To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 sampah diikat di belakang kereta

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Jan 20, 2010 9:43 pm

aduinaaaa..... mimang parangai manusia susa mo berubah.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 12:54 am

macam biasa nampak kereta ini , jalan dia pun macam tau ja dimana .... Very Happy
Back to top Go down
SiokSondri
Leftenan Kolonel


Male Number of posts : 1143
Location : KK
Humor : Siok ba tu...
Registration date : 2008-10-01

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 8:33 am

ni kejadian mcm kebanyakkan di keningau... he he he..

cara buang begni sebenarnya "kreatif" tapi inda kena tempat, ada banyak perkara yg menyumbang tuk kejadian begini..

a. perangai tu orang sendiri yg mo main senang buang sampah.. trik ba ini, dlm hati dia.."kasi gantung di luar kereta saja ba, kalau jatu atau teburai.. nasib la"... tu org bilang

b. atau dia ni mimang dari duuuulu lagi suda buang sampah cara begini! tp indada yg ambil perhatian.., cra buang sampah ni dia warisi dari mama bapa dia atau dari datuk nenek dia lagi... suda jadi kegemaran dan tradisi keluarga!

c. tiada tempat buang sampah yg ngam dan dekat.. jadi dia pun baut la begini. MDK kena buat sesuatu sebenarnya... jadi si pembuang sampah ni sentiasa ada perasaan utk menyalahkan orang lain, dia inda salah langsung.. indada langsung perasaan bersalah!

Laughing
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 9:26 am

kita tidak tau sebenarnya ke mana tu kereta pigi. mungkin dia dari piknik..sana tiada tung sampa jd dia bawa balik tu bekas2 tapau, tin2 kula, dsb...
sungguh mulia hati urang tu.. Laughing
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 10:34 am

hehe... sma fkiran sya sma c aman yorut. Wink
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Thu Jan 21, 2010 9:02 pm

atau mgkin hiasan kerita dia..... masam santik juga bah gia ada gantung2 begitu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
gontulak
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Number of posts : 465
Registration date : 2009-02-07

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Wed Sep 14, 2011 10:20 pm



haha... tdk habis2 ni perangai begini sini keningau... nasib baik banyak sya tdk sempat ambil gambar...
Back to top Go down
liwanranau
Prebet
Prebet


Number of posts : 39
Registration date : 2012-09-20

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Fri Sep 21, 2012 12:08 pm

bogini boh gia tu, dorang bawa itu sampah pi buang sana tong sampah dekat pasar malam atau pun mana2 yang terdekat. bagus juga bah tu... memang pun sampah buat apa mau simpan dlm kurita.... kan mentaliti kita ckp dlm hati kutur bah tu sampah maka letak lah sampah itu ikut kedudukan sebagai sampah yang kutur betul... hehehehehe... pasal sampah betarabur di jln raya belum ada kes lagi... tp klo kalapa sawit dan kapingan pernah juga terjumpa....
Back to top Go down
Garadu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Number of posts : 593
Registration date : 2009-04-05

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sat Sep 22, 2012 12:15 am

perbuatan2 begini ada di mana2.. berterabur di jlnraya juga pernah saya nampak.. tp, adakah itu cara terbaik utk buang sampah? ikat di belakang kereta?
Back to top Go down
pukutarap.
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 4779
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2009-08-29

PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Sat Sep 22, 2012 1:07 am

sia pikirpun mimang inda ngam kasi ikat sampa di balakang kerita..... pasal kalou kuyak tu palastik, itu pamandu jalan sj tu waloupun dia nampak di seremin.... mana dia mau berenti pungut.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: sampah diikat di belakang kereta   Today at 4:38 pm

Back to top Go down
 
sampah diikat di belakang kereta
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Districts in Sabah :: Keningau-
Jump to: