To Know is To Love Sabah
Selamat dtg ke ILSF... jgn segan & malu... sila login/daftar dan kongsikanlah idea2 & maklumat 'bernas' anda...

To Know is To Love Sabah

Anything about Sabah, the Land Below The Wind.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  
Harap anda semua sihat-walafiat, ceria, tenang & gembira ketika ini... selamat berforum... tq...
Hai...

*Never take life too serously... Nobody gets out alive anyway...
I Love Sabah Forum
Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 49 on Wed Jun 20, 2012 3:37 pm
Latest topics
» Teknik Forex Sebenar Dan Cara Belajar Forex Malaysia
by SchulzCube Thu Dec 01, 2016 6:45 am

» Panduan Exam Online Penolong Pegawai Tadbir N29
by xbest Tue Nov 29, 2016 3:36 pm

» Rahsia Cikgu Jana RM60K Dgn Smartfon Android
by xbest Sun Nov 06, 2016 2:15 pm

» any new plan for celcom postpaid?
by popolan Fri Nov 04, 2016 11:32 am

» let's talk about telco plan
by tungkelly Fri Oct 28, 2016 11:02 pm

» Celcom will launched Iphone7 but!!!!!!!!!!!!!!!
by popolan Fri Oct 21, 2016 11:19 am

» mana yg kamu urg suka, parampuan yg seksi ka atau parampuan yg purest?
by SchulzCube Wed Oct 19, 2016 7:16 am

» Lihat Bukti RM1200 Masuk Akaun CIMB
by xbest Wed Oct 12, 2016 8:42 am

» Rahsia Jana RM30,000 hanya dengan WeChat
by xbest Wed Oct 05, 2016 4:38 pm

» Rahsia Jana RM50K Seminggu Dgn FOREX
by xbest Mon Aug 15, 2016 10:41 am

» Teknik & Panduan Lulus Exam MUET
by xbest Thu Aug 04, 2016 4:50 pm

» Jana RM60,000 SEBULAN Dengan UBER
by xbest Fri Jul 15, 2016 7:11 pm

» Bha mana jak tuh mauk line yang okay di Sabah ni?
by hahalove Thu Jun 30, 2016 12:16 pm

» Tips Jika Kereta Anda Di Langgar Dari Belakang
by SchulzCube Sat Jun 25, 2016 10:46 am

» Seminar Google Adwords GStep UP 2016
by xbest Sat Jun 25, 2016 6:48 am

» Shopping at Courts Mammoth?
by nurulazzin Thu Jun 23, 2016 12:10 pm

» First Gold upgrade
by carriefire Fri Jun 10, 2016 2:47 pm

» Tanda Tanda Demam Denggi Dan Ubat Demam Denggi Yang Berkesan
by SchulzCube Sat Jun 04, 2016 6:39 pm

» Jadi Jutawan Dgn Forex Sebenar
by xbest Fri Jun 03, 2016 3:45 pm

» Ubat Sakit Gout-Kencing Manis Dan Pelbagai Jenis Kanser Lain
by SchulzCube Fri Jun 03, 2016 1:40 am

ILSF Shoutbox
I Love Sabah Forum
I Love Sabah time
ILSF Links
Top posters
pukutarap
 
Yorut_orut
 
pukutarap.
 
romeo
 
Rungkud
 
alphawaves
 
paragasu
 
SiokSondri
 
laa
 
orud
 
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar

Share | 
 

 Kawin muda Vs kawin lambat ?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Thu Dec 03, 2009 11:47 pm

ada orang suka kawin muda , ada alasannya ...
ada juga bilang kawin lambat pun tidak apa , ada alasannya ..

kerjaya , kemampuan kewangan , aset , biasa dijadikan halangan dan alasan untuk lelaki berkeluarga awal , takut tidak dapat kasi makan anak orang , itu jawapannya ..

perempuan pulak , samada tidak ada yang sesuai dihati , terlalu ramai pilihan , seringkali terkandas cinta diperjalanan , rendah diri , sudah tertutup pintu hati untuk lelaki ? ha ha ..

apa pendapat tuan2 ..
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 04, 2009 7:05 am

kawin muda - kebaikannya: ada ehem2 inda paya merayau lagi, cepat settledown w/pun inda berada. cepat dapat zuriat, cepat dpt cucu... Very Happy

off topik sikit tapi ada kaitan..........Kadangkala orang sangka si ibu kakak kepada anak. ada kejadian cikgu marah sama murid begini..."saya suruh ko bawa ibu atau bapa sain riput kad, kanapa kau bawa kakak kau pulak!" ....padahal yg disangka kakak adalah ibu...
Si bapa pula ada sumandak kasalu. sumandak bilang sama si anak.."kirim salam sama abangmu" dia ngorat cara main2 dlm serius...

lambat kawin pula..just the opposite dgn yg di atas. Sebagai tambahan... suda pencen tapi anak2 masih di bangku sekolah, pening membiayai anak2 di ipt, kolej..dsb.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 04, 2009 10:57 am

betul , dari segi itu memang ya ..masalahnya lelaki zaman sekarang anggap umur 30 itu masih muda , 'belum puas enjoy ...' kumpul harta dulu ' ..belum jumpa yang sesuai ' , palan2 bah ...itu antara alasan dorang , termasuk saya ..ha ha

perempuan pun lebihkurang juga alasan , macam lelaki juga ...ada yang terlalu memilih tapi tidak ngaku memilih , cuma ' tidak berkenan dihati ' itu alasan dorang ..

ada juga , dia tengok pencapaian akademik tidak sepadan , kerjaya tidak sebanding ..aduhhh , apapun ada yang berpendapat umur bagi lelaki paling sesuai untuk kawin adalah dalam lingkungan 30 -34 , perempuan 24-28 , tapi ini pun ada pro dan kontra juga ,
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 04, 2009 4:36 pm

Sebab utama mereka yg sudah berumaur tapi belum kawin ialah lelaki itu belum bertemu dengan seseorang (wanita) yang cinta banget dengan dia dan diapun cinta banget dengan wanita itu. Si wanita pun begitu juga ceritanya.
Sebenarnya jika pasangan yg bercinta itu sudah benar2 kemaruk bercinta..soal belum benar2 established tolak tepi. Tiada penghalang bagi pasangan yang sudah kemaruk bercinta. Ibubapa inda dpt menghalang, perbezaan taraf pendidikan dan income tidak jadi masalah lagi.
Bagi mereka yang sedang mencari pasangan, ini yg biasa terjadi. Saya suka dia, dia tidak suka saya. Dia suka saya, saya tida suka dia... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 04, 2009 5:32 pm

itulah bah tuan ..macamana mo settle kalo begitu punya kes ? saya suka dia dia tidak suka saya ..saya mati2 suka tapi dia mati2 tidak suka sama saya , Very Happy

lelaki dan perempuan mungkin lebihkurang ja problem , lagi teruk tu perempuan kalau sudah sinta saluruh nyawa sama tu lelaki tapi tu lelaki tidak juga datang meminang , macam2 alasan dia ..ha ha , mungkin kalau adat bilang boleh perempuan meminang lelaki macam tu adat india , lama sudah tu perempuan pinang tu lelaki ...

memang tidak bolehkah , atau memang salahkah dari segi undang2 perempuan meminang lelaki ? atuukooiiii ...
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Fri Dec 04, 2009 8:40 pm

Saya pikir memang betul ada perempuan yang betul2 harap tu lelaki masuk meminang terutama sekali kalau perempuan tu dah berumur. tetapi si lelaki inda masuk meminang. saya rasa dalam kes begini ada dua kemungkinan tu lelaki inda masuk meminang. 1. tu lelaki inda cinta banget sama tu perempuan. 2. tu lelaki segan sebab tu perempuan lebih tinggi income dia. kalau no.2 ini masalahnya maka perempuan boleh meminang lelaki dengan cara dia suruh lelaki tu meminang dia. (mcm perempuan yg meminang lelaki jg tu tapi inda ketara la..) tapi kalau masalah yg no. 1 susah lah..biarpun tu perempuan mati2 suruh tu lelaki masuk meminang dan separuh perbelanjaan kawin pun tu perempuan sanggup bayar..tu lelaki tatap inda mau... Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 9:17 am

ini hal kawin , satu kerja yang senang tapi susah mo dilaksana , senang fikir susah mau buat ..kerja sekejap tapi lama mau rancang , banyak pula hal yang harus disediakan , diurus ..

ngikut ststistik , semakin ramai lelaki dan perempuan yang dapat title andalusia , kalau lelaki entah apa title dia , bujang terlajak mangkali ..malah semacam sudah menjadi satu trend pula kawin lambat ni , masyarakat juga semakin menerima keadaan yang berlaku , kalau dulu mesti sudah kena cakap macam2 ..

bukan setakat bangsa dusun malah semua bangsa juga sama , cina melayu india sama ja ...trend kawin lambat makin ramai ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 10:09 am

kawin muda? emmmm..... bagus baitu, jan sj yg talampau muda..... paling ngam yg kalou masam betik, sdh kuning2 sikit, sdh masak2 sikit..... kalou yg bulum ada kuning lansung, inda buli...... tp kawin yg bukan lg kuning tp mo mirah sdh, inda santik sdh masak dia, itu inda bagus...... tp ok juga kalou itu buah masi di puku lah..... kalou yg sdh babarapa ari atas mija, hihihihiiiii..... inda maulah...... lalaki pun masam begitu juga, kawin lalaki yg masi dlm umur belia, kalou kawin yg sdh masuk veteran, banyak hal timbul...... tp kalou utk yg bukan partama kalinya kawin, ok sj tu......

lalaki veteran + parampuan muda
-si lalaki takut sj kana rabut lalaki muda
-si parampuan mo pakai mikap tabal2 pun mgkin inda buli
-si lalaki inda dpt ikut rantak si parampuan main bula
-bila jalan2, mungkin ada urang bilang anak dgn bapa
-nt sdh ada anak, si bapa kana nampak masam datuk pula
-anak2 masi kisil, si bapa sdh pinsin
-si bapa sdh jd urang tua, si bini masi kansang, nt ada yg mo intai2

lalaki muda + parampuan veteran
-si bini puas ati
-tp si laki akan kana kuntrul abis pasal takut parampuan lain bawa lari
-kalou jalan2, si bini disangka mama
-urang bilang inda bagus baranak kalou parampuan sdh veteran
-sdh ada anak, si bini disangka nini
-nt lain kali, si laki masi 'mau' tp si bini 'inda mau' sdh
-si laki akan malu sama kawan2 berbinikan urang tua
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 12:57 pm

hehe... Kawin muda Vs kawin lambat ?

bagi sya, ini prkara sama sja tu. yg pentg kita kwin, jgn saja tdk khwin nanti susah hidup masa tua² nanti. tiada yg cover kita ba kalo tiada kturunan, hehe.
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 1:13 pm

kalau boleh , bulan depan saya mau kawin ..bayangkan Very Happy kalau mau cepat lagi tidak mampu pula ..
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 1:28 pm

hari ni betul2 sejarah , saya kena marah gara2 ketawa berabis ..ni tuan PT punya pasallah , tengok apa dia cakap diatas , ampunnn ..sakit ginjal , hempedu , usus , ketawa gila2 , betul2 macam ada buat kajian ..memang betul dan tepat , ha ha ..

kalau setakat beza 3, 4 tahun umur samada lelaki atau perempuan mungkin ok lah juga ..tapi kalau beza sampai 19 tahun atau 29 tahun ? alamak ..nanti ada yang guna manual ooo , tu auto mesin rosak tidak bulih guna sudah , adoiiii ..mati matiii Very Happy
Back to top Go down
laa
Mejar
Mejar


Female Number of posts : 1066
Location : Kota Bulud
Humor : Buli2.... juga ituuu...
Registration date : 2009-07-27

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 1:28 pm

heheheee... tapi ada satu lagi soalan ba. biasa sepa yg dluan bawa khwin tu ar? lelaki ka atau ppuan? hehe...
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 1:51 pm

kalau si perempuan itu janda , ada pengalaman bersuami dan si lelaki itu bujang terang benderang ..memang si lelaki yang terkena , dia samada terperangkap atau termelekat dengan kebaikan dan kebolehan si perempuan , maklumlah ..jangan main2 dengan janda , kalau perempuan bujang boleh kita tipu2 , boleh ngelak boleh lari macam tikus nampak ular , tapi kalau janda [ maaf perkataan kasar ..panggilan kampung ] dia tahu dimana kelemahan lelaki , dia tahu apa yang si lelaki suka dan apa yang dia tidak suka , dia tahu mana weak point ..kalau kena checkmate , mana mau pigi ..

[ tapi ..bukan semuanya , ramai juga yang kawin lahir dari cinta yang murni , tanpa apa2 sebab lain ]

begitu juga dengan lelaki , lelaki yang pernah berbini / masih ada bini , memang ada pengalaman ..tahu macamana memikat perempuan , tahu dimana kelemahan , tahu apa yang perempuan suka dan tidak disukai , tidak mustahil perempuan terduduk , mati akal dengan si lelaki meskipun dia tahu lelaki itu lebih/sangat tua berbanding dia , maklum perempuan hatinya macam kerak nasi ..mula2 ja keras , pujuk2 lembut juga bah ..dengan perempuan tidak boleh main keras , kena lembut ..halus manis , kompom cair ..[ yakah ..? ]

berbanding lelaki / perempuan bujangan , semangat ja ada ..lima langkah kedepan , tujuh langkah kebelakang , bila mau sampai ? nafsu ja lebih .. Very Happy

anggap ja saya kutuk diri sendiri ni ..ha ha
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 4:03 pm

hahaha....hebat² penerangan kamu...nasib la sia kawin ngam² umur...hahaha...sia bca post c tuan PT trus sia ingat tue lagu 'anak jangan kawin dulu, bapa dulu duluan.." dia blg...hahaha
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sat Dec 05, 2009 4:10 pm

puan ally ..hidup puan sudah sempurna , tahniah , ada kerjaya ..ada keluaraga , ada suami ada kehidupan , apa lagi mau cari ?

lengkaplah sudah apa yang dicari dalam hidup ..doakan kami ini yang masih meraba2 , mudah2an merasa juga , itu pun kalau panjang umur ..he he
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 06, 2009 12:24 am

aduinaaaaa..... bulum sampurna lg bah..... ada lg mo sari..... kalou bulum dpt, bulum langkap..... misti badabar2 sj hati kamu dlm babarapa bulan ini..... apapun semuga apa yg diharapkan akan tarkabul.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 06, 2009 8:35 am

ada tu ..tahun dapan ada sudah , mudah2an cepat dapat ..aminn Very Happy
Back to top Go down
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 06, 2009 10:15 am

ya...betul..betul..zuriat itu pelengkap yang betul2 pelengkap. Suami isteri yg tidak dapat anak agak terombang ambing selepas beberapa tahun. Satu dua tahun ok kot..tapi kalau lama2 tiada anak mulai la ada alasan untuk berpisah .. mula la si laki cari pasal.. Kalau didapati lelaki
mandul..mulalah si bini 'makan jalan'...

Balik kepada kawin muda vs kawin lambat. Kawin terlalu muda pula (kedua2 terlalu muda/belasan tahun)..ada kemungkinan anak tidak berapa matang..bila masuk sekolah selalu unsit...(cuba kita tanya pakar..hehe)........
Back to top Go down
ally joe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Female Number of posts : 498
Location : saaaaaaaaaana ranau
Humor : buli bha klu ko
Registration date : 2009-05-24

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 06, 2009 4:47 pm

Yorut_orut wrote:
ya...betul..betul..zuriat itu pelengkap yang betul2 pelengkap. Suami isteri yg tidak dapat anak agak terombang ambing selepas beberapa tahun. Satu dua tahun ok kot..tapi kalau lama2 tiada anak mulai la ada alasan untuk berpisah .. mula la si laki cari pasal.. Kalau didapati lelaki
mandul..mulalah si bini 'makan jalan'...
Tuhan bilang anak itu anugerah dan tidak semua pasangan akan mendapat anugerah itu...jd terima sejalah apa Tuhan bg kan...lgpun semua dari kita juga baitu...ada anak ka teda anak ka, klu mmg ada niat mo makan jalan, mmg abis juga tue aspal kana makan...Very Happy



Yorut_orut wrote:
Balik kepada kawin muda vs kawin lambat. Kawin terlalu muda pula (kedua2 terlalu muda/belasan tahun)..ada kemungkinan anak tidak berapa matang..bila masuk sekolah selalu unsit...(cuba kita tanya pakar..hehe)........

yg ini sia nda berapa setuju...kakak sia dulu lpas spm seja dia kwin...skrg umur dia bru 31, anak sulung dia sudah 13 tahun.smua 3 org anak dia pla pdai² d eskol...yg sulung seja dpt 5a upsr...yg anak kedua pla blik² jd best student...jd sia rasa kawin muda nda semestinya anak nda produktif.. Very Happy
Back to top Go down
romeo
FIELD MARSHAL
FIELD MARSHAL


Male Number of posts : 2804
Location : Key-Key
Humor : Redah saja........
Registration date : 2009-07-25

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Sun Dec 06, 2009 7:47 pm

mungkin teori ja bah tu ..tapi kerana teori itu dari barat [ orang putih ] maka nampak gah , mungkin ada betul dan tidak , cerdik bengap pintar lembab student dipengaruhi banyak faktor , ada juga budak kampung yang kawin muda [maklumlah ..] makan lebih kurang , setakat nasi dan ikan masin , kadang2 makan ubi campur beras ..tapi tuhan kurniakan cerdik yang luar biasa , dari sekolah rendah selalu top student , kini sudah jadi Doktor di keningau ..

ada juga anak , mak bapak kawin lambat ..makan yang bervitamin , makan yang enak2 , tinggal tempat yang nyaman , sekolah kena hantar kena ambil tapi ...spm tidak lulus ,

banyak faktor sampingan yang zahir dan batin sebenarnya ...pendapat sayalah ,
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 11:35 am

tp masamanapun mimang adalah juga keburukan kalou kawin talampau muda..... mgkin dr segi tanggungjwb masi kurang, lgpun biasa kalou muda2 ni bulum ada pandapatan stabil, jd akan kasi susa bapa mama kasi makan pula..... demikian juga kalou kawin talampau tua, inda bagus juga kalou tujuan mo dpt juriat.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 12:08 pm

Biasanya orang yg kawin talampau muda disebabkan termengandung... jd terpaksalah mak bapa yang kasi makan anak cucu menantu samapi tu lalaki dpt kerja tatap.
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 12:13 pm

tarmangandung?..... biasa kalou tarmangandung ni pasal napsu bah..... jd misti ada kasan sama itu anak sabap bukan pasal kasi sayang tp napsu.....
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Yorut_orut
Lord Marshal
Lord Marshal


Male Number of posts : 4976
Location : Sandakan
Humor : begitu laitu...
Registration date : 2008-09-16

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 12:17 pm

Ada itu di sini termengandung masa dia tingkatan 3. tu lalaki lari p malaya. tu perempuan cari pak sanggup. Untung tu lalaki jd pak sanggup..inda bayar apa-apa..tapi satu dekat2 1 thn sj sudah cerai..
Back to top Go down
pukutarap
Lord Marshal
Lord Marshal


Number of posts : 5044
Location : sini sabah
Humor : ambikmu.....!
Registration date : 2008-09-07

PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Mon Dec 07, 2009 12:23 pm

itulah masalah kalou kawin muda, si bini akan ada basar paluang lari, sabap masi ada parangai mo enjoy bah, masi ramaja kan......
Back to top Go down
http://ilovesabah.forumotion.net/forum.htm
Sponsored content




PostSubject: Re: Kawin muda Vs kawin lambat ?   Today at 3:44 pm

Back to top Go down
 
Kawin muda Vs kawin lambat ?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 5Go to page : 1, 2, 3, 4, 5  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
To Know is To Love Sabah :: I LOVE SABAH Lobby :: Any Other Topics-
Jump to: