To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Peristiwa yang tidak dapat dilupakan

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 2:51 am

semua kita pasti ada kenangan , peristiwa yang sehingga kini masih diingati , samada ianya memalukan atau menakutkan , menyakitkan , atau melucukan ..samada kita dikenakan oleh kawan2 atau kita mengenakan orang lain , ..

bagi saya , dalam banyak kes ..antara pengalaman paling mengesankan adalah memungut kepala orang kemalangan yang terputus dari badan , waktu itu saya masih bersekolah , kemalangan antara bus mini dengan lori bawa papan , satu bas cedera ..paling teruk pemandunya , kaki dua2 patah bahagian paha , tangan sebelah kiri patah , tangan kanan hancur putus , tapi masih hidup ..hanya biji mata dia yang bergerak , penumpang lain pun luka2 paling tidak serpihan cermin masuk dimuka ,

kepala yang putus itu milik anak kembar si pemandu itu baru berumur 10 tahun ..lelaki , kembar pasangannya juga lelaki tapi cuma patah kaki dan luka2 ja , mak dorang sudah mengampai terbaring tepi jalan , berdarah juga tapi masih hidup ..rupanya penumpang bus itu semuanya dari dua keluarga , keluarga sebelah isteri dan keluarga sebelah suami [ pemandu ]

sampai sekarang masih terbayang dimata ..bikin takut , bikin kasihan , macam2 perasaan ada ..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 10:03 am

sia, peristiwa inda sia lupa...... atap rumah kami busur, gara2 sia main sinapang beliau sia...... belubang baitu atap jing......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 10:49 am

Kenangan saya banyak yg belum dilupai... Very Happy
saya pilih satu saja dulu la..
Saya ketika masih kanak2 belum pandai beranang. Taim balik dari sekolah kami singgah mandi2 di sungai. Pada pengelihatan saya, sungai tu cetek saja. tidak tau kenapa saya teringin utk menyeberang pigi sebelah. tiba2 saya tepijiak di bahagian yang dalam. adeh..sampai lihir saya tu air. saya mcm berpijak di atas sebuah batu. saya try balik tapi rasanya tapak kaki saya tidak dpt cari tampat berpijak di bahagian yang cetek. semuanya rasa dalam. panik mangkali. Saya cuba sedaya upaya untuk mencapai batu yg paling dekat (di tebing sebelah suda ini) last2 dapat. Macam mana nak balik ni?? Takut sudah bah. Mau ikut jambatan gantung..adeh..malu bah pasal talanjang bulat. kalau saya ikut jambatan tu pastilah burung saya mengintai mereka2 yg sedang mandi manda di bawah..diurang pun nanti semua kasi katawa saya bila diurang nampak burung longlai tu...
Nasib baik ada abang saya sedang bermain rakit dengan kawannya. Sya minta dikasi naik rakit. Kawan dia inda mau tapi abang saya merayu (rakit tu milik kawan abang saya). dihabiskan cerita...inda jadi orang tingu burung saya di atas jambatan gantung... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 11:20 am

duuii ..bahaya mainan tuan Pt ni main sinapang betul2 , tempat saya ada kes tertembak maut , si bapa baru balik dari hutan , sebelum masuk rumah dia kasi sandar tu senapang dekat pokok mangga sementara dia cuci kaki , si abang anak sulung turun dari rumah melihat bapanya maklumlah budak2 ..kebetulan si adik turun juga , semasa turun tangga si abang ambil senapang tu tunjuk pada adik dia konon main tembak2 , rupanya peluru masih ada , si bapa lupa buka ..apalagi dummm , hancur si adik kena ..dagingnya berterbangan melekat didinding , ditiang rumah , ditangga jangan cakaplah ..bapa dorang pengsan terkejut , heboh satu kampung , last2 senapang kena tarik balik oleh kerajaan ..

si Tuan Orut juga , pandai juga tu burung mengintai aa Very Happy tiada apa2 bah tu ..budak2 , budak dulu2 mandi telanjang lalaki perempuan tiada masalah , kompom selamat , budak2 zaman sekarang jangan ...bahaya kepada bot2 kecil ,
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 10:37 pm

Terima kasih tuan romeo..bagus topik ni..
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 10:37 pm

pukutarap wrote:
sia, peristiwa inda sia lupa...... atap rumah kami busur, gara2 sia main sinapang beliau sia...... belubang baitu atap jing......

misti terkejut besar kau tu kali aa gaman... affraid
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 10:42 pm

kenangan yg paling melucukan pada saya dan masih segar diingatan ialah taim budak2 bah..jalan2 sana KK..kawan saya ni pakai sermin mata stail 60'an tu..sudah lah tu dia ikat sama gatah bah..

sepanjang perjalan kaki keliling2 sana KK sepanjang masa itu juga lah enda saya berenti2 ketawa..lucu bah..sermin lagi besar dari kepala dia..lepas tu dia ikat sama itu gatah lagi..kah kah...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 10:55 pm

sama2 kasih tuan orud ..

kenangan memalukan pernah saya alami , dulu ..masa kami tinggal sana T aru , tiap petang kami jogging sana beach , kami ikut jalan belakang balai polis menyeberang longkang besar itu , satu petang semasa balik dari jogging kebetulan ramai anak2 polis lepak di beranda rumah dorang , kami pun apalagi terus mengurat , sutt ..suuutt ..

sambil berjalan sambil berbunyi sutt sutt ..biasalah budak2 lelaki tengah naik umur , yang jahanamnya saya silap pijak masa berjalan tu , terpijak tepi longkang [ sebab mata ke lain ..] terus tergelincir jatuh dalam longkang , panik + terkejut+ malu !! kuang lentang saya dalam longkang , dalm masa itu sempat lagi saya mendengar anak2 polis diatas itu ketawa berabis , kawan2 mati2 hulur tangan tapi tidak sampai ..last dorang ambil dahan kayu hulur dengan saya baru dapat berpaut , dahlah longkan tu dalam , busuk hitam pula airnya , celaka betul ..sampai sekarang setiap kali nampak longkang itu mesti teringat kenangan palui itu ..benci saya tengok tu longkang
Back to top Go down
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 10:58 pm

aduiii romeo...kenangan ini memang sukar dipadam ni..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 11:03 pm

kao singaja jatu baitu kan tuan, hihihihiiii..... pasal dapan parampuan bah......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
orud
Paranormal Master


Number of posts : 992
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 11:07 pm

sebenarnya kalau romeo ni butul2 jatuh pun ini memang boleh dikira sebagai satu pembuka *majlis bah..satu contoh saja bila dia sudah jatuh..maka beketawaan sudah anak2 datu di beranda diurang..

Saya teringat satu falsafah dalam konteks mengurat ni..dia bilang..kalau mau memenangi hati perempuan..just make them laughing.

*majlis=istilah mengurat baini kunu..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Sun Nov 29, 2009 11:16 pm

bukan pembuka majlis tuan , rasa malu tu ..ishhh tidak tau macamana mau cakap macamana , sejak hari itu melihat kearah rumah polis itu pun tidak berani sudah , tidak sanggup ..

macam terbayang2 tu sumandak2 masih duduk disana mati2 ketawa tengok saya , sejak hari tu jugak kalau kami pergi jogging pun tidak ikut jalan tu lagi , kami pusing jauh ikut jalan belakang dekat rumah Tun mustafa tu ..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Peristiwa yang tidak dapat dilupakan   Today at 3:47 am

Back to top Go down
 
Peristiwa yang tidak dapat dilupakan
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Ladies Talk-
Jump to: