiada tung sampa jd dia bawa balik tu bekas2 tapau, tin2 kula, dsb...
sungguh mulia hati urang tu.. Laughing
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar
avatar

Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 10:34 am

hehe... sma fkiran sya sma c aman yorut. Wink
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 9:02 pm

atau mgkin hiasan kerita dia..... masam santik juga bah gia ada gantung2 begitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan
avatar

Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Sep 14, 2011 10:20 pm



haha... tdk habis2 ni perangai begini sini keningau... nasib baik banyak sya tdk sempat ambil gambar...
Back to top Go down
liwanranau
Prebet
Prebet


Number of posts : 39
Registration date : 2012-09-20

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Fri Sep 21, 2012 12:08 pm

bogini boh gia tu, dorang bawa itu sampah pi buang sana tong sampah dekat pasar malam atau pun mana2 yang terdekat. bagus juga bah tu... memang pun sampah buat apa mau simpan dlm kurita.... kan mentaliti kita ckp dlm hati kutur bah tu sampah maka letak lah sampah itu ikut kedudukan sebagai sampah yang kutur betul... hehehehehe... pasal sampah betarabur di jln raya belum ada kes lagi... tp klo kalapa sawit dan kapingan pernah juga terjumpa....
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II
avatar

Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sat Sep 22, 2012 12:15 am

perbuatan2 begini ada di mana2.. berterabur di jlnraya juga pernah saya nampak.. tp, adakah itu cara terbaik utk buang sampah? ikat di belakang kereta?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal
avatar

Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sat Sep 22, 2012 1:07 am

sia pikirpun mimang inda ngam kasi ikat sampa di balakang kerita..... pasal kalou kuyak tu palastik, itu pamandu jalan sj tu waloupun dia nampak di seremin.... mana dia mau berenti pungut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   

Back to top Go down
 
sampah diikat di belakang kereta
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: